Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe -> VW 1600 TL fastback Typ 3 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
VW 1600 TL fastback Typ 3
PostWysłany: 8 Stycznia 2013, 21:35 Odpowiedz z cytatem
rajan
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Warszawa




Nowy stary wóz

VW 1600 TL (typ3 Fastback)
rok prod. 1968
1600 na dwóch gaźnikach 55PS Very Happy

Przygoda z typem zaczęła się po wygranej aukcji na znanym portalu aukcyjnym ponad rok temu.
Pojechałem odebrać czerwonego typa do Poznania.



Z pomocą Jaca, zaczeliśmy powoli grzebać.
Założenie było takie, miał być szczurem leżeć podłogą na ziemi oczywiście na air z jakimś fajnym kołem.
Plany trochę pokrzyżował problem z rejestracja typa.
Był rozebrany stał na kobyłkach i powoli działałem z zawiasem.

Jakoś w połowie wakacji na mniej znanym portalu ogłoszeniowym pojawił się Typ na sprzedaż z Warszawy.
Długo nie czekając pojechaliśmy go oblukać, na zdjęciach nie wyglądał zachęcająco, ale na miejscu okazało się, że jest w rewelacyjnym stanie i zapragnąłem go mieć. Po jakiś 2 tygodniach telefonów i jeżdżenia do właściciela w końcu udało się go kupić, były pewne problemy, ale byłem bardzo uparty i namolny, na szczęście udało się.

Tak wyglądał w dniu zakupu




W samochodzie było kilka fajnych rzeczy np apteczka z dawnych czasów czy klucze z napisem DDR.


Typa w 2000r. sprzedała Pani po śmierci męża od tamtego czasu miał on 6 właścicieli ja jestem 7, natomiast 5 właściciel przeprowadził generalny remont to było jakies 8-9 lat temu. Był on zjedzony zębem czasu, ale ktoś zrobił auto bardzo dobrze, bo wygląda jak by był lakierowany rok temu. Potem trafił do Warszawy i praktycznie stał przez 7 lat aż pan postanowił go sprzedać.

Zdjęcia które dostałem z autem, jest ich 3 razy tyle ale wybrałem kilka.



Zaczęło się od wyjęcia środka, prania i zabezpieczenia podłogi prania



Z racji, że auto trochę stało trzeba było zrobić hamulce, przy okazji zrobiliśmy z Jacem "glebe"
W typie to tak naprawdę jeden dzień, jak wszystkie zapieczone i przyrośnięte śruby dają się odkręcić.





I wyjechał z garaży o własnych siłach wreszcie wyglądający jak powinien, na przód poszły opony od smarta 135/70 15



Było kilka powolnych objazdów miasta z ekierką za oknem lol


Udało też się wpaść na Yangtimer Warsaw Czill


Pomalowałem felgi na czerwono i kupiłem dekle stylizowane na te ze starych garbusów.
Było trochę czyszczenia, ale lepsze to niż lakierować auto hehe Razz

Sesja z Jaca Garbem by Gii Foto



Aktualnie typ stoi w garażu i czeka na wiosnę.
Kupiłem go niestety bez zderzaków, podobno zostały u pana który go remontował, ale mam już kilka sztuk wiec ulepi się coś z nich.
Co do planów to zobaczymy, może wpadnie air, bo rurowisko z garbusa mam już przerobione i fantów po audi z pneumatyką trochę leży.
Na pewno wpadnie jakieś koło, dalej czas pokaże.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2013, 21:50 Odpowiedz z cytatem
Rafiki
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1768
Skąd: Waw




Co tu dużo pisać. Zajebisty jest.

Bez zderzaków wygląda fajnie. Założyłbym tylko T-bary żeby się niebiescy nie czepiali o brak zderzaków.

Fajnie że w mazowieckim kolejne śliczne auto jeździ.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2013, 22:37 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Polska to nie Kalifornia. Biorac pod uwage nasze prawo, niebiescy nie maja podstaw, zeby przyczepiac do braku zderzakow, natomiast jak najbardziej maja prawo zabrac dowod za T-bary, jako ze u nas nie wolno przyczepiac do samochodu elementow, ktore moga byc niebezpieczne dla pieszego.

Co nie zmienia faktu, ze prawdopobienstwo klopotow z tego tytulu jest niewielkie.

@ rajan, bardzo ladny typ, ale jako ze to jest dzial "raporty garazowe", to moze napisalbys cos wiecej na temat prac, ktore przy nim wykonales Smile

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 8 Stycznia 2013, 23:45 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1325
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




świetny ten typ3... wasza sesja z Jaca garbem już chyba cały świat obiegła... znalazłem je już na paru zagranicznych stronkach Wink

pozdro Wink

P.S. Rozumiem, że typa nie przerejestrowałeś, skoro masz czarne blachy z pomorskiego... śmigasz na ciągłości umów? Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 01:32 Odpowiedz z cytatem
rajan
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Warszawa




Dzięki, fajnie, że się podoba!
Będę aktualizować temat jak będą jakiś postępy, szczerze za dużo przy nim nie zrobiłem, wiec nie ma co pisać, ale na pewno będzie się coś dziać Wink

Co do zderzaków, bez też nie jest źle, ale z, bardziej mi się podoba.
Niebiescy jak na razie się nie przyczepili, raczej się oglądają i podziwiają

Na razie zostają czarne blachy, tak wygląda dużooo lepiej, zrobiłem przegląd i kupiłem OC bez żadnego problemu.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 07:18 Odpowiedz z cytatem
Harry
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 1932
Skąd: Jastrzebie zdroj
1966 VW Typ 1 1300




No wyglada super. Pozazdroscic ....


A co do zderzaków niebiescy może nie ale panowie na przegladach owszem, przez to musialem załozyc zderzaki w garbie bo jak to pewnego razu pan na przegladzie powiedział "Wszystko sprawne tylko załóż zderzaki jak fabrycznie wygladał i podbijemy"

_________________
Qwazimodo - człowiek z garbem Smile
1966
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 08:41 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Temat zderzakow byl walkowany na forum, wiec nie ma potrzeby ponownie. Rzeczywiscie, panowie na przegladach lubia prosic o zalozenie zderzakow, ale przycisnieci o podstawe prawna, zazwyczaj odpowiadaja albo nieprawidlowa, albo "no bo tak i juz". Jest przepis, ktory nie pozwala na zdjecie zderzaka w wiekszosci wspolczesnych samochodow, ale on nie dotyczy ani Garbusa, ani Typa 3, ani np Malucha ze wzgledu na taka a nie inna konstrukcje.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 08:58 Odpowiedz z cytatem
vw_jaco
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1415
Skąd: DRUT GARAGE
1965 VW Typ 1 1300




ze zderzakami będzie o wiele lepiej, auto naprawdę fajne , nikt go przez te wszystkie lata nie zniszczył , i jeszcze będzie o nim głośno Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 09:21 Odpowiedz z cytatem
Bobas
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 837
Skąd: Pruszków
1966 VW Typ 3 1500 Notchback




kozacki

_________________
Partyman
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 10:17 Odpowiedz z cytatem
llxtomxll
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 693
Skąd: Legnica
1968 VW Typ 1 1300




Świetne auto i stylistyka. Zawsze mi się podobały TL-ki na glebie Smile

_________________
VW 1200 1968r. , VW 1600TL 1971r. , VW 1500S 1964 r.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 12:39 Odpowiedz z cytatem
qubek
Administrator

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




vw_jaco napisał:
ze zderzakami będzie o wiele lepiej, auto naprawdę fajne , nikt go przez te wszystkie lata nie zniszczył , i jeszcze będzie o nim głośno Smile


Dla mnie typ 3 fastback bez zderzakow wyglada swietnie, ale do idealu brakuje mu kilku przerobek, a nie tylko zdjecia zderzakow. Tzn teraz tez jest bardzo fajny, bo sylwetka bezzderzakowego typa jest super, ale detale, takie jak niektore przetloczenia czy otwory pod wsporniki troche zaklucaja obraz jak spojzec z bliska. No ale skoro on jest taki oryginalny, to pewnie szkoda by go przerabiac i lepiej zalozyc zderzaki.

A co stalo sie z czerwonym typem, tym, co mial klopoty z rejestracja?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 13:03 Odpowiedz z cytatem
vw_jaco
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1415
Skąd: DRUT GARAGE
1965 VW Typ 1 1300




udało sie go zarejestrować i się sprzedał poprzez portal alledrogo.pl z tego co wiem pojechał do Ciechanowa i się teraz remontuje
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 9 Stycznia 2013, 13:57 Odpowiedz z cytatem
rajan
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Warszawa




Dokładnie tak, wszystko zostało z papierami wyprostowane i został sprzedany jako zarejestrowany.

Na portalu klasyczny.com jakiś czas temu ukazał się artykuł o moim typie.
http://www.klasyczny.com/vw-type-3-takiego-jeszcze-u-nas-nie-bylo/

Z pośród wszystkich aut prezentowanych na klasyczny.com w roku 2012 zostało wybranych 15 najlepszych w tym móJ
Teraz trwa głosowanie na samochód roku.

Panowie jak wam się podoba to proszę o oddanie głosu na VW Typ 3 na dole strony przed komentarzami! Very Happy

http://www.klasyczny.com/samochod-roku-klasyczny-com/

Z góry bardzo bardzo dziękuje!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 10 Stycznia 2013, 09:20 Odpowiedz z cytatem
Mario Szczecin
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1177
Skąd: Szczecin




piękne auto, to pierwszy typ, który zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie.
dostał głos
pozdr
mario

_________________
zielony VW 1303
Gryfgarb Szczecin
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 10 Stycznia 2013, 09:42 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 952
Skąd: Warszawa




Foty w galerii typa bez podłogi to z tego przed remontem ?

pzdr. Karol

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

VW 1600 TL fastback Typ 3
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group