Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Silnik Typ 4 w Garbie Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Silnik Typ 4 w Garbie
PostWysłany: 15 Stycznia 2005, 21:32 Odpowiedz z cytatem
Radosław von Danzig
Moderator

 
Dołączył: 21 Paź 2004
Posty: 274
Skąd: Gdańsk
1966 VW Typ 1 1300




mam pytanie jak ten silnik będzie się sprawował w garbuse?

tzn.nie chodzi mi oczywiście o ten konkretnie t.j. o jego stan tyle :

czy wkładając go do garba będzie wszystko git?

http://allegro.pl/show_item.php?item=39711291

pozdro
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 00:32 Odpowiedz z cytatem
jacke
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 371
1967 VW Typ 1 1200




to jest typ 4 pasuje do garba tylko po modyfikacjach
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 09:31 Odpowiedz z cytatem
Radosław von Danzig
Moderator

 
Dołączył: 21 Paź 2004
Posty: 274
Skąd: Gdańsk
1966 VW Typ 1 1300




jacke napisał:
to jest typ 4 pasuje do garba tylko po modyfikacjach


jak duże to modyfikacje?
ile pali taki potwór?
silnik jest bez przepływomierza - ile kosztuje okolo ?
i bez komputera ile kosztuje około?

z góry dzięki za odpowiedzi.

pozdraVWiam Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 11:24 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




z tego co si orientuje przeplywomerze nie naleza do rzeczy tanich a w zasadzie guzik z nich jest w srodku, no ale niestety, nie umiem powiedziec ile kosztuje do tego silnika ale przykladowo do innego niemca koszt nowego oczywiscie oryginaly to wydatek rzedu 1000zl, wiadomo uzywany bedzie znacznie tanszy,kwestia tylko jakie sa szanse na jego dostanie w miare prosty sposob, a taki w sumie terownik nie komputer moze wahac sie w granicach 500zl - to sa ceny teoretyczne, gdyz mowie o zwylych niemieckich autach, niestety nie wiem ile to moze kosztowac, ale skontaktuj sie z Marcinem Gbusiem lub z Filipem, oni powinni napewno wiedziec

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 11:56 Odpowiedz z cytatem
Radosław von Danzig
Moderator

 
Dołączył: 21 Paź 2004
Posty: 274
Skąd: Gdańsk
1966 VW Typ 1 1300




a jak to jest z:

montazem w garbie tego silnika, jakieś przeróbki ?
jak chłodzenie ?
jak skrzynia , garbusowa może być ?
czy jeszcze coś ? o czym powinienem pomyśleć ?

i ile pali ?

pozdro
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 12:00 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




z tego co sie oientuje (ale inni mnie ewentualnie poprawia) to skrzynia moze zostac, najprawdopodobniej trzeba zmienic (przerobic) obudowe wiatraka bo z oryginalna nie wejdzie i chyba nieco trzeba by naciac tylna klape, a spalanie najprawdopodobniej w granicach 10l choc w garbie moze palic mniej bo garb mniej wazy od ogora

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 12:05 Odpowiedz z cytatem
Radosław von Danzig
Moderator

 
Dołączył: 21 Paź 2004
Posty: 274
Skąd: Gdańsk
1966 VW Typ 1 1300




kojot napisał:
chyba nieco trzeba by naciac tylna klape,


Confused

tzn?
tak jak w rzędówkach?

okaleczyć klapę ? Confused
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 12:18 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




jesli si nie myle i dobrze pamietam z tego co czytaBem to tak, nie powiem na 100% bo u siebie nie mialem jescze takiego silnika, zapytaj Roberta (Garbusiarza) on mial u siebie 2.0 w któryms garbie

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 12:22 Odpowiedz z cytatem
jacke
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 371
1967 VW Typ 1 1200




Moje zdanie:
-sinik tani warto kupić

Wady
przeróbki duże ,dużo pieniędzy : koło zamachowe .koło pasowe ,osłony wentylatora nowe w stylu porsche ,tłumik ,gażniki bo niezawodne i proste w montażu i obsłudze ,kolektory , wałek rozrządu sportowy .

Bez wymiany tego wszystkiego nie warto wkładać tego silnika do garba bo jest więcej roboty niz korzyści raptem 70 ps a nie zapominaj o ciężarze silnika który jest większy od garbowego o ok 30 kg i wtedy trzeba myśleć o hamulcach i zawieszenu nie mówiąc o spalaniu paliwa.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 18:31 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




ALe ten jest na wtrysku to ma chyba wiecej niz 70ps?
70 koni to mialy chyba te nie na wtrysku... Chyba ze sie myle.

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 16 Stycznia 2005, 19:00 Odpowiedz z cytatem
Plewka
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 01 Lis 2003
Posty: 1925
Skąd: Słupca
1961 VW Typ 1 1200




tak jak Kojot napisał miałem coś takiego u siebie znaczy poprzednik miał ale spadek mi po tym został

trzeba było przerobić tylną klapę, jest tam wycięty otwór pod tablicą tylną o wymiarach tablicy a tablica musiała być wysunięta pare centymetrów poza klapę i stać pod kątem prostym
ze względu na to, że spalanie tego silnika było ogromne bo około 16 litrów w mieście i swobodnie ponad 10-12 na trasie silnik ten został wymieniony na 1,2 ale pozostaje jeszcze taka kwestia że nie był on za bardzo wytrzymały. poprzednik jeździł na tym silniku w moim garbie 1302 skrzynia tam jest sucha czyli taka jak w 1302/1303 i przy tym nie trzeba było przeróbek.
ogólnie to jeśli cię na to stać to załóż ten silnik, ja też mam możliwość kupna takiego silnika ale nie wiem jeszcze czy go kupię bo Garbkiem mam zamiar jeździć normalnie a poza tym lepszą moc to i tak osiągnie się z silnika 1,8 tuningu tak jak ma Jasiu w dziadku zielono kremowym (kto był w garbach ten wie o czym piszę)

pozdrawiam Plewka

_________________
VW1200 '61
VW Bus '77
VW1302 '72 (odjechał do Szwajcarii)
VW1300 '73 - wraca do życia
VW1300 '81 R.I.P.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Stycznia 2005, 13:56 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




To musi byc jakis nieporozumienie. Typ IV nie miesci sie w Garbusie i nie wystarczy zrobic dziurki w klapie. Jezeli chce sie go wlozyc w seryjnej konfiguracji oblachowania, to trzeba wyciac tylny pas i zrobic mu dosc duza bulwe na dojpie. Inaczej nie wejdze, bo jest po prostu za dlugi i nic sie z tym nie wyczaruje. To musial byc inny silnik albo cos, bo nie powiesz mi ze czesc z dlugosci silnika ktos przeniosl w piaty wymiar Smile
Co do koniecznych przerobek. Wtrysk jest problemem nawet gdy jest kompletny. Czesto nie dzial juz dobrze. A nawet jak dziala, to nie jest zbyt wydajny. Ale to niewazne, bo i tak jest niekompletny. Nie ma co myslec o jego naprawie, trzeba go wyrzucic do najblizszego smietnika i kupic porzadne (nie seryjne) gazniki.
Nastepne rzecz ktora trzeba zmienic to oblachowanie. Albo przerobka na wiatrak od Garbusa np z taka konwersja:

http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nachladen.php?func=det&wkid=59316718202&rub1=Engine&rub2=Type-4+Cooling+Systems&artnr=13261a&pn=0

Wbrewpozorom to jest TANIE rozwiazanie. Bo mozna tez tak:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=59316718202&rub1=Engine&rub2=Type-4+Cooling+Systems&artnr=19815a&pn=0

Nastepnie trzeba cos zrobic z kolem zamachowym. Nalepiej zmienic je na 200, ale sa bardzo rzadkie. Jesli nie, to Kennedy robi takie, ale sa drogie. Mozna zostawic seryjne, jesli to jest 215, wejdzie przy lekkim obszlofowaniu dzwona skrzyni. Problem z tym ze jest odlewane, trzeba sie troche pobawic z miejscem gdzie walek sprzeglowy wchodzi (zdania sa tutaj podzielone) i sprzegla do 215 sa duzo drozsze niz do 200, przy czym trudniej dostac sportowe.
Co jeszcze? Trzeba zrobic wydech. Tu masz wydechy do typ IV wsadzonych w Garba

http://www.ahnendorp.com/beetle1.html

musisz znalezc sobie, cennik jest tez jak pogrzebiesz

Inny masz tu

http://www.turbothomas.com/headers.html

(troche nizej, ten "type4 header, type1 style")
Na podstronie mufflers masz tlumiki do tego

Co jeszcze? Seryjny walek rozrzadu jest o kant dojpy potluc, nawet do jazdy na codzien.
Seryjny stopien sprezania jest za maly (przystosowany do ciezkiego, nieaerodynamicznego i wozacego towary Busa i to z (za)duzym zapasem)i trzeba by albo wymienic tloki albo tloki i cylindry zeby temu zaradzic. Np na takie:

http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nachladen.php?func=det&wkid=9391783441&rub1=Engine&rub2=Pistons+and+Cylinders&artnr=16544a&pn=0


Mozna by sie tez pobawic z glowicami, bo dwulitrowka ma najmniejsze ze wszystkich typ IV, ale to juz moze byc w pozniejszym terminie.
Jesli mial hydrauliczne popychacze to moze to stanowic problem.

Jako zrodlo wiedzy polecam takie stronki:

http://www.tunacan.net/t4/

http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=1
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Stycznia 2005, 14:42 Odpowiedz z cytatem
Plewka
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 01 Lis 2003
Posty: 1925
Skąd: Słupca
1961 VW Typ 1 1200




nie musi być przerobiony bo znam gościa co ma tryp4 i nie ma pasa przerobionego a oto dowód:

a tablica jest wycięta jak u mnie

_________________
VW1200 '61
VW Bus '77
VW1302 '72 (odjechał do Szwajcarii)
VW1300 '73 - wraca do życia
VW1300 '81 R.I.P.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Stycznia 2005, 15:20 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




To nie jest dowod bo:

1) Ten gosc nie ma typ IV. To jest typ I
2) Przeca tutaj wlasnie widzisz przerobione chlodzenie. A la Porsche. Nie da sie wsadzic bez przerobek typ IV z jego seryjnym chlodzeniem. Przeciez caly czas to mowie. Podobne oblachowanie mozna zastosowac w typ IV, dalem linki post wyzej.

Tez znam tego goscia Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Stycznia 2005, 16:42 Odpowiedz z cytatem
Plewka
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 01 Lis 2003
Posty: 1925
Skąd: Słupca
1961 VW Typ 1 1200




to ja już sam zgłupiałem wiem tylko że miałem 2,0 u siebie i to na 100% był air cooled boxer od ogóra

_________________
VW1200 '61
VW Bus '77
VW1302 '72 (odjechał do Szwajcarii)
VW1300 '73 - wraca do życia
VW1300 '81 R.I.P.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Silnik Typ 4 w Garbie
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 6  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group