Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe -> Franek `59 cabrio Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 5 Kwietnia 2017, 15:50 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




footwatchklus napisał:
Hejka! W sumie fajnie to wygląda Smile Ile mniej więcej poświęcasz garbikowi czasu tygodniowo? Jak bardzo Cię to pochłonęło? Very Happy


Każdą wolna chwilę, zdarza się że idę dziennie po 2-3 godz. wieczorem + 8 godzin w sobotę, a potem 2 tygodnie nic...
Dla zdrowia psychicznego nie liczę czasu i pieniędzy

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 14 Kwietnia 2017, 09:36 Odpowiedz z cytatem
Mario-bulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 134
Skąd: śląskie




Skąd wziąłeś patent na łączenie blach przy pomocy kształtownika Smile ? Mam nadzieję że ode mnie Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Kwietnia 2017, 11:53 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Mario-bulas napisał:
Skąd wziąłeś patent na łączenie blach przy pomocy kształtownika Smile ? Mam nadzieję że ode mnie Wink


Jeśli piszesz o tym :
https://lh5.googleusercontent.com/-CujeIqPWnB8/Uxi_ZvKEsJI/AAAAAAAADtA/Ltz1JuskVO4/w941-h706-no/DSCF6901.JPG

To widziałem to już wcześniej na Sambie, ale patent dobry bo można tak pół auta połapać

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 7 Czerwca 2017, 08:50 Odpowiedz z cytatem
vw_jaco
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1398
Skąd: DRUT GARAGE
1965 VW Typ 1 1300




jak tam ruszyło się coś , aktualnie ruszam z podobnym projektem , ciekaw jestem jak Ci idzie .
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 10:17 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




vw_jaco napisał:
jak tam ruszyło się coś , aktualnie ruszam z podobnym projektem , ciekaw jestem jak Ci idzie .


Powoli idzie

Części są ale czasu brak...

Zabrałem się teraz za dół karoserii, w całości będzie z nowych blach.
Na razie przymiarki i pierwsze nieśmiałe spawy, w myśl zasady mierz trzy razy zanim coś pospawasz.
Z grubsza wszystko pasuje, wymiary od osi tunelu da się utrzymać z dokładnością do 1 mm.
Tylko dwa otwory w progach się nie pokrywają (po 1 na stronę) te w miejscu "przegięcia : progu pod słupkiem A. Przesunięcie jest o jakiś 1 cm, więc wystarczyło zamiast otworów okrągłych zrobić fasolki i jest OK.
Progi będą "postarzone" usunę ten garb po późniejszych nawiewach, poprawienie wymaga też blacha nad napoleonem bo brakuje miejsca na przełącznik nożny.
Za to rewelacyjne są te blachy nad drążkami skrętnymi, wystarczyło tylko wywiercić dodatkowy (drugi) otwór na śrubę mocującą. Bardzo dobrej jakości są też wzmocnienia cabrio z BBT, blacha gruba, wymiary zgodne z oryginałem i do tego galwanicznie zabezpieczone.








_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 10:39 Odpowiedz z cytatem
mawo
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 300
Skąd: Wolsztyn




idziesz do przodu, mam juz swoje podwozie zrobione i zastanawialem sie jak zaczac bude, a widze ze ty zaczoles od poskrecania wszystkiego i pospawania i masz wzornik dolu budy, pomysl wydaje mi sie dobry

_________________
1960r
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 10:47 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




mawo napisał:
idziesz do przodu, mam juz swoje podwozie zrobione i zastanawialem sie jak zaczac bude, a widze ze ty zaczoles od poskrecania wszystkiego i pospawania i masz wzornik dolu budy, pomysl wydaje mi sie dobry


Ja innego wyjścia nie mam, bo to kabriolet i muszę jakoś połączyć przód i tył.

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 11:04 Odpowiedz z cytatem
mawo
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 300
Skąd: Wolsztyn




ale ogolnie nie jest glupi pomsyl tak robic, z tego wzgledu ze uszkodzone progi wywalasz z budy, rozwiercisz tylne mocowania i sciane przednia i stawiasz bude i masz do czego pasowac i wstawiasz reszte reperaturek czy tez dorabianych blach

_________________
1960r
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 12:34 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Chyba jeszcze nie pokazywałem ostatecznej maski.

Udało mi się kupić ładną maskę w właściwego rocznika.



Maska w pierwszym lakierze, nie zgnita, miała niewielkie uszkodzenie krawędzi bocznej oraz standardowo pęknięcie na nosku.




Krawędź rozwierciłem i wyprostowałem.




Nosek wystarczyło wzmocnić spawami


Po oszlifowaniu lakieru znalazłem taką ładną pieczątkę z datą produkcji, więc mogę na 100% potwierdzić że jest z właściwego rocznika


Wszystkie ślady korozji wytrawione Feratanem i epoksyd..



_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 28 Czerwca 2017, 11:08 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Nowa fotorelacja z postępu prac

Tak jak pisałem, progi zostały postarzone.















Dorobione z 2 mm blachy, jak pomaluje epoksydem to przyspawam z powrotem listwę trzymającą tapicerkę.


Wnętrze wzmocnień i spód progu pomalowane epoksydem i konserwacją (bo później nie będzie do tego dostępu)





Przeróbki wymagała też ściana grodziowa, niezbędne przetłoczenia pozyskałem ze starych elementów.









efekt końcowy





I spawam w całość



Wzmocnienia z progami złapane punktowo, poprawie to po ponownym odkręceniu od podwozia (bo do góry nogami się źle spawa)





cdn..

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Franek `59 cabrio
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group