 |
 | Wyciek oleju z silnika-odrzutnik oleju. |
|
 |
Wysłany: 26 Marca 2011, 16:39 |
|
|
igor |
Czyściciel Szybek |
             
|
 |
|
Dołączył: 09 Gru 2007 |
Posty: 53 |
Skąd: katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie pomysłów, metod i sposobów na wyciek oleju spod kola pasowego silnika w Garbie. Wiem, że są zestawy koło+uszczelniacz które powinny załatwić sprawę,ale niestety ten sposób odpada bo kupiłem już nowe koło-myślałem że to wina starego odrzutnika-ale niestety nie pomogło. Może stoczyć odrzutnik na zero i dopasować uszczelniacz? Pomóżcie proszę . |
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 26 Marca 2011, 22:00 |
|
|
Michał2 |
Wyciągacz Silnika |
                
|
|
|
Dołączył: 12 Paź 2004 |
Posty: 2445 |
Skąd: Dąbrowa Górnicza |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Pomysł z uszczelniaczem głupi nie jest ale ;
Samo stoczenie tego labiryntu na piaście koła nieco ją osłabi ,a poza tym, z tego co pamiętam tak na oko wymiary, to może nie wystarczyć żeby tam uszczelniacz wtrynić. Może też trzeba by wytoczyć korpus. To takie gdybanie bo nie przyglądałem się temu- nie było potrzeby . Może odpowietrzenie silnika zatkane ? Albo właśnie korpus w tym miejscu "wyruchany' ? Bo z moich obserwacji, to oryginalne rozwiązanie sprawuje się wystarczająco dobrze. |
|
|
|
|
Wysłany: 26 Marca 2011, 22:29 |
|
|
rogacek |
Wymieniacz Świec |
               
|
 |
|
Dołączył: 09 Lip 2006 |
Posty: 1198 |
Skąd: wrocek |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Wysłany: 26 Marca 2011, 22:43 |
|
|
igor |
Czyściciel Szybek |
             
|
 |
|
Dołączył: 09 Gru 2007 |
Posty: 53 |
Skąd: katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Wysłany: 26 Marca 2011, 23:52 |
|
|
rogacek |
Wymieniacz Świec |
               
|
 |
|
Dołączył: 09 Lip 2006 |
Posty: 1198 |
Skąd: wrocek |
|
|
|
 |
 |
 |
|
mam ten sam problem. inna rozszerzalność cieplna tego koła i jakość wykonania. będzie ciekło. załóż oryginał |
|
|
|
|
Wysłany: 27 Marca 2011, 00:38 |
|
|
igor |
Czyściciel Szybek |
             
|
 |
|
Dołączył: 09 Gru 2007 |
Posty: 53 |
Skąd: katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Spróbuje jeszcze coś pokombinować. Ale nie spodziewałem się, że to taka tandeta. |
|
|
|
|
Wysłany: 27 Marca 2011, 13:36 |
|
|
skalar |
Regulownik Zaworów |
             
|
|
|
Dołączył: 29 Cze 2008 |
Posty: 2642 |
Skąd: Katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
ja mam zalozone takie kolo i nic nie cieknie wiec przyczyna moze byc po innej stronie.W drugim silniku mialem tak ze zaczelo sie mocno lac z odrzutnika a pozniej wyrzygal olej przez korek wlewu oleju i skonczylo sie na generalce  |
|
|
|
|
Wysłany: 27 Marca 2011, 20:03 |
|
|
igor |
Czyściciel Szybek |
             
|
 |
|
Dołączył: 09 Gru 2007 |
Posty: 53 |
Skąd: katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Odwracając trochę temat. Zakładając, że koło jest OK, blok też nie został uszkodzony, jakie mogą być inne przyczyny tego, że cieknie? Istnieje możliwość, że został zatkany jakiś kanalik którym olej ma zostać odprowadzony? Ktoś ma jakiś pomysł ? |
|
|
|
|
Wysłany: 27 Marca 2011, 21:12 |
|
|
igor |
Czyściciel Szybek |
             
|
 |
|
Dołączył: 09 Gru 2007 |
Posty: 53 |
Skąd: katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
skalar napisał: | ja mam zalozone takie kolo i nic nie cieknie wiec przyczyna moze byc po innej stronie.W drugim silniku mialem tak ze zaczelo sie mocno lac z odrzutnika a pozniej wyrzygal olej przez korek wlewu oleju i skonczylo sie na generalce  |
Było widać po rozkręceniu silnika co powodowało wpierw lanie a potem rzyganie?? |
|
|
|
|
Wysłany: 29 Marca 2011, 10:32 |
|
|
skalar |
Regulownik Zaworów |
             
|
|
|
Dołączył: 29 Cze 2008 |
Posty: 2642 |
Skąd: Katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
tak pierscienie byly polamane calkowicie i nie bylo na jednym cylindrze kompresji a na reszcie byla ok 6 i podobno tlok dzialal w druga strone i robilo sie duze cisnienie w bloku a olej wtedy wyrzucalo wlasnie przy odrzutniku.Tak mi tlumaczyl Lenda z Krakowa Po rozbiorce okazalo sie ze tuleje korbowodowe do wymiany i panewki co wiazalo sie z szlifem walu i bloku:)ale moze u Ciebie nie ma takiej tragedi. |
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 30 Marca 2011, 21:40 |
|
|
igor |
Czyściciel Szybek |
             
|
 |
|
Dołączył: 09 Gru 2007 |
Posty: 53 |
Skąd: katowice |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie powinno być źle bo dopiero co zrobiłem taki mały remont-Szlif walu,panewki główne korbowodowe wałka rozrządu,tulejki główki korbowodu i pierścienie. Cylindry zostawiłem stare bo nie wyglądały źle. Może problem jest w tym, że pierścienie się jeszcze nie dotarły do gładzi cylindrów, która w jakiś tam sposób już jest zużyta. Co praktycznie mogło by powodować uciekanie kompresji do skrzyni korbowej i ,,wyciskanie'' oleju pomiędzy walem a blokiem. Ale wydaje mi się, że ciśnienie ze skrzyni korbowej powinno uchodzić odpowietrzeniem przy wlewie oleju. no chyba, że jest zatkane . |
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 16 Czerwca 2011, 11:05 |
|
|
Łysy |
Administrator |
                
|
 |
|
Dołączył: 10 Wrz 2004 |
Posty: dużo |
Skąd: Ostrów Mazowiecka |
|
|
|
 |
 |
 |
|
odgrzewam kotleta
Wydaje mi sie ze ostro mi wali spod koła pasowego (znaczy wydaje mi sie ze ostro, bo ze ogolnie stamtą leci to wiem )
Czy przyczyna takowego stanu moze być lichy stan gładzi na wale (np stosunkowo głebokie rysy), pod ta mało panewka zaraz przed kołem pasowym? Czy to raczej nie bedzie miało wpływu na taki stan rzeczy? |
|
_________________ Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego |
|
|
|
Wysłany: 16 Czerwca 2011, 11:20 |
|
|
qubek |
Administrator |
                 
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
to raczej nie bedzie miało wpływu na taki stan rzeczy |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Wysłany: 16 Czerwca 2011, 11:30 |
|
|
Łysy |
Administrator |
                
|
 |
|
Dołączył: 10 Wrz 2004 |
Posty: dużo |
Skąd: Ostrów Mazowiecka |
|
|
|
 |
 |
 |
|
no to co wobec tego? Zmienic koło paowe na inne?
A prawdopodobnie wali olejem nieźle (im szybciej jade tym wiecej - dochodzi do 0,5l / 100km przy szybkiej jeździe na trasie) podejrzewałem wczesniej ze to leci z pompy oleju, mimo ze poprawiałem uszczelnienie, ale wydedukowałem teraz sobie, ze to moze leciec spod koła i sciekać osłonami w okolicach pompy. Ilość oleju w komorze silnikowej jak najbardziej zdawała by sie ten pomysł potwierdzać  |
|
_________________ Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego |
|
|
|
Wysłany: 16 Czerwca 2011, 11:33 |
|
|
qubek |
Administrator |
                 
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
Ale czy Ty nie musisz zrobic po prostu remontu (slabe sprezanie)?
Albo nie masz przytkanej odmy? |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy |
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
|