Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> tuning silnika Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 25 Stycznia 2005, 20:40 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2445
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Co do bisowych gażników w garbie- gażnk dobiera się mniej więcej do pojemności jednego cylindra.W Bisie jest to 350, w garbie 1600 400 ccm
czyli są trochę za małe.Może wymienić dysze paliwowe na większe (na początek np. główne o 10 jednostek,wolnych obr o 5). A może to jakaś xxxxxxła np za mały przelot trójnika na przewodach paliwowych.Sprawdż czy przepustnice otwierają się do końca po wciśnięciu pedału do dechy. Co ze stanem silnika? To że ładny to nie znaczy że sprawny.Może warto by zmierzyć mu sprężanie. Sprawdził bym też ustawienie wałka rozrządu (fazy).
pzd
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 14:04 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Co Ci dadza same dysze? Zaczac trzeba od gardzieli, od ich zwezek. I do tego dostosowywac dysze. Jesli gardziele sa do silnika bisowskiego i nie zmieniane, to to nie ma prawa dzialc w Garbusie. I moze dawac wlasnie takie rezultaty.
Chromowane obudowy pogarszaja chlodzenie silnika. Na zasadzie przeciewienstwa masz czarne i matowe. Nie znam fizycznych podstaw tego zjawiska (bo po co zreszta?), ale ono dziala tez przy doborze koloru ubran na slonce Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 14:12 Odpowiedz z cytatem
Staffu
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 22 Sty 2004
Posty: 726
Skąd: Kraków




A ja mam takie pytanko bo kiedyś miałem bisa i oglądałem te fotki silnika i niemoge zajarzyć co to są za gażniki bo ja miałem webera i był inny całkiem.

_________________
WWW.GARBACIZNA.PRV.PL
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 14:18 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




To tez jest problem. Mi np "gazniki z bisa" nic nie mowi. PRzydaloby sie oznaczenie modelu gaznikia...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 14:22 Odpowiedz z cytatem
Staffu
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 22 Sty 2004
Posty: 726
Skąd: Kraków




No niestety epamiętam już a książke serwisową sprzedałem z autem Confused
Ale na bank był inny Exclamation

_________________
WWW.GARBACIZNA.PRV.PL
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 14:32 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ale przydalo by sie oznaczenie tych gaznikow co sa w Garbusie. Bisy zostawmy w spokoju Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 17:24 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




qubek napisał:
Co Ci dadza same dysze? Zaczac trzeba od gardzieli, od ich zwezek. I do tego dostosowywac dysze. Jesli gardziele sa do silnika bisowskiego i nie zmieniane, to to nie ma prawa dzialc w Garbusie. I moze dawac wlasnie takie rezultaty.
Chromowane obudowy pogarszaja chlodzenie silnika. Na zasadzie przeciewienstwa masz czarne i matowe. Nie znam fizycznych podstaw tego zjawiska (bo po co zreszta?), ale ono dziala tez przy doborze koloru ubran na slonce Smile


Oj Qubek nie uwazalo sie w liceum na lekcji fizyki Very Happy

Bez wdawania sie w wzory i definicje jest tak ze
Czarny dobrze pochlania i i oddaje cieplo a przeciwienstwo czyli chcrom slabo oddaje i pochlania cieplo czyli odbija cieplo i w otoczeniu blach robi sie taka mala szklarnia.
to tyle

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 20:41 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4399
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




To ja w takim razie mam kilka pytań odnośnie gaźników i nie tylko Smile

Po pierwsze: Weber czy Dellorto.
Po drugie: Czy do serii 1600 warto zakładać klawiatury 1:1,25, przy założeniu że dochodzą gaźniki, zapłon etc...
Po trzecie: czy lepszy będzie wałek engle 110 czy 120 przy założeniu, że seria 1600 będzie rozbudowywana do większej pojemności (albo 1914 albo 1776)

Dzięki za odpowiedzi Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 20:45 Odpowiedz z cytatem
jacke
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 371
1967 VW Typ 1 1200




Na te pytania znajdziesz odpowiedz na tej stronie www.teatimetuning.com[url][/url]
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 21:00 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




d.bois napisał:
To ja w takim razie mam kilka pytań odnośnie gaźników i nie tylko Smile

Po pierwsze: Weber czy Dellorto.

Nie ma wiekszego znaczenia bo gazniki obu firm sa blizniaczymi konstrukcjami. Roznia sie drobnymi rozwiazaniami ktore wlasciwie nie wplywaja na to ze ktorys ma przewage. Jak bedziesz mial wybor to kup te w lepszym stanie.
Dellortasy sa popularniejsze w polsce.

Po drugie: Czy do serii 1600 warto zakładać klawiatury 1:1,25, przy założeniu że dochodzą gaźniki, zapłon etc...

Tak bo zawsze to lepsze napelnianie cylindrow a do tego np podkladki w klawiaturach sa mocniejsze i nie pekaja tak latwo.
Poza tym ladnie wspolpracuja z ostrzejszym walkiem

Po trzecie: czy lepszy będzie wałek engle 110 czy 120 przy założeniu, że seria 1600 będzie rozbudowywana do większej pojemności (albo 1914 albo 1776)

Walek 120 bedzie lepszy chyba ze chcesz miec silnik o spokojniejszej charakterystyce z momentem na nizszych obrotach

Dzięki za odpowiedzi Smile


Prosze

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 21:07 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4399
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Już to dawno czytałem Wink ale dalej nie mam pewności Rolling Eyes
W odpowiednim dziale, jest ładnie opisany 1600 z bolt-on'ami o których wspomniałem, nie ma nic o ostrzejszym wałku w seryjnym 1600, czyli rozumiem, że można ten krok na początku pominąć...
Luqu w pierwszym momencie nie zauważyłem nawet Twoich odpowiedzi Very Happy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 22:47 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




Wiem ze nie widac bo z uporem maniaka biore to "cytuj" i wychodzi taka kaszanka Confused

Nie wiem za bardzo o co pytasz ale powiem tak.
Do seryjnego 1600 mozna wsadzic walek nawet bardzo ostry szklanki klawiatury itd i bedzie to ostro wymiatac.
Jednak cena tych przerobek jest na tyle duza ze koszt dokupienia zestawu tloki cylindry pod np 1835 nie bedzie jakims strasznym wydatkiem a przynajmniej masz wieksza pojemnosc i nowe tloki i cylindry.

Ja bym robil takie super wykrecone 1600 tylko pod katem startow na 1/4 mili do klasy mini + bo inaczej to sie nie oplaca.

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Stycznia 2005, 22:58 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4399
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Nie, po prostu to 1600 ma być bazą, którą przy kolejnym ewentualnym napływie $$$ zaopatrzę w nowe tłoki, głowice itepe żeby zwiększyć pojemność. Stąd pytanie czy jest to wskazane już na tym etapie czy nie. A mini + jest z doładowaniem więc chyba jednak nie Very HappyVery Happy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 00:03 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




d.bois napisał:
A mini + jest z doładowaniem więc chyba jednak nie Very HappyVery Happy


Zaloz NOSik i bedziesz wymiatac :]
Apropo wiem ze mozna podtlenek do gara wsadzic orientuje sie ktos ile taka zabawa kosztuje??

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 00:20 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




d.bois napisał:
Nie, po prostu to 1600 ma być bazą, którą przy kolejnym ewentualnym napływie $$$ zaopatrzę w nowe tłoki, głowice itepe żeby zwiększyć pojemność. Stąd pytanie czy jest to wskazane już na tym etapie czy nie. A mini + jest z doładowaniem więc chyba jednak nie Very HappyVery Happy



Racja Mini i mini + maja naped dowolny a ja jestem caly czas myslami przy profi i profi + Very Happy

A co do pytania to: jasna sprawa moze byc w taki sposob rozegrany plan rozbudowy silnika.
Nawet to jest dobre rozwiazanie bo zbierajac kaske na tłoki cylindry i glowice mozesz cieszyc sie naprawde szybko pomykajacym wysoko krecacym sie 1600.

Ja jednak chyba budowal bym taki np 1835 na raz a nie na raty.
Mozna wtedy od poczatku przesledzic cala budowe zrobic szlify bloku i walu, zalozyc nowe panewki a przy niewielkich checiach jeszcze wywazyc wal z kolem dla swietego spokoju. (to zaczyna sie bardzo liczyc powyzej 5000 RPM)

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

tuning silnika
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group