Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> zejsc ponizej 10tek na 1/4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zejsc ponizej 10tek na 1/4
PostWysłany: 5 Sierpnia 2012, 18:16 Odpowiedz z cytatem
krzemien
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa




Witam zatem wszystkich forumowiczow i wielbicieli VW.
Przyjaciele zwa mnie Krzemien i aktualnie oblegam Warszawe z kad pochodzę.
Przyznam ze od kad pamietam fascynowalem sie starymi amerykanskimi furami. Hot rod'y i drag race to jest to co mnie najbardziej ciagnie. Ze wzgledow na koszty koncept zakupu amerykanca z 60tych przesunal sie w czasie. Garbus to dla mnie genialny koncept na hotrod'a/ drag car. Mam nadzieje ze nie uraze nikogo takim projektem, zwłaszcza ortodksów.

Ze wzgeldu na fakt ze na garbusach nie znam sie ani troche, pozwole sobie na kilka (znajac swiat banalnych i wtornych) pytan.


Wstępne założenia projektu to zbudowanie samochodu do wyścigów na1/4 mili. Chciałbym zejsć poniżej 10 sekund zachwujac legalnosc na drodze. Nie mam zamiaru robic długich wycieczekmale od czasu do czasu na miasto warto wyjechac. Nie samymi wyscigami człowiek żyje.

Przy starych chevroletach przy prawie 6 litrowych silnikach bylo to bardzo proste do osiagniecia. Tu nie mam zielonego pojecia od czego zaczac.

Zakladam że ze wzgledu na duzo mniejsza wage i dobre obcazenie tylnej osi nie potrzebuje tak duzo mocy jak w amerykancach.

Jakie sa drogi jezeli chodzi o silnik aby to osiagnac. Wolałbym zostawic silnik chłodzony powietrzem i na gaznikach. Czy to jest w ogole możliwe przy tych silnikach czy trzeba mysleć o silnikach typu WRX itp, czego bym chcial uniknac. Jak mocno mozna rozwiercic org silniki garbusa i za ktorymi warto sie rozgladac. Nie mam problemu z robieniem remontu silnika po 5-6 tys km. wiem ze żywotność cierpi przy takiej zabawie.

Jezeli chodzi o same samochody to czy mam szukac konkretnych rocznikow ze względu na przeznaczenie ? Wizualnie najprzyjemniejsze sa starsze modele.

Pzdr.

_________________
:: Krzemien
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Sierpnia 2012, 19:01 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1803
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




Jaki masz budżet:) bo obecnie na forum jest auto przygotowane do ścigania na sprzedaż. 10 sekund to już musi być mocno zmodyfikowane auto nie tylko silnikowo. Pogadaj na forum z Jaqo Chrisem czy Tomkiem tyka ktoś z nich mógłby ci takie autko ogarnąć

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Sierpnia 2012, 20:23 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Witaj.
Tu masz odpowiednie pod-forum o rasowaniu silnikow http://www.garbiarnia.com/forum/viewforum.php?f=11

Zejscie ponizej 10tek jest jak najbardziej mozliwe, ale wymaga wiedzy i pieniedzy. Nie wiem jak u Ciebie z budzetem, ale wiedze nabywa sie zazwyczaj powoli.
Zreszta.... w wypadku amerykancow zejscie ponizej 10tek to tez nie jest pstrykniecie palcami.
Moze lepiej wyznaczyc sobie bardziej realistyczne cele?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Sierpnia 2012, 22:46 Odpowiedz z cytatem
krzemien
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa




a co w tym jest nie realistycznego ? To prosta fizyka. Mialem juz camaro na niskich 10tkach. Trzeba tylko solidnie przeanalizowac potrzeby i mozliwosci realizacji.

Dowodow jest duzo Smile

http://www.youtube.com/watch?v=yuDv0wsrmqc

http://www.youtube.com/watch?v=2BIdXMOyHIo

http://www.youtube.com/watch?v=BwUkx5ZRBu8

Normalny garbus mnie nie interesuje. Chcialbym dokopac wszystkim vetka o innym amerykancom w takim cichym mordercy.

Fakt, musze troche postudiowac co mozna wycisnac z tych silnikow. Zawsze jest opcja polaczenia moich poprzednich doswiadczen i zrobienia jak zrobil Paul Newman w swoim VW. To tez fajna sprawa. Hotrod to hotrod.

http://www.oldbug.com/newmanvw.htm

_________________
:: Krzemien
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Sierpnia 2012, 23:22 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




hehe naprawde nie musisz nam udowadniac, ze jest to jak najbardziej mozliwe. Kwestia jaki masz budrzet, co tak naprawde chcesz osiagnac i jaką drogą.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Sierpnia 2012, 23:27 Odpowiedz z cytatem
krzemien
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa




To co napisałem. Jaka droga - jeszcze nie wiem. I pewnie dlugo wiedziec nie bede. Po to sie na to forum zapisalem zeby troche wiedzy wchlonac i doswiadczenia z pierwszej reki od was usłyszec. Pieniadze sie powoli znajda. Wiem ze to nie projekt na 20K PLN. Nie chce go budowac jutro. mysle ze rok jak nie wiecej mi to zajmie. Ja juz stary jestem, mi sie nie spieszy Smile
Wiem ze chce pojsc troche w klimatach california beetle

_________________
:: Krzemien
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 05:15 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1803
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




No w sumie za 20k to raczej nawet silnika do tego nie zlozysz Smile Tak jak pisał qubek zapraszamy do działu rasowanie, a udowadniać nic nie musisz bo jest tu kilka osób która używa tych autek do wyścigów

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 10:28 Odpowiedz z cytatem
krzemien
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa




zaczalem przegladac rozne opcje upgrade'u silnika i widze ze najwiekszy popularnie produkowany stroker kit to 2275 do 1600cc. Taki motyw bez doladowania dociagnie mnie do wysokich 11tek z tego co widze.

_________________
:: Krzemien
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 10:43 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




krzemien napisał:
zaczalem przegladac rozne opcje upgrade'u silnika i widze ze najwiekszy popularnie produkowany stroker kit to 2275 do 1600cc. Taki motyw bez doladowania dociagnie mnie do wysokich 11tek z tego co widze.


Nie ma czegoś takiego jak kit do silnika 1600, który dociągnie Cię do 11.
To jednak bardziej złożona historia. Obejrzyj tę tabelkę:
http://www.cal-look.pl/technika/power/pojemnosci_silnika.htm

Masz różne możliwości jeśli chodzi o pojemność, przy czym seryjny blok co do zasady nie pozwoli Ci wsadzić cylindrów większych niż 94 mm. Ale do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo innych czynników.
Spróbuj wyciagnąć jakieś wnioski na podstawie tej tabelki - masz tam czasy zestawione z wybranymi parametrami silników samochodów jeżdżących w Polsce:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aj3U0Bws2t-JdC05WVRyaXplZG1peE5JU2xkZTZTQlE#gid=0

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 11:50 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




Pojemnośc to nie problem, aftermarketowe bloki pozwalaja osiagnac ponad 3 litry.
Wolnossacy silnik w garbusie legalnym na drodze w Polsce 9 sek nie zrobi (no dobra pewnie wszystko jest mozliwe ale zapomnij o tym), więc zostaje Ci turbo albo nitro. Te rozwiązanie da Ci możliwość posiadania odpowiedniej ilości koni ale to nie wszystko. Zbudowanie takiego 9sek drogowego samochodu w polskich warunkach (trakcja) będzie wymagało duuużo kasy i modyfikacji, to jest dużo trudniejsze niż zrobienie 9 sek muscle cara (co też nie jest łatwe), ale jest to możliwe.
My właśnie zabieramy się za uturbienie jednego z naszych silników, cel koło 600koni.
A i nie oczekuj, że jak w przypadku musclecarów dostaniesz w miarę gotowy przepis - tu tak się nie da, zrobienie takigo samochodu to spore wyzwanie inżynieryjne i wymaga dużego wyśiłku, prób i testów.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 14:03 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




To ze Skinne osiaga osemki to troche jak to, ze Michale Jordan zdobywal X punktow srednio w meczu NBA. Jak najbardziej mozliwe, ale dla przecietnego czlowieka trudne do osiagniecia Wink

Ale oczywiscie mozna. Trzeba duzo pieniedzy i trzeba wykorzystac doswiadczenia innych. Tylko ze doswiadczenia nielatwo przekazywac.

Mysle ze trzeba by zaczac od kalkulatora i policzenia ile mocy przy danej masie trzeba dla osiagniecia danego celu. Potem trzeba by wziac poprawke na to, ze w Polsce jest jednak trudniej. Potem trzeba zaczac dyskusje o tym, jak ta moc i ta mase osiagnac, oraz jak ta moc przeniesc na ziemie tak, zeby reszta samochodu wytrzymala.

Na poczatek - mowimy o odchudzonym Garbusie nie zbudowanym od podstaw ale bazujacym na czyms, co wyprodukowal VW. Jesli dobrze rozumiem, chcialbys zachowac plyte podlogowa i teoretyczna zdolnosc do jazdy po drodze publicznej. Ile cos takiego moze wazyc? Zejdzie sie ponizej 600 kilo?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 17:00 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




nie zejdzie przy turbo.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 17:17 Odpowiedz z cytatem
krzemien
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa




Nie musi byc wolnossacy. To fakt, nie przewidzialem faktu ze tutaj nie ma tak mocno sprecyzowanych kompeksowych rozwiazan jak np w camaro gdzie w sumie sklada sie z klockow - tu most tu nowa rama, cale silniki itp.

Narazie w gdybaniach chcialbym jednak aby byl dopuszczalny do jazdy po drodze. Jak sie pozniej okaze ze jest to nie mozliwe - to wtedy sie zastanowie na czym mi bardziej zalezy. Moge kroic plyte podlogowa nie ma problemu, przesuwac firewalla itp, takie rzeczy biore jak najbardziej pod uwage. Mowiac zdolosc do jazdy po drodze publicznej mam na mysli polskie prawo oraz w miare mozliwosci nie przegrzewanie sie tak szybkie.

600 kg to bylby dobry wynik. Ile to musi miec mocy aby zejsc do wysokich dziesiatek ? 450 ?? W camaro potrzebne jest prawie 1000 koni zeby cos takiego osiagnac.

_________________
:: Krzemien
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 17:23 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




krzemien to jest mozliwe ale drogie i czasochlonne. Jeśli chcesz to zapraszam któregoś dnia do warsztatu można coś pogadać.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Sierpnia 2012, 18:48 Odpowiedz z cytatem
krzemien
Newbie

 
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa




podaj adres - chemie wpadne

_________________
:: Krzemien
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

zejsc ponizej 10tek na 1/4
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group