Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe -> Garbus Whyshchuck'a (dawn.: Nowy silnik-projekt 1835") Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 46, 47, 48  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 22 Marca 2014, 12:06 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Robię czwarte podejście do przekładni. Dotychczasowe trzy przygody z przekładniami garbusowymi skończyły się wszystkie niepowodzeniem - luz, który się w nich z czasem pojawiał nie był dla mnie do zaakceptowania (za wyjatkiem jednej - nowej - która kupiłem - ta miała luz już od nowości).
Myślałem juz o tym, żeby przejść na przekładnię listwową, ale udało mi się znaleźć dobry egzemplarz przekładni ślimakowej, która po 30-letnim leżakowaniu robi wrażenie bardzo mało zużytej i dobrze rokującej:





I nalewamy:


_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Marca 2014, 20:00 Odpowiedz z cytatem
Piotr
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 883
Skąd: OPOLSZCZYZNA




Czym zalewasz? Jakiś sprawdzony specyfik własnego pomysłu czy coś gotowego?

_________________
VW Typ 1 - 1953 Zwitter
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 22 Marca 2014, 20:04 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Piotr napisał:
Czym zalewasz? Jakiś sprawdzony specyfik własnego pomysłu czy coś gotowego?


jakaś mieszanka smaru do lożysk, oleju i but wie czego jeszcze. Patent Atysa.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Marca 2014, 21:02 Odpowiedz z cytatem
mrówa
Marszałek Forum

 
Dołączył: 23 Paź 2003
Posty: 7354
Skąd: Warszawa / Izabelin-Dziekanówek
1965 VW Typ 1 1300




Whyshchuck napisał:
Piotr napisał:
Czym zalewasz? Jakiś sprawdzony specyfik własnego pomysłu czy coś gotowego?


jakaś mieszanka smaru do lożysk, oleju i but wie czego jeszcze. Patent Atysa.


Myślałem że :


_________________


http://mrowkowozownia.blog.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 28 Marca 2014, 00:50 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Wziąłem się za hamulce i koła.
Jak się okazało, model zacisków, który mam niezbyt dobrze współpracuje z felgami o wysokim ET. Nawet po zastosowaniu milimetrowej blachy pod zacisk pozostaje mniej niż pół milimetra:


Szukam przekroju tych zacisków - czy mozna z nich spiłować ze 2 milimetry? Tyle mi potrzeba, żeby mieć pewność, że żadne pojawiające się luzy czy cokolwiek nie spowoduje, że felga zacznie bić w zacisk.

Ale generalnie wyszło tak:




_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 28 Marca 2014, 10:12 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




podluz dyatans (2-3 mm) pod felge, rozwiążesz problem kolizji z zaciskiem, a przy okazji "zmniejszysz" ET. Obrobka zacisku w tym miejscu to taki sobie pomysl... Min grubość scianki dla korpusu żeliwnego to 4-5 mm.

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 29 Marca 2014, 18:44 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Trochę korzystniejsze zdjęcia:




_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 29 Marca 2014, 21:01 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Looking good, Szymon.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 29 Marca 2014, 21:16 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Tylne kola wygladaja poteznie w porownaniu z przednimi

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 29 Marca 2014, 21:17 Odpowiedz z cytatem
rafaal111
Marszałek Polny

 
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 5480
Skąd: Gdansk
1969 VW Typ 1 mex




odnosnie przekladni kierowniczej mam wypelniona smarem molibdenowym ale mozna tez pomieszac.

_________________
Dieser Wagen läuft und läuft und läuft...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 29 Marca 2014, 21:20 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




konradmik napisał:
Tylne kola wygladaja poteznie w porownaniu z przednimi


Z przodu są 4,5, z tyłu 5,5.

Z tyłu mam jeszcze zimowe opony - 165/80, na lato zakładam 195/65

chris burns napisał:
Looking good, Szymon.


dzięki! Muszę jeszcze wypolerować tę część, na której wciąż jest stary lakier.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 2 Kwietnia 2014, 00:10 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




Takie tam jaśkowe kill'e z czasu, gdy stroił silnik:

https://www.youtube.com/watch?v=Q79rcpnT1Z8&feature=youtu.be

jeśli kogoś takie obrazki ciekawią

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 2 Kwietnia 2014, 00:52 Odpowiedz z cytatem
Rafiki
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1768
Skąd: Waw




Mina kierowcy zapewne bezcenna
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 2 Kwietnia 2014, 02:03 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




To pierwsze ruszenie to tak po prostu szybciej ruszałem a gość mi wyjechał... to nie mogłem mu darowaćRazz
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 2 Kwietnia 2014, 02:43 Odpowiedz z cytatem
Garberro
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 1150
Skąd: Suwałki
1965 VW Typ 1 mex




Przypomina mi się jak kiedyś sobie podobnie poczynałem za kierownicą G40

Zawsze bezcenne miny hihi

Ładnie się zbiera to 1835, chciałbym coś takiego u siebie, Why zrobisz potem ogólny kosztorys ile Cię kosztowało to serduszko? Smile

_________________
Garbus ,,Smurf".
http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=492
Były: 1302 1.3AB, 126 EL, 126 FL, 126 ST 73r, Polo G40, UAZ 469b V6 2.9.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Garbus Whyshchuck'a (dawn.: Nowy silnik-projekt 1835")
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 40 z 48  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 46, 47, 48  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group