 |
 | How expensive is an engine to run 13s? |
|
 |
Wysłany: 13 Lipca 2012, 10:51 |
|
|
chris burns |
Zmieniacz Biegów |
              
|
 |
|
Dołączył: 28 Lis 2004 |
Posty: 839 |
Skąd: londyn/warszawa |
1998 VW Typ 1 1303S |
|
|
 |
 |
 |
|
As we all know from Dabtuner's dyno results and 1/4 mile times, 150hp is all that is needed to run 13s. From experience, I would say that 130hp is all that is needed in a car that is a bit lighter than Dabs with a better launch.
The problem with all the powerful engines in Poland at the moment is that they are expensive. All these big engines (over 1914) will cost over 20,000zl.
What I would like to suggest is a 1776-1914cc engine that makes 150hp and will cost a maximum of 10,000zl. This engine will use many standard parts and have a pair of 40mm carbs (because they are easily available and still relatively cheap). We will keep track of all expenses at retail prices.
Jas and I would like to develop a 1914(the same parts would apply to a 1776) that makes 150hp.
I would like some feedback from you all, if this project is worth doing.
The engine would then go into a Beetle for testing, Kuba's if he agrees to see that it actually runs 13s. |
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 13 Lipca 2012, 10:55 |
|
|
Cudak |
Ustawiacz Zapłonu |
          
|
 |
|
Dołączył: 24 Sie 2008 |
Posty: 1803 |
Skąd: Ostrów Mazowiecka |
1983 VW Typ 1 mex |
|
|
 |
 |
 |
|
Ciekawy temat na ile hardkorowe musi być takie 1776 żeby osiągnąć 13. |
|
_________________ Proud member of Buzzing Bugs Team. |
|
|
|
 |
 | Re: How expensive is an engine to run 13s? |
|
 |
Wysłany: 13 Lipca 2012, 11:16 |
|
|
qubek |
Generalissimus |
               
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
chris burns napisał: |
I would like some feedback from you all, if this project is worth doing.
The engine would then go into a Beetle for testing, Kuba's if he agrees to see that it actually runs 13s. |
By "it" you mean me?
If I agree.... let me think. Would I like to run 13s.... hmm.... difficult question isn't it? |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 11:21 |
|
|
Cudak |
Ustawiacz Zapłonu |
          
|
 |
|
Dołączył: 24 Sie 2008 |
Posty: 1803 |
Skąd: Ostrów Mazowiecka |
1983 VW Typ 1 mex |
|
|
 |
 |
 |
|
też bym chciał A odnośnie silnika to raczej silnik tylko na wyścigi czy nadający się też do przemieszczania:) |
|
_________________ Proud member of Buzzing Bugs Team. |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 11:58 |
|
|
jaqo |
Wymieniacz Świec |
            
|
 |
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 1242 |
Skąd: warszawa-łomianki |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
 |
 | Re: How expensive is an engine to run 13s? |
|
 |
Wysłany: 13 Lipca 2012, 11:59 |
|
|
Whyshchuck |
Ustawiacz Zapłonu |
               
|
 |
|
Dołączył: 24 Lis 2003 |
Posty: 1829 |
Skąd: Warszawa |
1978 VW Typ 1 1200C |
|
|
 |
 |
 |
|
chris burns napisał: | As we all know from Dabtuner's dyno results and 1/4 mile times, 150hp is all that is needed to run 13s. From experience, I would say that 130hp is all that is needed in a car that is a bit lighter than Dabs with a better launch.
The problem with all the powerful engines in Poland at the moment is that they are expensive. All these big engines (over 1914) will cost over 20,000zl.
What I would like to suggest is a 1776-1914cc engine that makes 150hp and will cost a maximum of 10,000zl. This engine will use many standard parts and have a pair of 40mm carbs (because they are easily available and still relatively cheap). We will keep track of all expenses at retail prices.
Jas and I would like to develop a 1914(the same parts would apply to a 1776) that makes 150hp.
I would like some feedback from you all, if this project is worth doing.
The engine would then go into a Beetle for testing, Kuba's if he agrees to see that it actually runs 13s. |
Jasne, że warto. Jak rozumiem silnik będzie wolnossący?
Wiele tych planów macie - czekam na jakąś stronę internetową. Moglibyście zebrać w jednym miejscu całą swoją ofertę. |
|
_________________ ∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx)) |
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:01 |
|
|
jaqo |
Wymieniacz Świec |
            
|
 |
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 1242 |
Skąd: warszawa-łomianki |
|
|
|
 |
 |
 |
|
W sumie juz jest, trzeba wykonczyc |
|
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:05 |
|
|
Whyshchuck |
Ustawiacz Zapłonu |
               
|
 |
|
Dołączył: 24 Lis 2003 |
Posty: 1829 |
Skąd: Warszawa |
1978 VW Typ 1 1200C |
|
|
 |
 |
 |
|
jaqo napisał: | W sumie juz jest, trzeba wykonczyc |
Mówiłeś mi to 2 miesiące temu Marketingowo uzasadnione byłoby, gdybyście ruszyli ze stroną przed końcem sezonu - póki samochody wygrywają na zawodach |
|
_________________ ∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx)) |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:12 |
|
|
qubek |
Generalissimus |
               
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
A co, sugerujesz ze w nastepnym sezonie bedzie inaczej?  |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:24 |
|
|
Whyshchuck |
Ustawiacz Zapłonu |
               
|
 |
|
Dołączył: 24 Lis 2003 |
Posty: 1829 |
Skąd: Warszawa |
1978 VW Typ 1 1200C |
|
|
 |
 |
 |
|
qubek napisał: | A co, sugerujesz ze w nastepnym sezonie bedzie inaczej?  |
Nie, ale życzę chłopakom, żeby mieli pełen portfel zamówień na zimę. |
|
_________________ ∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx)) |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:38 |
|
|
Blazlov |
Bez rangi |
              
|
 |
|
Dołączył: 30 Sty 2004 |
Posty: 2589 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
a ja chcial bym miec turbo w moim 1,6 ktore ma tylko 78hp  |
|
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:41 |
|
|
Whyshchuck |
Ustawiacz Zapłonu |
               
|
 |
|
Dołączył: 24 Lis 2003 |
Posty: 1829 |
Skąd: Warszawa |
1978 VW Typ 1 1200C |
|
|
 |
 |
 |
|
Blazlov napisał: | a ja chcial bym miec turbo w moim 1,6 ktore ma tylko 78hp  |
chcieć to móc |
|
_________________ ∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx)) |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:42 |
|
|
Blazlov |
Bez rangi |
              
|
 |
|
Dołączył: 30 Sty 2004 |
Posty: 2589 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Whyshchuck napisał: | Blazlov napisał: | a ja chcial bym miec turbo w moim 1,6 ktore ma tylko 78hp  |
chcieć to móc |
taaa, tylko jeszcze co poniektorzy musza to ogarnac poki co slysze o 1,9 1,7 bleee  |
|
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 12:44 |
|
|
Whyshchuck |
Ustawiacz Zapłonu |
               
|
 |
|
Dołączył: 24 Lis 2003 |
Posty: 1829 |
Skąd: Warszawa |
1978 VW Typ 1 1200C |
|
|
 |
 |
 |
|
Blazlov napisał: | Whyshchuck napisał: | Blazlov napisał: | a ja chcial bym miec turbo w moim 1,6 ktore ma tylko 78hp  |
chcieć to móc |
taaa, tylko jeszcze co poniektorzy musza to ogarnac poki co slysze o 1,9 1,7 bleee  |
A pytałeś? |
|
_________________ ∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx)) |
|
|
|
Wysłany: 13 Lipca 2012, 14:08 |
|
|
jaqo |
Wymieniacz Świec |
            
|
 |
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 1242 |
Skąd: warszawa-łomianki |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Blazeju walek nierzadu bedzie w poniedzialek u mnie i bedzie mozna skladac |
|
|
|
|
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie |
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następny
|
|
|
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
|