Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> dopracowanie szczegółów, silnik 1600 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 30 Lipca 2012, 09:21 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




Blazlov napisał:
a ja slyszalem ze 010 jest lepsza od mallorego, a przynajmniej ze widac roznice Smile


Też tak słyszałem Smile

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Lipca 2012, 10:30 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1828
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




rebel napisał:
Blazlov napisał:
a ja slyszalem ze 010 jest lepsza od mallorego, a przynajmniej ze widac roznice Smile


Też tak słyszałem Smile


Dobra, dobra, chłopaki. Ale napiszcie w czym jest konkretnie lepszy, bo inaczej to nie ma sensu - nie jest to jak rozumiem kwestia gustu (słyszałem, że pomidorowa jest lepsza niż ogórkowa) tylko przewaga techniczna. Więc słucham.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 30 Lipca 2012, 10:57 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Wolę pomidorową Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 15 Grudnia 2012, 20:01 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




Ostatecznie udało się wyregulować silnik, ustąpiły wszystkie bolączki i czkawki. Teraz przyszła zima i czas na refleksje...
Zastanawiał się nad powiększeniem zaworów, tylko czy przy wałku W110 i dellorto 36 jest sens. Obecnie mam std czyli ssący 35,5. Może zmienić dźwigienki klawiatur?
Wydech to motorsport, pewnie każdy inny będzie od niego lepszy. Muszę nad typ popracować.

Jakieś sugestie?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 15 Grudnia 2012, 20:48 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 816
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




The standard 35.5mm intake valve is not fully taken advantage of in a standard 1600. The main problem is the intake port which can be opened from the satndard size of about 30mm to 32mm. This makes a huge difference.This combo should be good for 80+hp. Cheap upgrade, but lots of time needed. Good luck.
this kind of engine needs 8.5:1-9.0:1 compression, which in a 1600 is not that easy to achieve, but again well worth doing to get the most out your 1600.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 15 Grudnia 2012, 21:00 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




Czyli zawór 35,5 ale porządne jego wykorzystanie? Co stopnia sprężania to nie wiem co mam, pewnie std. Teraz sprawdzę dokładnie. Na czym polega trudność osiągnięcia takiego stopnia o jakim piszesz?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 16 Grudnia 2012, 03:52 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 816
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Yes, use the 35mm valve.
Sorry, I said difficult, but what I meant was that the easiest way yo achieve this compreeion is to cut the head only, but what is really needed is to cut both the cylinders and the head. The cylinders need to be cut so you get between 1mm and 1.5mm deck height, ideally about 1.2 or 1.3mm, and then cut the head.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Grudnia 2012, 19:29 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




chris burns napisał:
Yes, use the 35mm valve.
Sorry, I said difficult, but what I meant was that the easiest way yo achieve this compreeion is to cut the head only, but what is really needed is to cut both the cylinders and the head. The cylinders need to be cut so you get between 1mm and 1.5mm deck height, ideally about 1.2 or 1.3mm, and then cut the head.


No dobra czyli zacznę od pomiarów, ustawię deck height poprzez podciecie cylindrów i dam głowy do planowania w zależności od pomiaru komory spalania w głowicy. Tylko teraz pytanie. Geometria się zmieni. Pewnie będzie trzeba dać inne laski popychaczy, a osłony lasek popychaczy? std czy już jakieś tuningowe?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 18 Grudnia 2012, 18:47 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 816
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Oslony-standard
Popychaczy-it would be nice to use the standard ones and you can move the rocker assembly away from the head by using spacers to get the correct geometry. The other reason for using steel popychaczy is strength and you may get to the point where the standard aluminium ones start to bend so you will have to switch to steel anyway.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Grudnia 2012, 16:09 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




Wielkie dzięki Chris za dotychczasową pomoc.
Dziś trochę pojeździłem garbusem. Nawet się nie spodziewałem, ze bez ssania silnik tak łatwo zapali i nie będzie zdychał. Jeździć trzeba praktycznie bez gazu bo tył lata po całej drodze

Poci się dekiel pompy oleju. Już nie mam siły na to. Raz za gruba uszczelka i spada ciśnienie, a raz za cienka i ją wydmu...uje. czym to uszczelniacie? Co ciekawe poci się również na łączeniu podstawy alternatora z blokiem, niezły rozbryzg oleju tam musi być...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 20 Grudnia 2012, 17:15 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




dekielek sprawdz - czy jest plaski - wsadz odpowiednią uszczelkę, posmaruj ja z 2 stron currilem t i skręć momentem takim jak książka podaje - nie będzie ciec.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Grudnia 2013, 11:22 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




Zastanawiam się nad odchudzonym kołem zamachowym, trochę już o tym czytałem i mam wątpliwości czy do 1,6 jest sens to pakować. Generalnie plany na silnik mocno się zmieniły. Zaczynałem od auta do jazdy codziennej, a skończyło się jak zawsze. Do pracy garbem nie mogę jeździć, stał się zabawką na weekendy.

Co z charakterystyką silnika, 1600 z wałkiem w110, zrobi lekkie koło zamachowe?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 30 Grudnia 2013, 13:04 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 816
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




The engine will feel lighter. The situation now- You are waiting at a set of traffic lights with your foot on the clutch and 4000rpm on the tacho. The light goes green and you engage the clutch, hard. The car jumps forward as the heavy flywheel transfers its energy to the gearbox but then the car doesn't accelerate as well as that first hit suggested it would. With a lighter flywheel, that first hit will be reduced in force, but the engine will want to achieve rpm more easily.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Grudnia 2013, 13:31 Odpowiedz z cytatem
Felek
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 899
Skąd: Bisztynek




Dzięki za ciekawe porównanie

Jest jakiś określony przepis ile kg trzeba zabrać z koła?

Generalnie plan jest taki, że auto będzie na krótkie dystanse i zabawę w weekendy. Planuje jeździć trasy max 250km w obrębie Gdańsk-Toruń-Olsztyn bo tam mam znajomych i rodzinę.

Jak przyjdą mrozy i śnieg wezmę się za sprawdzenie kompresji i DH tłoków. Miałem to robić latem ale ślub zabrał cały wolny czas i fundusze... Twisted Evil
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 30 Grudnia 2013, 13:40 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 816
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Weight of flywheel- it depends on personal preference but generally between 5.5 and 6kg
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

dopracowanie szczegółów, silnik 1600
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group