Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Skrzynia biegów - jaka konfiguracja
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Skrzynia biegów - jaka konfiguracja
PostWysłany: 11 Października 2012, 14:16 Odpowiedz z cytatem
Piotr
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 880
Skąd: OPOLSZCZYZNA




Witajcie.

Przymierzam się do zakupu skrzyni biegów.Nie mam doświadczenia więc pytam to tu i tam. Będąc konsekwentnym zakładam wątek Smile.

Krótko i na temat :

Garbus
- zawieszenie IRS
- waga garbusa std. ( podłoga automatic IRS przerobiona – dodane prowadzenie linki sprzęgła - rurowisko przód )
- opony tył 195/65/15
- Silnik 2276 cm max 150 KM

Auto ma mieć biegi 1,2,3 na tyle dobrze spasowane ( dobrane ) by można było się troszkę pościgać Smile i mieć możliwie długą 4 by można było śmigać dość szybko ale i swobodnie na trasie. Skrzynia ma być mocna ( wytrzymała ).
Jest możliwe osiągnięcie takiego zestawienia? Jeżeli tak to jakiego?

Auto nie będzie służyć do jazdy na co dzień więc dopuszczalne są pewne niedogodności w „ obsłudze " na korzyść efektywnej jazdy.

Szukam odpowiedniej konfiguracji przełożeń.Ktoś podpowie?
Pytanie poszło też do Rancho Performance ale zapytam też na własnym podwórku Smile.

Podpowiedzi poparte praktyką mile widziane Smile

_________________
VW Typ 1 - 1953 Zwitter
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Października 2012, 23:13 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Piotr,

zeby optymalnie dobrac zakresy poszczegolnych przelozen nalezy wyjsc od charakterystyki silnika, tzn. trzeba znac przebiegi krzywych mocy i momentu. Wtedy mozna zaprojektowac dedykowana skrzynie biegow, tak aby optymalnie wykorzystac charakterystyke silnika - w tym przypadku z naciskiem na osiagi, tj. przyspieszenie (pierwsze 3 biegi). Takie podejscie - nazwijmy to naukowe jest poprawne, zle raczej nie do zrealizowania , bo w gre wchodzi jeszcze pare dodatkowych czynnikow, takich jak dynamika ruchu, opor powietrza , etc.). Dlatego trzeba sie skupic na dostepnych rozwiazaniach, proponowanych przez producentow skrzyn biegow i pojsc na kompromis, wszk nie walczymy tu o dziesiate czesci sekundy.
Tu masz kalkulator
http://ranchotransaxles.com/calculator.html

opcja c (standard) lub d

pozdro
M

PS
powinnismy dokonczyc nasze sprawy...

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Października 2012, 02:44 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




You are planning a big engine with not much horsepower so it will make lots of low and mid range torque. I would run a 1303S gearbox in that car if you can find one with a Quaife differential and ali side cover as added strength and safety features. Unless you are planning slicks and regular racing, this will be a great combo.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Października 2012, 19:18 Odpowiedz z cytatem
Michał_89
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 929
Skąd: W-wa Wesoła




ja moge powiedzieć tylko że 1,2,3 bieg we wszystkich SERYJNYCH skrzyniach jest taki sam;) bez względu na grubość zębów przełożenie wychodzi takie samo;)
różnica jest w 4tym biegu;)
więc tutaj musisz dobrać sobie przełożenie główne:) z seryjnych masz 3 rodzaje jak zapewne wiesz 3,875 długie,4,125 średnie i 4,375 krótkie.
ja ostatnimi czasy preferuje 4,125 czyli to średnie(ale na takiej chyba tylko Dabtuner sie ściga) chociaż do wyścigów to raczej to zwykłe krótkie 4,375.
jeżeli masz irsa to warto ogarnąć skrzynie z panoramy cabrio lub z karmana
była taka fajna skrzynia AN(przełożenie najdłuższe,mocniejsza obudowa i ostatni bieg 0,82 który nie powiem jest dość rzadko występujący)
o mechanizmie to Kris wspomniałWink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Października 2012, 20:37 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Michał_89 napisał:
ja moge powiedzieć tylko że 1,2,3 bieg we wszystkich SERYJNYCH skrzyniach jest taki sam;) bez względu na grubość zębów przełożenie wychodzi takie samo;)
różnica jest w 4tym biegu;)
więc tutaj musisz dobrać sobie przełożenie główne:) z seryjnych masz 3 rodzaje jak zapewne wiesz 3,875 długie,4,125 średnie i 4,375 krótkie.
ja ostatnimi czasy preferuje 4,125 czyli to średnie(ale na takiej chyba tylko Dabtuner sie ściga) chociaż do wyścigów to raczej to zwykłe krótkie 4,375.
jeżeli masz irsa to warto ogarnąć skrzynie z panoramy cabrio lub z karmana
była taka fajna skrzynia AN(przełożenie najdłuższe,mocniejsza obudowa i ostatni bieg 0,82 który nie powiem jest dość rzadko występujący)
o mechanizmie to Kris wspomniałWink


Generally, all correct except for one thing.
You should not use the 4.375 gearbox with that engine for two reasons-1 It is very weak and will break if used for drag racing type starts 2 You have/will have an engine with lots of mid range torque and so you do not need the extra leverage of so tight a ring and pinion ratio.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Października 2012, 18:31 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




Ja (kierując się starą szkołą i wskazówkami Dyno Don'a) zdecydowałem się na taki właśnie setup - Silnik max 120KM na seryjnym wale (optymistycznie) + skrzynia AM IRS - R/P 4.37 i najkrótsza czwórka + opony 165 SR15. Na trasy to się nie nadaje za bardzo, bo mam jakieś 85-90km/h @ 3000RPM na czwórce, ale za to przyśpieszenia są bardzo fajne i silnik jest generalnie bardzo reaktywny - (nawet narowisty jak to określił Qcyk). Ból jest taki, że mam świadomość, że ta skrzynia nie ma przed sobą długiego żywota. Jedną już zabiłem w poprzednim sezonie - co ciekawe padła 3ka i 4ka

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Października 2012, 11:17 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




Rebel 3ci i 4ty bieg padl bo albo skrzynia byla zmeczona, ale zle zamocowana.
Piotr, Chris ma tu najwiecej doswiadczenia i ja tez go popre, dluga skrzynynia bedzie dobrym rozwiazaniem do takiego silnika. I to z paru powodow.

Czemu akurat taki silnik? Dobry do dupowozu, ale do scigania?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Października 2012, 12:59 Odpowiedz z cytatem
Piotr
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 880
Skąd: OPOLSZCZYZNA




jago

Części do 2276 kupiłem okazyjnie jeszcze jak $ stał 2 zł ( ech co za piękne czasy Smile ) więc raczej okazja pokierowała wyborem pojemności.
Silnik jeszcze w częściach więc te 150 KM to takie założenie ale jak budowniczy da radę wycisnąć więcej to chętnie Smile. Jak na razie opcje składania silnika zostawiam na zimę. Podłoga już gotowa blacharsko. Buda do wiosny też będzie gotowa a silnik będzie składany zimą.

Mam juz dwóch potencjalnych budowniczych Smile . Jeden to znana firma z Berlina a drugi to kolega z naszego forum Smile.

_________________
VW Typ 1 - 1953 Zwitter
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Października 2012, 22:07 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




Zapraszam do nas.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Października 2012, 22:11 Odpowiedz z cytatem
Piotr
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 880
Skąd: OPOLSZCZYZNA




Własnie ostatnio z Błażejem rozmawiałem i polecał Smile
Temat do przemyślenia Smile

_________________
VW Typ 1 - 1953 Zwitter
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Skrzynia biegów - jaka konfiguracja
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group