Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Turo-sprezarka Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 1 Grudnia 2014, 15:34 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




jaqo napisał:
1.W sklepach garbowych w PL są 2 rodzaje podwójnych sprężynek wzmocnione i zwykłe podwójne (wzmocnione są tańsze) które wybrać?

Pokaż linki


podwójne zwykłe - http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=113_136_142&products_id=1754

wzomocnione - http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=113_136_142&products_id=1755

I jeszcze takie - http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_info.php?cPath=25_56_263&products_id=5673

Mówisz, że takie sprzęgło spokojnie wystarczy? http://www.amazon.com/EMPI-16-9900-0-200MM-KUSH-CLUTCH/dp/B00BBJTV5Y

Mam mały problem z wtryskami, mianowicie ich korpusy nie mieszczą sie w tulejach koletora jak widać na zdięciu. Nie przejmować się tym i podfrezować tulejki czy szukać innych wtrysków?



Dzięki za pomoc!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
kompressor 1600cm
PostWysłany: 23 Grudnia 2014, 09:09 Odpowiedz z cytatem
Piotr dr
Newbie

 
Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Gdańsk




Panowie niewiele wniosę do tematu ale może się przyda:

http://www.typ1motor.de/Kompressor/kompressor.html

_________________
tułacz
TYP 1 1962
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Grudnia 2014, 12:59 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




Całkiem fajne. Choć moim zdaniem utrudnił sobie życie nie robiąc wtrysku. Fajnie wyrzucił dolot z tyłu za oblachowanie- to mi się spodobało. Za to MAP sensor dał według mnie za blisko głowicy a za daleko od przepustnicy. Będzie miał niestabilne ciśnienie na odczycie. No ale do zapłonu może wystarcza. Co do wykresu z hamowni to wyszło mu 72kW (97KM- czy to dużo?) i 176Nm ale na wykresie pokazane jest mniej :p nie wiem jak on to zrobił. A najbardziej mnie ciekawi skąd wziął tłoki odprężające. Ciekawi mnie również po co mu takie tłoki w tym przypadku.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
A najbardziej mnie ciekawi skąd wziął tłoki odprężające
PostWysłany: 29 Grudnia 2014, 11:50 Odpowiedz z cytatem
Piotr dr
Newbie

 
Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Gdańsk




Od WBX

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Zylinder-2-1-Liter-WBX-DJ-fuer-VW-Bus-Bulli-T3-82KW-112PS-Kolbenschmidt-/271167587804

_________________
tułacz
TYP 1 1962
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
I coś do poczytania
PostWysłany: 1 Kwietnia 2015, 07:50 Odpowiedz z cytatem
Piotr dr
Newbie

 
Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Gdańsk




https://drive.google.com/file/d/0B15FlP8DQwkmeUw3NjN3bGtHRms/view?usp=sharing

_________________
tułacz
TYP 1 1962
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 11 Lipca 2015, 14:11 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




jaqo napisał:



Najtańszą sensowną konfigurację w takim wypadku widzę tak (zakładamy, że silnik jest w 100% sprawny...):
-Kennedy stg 1 plus tarcza bez sprężynek
-śruba wału HD
-stopień sprężania kolo 8:1 ew. minimalnie mniej
-deck height 1mm
-kosmetyka kanałów
-sprężyny zaworowe hd
-wtryskiwacze w seryjne kolektory
-listwa paliwowa do tego -łatwo to dorobić
-regulator cisnienia paliwa staly w jednej z listew z jakiegos seryjnego auta albo regulowany od dabtunera
-pompa paliwa 3.5-4 bary, najtańsze z allegro za 150zł dają radę przy 170 koniach na luzie
-powrót paliwa do baku
-edis czyli czujnik polozenia walu, modul, cewka
-ecumaster det 3 z mapsensorem
-jakiś czujnik IAT, temp oleju
-przepustnica nie musi być taka duża - np polonez gsi czy nubira - dobre, tanie, nie za małe, nie za duże, mają tps i krokowiec (akurat det go nie obsługuje).
-kolektor wydechowy do turbo seryjnej średnicy, nie musi byc równoodległościowy, musi być skręcay normalnie na flansze a nie jakieś kolorynki. Polecam v-bandy
-porządne orurowanie dolotu
-jakiś tłumik
-do tego trzeba zrobić wiązkę elektryczną i wystroić

Zrobione poprawnie da bardzo sprawnego garbusa z malym spalaniem (stawiam na mniej niz seria przy normalnej jezdzie) sprawnego caly rok bez względu na temperaturę itp pewnie koło 100 +koni? Na podwójnych sprężynach i mocnych popychaczach można atakować więcej.



No dobra. To ja się za to wziąłem. Bedę dmuchał 1200cc. Kupiłem IHI RHB4 z isuzu. Plan jest na około 0,6 bar. Bez intercoolera. Chcę zostać póki co na seryjnym wałku, żeby nie otwierać silnika. Przechodzę na dwudolotowe głowice. I tu pytanie o wydech. Pomyślałem o kupnie spagetti i dorobienie flanszy aby to połączyć z turbiną. Ale w sumie to mam pytanie: potrzebuję kolektor do 1300 czy do 1200 skoro zakładam głowice od 1300AB? I jak to jest, że jak ustawię DH 1-1.5mm tocząc na dole cylindry, że ten kolektor będzie pasował? No bo przecież on jest zrobiony do seryjnej szerokości pomiędzy kanałami wydechowymi prwaej i lewej głowicy.
Ustawię rpm limit na ok 5500 bo sprężynki zaworowe pewnie nie dadzą już rady wyżej. Zresztą korby, wał i koło nie mam pewności czy były wyważane podczas remontu.
Sądzę że warto by zrobić (ale czy koniecznie?) full flow. Są do kupienia pompy z podstawą na filtr od razu. Ma to rację bytu? Czy tylko takie pompy z wyjściem na przewody i dopiero do filtra?

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Lipca 2015, 22:29 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




wydech teoretycznie od 1200, bo różnica szerokości miedzy 1200 a większymi, leży gdzieś indziej niz w głowicach Razz ale w praktyce, co za różnica, skoro i tak całey kolektor potniesz pod turbo?

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 14 Lipca 2015, 15:52 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




kolektor w zwykłym 1.3 jest inny jak w 1200, a 1300 AB ma jeszcze inny Very Happy

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 14 Lipca 2015, 19:08 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




no ok. Tylko ja właśnie pytam na czym polegają różnice. Czy to chodzi o głowice, czy o wysokość cylindrów? Zakładam głowice od 1300 AB na cylindry 1200 i teraz pytanie co będzie pasować Smile

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Lipca 2015, 19:35 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




A co potrzebne Ci jest do zmiany na wtrysk ze starego kolektora? Kolektor do dwudolotu składa się z dwóch kolanek i środkowej części. Do 1200 lub 1300-1600 jednodolotowego z jednej części, ale żaden z nich nie podejdzie do głowicy dwudolotowej.

Dwudolot:



Jednodolot 1300-1600:



1200:


_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 14 Lipca 2015, 19:51 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




Toć ja o wydech pytam Smile bo spagetti potrzebne żeby na turbo wyjść. Dolot już mam.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Lipca 2015, 20:43 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




zmylił mnie ten kolektor Very HappyVery Happy

Co do wydechu, to tak jak Łysy napisał Wink

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Września 2015, 16:36 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




szybkie pytanie. Czy taka pompa:
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=113_167_172&products_id=1847
z wyprowadzeniem na filtr zmieści się pod wydechem takim :
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=113_182_184&products_id=7262
i tak wydech muszę przerobić pod turbinę ale chcę mieć jak najmniej roboty...

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Września 2015, 23:10 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Z tego co wiem to nie. Ale nie praktykowałem, więc nie bierz tego za pewnik.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Turo-sprezarka
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group