Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> lobe separation
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
lobe separation
PostWysłany: 29 Stycznia 2013, 11:19 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




Panowie trochę się naszukałem i nie ma problemu żeby znaleźć "lobe separation " dla wałków aftermarketowych , natomiast mam straszny problem żeby znaleźć tą wartość dla wałków standardowych :

1200
1200 A
1300/1600

Znalazlem tylko info :
intake/Exh intake/Exh
1200 : 0.297/0.285 dur 216/222
1200A: 0.297/0.285 dur 216/225
13/16 : 0.322/0.310 dur 224/228

0.040" valve clerance

i pewnie ktoś mądry z tych danych powie mi jakie jest lobe separation ale ja nie jestem pewny a nie chce się pomylić a potrzebne mi to do obliczenia kompresji dynamicznej . Mam nadzieje że ktoś pomoże . Pozdrawiam .
EDIT :

Albo może ktoś posiada poniższe dane dla wałków standardowych 1200/A oraz dla 1600

Intake opens before TDC
Intake closes after BDC
Exhaust opens before BDC
Exhaust closes after TDC

s

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 29 Stycznia 2013, 12:33 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




A to nie jest tez 108 stopni?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 29 Stycznia 2013, 13:31 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
A to nie jest tez 108 stopni?


"tez 108 " - to znaczy ze std. 1600 tyle ma ?


Przeważnie jest pomiędzy 104 - 115 st.

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 29 Stycznia 2013, 14:41 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




browar napisał:
qubek napisał:
A to nie jest tez 108 stopni?


"tez 108 " - to znaczy ze std. 1600 tyle ma ?


Przeważnie jest pomiędzy 104 - 115 st.


Tzn prawie wszystkie walki tuningowe tyle maja. Wydaje mi sie ze powodem jest to, ze taki parametr stosuje VW (we wszystkich walkach?) i wiekszosc tunerow go nie zmienia.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 29 Stycznia 2013, 15:06 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
browar napisał:
qubek napisał:
A to nie jest tez 108 stopni?


"tez 108 " - to znaczy ze std. 1600 tyle ma ?


Przeważnie jest pomiędzy 104 - 115 st.


Tzn prawie wszystkie walki tuningowe tyle maja. Wydaje mi sie ze powodem jest to, ze taki parametr stosuje VW (we wszystkich walkach?) i wiekszosc tunerow go nie zmienia.


Właśnie nie jestem tego taki pewien, zresztą z linka ( http://www.actionimport.com/Tech_Files/cam_information.htm) wynika że dużo producentów go zmienia .
Ktoś posiada info jakie jest lobe separation ( lobe center ) w wałku do 1200 oraz 1600 ?
Tylko nie prosiłbym bym o info w stylu "wydaje mi się " bo takiej opcji we zworach niestety nie ma .

Nikt nie obliczał i nie sprawdzał różnic w dynamic compression ratio (dcr ) wałek ze sklepu vs. wałek std. ?

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 01:07 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




A po co Ci dcr seryjnego silnika teraz? Jest kompletnie nieprzystajacy do dzisiejszych czasow.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Lutego 2013, 13:37 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




jaqo napisał:
A po co Ci dcr seryjnego silnika teraz? Jest kompletnie nieprzystajacy do dzisiejszych czasow.


Sprawa edukacyjna . Zresztą planuję usprawnić jednodolotowe 1200 i jestem właśnie na etapie liczenia wszystkiego , sprawdzania różnych wałków itd. Sportowe wałki obniżają DCR więć muszę sobie wszystko obliczyć żeby wiedzieć ile planować oraz wiedzieć jakie zawory ssace dobrać . Oczywiście dużym ograniczeniem są głowice SP .

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

lobe separation
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group