Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Naped 2 x 4 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Naped 2 x 4
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 01:16 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Zastanawiam sie czy takie rozwiazanie w garbusie jest mozliwe ? Jakie przynioslo by rezultaty, wplyw na sposob prowadzenia, zachowanie auta itp. Co trzeba bybylo wymienic, wzmocnic, ulepszyc ?

Jestem ciekaw Waszych opinii, porad, moze ktos wie cos wiecej na ten temat...

Pozdrowka

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 08:33 Odpowiedz z cytatem
giger25
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 07 Paź 2004
Posty: 301
Skąd: Lublin
1960 VW Typ 1 1200A




zapewne chodzi o naped na 4 kola. w kubelwagen'ach i kdf'ach byl zastosowany takowy naped, byla zastosowana rowniez inna piasta kola z kolami zebatymi (cos na styl samochodow ciezarowych np. tatra) poprzez ktora zuyskiwalo sie wiekszy przeswit . osobiscie nie jezdzilem garbem 4x4 ale pewnie w zimie czy w terenie swietnie sobie radzi. pozdro

_________________
VW T1'60 dziadek
http://kustomcoachwerks.com/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=31811&g2_navId=xd6ab61a8
http://www.garbus.lublin.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 08:58 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Niechodzi mi o naped 4 x 4, a wlasnie 2 x 4. Ostatnio u jednego mechnika stal taki z epoki amerykanow. Zazwyczaj jest tak ze jak auto wisi na podnosniku, to krecac kolem napedowym w jedna strone, drugie kolo kreci sie w przeciwa. W napedzie 2 x 4 krecac jednym, drugie rowniez kreci sie w tym samym kierunku. Jest to dosc rzadki rodzaj przelozenia lecz ma duzo zalet (tak mi sie wydaje).

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 09:06 Odpowiedz z cytatem
giger25
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 07 Paź 2004
Posty: 301
Skąd: Lublin
1960 VW Typ 1 1200A




a to niewiem, nie spotkalem sie z tym. pozdro

_________________
VW T1'60 dziadek
http://kustomcoachwerks.com/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=31811&g2_navId=xd6ab61a8
http://www.garbus.lublin.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 12:16 Odpowiedz z cytatem
pibulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Szczytno




moze chodzi ci o zamontowanie "szpery"?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 12:24 Odpowiedz z cytatem
kfiatek
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 23 Cze 2004
Posty: 957
Skąd: Oslo
1973 VW Typ 1 1303




no właśnie - też się zastanawiam, czy nie o szperę chodzi? Bo coś mi się kiedyś obiło o uszy, jeżeli chodzi o "2x4" ale teraz zupełnie nie mogę skojarzyć Neutral

_________________
www.pinstriping.no
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 12:27 Odpowiedz z cytatem
pibulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Szczytno




w sumie szpera blokuje uklad roznicowy co powoduje jednoczesne krecenie sie obu kol ( w te sama strone).ale zeby bylo montowane seryjnie nie slyszlem
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 12:38 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




Ten rodzaj napedu byl montowany w autach o sportowym zacieciu (mustang) oraz w kilku modelach pick-up o podwyzszonym przeswicie (nissan)

A jak jest z ta Szpera ? Mozecie cos wiecej o tym powiedziec ? Moze ktos ma jakies info, schemat itp

Bede wdzieczny za cokolwiek

Pozdrowka

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 13:14 Odpowiedz z cytatem
pibulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Szczytno




schematow niestety nie posiadam:( szpera rozdziela jednakowo moment obr. na oba kola.normalnie te kolo ktore mam mniejsza przyczepnosc otrzymuje wiekszy moment!a tu masz taki sam caly czas.to jest dobre rozwiazanie np. na 1/4 mili.lepszy start,jest mniejszy uslizg kol.wysokosc przeswitu nie gra tu roli po prostu jest to zaporzyczone z terenowek 4/4(bloka ukladu roznicowego).tak jak mowilem zwiksza przyczepnosc na starcie ale kosztem przyczepnosci na zakretach(jak masz sprawna reke do poslizgow kontrolowanych to tez + Smile) w sumie jedyny "-" zwieksza sie promien skretu!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Re: Naped 2 x 4
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 13:26 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Marta & Norbert napisał:
Zastanawiam sie czy takie rozwiazanie w garbusie jest mozliwe ? Jakie przynioslo by rezultaty, wplyw na sposob prowadzenia, zachowanie auta itp. Co trzeba bybylo wymienic, wzmocnic, ulepszyc ?

Jestem ciekaw Waszych opinii, porad, moze ktos wie cos wiecej na ten temat...

Pozdrowka
w czestochowie jest taki zaklad ktory zajmuje sie takimi przerobkami, nie wiem gdzie dokladnie bo widzialemrelacje w TV z ich prac, tak wiec adresu nie znam ale mysle ze nie byloby problemem jego znalezienie, poza tym taki napewd raczej wg mnie nie sprawdzilby sie w warunkach normlnych , to znaczy na poczatu mialbys problemy z rowadzeniem takiego samochodu, kwestia przyzwyczajenia i duzej sprawy, to jest to samo jak np samochody sportowe np na tor ktore maja zaspawany dyfer, wrazenia z jazdy sa boskie ale musisz miec ok 150Km pod maska i wtedy jest to o co chodzi

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 13:33 Odpowiedz z cytatem
pibulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Szczytno




"kojot" ma racje Garb jest za slaby zeby wykorzystac mozliwosci szpery!!z zalozemiem szpery nie bylo by problemu(tak mysle) ale zakup!!!dobra szpera np.QUAIFE to wydatek rzedu 4000zl!!!!zawsze mozna jak to rzekl"kojot" zaspawac dyfer tak jak to robia kolosie o dryftingu!duzo duzo taniej ale nie masz mozliwosci odlaczenia a wtedy na sniegu..........Palma:)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 13:45 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




[quote="Marta & Norbert"]Ten rodzaj napedu byl montowany w autach o sportowym zacieciu (mustang) oraz w kilku modelach pick-up o podwyzszonym przeswicie (nissan)

A jak jest z ta Szpera ? Mozecie cos wiecej o tym powiedziec ? Moze ktos ma jakies info, schemat itp

Bede wdzieczny za cokolwiek

Inaczej blokada mechanizmu roznicowego

Normalnie w samochodach jest tak ze im mniej obciazone jest kolo tym wiecej momentu obrotowego tam idzie. Dla przykladu stan jednym kolem na lodzie a drugim na asfalcie i daj gazu. Bedziesz stal w miejscu bo krecic sie bedzie tylko kolo na lodzie a to na asfalcie ani drgnie.

Blokada taka (szpera) 100 % przekazuje po rowno moment na oba kola nie zaleznie od obciazenia czyli niby super ale nie do konca.

-Nie za bardzo daje sie skrecac bo w zakrecie wenetrzne kolo musi pokonac mniejsza droge i wolniej sie kreci a zewnetrzne musi szybciej bo ma wieksza droge do pokonania.
Jak jest szpera 100 % to oba kola kreca sie tak samo czyli kazdy zakret to latanie pelnym bokiem oczywiscie jak masz odpowiednia moc bo przy normalnym silniku to strasznie ko czyms takim obciazysz.

Sa oczywiscie mozliwosci mniejszego zeszperowania np 25 % ale to juz trza kupic profesjonalna szpere a to droga zabawa

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 13:46 Odpowiedz z cytatem
Norbert
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 30 Maj 2004
Posty: 687
Skąd: Gdynia, woj. Pomorskie




To ma byc pod dosc mocny silnik (Kojot cos wie) stad moje pytanie i wlasnie chodzilo by mi o mozliwosc wlaczania i wylaczania tego ukladu przeniesienia napedu... ukierunkowuje to na mozliwosc startu na 1/4 mili.

_________________
@ : kosobudzki83@wp.pl

Trzymajcie sie ZdroVWo i KoloroVWo !!!!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 13:57 Odpowiedz z cytatem
pibulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 175
Skąd: Szczytno




a to trzeba bylo mowic:)chetnie zobacze cie w akcji Laughing tak jak mowie koszta ok.4000zl.zreszta sprawdz na www.tomson.com.pl.!a jak nie to spawaj dyf i ucz sie(chyba ze juz umiesz dobrze) frowac bokami Twisted Evil
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 27 Stycznia 2005, 19:28 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Szpery byly montowane w niektorych Garbusach seryjnie, a w typie181 - czesto. Ale dostac takiej skrzyni nie sposob.
Generalnie nie stosuje sie praktycznie, poza specyficznymi przypadkami, szper 100 proc. Mniejsza jest czesto sotosowana np w sporotwych samochodach - poprawia roszanie prowadzenie na zakrecie itd.
A w zwyklym Garbusie tez pomaga. Kto sie nigdy nie wkopal w piasku czy sniegu?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Naped 2 x 4
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group