Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Obniżanie przodu 1302/1303 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Obniżanie przodu 1302/1303
PostWysłany: 13 Lutego 2009, 14:00 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Jakby skrócić sprężynę z przodu (1302) to jak najlepiej dobrać amora ? jak wogole to powinno najlepiej funcjonowac. Proporacja amora do sprężyny ??

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
Re: Niższy przód
PostWysłany: 13 Lutego 2009, 14:16 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4505
Skąd: Marki / Warszawa




Renifer napisał:
Jakby skrócić sprężynę z przodu (1302) to jak najlepiej dobrać amora ? jak wogole to powinno najlepiej funcjonowac. Proporacja amora do sprężyny ??


do krótszych sprężyn w twoim typie to w sumie nie masz innego wyboru niż twarde i wysokie kyby, albo normalne cofapy.

_________________
Rust'n'Fast Kustoms

www.facebook.com/rnfkustoms
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 13 Lutego 2009, 17:33 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




Ja miałem taki zestaw ostatnio.
Mimo niskich spręzym gleba nie była zbyt radykalna, gdyż gazowe KYB-y 'trzymały' przód trochę w górze. Za to przód był dużo twardszy w prowadzeniu.

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Lutego 2009, 15:22 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




No ale niechce zeby mi przód amor wysoko trzymał tylko w miare nisko. niewiem czy wtedy nie bedzie problemów ze skretem jak u Tyki

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 16 Lutego 2009, 16:24 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




Bez przesady.
Rzecz w tym, że moje KYB-y są bardzo twarde i na zwykłych cofapach gleba bylaby wieksza.
Sprężyny (jako jedyna modyfikacja) zrzucają max 3 cale. To wcale nie nie jest jakoś radykalnie w stosunku do serii.
Jeśli chcesz zrzucić niżej, to zaczyna sie historia z krótszymi/regulowanymi kolumnami.
Metod na dobre zglebienie 1302/1302 jest kilka, ale dobre gwintowane zawieszenie to rozwiązanie zdecydowanie najlepsze. Niestety przy obecnym kursie euro bardzo kosztowne.

Naj tańsza opcja to skrócić kolumny metodą diax/spawarka. Ale przy braku mozliwości regulacji to dosyć radykalne i niepewne rozwiązanie.

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Lutego 2009, 16:34 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Nie wiem czy warto komukolwiek polecać metody diax-spawarka.
To dobre dla jakichś paszteciarzy - kaszaniarzy.

To mi przypomina pomysły typu ściskanie sprężyn jakimiś zaciskami.

Niedość, że to oszczędność na krótką metę, to jeszcze można to życiem przypłacić...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Lutego 2009, 16:44 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




d.bois napisał:
Nie wiem czy warto komukolwiek polecać metody diax-spawarka...


a co w tym złego???????? jak wiesz co masz zrobić, ile uciąć i jak pospawać to niewidze w tym nic ale to nic złego. Dobry przykład to moje obnizone zawieszenie. Mysle ze predzej odpadnie samolot na dziurze niz puszcza spawy które kładł kolego-mechanik

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Lutego 2009, 21:10 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




a co miałeś Łysy zrobione?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 16 Lutego 2009, 21:28 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
d.bois napisał:
Nie wiem czy warto komukolwiek polecać metody diax-spawarka...


a co w tym złego???????? jak wiesz co masz zrobić, ile uciąć i jak pospawać to niewidze w tym nic ale to nic złego. Dobry przykład to moje obnizone zawieszenie. Mysle ze predzej odpadnie samolot na dziurze niz puszcza spawy które kładł kolego-mechanik


A czy to nie jest tak że każda część taka jak kolumna mcphersona ma przewidzianą jakąś wytrzymalość i pojechanie diaxem i zespawanie jej nie wplynie jakoś negatywnie na to?
Ja się nie znam, stąd pytam, wcale nie mając zamiaru umniejszyć umiejętności Twojego kumpla.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Lutego 2009, 01:26 Odpowiedz z cytatem
Blazlov
Bez rangi

 
Dołączył: 30 Sty 2004
Posty: 2558




Łysy napisał:
d.bois napisał:
Nie wiem czy warto komukolwiek polecać metody diax-spawarka...


a co w tym złego???????? jak wiesz co masz zrobić, ile uciąć i jak pospawać to niewidze w tym nic ale to nic złego. Dobry przykład to moje obnizone zawieszenie. Mysle ze predzej odpadnie samolot na dziurze niz puszcza spawy które kładł kolego-mechanik


tia, pozdrowienia dla wszystkich kolego-mechanikow kladzacych spawy Smile

_________________
Edek z krainy kredek

despite all my rage i am still just a rat in a cage

https://www.facebook.com/Projekt58

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Lutego 2009, 09:49 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Łysy napisał:
d.bois napisał:
Nie wiem czy warto komukolwiek polecać metody diax-spawarka...


a co w tym złego???????? jak wiesz co masz zrobić, ile uciąć i jak pospawać to niewidze w tym nic ale to nic złego.


Masz racje. Gorzej jesli komus sie tylko wydaje ze wie.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Lutego 2009, 11:24 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4505
Skąd: Marki / Warszawa




qubek napisał:
Łysy napisał:
d.bois napisał:
Nie wiem czy warto komukolwiek polecać metody diax-spawarka...


a co w tym złego???????? jak wiesz co masz zrobić, ile uciąć i jak pospawać to niewidze w tym nic ale to nic złego.


Masz racje. Gorzej jesli komus sie tylko wydaje ze wie.


nie wiem o co wam chodzi. przecież u Łysego została przeprowadzona dokładnie taka procedura jak przy regulatorach... a ich się na klej nie robi... tylko też się spawa.

rury, a kolumny to dwa inne tematy.

_________________
Rust'n'Fast Kustoms

www.facebook.com/rnfkustoms
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 17 Lutego 2009, 11:28 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




majki napisał:


rury, a kolumny to dwa inne tematy.


No właśnie o to chodzi, temat obniżania rurowiska i wspawania regulatorów lub nie - jak u Łysego to temat od lat przerabiany.
Nie jestem przekonany czy to jest powszechnie stosowane rozwiązanie przy kolumnach. Można by poszukać jakichś materiałów na ten temat, może jakiś manual się znajdzie, kogoś kto to robił już?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Lutego 2009, 11:33 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4505
Skąd: Marki / Warszawa




d.bois napisał:
majki napisał:


rury, a kolumny to dwa inne tematy.


No właśnie o to chodzi. Nie jestem przekonany do tego typu patentów na kolumnach..


kielichy się niby spawa. jakby skrócić kolumnę i dać inny wkład amortyzatora?? gdybanie. nie twierdzę, że to by nie działało, ale ja wybrałem inną bezpieczniejszą opcję.

EDIT: jak szukałem info na ten temat, to najczęściej ludzie robią jaieś patenty na gwintowanie kielicha i dają inne sprężyny. był taki artykuł cal-lookowy, muszę poszukać/

_________________
Rust'n'Fast Kustoms

www.facebook.com/rnfkustoms
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 17 Lutego 2009, 11:45 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




majki napisał:
d.bois napisał:
majki napisał:


rury, a kolumny to dwa inne tematy.


No właśnie o to chodzi. Nie jestem przekonany do tego typu patentów na kolumnach..


kielichy się niby spawa. jakby skrócić kolumnę i dać inny wkład amortyzatora?? gdybanie. nie twierdzę, że to by nie działało, ale ja wybrałem inną bezpieczniejszą opcję.

EDIT: jak szukałem info na ten temat, to najczęściej ludzie robią jaieś patenty na gwintowanie kielicha i dają inne sprężyny. był taki artykuł cal-lookowy, muszę poszukać/


Gwintowanie nie ingeruje chyba aż tak w wytrzymałość kolumny, brzmi to nieco lepiej.
Jak ci się uda znaleźć, to wrzuć (odrazu z kopią zapasową Wink )
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Obniżanie przodu 1302/1303
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 7  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group