Wysłany: 29 Maj 2011, 23:46 |
|
|
jaqo |
Wymieniacz Świec |
              
|
 |
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 1242 |
Skąd: warszawa-łomianki |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Jako, że projekt wszedł w zaawansowaną fazę i raczej pewne, że powstanie to moge go w sumie opisać:
Maluch ze swapem na silnik od garbusa. Ma być normalnie zarejestrowany bo mam zamiar poruszać sie nim normalnie w czasie remontu kanta.
Swap oczywiście bez sensu, to nie będzie skręcać ani nic, będzie beznadziejnie wywarzone. Buduję bo lubię.
Pierwsze przymiarki - o, mieści się 0.o
Tu po wycięciu półki - jeszcze lepiej
Rdza: do wymiany były rogi w obu podszybiach, podłoga pod szynami foteli zaczynała lecieć, mocowania przednich wahaczy tez wewnętrzna ramka tylnej szyby, dwa kawałki belki resora. Reszta była nie ruszana przez rdzę i polskich blacharzy więc też jej nie ruszałem.
Cała buda jest obspawana - każde łączenie blach ważne dla sztywności budy. W końcu fura będzie podnosić przód przy startach na 1/4 mili, a po upadku troche to boli.
Dziura na skrzynie i rozrusznik + wyczyszczone wnętrze z kleju i innego gó...
Pomalowane podkładem wnętrze
Blacharka na razie skończona (z zewnątrz będzie malowany jak zobaczę, że jeździ i wszystko pasuje).
Zawiasik i hamulce wskoczyły by przewieźć go na robienie klatki
I wrócił. Klatka robiona u Treli
Zawias: na razie 4x bilstein, nowe wszystko poza wahaczami przód i tył i piastami (te są wyczyszczone i pomalowane). Resor z dodanym piórem, z tyłu jakieś twardsze sprężyny (jeszcze nie wiem co). Hamulce też nowe, przód cc, tył - na razie seria na ferodo, ale prawdopodobnie potrzebne będą tarcze jak z przodu - się wyjedzie, się zobaczy.
Silnik jest powieszony jak w garbie - tylko na skrzyni, nie ma żadnej innej łapy (tak będzie to sztywne, śmiem twierdzić, że sztywniejsze od 90% swapów w Polsce. Poduszki skrzyni z poliretanu (b. twarde)
Short-shifter od garbusa
Z pedałami ciekawa historia - docisk jest bardzo sztywne ze względu na moment jaki będzie posiadał silnik. Powodowało to wyginanie się pedałów...
Wzmocniłem ich obudowe - mało - zaczeła się wyginać sciana grodziowa. Dorobiłęm więc też mocowanie do podłogi bagażnika. Ok działa - raz dwa... ukręciła się ośka pedału sprzęgła... to wymieniłem ją na grubszą - pogiął się pedał.. to zespawałęm go z 2 a łape ciągnącą za linke zrobiłem z pedału hamulca:D
Slicki
Silnik:
-pojemność 2332 ccm
-nowy aluminiowy blok
-nowy wał 84mm scat pro-comp 4340 cro-mo, lekki
-kute korby h-beam
-kute tłoki AA
-cylindry 94mm
-wałek scat c85
-straight cut magnum ( na zdjeciu sa zwykle kolka ale to tylko przymiarki)
-Lekkie koło zamachowe cro-mo
-cały dół jest wywarzony
-stopień spreżania koło 11.4:1
-Głowice CB comp eliminators
-Sprężyny zaworowe k-motion k800
-Klawiatury aluminiowe pauter 1.5:1
-Gaźniki webber 48 IDA
-pompa paliwa paxton 600l/h
-duuużo innych dupereli o których nie pamiętam + duuużo mierzenia, dopasowywania, ustawiania etc.
 |
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 30 Maj 2011, 00:14 |
|
|
karol |
Zmieniacz Biegów |
                
|
|
|
Dołączył: 23 Gru 2004 |
Posty: 803 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 00:55 |
|
|
majki |
Modyfikatornik Maksymalny |
              
|
 |
|
Dołączył: 01 Sie 2006 |
Posty: 4531 |
Skąd: Marki / Warszawa |
|
|
|
 |
 |
 |
|
widziałem na żywo - grubo  |
|
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 06:08 |
|
|
Harry |
Ustawiacz Zapłonu |
             
|
 |
|
Dołączył: 18 Kwi 2008 |
Posty: 1932 |
Skąd: Jastrzebie zdroj |
1966 VW Typ 1 1300 |
|
|
 |
 |
 |
|
Daj jakis filmik na tuba ...bo tez jestem ciekaw jak to idzie  |
|
_________________ Qwazimodo - człowiek z garbem
1966 |
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 07:16 |
|
|
mrówa |
Marszałek Forum |
                 
|
 |
|
Dołączył: 23 Paź 2003 |
Posty: 7358 |
Skąd: Warszawa / Izabelin-Dziekanówek |
1965 VW Typ 1 1300 |
|
|
 |
 |
 |
|
Miałem niekrytą przyjemność widzieć postępy osobiście i potwierdzam że kawał dobrej roboty ! |
|
_________________
http://mrowkowozownia.blog.pl/ |
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 08:55 |
|
|
gino |
Modyfikatornik Maksymalny |
                
|
 |
|
Dołączył: 31 Gru 2004 |
Posty: 4045 |
Skąd: warszawa |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 10:03 |
|
|
Karo |
Marszałek Polny |
                
|
 |
|
Dołączył: 22 Gru 2004 |
Posty: 5884 |
Skąd: Warszawa/Kobyłka |
1970 VW Typ 1 1300 |
|
|
 |
 |
 |
|
Harry napisał: | Daj jakis filmik na tuba ...bo tez jestem ciekaw jak to idzie  |
wszyscy sa ciekawi, ale trzeba jeszcze troche poczekac
Jasiek, fajnie wyszla ta klatka  |
|
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 11:34 |
|
|
bulikomaniak |
Marszałek Forum |
             
|
 |
|
Dołączył: 03 Wrz 2007 |
Posty: 7365 |
Skąd: Sanok |
1969 VW Typ 1 1300 |
|
|
 |
 |
 |
|
Mi się podoba  |
|
_________________ VW 1300 1969 |
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 14:39 |
|
|
marjas |
Rozpoławiacz Blokowy |
              
|
 |
|
Dołączył: 31 Sie 2006 |
Posty: 3390 |
Skąd: Luboń City |
1973 VW Typ 1 1303S |
|
|
 |
 |
 |
|
Wygląda super
Zastanawia mnie tylko jak będzie rozwiązane przeniesienie napędu na koła? |
|
_________________ Pozdrawiam
Marcin
&VW Typ1 1303S '73
&VW Typ1 Owal '56
&VW Typ3 1500 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl |
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 14:58 |
|
|
ks |
Nalewacz Paliwa |
           
|
|
|
Dołączył: 22 Gru 2009 |
Posty: 222 |
Skąd: wawa/dusseldorf |
|
|
|
 |
 |
 |
|
nie wiem jaki jest zamusł konstruktora ale ja obstawiałbym wykorzystanie custommade suchych półosi na jednym koncu przegób garbowy na drugim maluchowski |
|
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 15:56 |
|
|
browar |
Zmieniacz Biegów |
             
|
 |
|
Dołączył: 28 Maj 2008 |
Posty: 845 |
Skąd: Gdańsk/Wrocław |
1969 VW Typ 1 1200 |
|
|
 |
 |
 |
|
Ciekawy projekt niemniej jednak ciekawi mnie sposób w jaki rozwiazaliście tylene zawieszenie ? Czy mocowanie wachaczy trzeba było przenieść ? jak to pożenicie z garbową skrzynia ? Co do półosie to pewnie zastosujecie tripody w miejscu maluchowskich przegubów metalowo gumowych . |
|
_________________ Strona trójmiejskich garbusiarzy.
www.oldvw.pl |
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 18:21 |
|
|
jaqo |
Wymieniacz Świec |
              
|
 |
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 1242 |
Skąd: warszawa-łomianki |
|
|
|
 |
 |
 |
|
dokladnie - skrzynia AT (dluga) na suchych polosiach i polosie hybrydowe - z jednej strony maluch z drugiej garbus. zamiast flansz i metalowo-gumowych przegubow tripody. Jak nie wytrzymaja bede sie zastanawial.
Mocowania wahaczy sa w seryjnym miejscu - troche podklepane, ciezko bylo te skrzynie tam wepchnac ale sie dalo. |
|
|
|
|
Wysłany: 30 Maj 2011, 19:49 |
|
|
sokol |
Ustawiacz Zapłonu |
              
|
 |
|
Dołączył: 07 Maj 2007 |
Posty: 1856 |
Skąd: Jasło / Rzeszów |
|
|
|
 |
 |
 |
|
no cos pieknego ! SUper ! bardzo bardzo mi sie podoba ! ostatnio u nas na kjs-ie byl maluch z silnikiem od scigacza 1.0 , 140 km skrzynia od skody rapid 5 biegow, ! |
|
|
|
|
Wysłany: 1 Czerwca 2011, 13:06 |
|
|
chris burns |
Zmieniacz Biegów |
                
|
 |
|
Dołączył: 28 Lis 2004 |
Posty: 839 |
Skąd: londyn/warszawa |
1998 VW Typ 1 1303S |
|
|
 |
 |
 |
|
The Scat camshaft is similar to an Engle FK89 and in has 282 degrees at 0.050' and 0.595' lift with the Pauter rockers. |
|
|
|
|
Wysłany: 1 Czerwca 2011, 13:13 |
|
|
Karo |
Marszałek Polny |
                
|
 |
|
Dołączył: 22 Gru 2004 |
Posty: 5884 |
Skąd: Warszawa/Kobyłka |
1970 VW Typ 1 1300 |
|
|
 |
 |
 |
|
A czy wheelie bar bedzie zamontowany na stale?  |
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
|