Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy -> Kolektor dolotowy Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 26 Listopada 2005, 15:35 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4692
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




Renifer napisał:
mi się wydaję że najlepszym rozwiązanie jest rąbnięcie kilku browarów. Po takiej terapii od razu najdzie cię jakaś myśl twórcza wiem z doświadczenia Wink

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 26 Listopada 2005, 22:50 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ren, jestez zly, niemerytoryczny, zlosliwy i w ogole.
Odstraszysz Qcyka z tego forum Very Happy

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Listopada 2005, 11:36 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4692
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




qubek napisał:
Ren, jestez zly, niemerytoryczny, zlosliwy i w ogole.
Odstraszysz Qcyka z tego forum Very Happy


Reni

Wink Wink Wink

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Listopada 2005, 13:33 Odpowiedz z cytatem
Kuba Myśluk
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 88
Skąd: Konstancin
1981 VW powered Tulak Alladin




Hejka,

Nie wiem czy rzeczywiście masz problem z zamarzaniem gaźnika.
jesteś pewien że na skutek wibracji albo zmian temperatury nie rozszczelnia Ci sie kolektor i czy nie bierzesz skądś "lewego" powietrza ? Sprawdź to dokładnie... jak nie masz miernika podciśnienia który by Ci pokazał fluktuacje -to chociaż dmuchnij gorącym powietrzem z jakiejś farelki lub nagrzewnicy wprost do gardzieli gaźnika... jak to nie pomoże, daj spokój podgrzewom, nie tu jest problem.

Problem zamarzania gaźnika doskonale znany jest wszystkim "latawcom"
W aWiacji, nie tylko tej z VW przykreconym do przedniej wręgi, praktycznie każdy silnik gaźnikowy ma jakiś patent na ogrzewanie tegoż gaźnika.

Zaszronienie kolektorów jest w zasadzie normalnym zjawiskiem, w duzym skrócie: paliwo parując (niecałkowicie!) w kolektorze zużywa sporo energii - MUSI to spowodowac obniżenie się jego temperatury. Powietrze wpada do niego mając wyższą temperature i jakąś wilgotność - przy obniżeniu się temperatury, woda zawarta w powietrzu musi gdzieś się wydzielić. Na zewnątrz widać to jako rosę czy właśnie szron, w środku może dojść do zamarznięcia i znacznego przewężenia przekroju. Generalnie czym dłuższy kolektor tym bardziej zjawisko się nasila.

Tyle teoria.

Praktycznie lotnicy radzą sobię dwojako:

1. Podgrzew gaźnika za pomoca ciepłego powietrza z wydechów. Kawałek rury wydechowej obejmuję się takim jakby pudełkiem, coś jakby rura przechodziła na wylot przez puszke od farby. Sama puszka ma z jednej strony wlot zimnego powietrza, a z drugiej jest połączona z gaznikie i filtrem np. za pomocą elastycznego alu-peszla. Wstawia się jeszcze tutaj rodzaj zaworu/klapy sterowanej z kokpitu, coś na kształt rury "T" tak żeby była możliwość puszczenia świeżego powietrza i de facto wyłączenia podgrzewu gaźnika.
To rozwiązanie podgrzewu obniża neco moc maksymalną. (Najprostszy "tuning" VW to zablokowanie podgrzewu kolektora właśnie -prawda?)

2. W niektórych samolotach, zwłaszcza z VW, stosuje się podgrzew kolektora olejem. Teoretycznie idea jest prosta -owiń kolektor rurką z gorącym olejem.
W praktyce sa problemy z cisnieniem (zimny olej i wzmocniona pompa potrafią wyprodukowac do 300 psi), Problemy są też ze stykiem rurka/kolektor, dają chłopaki tu jakieś silikony przewodzące - etc.
Ja jeszcze tego nie zrobiłem -ale wiosną mój silnik dostanie pełny płaszcz olejowy na kolektorach, tzn kolektor na odcinku jakichś 30 cm będze wpuszczony w drugą, szerszą rurę zewnetrzną, całość bedzie tworzyć taką puszkę z dwoma króćcami na przepływ oleju.
Rozmawiałem mailowo z człowiekiem - który podobno dzięki takiemu rozwiązaniu lata w ogóle bez chłodnicy oleju.

Istnieje tez podobny patent (dla silnika Rotax 912), kiedy to gaźniki są mocowane do kolektorów przez taka grubą płytkę, wewnatrz której sa dwa/trzy zwoje miedzianej rurki. Widziałem to amatorsko wyfrezowane z kawałka duralu, rurka była wciśnięta i potem zalaną cyną czy ołowiem. Co prawda pracowało to podłączone do chłodzenia cieczą - ale chyba można coś takiego wykombinowac na olej - jako podstawka pod Wasze Webery czy inne Dellorta.

pozdro naziemnym

K
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Listopada 2005, 15:45 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




moim zdaniem, ciekawe informacje, z tym że fabryczny układ jest dobry pod warunkiem że sprawny, ja nie mam olejowego podgrzewania kolektora i mimo to nic mi nie szronieje, od odpalenia ma wolne obroty itd.
więc nie ma sensu nic przerabiać tylko doprowadzić fabryczny układ do stanu działalności bo tak bedzie najprościej.

P.S. swoją drogą nie wiedziałem że jak
Cytat:
Najprostszy "tuning" VW to zablokowanie podgrzewu kolektora właśnie

Przy montarzu dwóch gaźników to dodatkowy zysk mocy by był.

_________________
"Swoje słabe i chore dzieci Transformersi zrzucali na Ziemię. Tak powstał Zaporożec"

gg1917473
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Listopada 2005, 17:35 Odpowiedz z cytatem
Kuba Myśluk
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 88
Skąd: Konstancin
1981 VW powered Tulak Alladin




Łysy masz absolutna rację, dobrze utrzymany oryginalny układ w zupełności wystarcza. Ale chłopaki się o tym zamarzaniu tak rozgadali...

Oryginalne problemy Autora postu mogą dotyczyć praktycznie wszystkiego - od ustawień gaźnika po popieprzony zapłon.

A co do tego zablokowania i dodawania mocy - to fakt, występujący również w literaturze pieknej. Np w "How to hot-rod VW Engines" str 11.
(dla 1500 ok 3 hp więcej na 4500rpm)

Miałem kiedyś taką historię śmieszną:
Przerabialiśmy taki VW na starym szybowcu i kolektory były mocno nieładnie przespawane - podgrzew był zamknięty źle obciętą i przyspawaną rurą. Oczywiście dochrzaniłem się do spawacza, w pocie czoła zdjeliśmy całość, zawieźli, przespawał, zamontowaliśmy i... kilkadzesiąt RPM mniej. I nikt nie wiedział dlaczego, całe konsylium się zeszło, wszystkośmy posprawdzali no bo jakiś powód musiałbyć. No to jeszcze raz porozbierać i złożyć...

Lepsze wrogiem dobrego...

pzdrw

K
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Listopada 2005, 18:21 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




no jasne forum jest od tego żeby sobie pogadać Very Happy , a nawet jak nie dowiesz się tego co Ci potrzeba to i tak mimowolnie coś ciekawego wpadnie Very Happy

_________________
"Swoje słabe i chore dzieci Transformersi zrzucali na Ziemię. Tak powstał Zaporożec"

gg1917473
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Listopada 2005, 21:54 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4692
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




Narobiłe się jak cholera, zdjąłem kolektor( zdejmując niemalże wszystko z bloku, żeby sie do niego dostać)wyczyściłem, przedmuchałem skręciłem wszytsko( z braku czasu czynności sie robiegły w czasie....mniejsza).

odpaliłem - zaskoczył, chodzi.Już usmiech się pojawił na mojej twarzy, że warto było się namęczyć, dotykam kolektora - rurka podgrzewająca z prawej strony - gorąca, aż się oparzyłem, z lewej ledo ciepła... Confused

po chwili władował się szron na kolektor i garb zgasł......... Brick wall

no i historia zaczyna się od nowa...........

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 1 Grudnia 2005, 11:04 Odpowiedz z cytatem
yrrak
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2524
Skąd: miasto powiatowe Pruszków




witam,
myślę że Kaczor ma sporo racji, u mnie tego nie bylo ale argumentacja jest logiczna.

pzdr

_________________
Sprzedaliśmy naszego garba Sad smutno bez niego ....Nie wiedziałem że tak można się zżyć z autem,ale poszedł w bardzo zacne ręce :)Ale co 2 garby to nie jeden Smile)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 1 Grudnia 2005, 23:31 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4692
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




Mam jeszcze taką koncepcję nawiązując do tezy o tym, że mechanizm fabryczny jest najlepszy :

Filtr olejowy chyba ma takie zadanie, żeby powietrze, które wlatuje po zamknieciu wspominanej klapki powinno podgrzewać olej w filtrze.Więc o ile znam właściwości oleju, to im rzadszy, ty powinien się szybciej nagrzać.Idąc dalej tym tropem nagrzany olej tworzy warstwę ciepła pogrzewającą gaźnik od góry i chcąć nie chcac - nie ma siły, żeby przez gaźnik leciało zimne powietrze.

to powinno dać optymalne ciepło na kolektor w zimie( chyba tak być powinno)

Może to co napisałem jest zbyt oczywiste, żeby w ogóle o nim pisać, ale jakoś nie przychodziło mi do głowy, rozwiązanie, więc zacząłem rozmyślać nad fabrycznym

Więc chyba nic mi nie zostało, jak tylko odszukać olejowy filtr powietrza zalać go olejem, założyć go na zimę i sprawdzić na ile moje przemyślenia się sprawdzą Very Happy

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 2 Grudnia 2005, 08:32 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4692
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




kaczorr napisał:
no cóż przyjacielu,..według mnie filtr olejowy ma za zadanie oczyszczać powietrze a nie je podgrzewać tak jak w większośći pojazdów,...ich zadaniem jest podgrzewanie a nie oczyszczanie Wink .Stosuje się je wtedy gdy zapylenie powietrza jest o wiele większe niż standardowo - przede wszystkim większość maszyn rolniczych i ciężkich ciężarówek(np.kamieniołomy-zapylenie).Ich zaletą jest łatwość obsługi lecz częstsza wymiana oleju np. co 5-6 tys.km lub 500-1000mtg Laughing .A w starych garbach były montowane ze względu na łatwą dostępność oleju i jego niski koszt - natomiast wkłady papierowe lub a'la szmaciane nie dość tego że były trudno dostępne to ich cena była o wiele wyższa Cool .Ja mam w swojej biedronie dzisiejszy standard - czyli wkład papierowy choć gdzieś się jeszcze wala jeden lub 2 filtry olejowe.Całe życie stoi na dworze,śnieg i deszcz i mróz i lato i zawsze odpala i ma wolne obroty jak pszczółka maja więc nie wydeje mi się aby to coś u Ciebie pomogło ale przecież zawsze można pokombinować Wink


jednym słowem masz szczęście Very Happy u mnie juz straciłem koncepcję, więc próbuje oczywistych i najprostszych rozwiązań, jak to nie pomoże, to Garb będzie tylko na lato... Sad

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 2 Grudnia 2005, 13:52 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Istnieje jeszcze ten powazny problem, ze te wszystkie gazniki, ktore sa dostepne, przehulaly zazwyczaj po kilkadziesiat lat w niewatpliwie odpornych samochodach, jakimi sa Garbusy i sa czesto FUBAR. To ze w ogole chodza, jest czesto cudem. Zamiana jednego na drugi niewiele zmienia. Jeden z glownych powodow dla ktorego moj Rondel teraz stoi. Ceny nowych do niskich nie naleza, a jakosc - jak najbardziej, niestety.
Dlatego wole dellorto - gazniki lepszej jakosci, z samochodu duzo gorszej jakosci, wiec nie zdazyly sie zazwyczja napracowac Smile

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Grudnia 2005, 14:03 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4692
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




qubek napisał:
Istnieje jeszcze ten powazny problem, ze te wszystkie gazniki, ktore sa dostepne, przehulaly zazwyczaj po kilkadziesiat lat w niewatpliwie odpornych samochodach, jakimi sa Garbusy i sa czesto FUBAR. To ze w ogole chodza, jest czesto cudem. Zamiana jednego na drugi niewiele zmienia. Jeden z glownych powodow dla ktorego moj Rondel teraz stoi. Ceny nowych do niskich nie naleza, a jakosc - jak najbardziej, niestety.
Dlatego wole dellorto - gazniki lepszej jakosci, z samochodu duzo gorszej jakosci, wiec nie zdazyly sie zazwyczja napracowac Smile


Ja już 2 tydzień poznaję uroki komunikacji miejskiej...wszystko przez kolektor/gaźnik/filtr -whatever z mojego 1200.Przyjdzie czas i na mnie, w piwnicy składa się 2 serducho i na wiosnę robie przeszczep, niewykluczone że serducho będzie kontrolowane przez 2 dellortasy Smile

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 4 Stycznia 2006, 11:04 Odpowiedz z cytatem
yrrak
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 06 Lut 2004
Posty: 2524
Skąd: miasto powiatowe Pruszków




...a więc szroniej mi kolektor pod gażnikiem.....
po zapaleniu pojazdu, czy to jakaś epidemia? Rolling Eyes

_________________
Sprzedaliśmy naszego garba Sad smutno bez niego ....Nie wiedziałem że tak można się zżyć z autem,ale poszedł w bardzo zacne ręce :)Ale co 2 garby to nie jeden Smile)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Stycznia 2006, 11:28 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




być może to ptasia grypa odmiana garbusowa Very Happy

_________________
"Swoje słabe i chore dzieci Transformersi zrzucali na Ziemię. Tak powstał Zaporożec"

gg1917473
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Kolektor dolotowy
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group