Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> T1 2332 ccm - wykres z hamowni Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
T1 2332 ccm - wykres z hamowni
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 18:55 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Witam,

dzisiaj wybralem sie w koncu na hamownie i dokonalem pomiaru mocy silnika. Wynik do zaakceptowania, aczkolwiek spodziewalem sie czegos wiecej. Pocieszajace jest, ze nowe zasilanie w drodze, a co z tego wyjdzie zobaczymy.
Ponizej dla przypomnienia specyfikacja silnika:


Obudowa skrzyni korbowej - CB Universal Case (ex Majki) - obrobiona CNC pod wal o skoku 84mm
Uklad korbowo tlokowy - 84x94: wal SCAT Volksracer Chevy Journals + tloki i cylindry Mahle
Korbowody - SCAT H Beam Connecting Rods Chevy Journal
Glowice - CB Super Pro 44x37
Rozrzad - SCAT C95 + 1,25:1 SCAT Pro Street Forged 1.25 Rocker Assemblies
Szklanki popychaczy - SCAT Lube-A-Lobe Solid Racing Lifter set + dwuwarstwowe pokrycie Balzers
Naped rozrzadu - Scat Pro Drag 4340 Chromoly Straight Cut Gears
Kolektory dolotowe - Big Beef Manifold (obrobione przez GabiCar'a)
Gazniki - Dell'orto DRLA 40 ze zwezkami 34 mm; dysza paliwa 140, powietrze 180
Uklad wydechowy - SCAT 4-1 Merged 1 5/8'' = tlumik mojego projektu wykonany lata temu przez firme ASMET
Zaplon - Pertronix Ignitor II - zmiana na maly aparat
Chlodzenie oleju - STD + zewnetrzna chlodnica z wentylatorem el.
Chlodzenie silnika - wierne oryginalowi poza obudowa wentylatora, dostosowane oblachowanie cylindrow pod zwiekszony skok i kolektory
Smarowanie - Melling, olej Millers Classic 20w50:
Stopien sprezania 9,4:1

Wykres:


Jak widac z wykresu, krzywa mocy ladnie pnie sie w gore do 4750 obr/min a potem zalamuje sie w charakterystyczne V.

Co na to eksperci?

Pozdrawiam
MB

PS
ja swoja teorie juz mam

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 19:23 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Moment całkiem przyjemny ale mocy nie wyprodukuje więcej głównie przez restrykcje jaką są gaźniki.
Srawdzałeś jaką krzywą zapłonu masz? (jakich sprężynek i "stoperków" użyłeś w Pertronixie?).
C95 robi robotę mniej więcej od 4000-6500RPM jak będzie przez co ssać to i moc podskoczy.
a co do tego v to czasem tak wygląda uślizg albo opon albo sprzęgła (czasem nawet robi się "pętelka" Very Happy widział ktoś kiedyś takie coś? ja poszukam bo chyba mam nawet ten wykres.
Pozdrawiam
Tyka

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 21:54 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Zielony TYKA napisał:
Moment całkiem przyjemny ale mocy nie wyprodukuje więcej głównie przez restrykcje jaką są gaźniki.
Srawdzałeś jaką krzywą zapłonu masz? (jakich sprężynek i "stoperków" użyłeś w Pertronixie?).
C95 robi robotę mniej więcej od 4000-6500RPM jak będzie przez co ssać to i moc podskoczy.
a co do tego v to czasem tak wygląda uślizg albo opon albo sprzęgła (czasem nawet robi się "pętelka" Very Happy widział ktoś kiedyś takie coś? ja poszukam bo chyba mam nawet ten wykres.
Pozdrawiam
Tyka


Witam,

aparat zmienilem z:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1477 w kombinacji z cewka Flame Thrower II
bo nie robil roboty... Przerywal, wypadaly zaplony, obrotomiez wskazywal skokowo o 2 tys. obr/min wiecej niz w rzeczywistosci, zimny silnik nie pracowal na wszystkie cylindry, itd. Czesc obiawow mijala po rozgrzeniu, ale wypadanie zaplonow bylo zjawiskiem permanentnym.
Dzisiaj zalozylem (przed hamowaniem) malego pertronixa ganz neu:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1761 w kombinacji z cewka Flame Thrower
i zadzial od razu. Przy 1000 obr jest 8 stopni przez GMP, a przy 3000 ok. 33 - 34
Poniewan nie mialem zbytnio warunkow, nie przetestowalem zmiany zwezki z 34 na 36 i dysz 145-150. Mysle, ze to by pomoglo przesunac moc szczytowa w gore.

Pozdrawiam
M

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 22:10 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




A to dziwne że ten aparat Ci szfankował, trzeba było odesłać do Pertronixa na pewno by wymienili i powiedzieli co zrobić. Ja jeżdzę na takim zestawie od 2006r bez problemów. Jedno co jest bardzo ważne przy zapłonach szczególnie z cewkami o małych opornościach to IDEALNA masa na silnik.
To o czym piszesz wygląda bardzo podobnie do tego co się dzieje przy bardzo słabej masie na silniku (aparacie).

Ale z tego co piszesz o tym 009 Pertronixia i jego kącie wyprzedzenia jest bardzo ciekawa informacja. Czyli są warte zainteresowania.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 22:15 Odpowiedz z cytatem
kendy
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 10 Lip 2004
Posty: 125




Ja Ci powiem tak Bujo - kot Panu weszedl, iskry wpierdalal i paliwo spijal. Ot co Razz
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 22:20 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Zielony TYKA napisał:
A to dziwne że ten aparat Ci szfankował, trzeba było odesłać do Pertronixa na pewno by wymienili i powiedzieli co zrobić. Ja jeżdzę na takim zestawie od 2006r bez problemów. Jedno co jest bardzo ważne przy zapłonach szczególnie z cewkami o małych opornościach to IDEALNA masa na silnik.
To o czym piszesz wygląda bardzo podobnie do tego co się dzieje przy bardzo słabej masie na silniku (aparacie).

Ale z tego co piszesz o tym 009 Pertronixia i jego kącie wyprzedzenia jest bardzo ciekawa informacja. Czyli są warte zainteresowania.


Tak, wydaje sie, ze 009 Pertronix to dobra nisko budzetowa opcja. Nie wykluczone, ze problem nie tkwi w samym aparacia, a w przewodach WN, ale tego nie mialem jak sprawdzic - nie mam zapasowego kompletu przewodow o koncowkach zenskich po obu stronach. Wybralem obcje mozliwa do przetestowania tak na szybko

pozdrawiam
M

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 23:07 Odpowiedz z cytatem
dabtuner
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1092
Skąd: Sulejówek /k. Warszawy




jakie zasilanie planujesz tego silniczka?

_________________
gg 2552352
auto gauge | Obrotomierze
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 23:19 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




dabtuner napisał:
jakie zasilanie planujesz tego silniczka?


DRLA 45 ze zwezkami 36, mam nadzieje, ze uda sie wykrzesac parenascie koni wiecej i zamknac jakos sensownie ten wykres
licze, ze w koncowej konfiguracji bedzie 155 KM i przy momencie ponad 210 Nm wystarczy... I tak teraz jezdzi juz naprawde fajnie, ale warto wyciagnac z tego silnika to co jest mozliwe w tej konfigurecji glowica-rozrzad.

Pozdrawi8am

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 23:23 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Marcin Bujakowski napisał:
Wybralem obcje mozliwa do przetestowania tak na szybko


Przy okazji sprzatania garazu, odkrylem mnostwo sprzetu, a i stary long block 1776 ciagle mam. To moze sie zlozy jakis dodatkowy silnik, a potem to juz tylko jakiegos garba bedzie trzeba dokupic, jask wiekszosc kosztow juz poniesione


Ostatnio zmieniony przez Bujo dnia 15 Stycznia 2013, 20:28, w całości zmieniany 1 raz

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 4 Kwietnia 2012, 23:56 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 838
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Hello Marcin. Interesting power run on the dyno. There is obviously something that is holding the engine back. I would run that camshaft with a bit more compression -10:1 would be ideal and a set of 1.4 rockers (if the heads are good). I would have expected a bit more power from a set of 34mm venturii (about 145hp) and if a change to 36mm venturii doesn't get you to at least 150 hp then the problem lies somewhere else. That header size (1 5/8 inch) is good for over 160hp, so that is ok.


Ostatnio zmieniony przez chris burns dnia 5 Kwietnia 2012, 00:15, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2012, 00:03 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 838
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




That bottom end combo especially with a set of 45mm Dellortos could be good for almost 180hp. Go all the way, man and put some 1.4 rockers on together with 10:1 compression. If you want to try a bigger exhaust I have a 1 3/4 inch that you can borrow or even a bigger one- 1 7/8.


Ostatnio zmieniony przez chris burns dnia 5 Kwietnia 2012, 00:24, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2012, 00:11 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 838
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Sorry, just noticed what heads you have. They should easily be good for 180hp, so no problem there.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2012, 06:47 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




A bedzie Ci sie chcialo zmienic zwezki na wieksze w tych 40tkach ktore masz? Bez zmieniania (poki co) 40tek na 45tki? Mysle ze taka zmiana jednego elementu bylaby pomocna w znalezieniu odpowiedzi na twoje pytanie. Zmieniajac wiecej rzeczy, nawet jesli poprawisz moc, to i tak nie dowiesz sie co Cie wczesniej trzymalo.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Kwietnia 2012, 17:35 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




qubek napisał:
A bedzie Ci sie chcialo zmienic zwezki na wieksze w tych 40tkach ktore masz? Bez zmieniania (poki co) 40tek na 45tki? Mysle ze taka zmiana jednego elementu bylaby pomocna w znalezieniu odpowiedzi na twoje pytanie. Zmieniajac wiecej rzeczy, nawet jesli poprawisz moc, to i tak nie dowiesz sie co Cie wczesniej trzymalo.
tak, to prawda, wymieniajac gazniki i jednoczesnie modyfikując kolektory, nie dowiemy sie co mialo najwiekszy wplyw na niedostatek mocy w szcztowych rejestrach. Problem w tym, ze mam umowiony termin obrobki kolektorow i po prostu brak czasu na proby. Do tego dochodza koszty hamowni, ale tu pomocny moze byc g-tech. A moze jakis sponsor, wszak cel szczytny

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Kwietnia 2012, 20:43 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Witam,

ponizej link do filmiku:
http://www.facebook.com/EcuProject

Przepraszm za podpis - nie autoryzowany, juz poprosilem o zmiane z hot rod'a na cos bardziej pasujacego.

pozdrawiam
M.

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

T1 2332 ccm - wykres z hamowni
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 8  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group