Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> turbo w garbie, ale na powaznie Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 23 Września 2010, 23:26 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Łysy napisał:
obnizenie zawieszenia jest super. podobnie jak progi, błotniki, stopnie i ogolnie reszta garba Wykaze sie małomieszczaństwem jak zapytam co to MMT??


@ Lysy: MMT = mid mount trany --> dodatkowe mocowanie skrzyni biegow

dodatkowo prosze spojrzec na sprzeglo (docisk) - od BMW

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Listopada 2010, 18:49 Odpowiedz z cytatem
scoooby
Małoaktywny

 
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: Rzeszow




Hej wszystkim

Drodzy koledzy czy moglibyście mi wytłumaczyć/podpowiedzieć jak ma się system turbo przy gażnikach jakie polecane są np na tej stronie http://www.vwturbokits.com/

ich turbo zestawy zbudowane są głównie w oparciu o gażniki Holley 350cfm i 500cfm (wiadomo im większa moc tym większy) jakiego typu są to gażniki i czy ich współpraca z turbiną jest lepsza/gorsza od typowych gażników garbusowskich Weberów itp??

Z góry dzięki za odpowiedz!!

Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 29 Stycznia 2011, 20:29 Odpowiedz z cytatem
rafi6
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 71
Skąd: Grójec




Witam!
A może do sprawy podejść inaczej. Chodzi chyba o to żeby do poczciwego garba dorzucić kilka koni, więc może zacząć od podstaw.

wzór na moc N=z*F*S*p*n
F-wielkość denka tłoka
S - skok tłoka
p - średnie ciśnienie efektywne (wytwarzane w cylindrze podczas spalania)
n - prędkość obrotowa

z - ilość zapłonów w czasie 1-go obrotu (z=0,5 dla cztero-suwa i z=1 dla dwu-suwa)

Montaż Turbo to grzebanie przy "p", prędkości obrotowej raczej niezmienicie, F i S też nie (no chyba że zmieniając z 1300 na 1600 ). I tu mój pomysł "z".
Przerobić silnik na dwu-suwa moc skoczy dwukrotnie,(no mniej trochę straty będą), ale można i tak doładować. Oczywiście daleko będzie spaliną do EURO4 i ciężko określić spalanie, ale nie oto tu chodzi.

PS. Wszyscy wiedzą że czegoś nie da się zrobić, aż znajdzie się ktoś kto tego nie wie i to robi.


PS. 2.
Kilka lat temu przy % rozważaliśmy z kumplami diesla na gazie. Rankiem nam przeszło. A dwa lata temu spotkałem opis takiego silnika i to z jakimi osiągami.

Jak ktoś chce pociągnąć temat, chętnie pobawię się przy policzeniu rozrządu, zapłonu, chłodzenia i dawkowania.

POZDRAWIAM
Rafał

_________________
Wiem, login mam krety..... , no błyskotliwy.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Stycznia 2011, 01:16 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Twoja idea to przerobić silnik czterosuwowy, na dwusuwowy... hmm a wiesz wogole jak zbudowane sa te silniki?

No dobra, nie bede nawet złosliwy. Powiedz nam, jak to sobie wyobrazasz pod wzgledem technologiczno - warsztatowym? Jestem napawde bardzo ciekawy, bo kazdy kto widział silnik od srodka i wie na jakiej zasadzie działa powie Ci wprost - niewykonalne.

diesel na gaz? pewno ze sie da, nawet teoretycznie wiem jak.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Stycznia 2011, 11:34 Odpowiedz z cytatem
rafi6
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 71
Skąd: Grójec




Łysy napisał:

No dobra, nie bede nawet złosliwy. Powiedz nam, jak to sobie wyobrazasz pod wzgledem technologiczno - warsztatowym?


Zapewne dwusuwy które wadziłeś byłe z przepłukaniem skrzyni korbowej, ale są też z dmuchawą.
W dużym skrócie:
-zewnętrzna dmuchawa dostarcza świeży ładunek (należy skorygować kształt zaworu, tak aby nadać kierunek ładunkowi).
- zmieniasz rozrząd dwukrotnie, i zwiększasz przekrycie zaworów
- podobnie z zapłonem
- chłodzenie to spore wyzwanie (bo silnik obciążasz cieplnie jakieś 180%), ale garbik ma już chłodnice oleju jest od czego zacząć

Technologicznie:
-zawory, wałek rozrządu, koła zębate wykona każda szanująca się narzędziownia (materiał stale niskostopowe)
-tłok, jeżeli konieczna będzie zmiana denka można odlać z siluminów, takich małych odlewni jest kilka w okolicach
- reszta to dłubanina

A i szacunek że nie byłeś złośliwy, a mogłeś. Dwusuw brzmi nieprawdopodobnie
Łysy napisał:

diesel na gaz? pewno ze sie da, nawet teoretycznie wiem jak

czegoś nie rozumie (czy to potwierdzenie, czy ironia)

Pozdrawiam

_________________
Wiem, login mam krety..... , no błyskotliwy.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Stycznia 2011, 13:48 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Kolego, Ty chyba nierozumiesz do konca jak działą dwusów, nawet z dmuchawa etc (to patenty juz predzwojenne np DKW wyscigowe to były dwusówy z kompresorem).

Jesli twoim zdaniem zeby przerobić czterosów na dwusów wystarczy:

Cytat:

-zewnętrzna dmuchawa dostarcza świeży ładunek (należy skorygować kształt zaworu, tak aby nadać kierunek ładunkowi).
- zmieniasz rozrząd dwukrotnie, i zwiększasz przekrycie zaworów
- podobnie z zapłonem
- chłodzenie to spore wyzwanie (bo silnik obciążasz cieplnie jakieś 180%), ale garbik ma już chłodnice oleju jest od czego zacząć


to sie mylisz. Zasada działania Twojego pomysłu jest taka: Jak tłok jest w dole to otwieram zawory (prawie) na raz, i kompresor wrzuca mi mieszanke paliwowo powietrzna wypychajac przy okazji spaliny. To nie działa.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Stycznia 2011, 18:12 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




rafi6 napisał:
Witam!

prędkości obrotowej raczej niezmienicie, F i S też nie (no chyba że zmieniając z 1300 na 1600 ).

Nie wiesz o czym piszesz, do tego w zlym temacie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Turbo
PostWysłany: 31 Stycznia 2011, 22:07 Odpowiedz z cytatem
sopellek1982
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Kartuzy
1969 VW Typ 1 1200




Wracając do tematu może się komuś przyda http://www.smbaker.com/sand-rail/manx/monster-turbocharged-volkswagen-manx
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 8 Marca 2011, 20:22 Odpowiedz z cytatem
karol
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 23 Gru 2004
Posty: 803




odkurzam temat z zapytaniem - ma ktoś na handel książkę turbomania albo inne w temacie?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 15 Października 2013, 01:28 Odpowiedz z cytatem
CarloS
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 54
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
1966 VW Typ 1 1200




Witam.

Jak wygląda sytuacja z turbo na poważnie ? Smile Czy coś się dzieje w temacie ?
Od jakiegoś czasu także szukam i czytam troszkę na ten temat, bo planuję też coś zrobić w tym kierunku z moim silnikiem (1600).

Parę pytań:

Czy przerabiał ktoś gaźnik PICT 34 Solexa (lub podobny) na gaźnik nadciśnieniowy ? Gdzie można zdobyć informacje na ten temat ? Czy ktoś posiada jakąś wiedzę w tym temacie ? Najlepiej praktyczną ! Smile
Załączam link o co mi chodzi mniej więcej:

http://www.youtube.com/watch?v=Y6rckLTQ47c

Zastanawiam się także nad drugim systemem który wchodzi w grę (w układzie draw through turbo) ale także chcę pokombinować z Solexem PICT 34.

Co sądzicie o tym pomyśle ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Października 2013, 19:23 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ale w ogole czemu?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Października 2013, 12:07 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




qubek napisał:
Ale w ogole czemu?


Kuba, nie za bardzo enigmatyczne to twoje pytanie?

@CarloS: chcesz zrobić turbo jako modyfikację bolt-on, czy złożyć swój silnik od nowa? To pierwsze rozwiązanie nie wydaje się optymalne.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 17 Października 2013, 21:38 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Whyshchuck napisał:
qubek napisał:
Ale w ogole czemu?


Kuba, nie za bardzo enigmatyczne to twoje pytanie?



Rozwine w takim razie:

Ale w ogole po co zawracac sobie glowe rozwazaniem uzycia gaznika Solex 34 PICT X?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

turbo w garbie, ale na powaznie
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 14 z 14  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group