Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> tarcze 5x205
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
tarcze 5x205
PostWysłany: 25 Czerwca 2015, 02:27 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




Hej. Kombinuje od niedawna, czy nie zrobić sobie z przodu hamulców tarczowych. Mógłbym zastosować gotowy zestaw za prawie 3 koła, ale niestety nie stać mnie na razie na taki wydatek, mógłbym również założyć garbowe tarcze, jednakże mam na aucie już zwrotnice obniżające pod bębny i nie chciałbym ich zmieniać, zwłaszcza, że to też nie mały wydatek, poza tym zależałoby mi na zostawieniu rozstawu 5x205.

Wpadł mi za to do łba inny pomysł, aby na czop zwrotnicy założyć piastę i tarcze np z golfa II (wiem, że nie będzie problemu z łożyskami), i na to przykręcić stoczony front od oryginalnego bębna, (który by od razu zredukował rozstaw śrub), do którego zamocowana byłaby felga.
Zacisk byłby przykręcony, tak jak w zestawach, tam gdzie mocuje się tarczę kotwiczną. Nie chciałbym też żeby to za mocno w szerokość poleciało, żeby nie było potrzeby zwężania rur.

Co o tym sądzicie? Ktoś może ma inne pomysły? Ktoś to przerabiał?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Czerwca 2015, 10:11 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Mam troche doświadczeń w tej materii i spróbuję coś zaproponować, ale za darmo nie będzie.

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Czerwca 2015, 13:05 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




Marcin Bujakowski napisał:
Mam troche doświadczeń w tej materii i spróbuję coś zaproponować, ale za darmo nie będzie.


To znaczy?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Czerwca 2015, 22:04 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Tzn cos alternatywnego dla produktow CSP

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 29 Czerwca 2015, 18:35 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




PW Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 1 Lipca 2015, 09:19 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Marcin Bujakowski napisał:
Tzn cos alternatywnego dla produktow CSP


Witam,

moge zaproponować 2 wersje układu hamulcowego:

1. tarcza lita (porsche 356/912), zacisk pływający fi 40; piasta 5 x 205, komplet akcesoriów montażowych wraz z przewodami w oplocie stalowym
CENA za zestaw: 3150 PLN termin realizacji 5-6 tygodni.

2. tarcza wentylowana (porsche 924, zacisk pływający fi 42; piasta 5 x 205, komplet akcesoriów montażowych wraz z przewodami w oplocie stalowym
CENA za zestaw: 3650 PLN termin realizacji 5-6 tygodni.

Wszystkie części eksploatacyjne (np. klocki) są standardowe i ogólnie dostępne, Zaciski f-y Bosch (nowe). W tym wykonaniu możliwy ofset (do +15 mm na stronę).

Pozdrawiam
M

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 1 Lipca 2015, 13:41 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




No niestety tak jak Tobie pisalem. Re opcje na tę chwilę przekraczają mój budżet. Moze ktoś to zrealizował jeszcze w inny sposób? Nie ukrywam że mam kilka opcji. Zacznę kombinowac, to napiszę coś nie coś o tym i wstawię foty.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Lipca 2015, 11:11 Odpowiedz z cytatem
rafaal111
Marszałek Polny

 
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 5472
Skąd: Gdansk
1969 VW Typ 1 mex




To jedyny dzial na forum do ktorego praktycznie nie zagladam, ale jaki masz motor w swoim garbie zeby bylo zapotrzebowanie na takie hamulce?
Z doswiadczenia wiem bo mialem kiedys tarcze w garbie przy silniku 1,2 nie jestem w stanie stwierdzic ze fabryczne hamulce tarczowe sa duzo bardziej skuteczne niz zwykle bebenowe.
Poczatki roku 2000 zlozylem sobie sam tarczowki do rzedowki jaka mialem.
Najprostrza opcja to z bebnow starych zrobic piasty dobrac tarcze zaciski I mocowanie wtedy mialem od jakiegos Bmw, ale nie pamietam juz jakiego.
Nie mniej jednak nawet taka opcja Tania pochlonie zapewne jakies 1 tys zl.
Wszystko jest do zrobienia tylko pytanie czy jest sens?
Kiedys gdy bylem w Twoim wieku tez kombinowalem, dzis siegajac pamiecia do tamtych dni sam czasem krece glowa Wink

_________________
Dieser Wagen läuft und läuft und läuft...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 6 Lipca 2015, 14:23 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




rafaal111 napisał:
To jedyny dzial na forum do ktorego praktycznie nie zagladam, ale jaki masz motor w swoim garbie zeby bylo zapotrzebowanie na takie hamulce?
Z doswiadczenia wiem bo mialem kiedys tarcze w garbie przy silniku 1,2 nie jestem w stanie stwierdzic ze fabryczne hamulce tarczowe sa duzo bardziej skuteczne niz zwykle bebenowe.
Poczatki roku 2000 zlozylem sobie sam tarczowki do rzedowki jaka mialem.
Najprostrza opcja to z bebnow starych zrobic piasty dobrac tarcze zaciski I mocowanie wtedy mialem od jakiegos Bmw, ale nie pamietam juz jakiego.
Nie mniej jednak nawet taka opcja Tania pochlonie zapewne jakies 1 tys zl.
Wszystko jest do zrobienia tylko pytanie czy jest sens?
Kiedys gdy bylem w Twoim wieku tez kombinowalem, dzis siegajac pamiecia do tamtych dni sam czasem krece glowa Wink


No mniej więcej podobny pomysł przyszedł mi do głowy. Ja z zasady lubie kombinować i dłubać. Na razie mam 1.6, ale planuje ten silnik trochę podrasować, nie z mieniając pojemności. Rozsądniej będzie zacząć od hamulców.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 7 Lipca 2015, 15:49 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Panowie,

temat do ogarniecia we wlasnym zakresie, kosztowo do zoptymalizowania poprzez zastosowanie uzywanych czesci.

Dla rozstawu 5 x 205 najtaniej jest zastosować handlowe mocowanie kola http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=66_69&products_id=2242 i fabryczny układ hamulcowy....

M.

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 8 Lipca 2015, 11:56 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Marcin Bujakowski napisał:
Marcin Bujakowski napisał:
Tzn cos alternatywnego dla produktow CSP


Witam,

moge zaproponować 2 wersje układu hamulcowego:

1. tarcza lita (porsche 356/912), zacisk pływający fi 40; piasta 5 x 205, komplet akcesoriów montażowych wraz z przewodami w oplocie stalowym
CENA za zestaw: 3150 PLN termin realizacji 5-6 tygodni.

2. tarcza wentylowana (porsche 924, zacisk pływający fi 42; piasta 5 x 205, komplet akcesoriów montażowych wraz z przewodami w oplocie stalowym
CENA za zestaw: 3650 PLN termin realizacji 5-6 tygodni.

Wszystkie części eksploatacyjne (np. klocki) są standardowe i ogólnie dostępne, Zaciski f-y Bosch (nowe). W tym wykonaniu możliwy ofset (do +15 mm na stronę).

Pozdrawiam
M


W sensie że po zastosowaniu koło pójdzie 1,5 cm wgłąb w porównaniu do seryjnych bębnów?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 8 Lipca 2015, 19:58 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




nie, w drugą stronę - na zewnątrz niestety...

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 10 Lipca 2015, 15:39 Odpowiedz z cytatem
rafaal111
Marszałek Polny

 
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 5472
Skąd: Gdansk
1969 VW Typ 1 mex




[quote="Lubo
No mniej więcej podobny pomysł przyszedł mi do głowy. Ja z zasady lubie kombinować i dłubać. Na razie mam 1.6, ale planuje ten silnik trochę podrasować, nie z mieniając pojemności. Rozsądniej będzie zacząć od hamulców.[/quote]

Niby tak, ale odpowiedz sobie na ile bedziesz wykorzystywal moc tego silnika aby byly potrzebne Tb akurat takie hamulce.
W mojej rzedowce bebdny przy normalnej jezdzie w zupelnosci wystarcza a sa tam raptem 98 KM I nawet w sytuacji kiedy zamykam licznik nie ma problemow z zatrzymaniem auta. Kiedys chcialem tam servo wstawic aby poprawic skutecznosc dzialania. Pomysly byly rozne Wink

_________________
Dieser Wagen läuft und läuft und läuft...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 10 Lipca 2015, 20:15 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Serwo nie poprawia skuteczności działania, tylko zmiękcza pedał.
O ile bębny są OK przy seryjnym silniku, to jeśli przy blisko 100 koniach nie odczułeś ich niedostatków to te konie miały chyba słabe nogi.
Hamowanie ze 120 jest całkiem git, ale ze 160 (prawdziwych, nie licznikowych) to już zupełnie inna para kaloszy.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

tarcze 5x205
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group