Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> AirRide w garbie Idź do strony 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
AirRide w garbie
PostWysłany: 15 Października 2010, 19:04 Odpowiedz z cytatem
fura
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 1068
Skąd: Wrocław
1965 VW Typ 1 1200




Witam...
po długim namyśle i różnych koncepcjach przedniego zawieszenia w moim nowym garbie, przeliczeniu kosztów...
skłaniam sie ku pneumatyce... czy ktoś ma jakieś doświadczenia, wiedzę, porady, linki, zdjęcia, firmy zajmujące sie tego typu zawieszeniem...

Jak w ogole zachowuje sie takie zawieszenie? jak z trakcją?


Ostatnio zmieniony przez fura dnia 9 Listopada 2012, 22:09, w całości zmieniany 1 raz

_________________
It's a DUB thing...
(o\_!_/o) 1200 '65
T2 '69
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Listopada 2010, 00:08 Odpowiedz z cytatem
lysystrzelno jr
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 94
Skąd: Strzelno




Podpinam się pod temat Smile

_________________
Blacharstwo-Lakiernictwo-Pomoc Drogowa

www.phu-autolack.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Listopada 2010, 10:41 Odpowiedz z cytatem
Suchy
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 965
Skąd: Toruń / Chełmno




ja także zakladam taki zawias i sam sie zastanawiam jak to bedzie sie zachowywalo. Kombinacji jest bardzo duzo, ograniczeniem jest tylko budżet Mad
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Re: AirRide w garbie '65
PostWysłany: 10 Listopada 2010, 10:48 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




fura napisał:
czy ktoś ma jakieś doświadczenia, wiedzę


Qvazi
http://www.garbiarnia.com/forum/viewtopic.php?t=8196&highlight=qvazi

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Listopada 2010, 17:16 Odpowiedz z cytatem
fura
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 1068
Skąd: Wrocław
1965 VW Typ 1 1200




ale Qvazi ma Mcpersony ....

_________________
It's a DUB thing...
(o\_!_/o) 1200 '65
T2 '69
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Listopada 2010, 22:43 Odpowiedz z cytatem
baca69
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 254
Skąd: inąd




co do hydrauliki to sprawdz to, wyglada na dosc latwe do wykonania, a działa.... widzialem na wlasnie oczy podczas EBI
http://www.youtube.com/watch?v=wrck_VXBofY
http://www.youtube.com/watch?v=ggJYnSlC-Rs

_________________
www.cal-look.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 10 Listopada 2010, 23:01 Odpowiedz z cytatem
vw_jaco
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1398
Skąd: DRUT GARAGE
1965 VW Typ 1 1300




można zagadać tutaj nawet sami robią starego garba
http://algrundo.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Listopada 2010, 11:00 Odpowiedz z cytatem
Suchy
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 965
Skąd: Toruń / Chełmno




na tych filmikach tylko latwo to wyglada a wrzeczywistosci musza byc mocny silownik.

jakies pol roku temu pytalem sie w algrundo ile system do garba

na samych poduszkach 6 tys

na amortyzatorach z poduszkami 9 tys... Shocked

stwierdzilem ze ich poj.... i skladam samemu powoli takie cus Laughing
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Listopada 2010, 13:35 Odpowiedz z cytatem
vw_jaco
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1398
Skąd: DRUT GARAGE
1965 VW Typ 1 1300




nie ma się co dziwić jak chcesz to komuś zlecić tyle zapłacisz samemu zmieścisz się w 3k, a jeżeli chodzi o technikę panscrapers'ów to wcale nie jest łatwo stworzyć takie coś i na pewno nie tanio wyjdzie biorąc pod uwagę ze to system na sam przód
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Listopada 2010, 19:40 Odpowiedz z cytatem
albin
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 212
Skąd: Bydgoszcz




Suchy napisał:
na tych filmikach tylko latwo to wyglada a wrzeczywistosci musza byc mocny silownik.


pogadaj z Bartkiem Giminskim z Torunia. on ma pneumatyczny przod. sam robil wszystko.

_________________
pozdrawiam,
albin

VW 1200 Sparkafer 1973
Porsche 911S 1976
VW T2b Westfalia 1978
VW 412LE - na razie sam napis:D
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Re: AirRide w garbie '65
PostWysłany: 16 Listopada 2010, 13:25 Odpowiedz z cytatem
Lukas G
Newbie

 
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 23
Skąd: Radomsko/Radom/Lodz




fura napisał:
Witam...
po długim namyśle i różnych koncepcjach przedniego zawieszenia w moim nowym garbie, przeliczeniu kosztów...
skłaniam sie ku pneumatyce... czy ktoś ma jakieś doświadczenia, wiedzę, porady, linki, zdjęcia, firmy zajmujące sie tego typu zawieszeniem...

Jak w ogole zachowuje sie takie zawieszenie? jak z trakcją?


Napisz co konkretnie chcialbys wiedziec, ogolnie jest to dosc proste konstrukcyjnie, koszta zaleza od tego jak bardzo chce Ci sie szukac odpowiednich elementow oraz od tego ile zdolnosci manualnych posiadasz. Pierwsza z zasad jest taka ze poduszki pneumatyczne zastepuja role sprezyn zawieszenia w naszym przypadku drazkow skretnych. Ograniczenia w podnoszeniu i opusczaniu auta teoretycznie wyznacza zakres pracy amortyzatora. W skrajnych polozeniach nie ma zadnego resorowania czyli jezdziesz jak taczka. W polozeniach posrednich jest dosc komfortowo, ze sportowymi wlasciwosciamy jezdnymi takie zawieszenie nie ma nic wspolnego. Do samochodu na ulice nadaje sie znakomicie.
Do budowy takie zawieszenia potrzebujesz:
4 poduszki pneumatyczne
oringi
przewody pneumatyczne
kompresor/kompresory
zawory olektromagnetyczne (z powodzeniem stosuje sie te od instalacji LPG)
zbiornik powietrza
i sporo pracy ze spawarka zeby to wszystko zainstalowac.
Warunkiem zastosowania jednego czy kilku kompresorow jak rowniez pojemnosc butli jest to jak szybko chcesz zeby auto sie podnosilo -w uproszczeniu oczywiscie.
Do tego trzeba oczywiscie dodac normalia takie jak przewody elektryczne, przełaczniki itd

Najwiekszym problemem w garbusie jest zrobienie przedniego zawieszenia, mozna tu kupic gotowy zestaw jednak nie jest on tani Wink
najelpszym rozwiazaniem jest kupno samych amortyzatorow z wbudowanymi poduszkami
ZA OKOLO 140$ plus koszty sprowadzenia, oczywiscie przy odrobinie zapalu mozna to wsyztsko wykonac we wlasnym zakresie.

Z ciekawostek kompletny zestaw takiego zawieszenia kosztuje 1725$


Jako kompendium wiedzy polecam http://store.airkewld.com/, dowiesz sie tam praktycznie wszystkiego co bedzie Ci potrzebne do przy budowie tego typu ustrojstwa.

_________________
Lukas G

lezaki, galeryjki i air ride... tak wlasnie bym chcial
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 16 Listopada 2010, 13:38 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




W tym roku na zlocie na litwie Był mex z air. Gadałem z gościem i całość kosztowała go ~700zł. Elektrozawory LPG, sprezarka 12v z supermarketu (taka do pompowania kół niby) butla z gaśnicy. Poduszki amortyzatory, gotowce sprowadzał z usa po ~80$. Ale jest jeden szkopół, gość miał wsadzone te poduszki zamiast amortyzatorów, (bo tak jak pisałerś sa modele spełniajace role sprezyny i amortyzatora) a listwy były puszczone luźno. obawiam sie ze moze mu sie urwać mocowanie amortyzatora, bo w końcu nie jest przeznaczone do przenoszenia takich obciazeń. Całość działała dosyć powoli, a powietrza wystarczało na dwa-trzy podniesienia. P.S miał to tylko na przodzie

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Listopada 2010, 13:55 Odpowiedz z cytatem
Lukas G
Newbie

 
Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 23
Skąd: Radomsko/Radom/Lodz




Najtanszym rozwiazaniem na przod jest nalozenie poduszki takiej jak stosuje sie na tyle (patrz zdjecie wyzej) na amortyzator przedni, kwestia znalezenia odpowiednio malej poduszki i wzmocnienia/przerobienia rurowiska. Poduszek u nas jest do wyboru do koloru, sa w Polsce ich producenci, szeroki wybor jest tych przeznaczonych do maszyn rolniczych, czy takich od mocowania kabiny w ciagnikach siodlowych, naprawde jest w czym wybierac. Kompresor z marketu sie nie sprawdzi, raz ze jest glosny dwa ze ma mala wydajnosc. Najlepiej sprawdzaja sie te z mercedesow (tam tez jest pneumatyczne zawieszenie) sa ciche, mozna znalezc uzywane a polaczone w szereg robia robote. Butla... rowniez sprawdza sie taka od LPG moze jedynie poza jej waga, ale bez problemu mozna cos dobrac, dla wymagajacych mozna zlecic zrobienie jej z alu.

_________________
Lukas G

lezaki, galeryjki i air ride... tak wlasnie bym chcial
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 16 Listopada 2010, 16:47 Odpowiedz z cytatem
vw_jaco
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1398
Skąd: DRUT GARAGE
1965 VW Typ 1 1300




tak jak lukas G pisze są poduszki małe i da się to ogarnąć jeżeli chodzi o kompresor to taki do pompowania kół na pewno nie ogarnie , ale można za 500 zl kupić taki do pneumatyki np. od mercedesa czy audi , zawory to jak wszyscy piszą najtańsze z są z LPG aczkolwiek będzie się wolno podnosił i wolno opuszczał bo mała średnica a co do butli to najlepsze są od pneumatu od ciężarówek sa małe i używane są tanie tak jak pisałem żeby dobrze działało w 3000 zł da się zamknąć spokojnie z materiałami i robotą
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Listopada 2010, 17:14 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




alez taki do pompowania kół ogarnia, jesli ma to służyć regulacji przeswitu, a nie popisom. Widziałem i wiem co mówie

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

AirRide w garbie
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 24  
Idź do strony 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group