Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Obnizamy Garba Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 20 Lutego 2004, 10:45 Odpowiedz z cytatem
Biały
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 30 Sty 2004
Posty: 215
Skąd: Ciechanów




powiem szczeż ze seryjne zawieszenie garba jest do d-y,przy seryjnym zawieszeniu troche większa predkość i zaraz garba wyrzuca z zakretu, ja mam obniżone około 5 centymetrów z przodu i z tyłu i jest utwardzony i wiem że jak wpadam w zakręt jak wracam do domu to pokonuje zakręt dosyć ostry i ja wpadam przy 120km/h,a ograniczenie na nim jest do 40km/h,kiedyś kolesie podpieniłem i go minełem zaraz przed tym zakretem i on mnie wimijał na tym zakrecie i ledwo się wyrobił normalnie mało brakowało a pad na dach normalnie dym z opon a ja mówie jaki ciemniak nie darował że go garbem wziołem on mało nie wywalił dach a ja sobie wpadłem legalnie w ten zakręt hihihiih ciemniaki w sportowych fórach
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 20 Lutego 2004, 16:15 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Volkswagen Garbus w czasie całego okresu produkcji oferowany był z dwoma głównymi rodzajami przedniego zawieszenia. Większość wyprodukowanych modeli wyposażona była w zawieszenie z drążkami skrętnymi. Składa się ono z dwóch rur umieszczonych poprzecznie w stosunku do nadwozia samochodu, w którym znajdują się drążki skrętne (będące elementami sprężystymi) składające się z 8 lub 10 prętów. Na końcach drążków umieszczone są wahacze poprzeczne. Do wahaczy przymocowana jest zwrotnica. W samochodach produkowanych do 1965 roku połączona ona była z wahaczami za pomocą sworznia zwrotnicy, natomiast w późniejszych modelach elementami łączącymi były przeguby kuliste. Elementami tłumiącymi w tym rodzaju zawieszenia są amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Od sierpnia 1970 wraz z wprowadzeniem modelu 1302 zastosowano w przednim zawieszeniu zwrotnice goleniowe McPherson. Najczęściej wykonywaną modyfikacją przedniego zawieszenia jest jego obniżenie, które jest jednym z najbardziej charakterystycznych elementów samochodów California Look. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch elementów (Sway-A-Sway, nazwa pochodzi od firmy, która jako pierwsza rozpoczęła ich stosowanie) umożliwiających regulację położenia drążków skrętnych w zawieszeniu. W celu obniżenia zawieszenia należy rozciąć elementy rurowiska zawieszenia w środkowej części i wspawać elementy regulacyjne zarówno w górną jak i w dolną rurę. Można również kupić gotowe rurowisko z zainstalowaną regulacją płożenia drążków skrętnych. Regulacji wysokości zawieszenia w tym przypadku dokonuje się za pomocą śrub dociskowych i klocków oporowych. Jeżeli wykonuje się tylko obniżenie przedniego zawieszenia w celu zapewnienia poprawnej geometrii należy również zastosować specjalne podkładki, które umieszcza się pomiędzy dolną rurą a częścią nośną nadwozia. W przypadku zawieszenia w modelach z przed 1965 roku konieczne może być także obcięcie ograniczników skoku amortyzatorów. Wiąże się to jednak z niebezpieczeństwem uszkodzenia amortyzatorów. Można tego uniknąć poprzez przyspawanie tych ograniczników nieco wyżej. Wadą tego typu rozwiązania regulacji zawieszenia jest obniżenie komfortu jazdy z uwagi na zmniejszenie skoków amortyzatorów oraz bezpośrednia ingerencja w strukturę elementów zawieszenia. W przypadku obniżenia zawieszenia o więcej niż o 1,2 cale należy zastosować krótsze amortyzatory. Przy zastosowaniu elementów Sway A Sway można również podnieść zawieszenie na przykład przy wykonywaniu samochodu typu Baja. Alternatywnym rozwiązaniem jest zastosowanie zwrotnic z przesuniętymi w dół trzpieniami, za pomocą, których zwrotnica łączy się z przegubami kulistymi. Dostępne są zwrotnice zarówno do zastosowania z hamulcami tarczowymi jak i bębnowymi. Zaletą tego rozwiązania jest fakt iż nie traci się nic z komfortu jazdy jak również brak ingerencji w strukturę elementów zawieszenia. Jednakże nie ma tutaj żadnej możliwości regulacji wysokości zawieszenia, a także oś koła jest bliżej błotnika przez co może występować obcieranie opony o błotnik podczas jazdy po nierównościach. Jeżeli w samochodzie jest zawieszenie na kolumnach McPhersona najprostszym sposobem obniżenia zawieszenia jest obcięcie sprężyn. Powoduje to jednak obniżenie komfortu jazdy. Można również dopasować krótsze kolumny McPhersona. można zastosować kolumny od samochodu VW Golf GTI w przypadku posiadania samochodu z później produkowaną wersją zawieszenia z podporami kolumny mocowanymi za pomocą dwóch śrub. Jeżeli decydujemy się na obniżenie zawieszenia musimy liczyć się z obniżeniem komfortu jazdy oraz problemami z uzyskaniem prawidłowej geometrii zawieszenia a także gorszą sterownością samochodu.

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Lutego 2004, 20:33 Odpowiedz z cytatem
Orzech
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 25 Sie 2003
Posty: 2131
Skąd: Warszawa
1958 VW Typ 1 1200




kojot zawsze ma takie długie posty...ale to co w nich pisze to własnie to!nic dodać nic ująć...Smile

_________________
Pozdrawiam

Orzech

Blog: http://resto-cal.blog.pl/

www.pinatmoto.pl
www.pinat.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Lutego 2004, 23:17 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




kojot napisał:
Jeżeli decydujemy się na obniżenie zawieszenia musimy liczyć się z obniżeniem komfortu jazdy oraz problemami z uzyskaniem prawidłowej geometrii zawieszenia a także gorszą sterownością samochodu.


Oryginalny autor tego tekstu Wink mial tu raczej na mysli samochod obnizony za mocno, dla wygladu. Jesli ktos chce zobaczyc przyklad, to niech poszuka samochodow zbudowanych w stylu resto cal (tak jak w klubie German Folks) Oni dodatkowo stosuja takie "triki" jak ekstremalne zwezenie rurowiska i calkowite usuniecie amortyzatorow z przodu. Oczywiscie ze nie jezdzi to dobrze. Zreszta nikt tego nie oczekuje. Natomiast generalizowanie ze obnizenie zawieszenia prowadzi do takich skutkow jest bez sensu. Przeciez z tego zdania mozna wyciagnac np. taki wniosek: "Jak obnizysz samochod, to bedzie sie gorzej prowadzil" A to przeciez bzdura.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Lutego 2004, 14:06 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Jak najbardziej miał to na myśli Smile Ja w swoim Garbusie również mam obnizone zawieszenie przód jedynie poprzez zastosowanie innych sportowych amortyzatorów olejowo-gazowych a tyl wiadomo jak, na drążkach(również te same amortyzatory) , do kompletu do felg aluminiowych mam pierścienie dystansowe 30mm/strone a na felgach opony przód195/50R15 tył215/50R15 i reasumując autko jest niżej niż oryginał o jakieś 4cm dodatkowo jest bardzo sztywne i jesli chodzi np o zachowanie się na jezdni na drodze i przy pokonywaniu ostrzejszych łuków zachowuje się bardzo dobrze nie przechyla się nie odrywa od ziemi (hehe małe teściki kiedyś były podczas konkursu Laughing ) Na drodze trzyma się bardzo pewnie i stoi jak wryrty, ma małe przechyły i ugina się połowe mniej niż powinien, jednakże szczerze mówiąc na prostej drodze jeździ się super i bardziej pewnie, ale jeśli chodzi o nasz drogi np jakieś krańce miast a po zimie nie tylko to jednak na takim zawieszeniu nie ma takiego komfortu jak na oryginalnym, ale zawsze coś kosztem czegoś, bynajmiej mnie to nie przeszkadza bo ja tak lubie Smile

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 12:04 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Wlasnie chcialem sobie obnizyc tyl i dzwonilem do kilku warsztatow. Bardzo zdziwila mnie cena. Mianowicie ok 300-400 zl kosztuje przestawienie Garba o 1 czy 2 zabki. Myslalem ze 100 zaplace Evil or Very Mad Evil or Very Mad

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 12:09 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




400zł za obniżenie tyłu? kpiny. Przecież do tego wystarczą dwa podnośniki z tego nejlepiej jeden hydrauliczny klucz młotek i po robocie, smiech na sali za 400zł to można .......i jeszcze wiecej

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 12:16 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




A gdzie moge to zrobic taniej?

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 12:22 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Szczerze mówiąc w Wa-wie nie mam pojęcia zielonego, ale proponuje wziąć kogoś do pomocy bo samemu się nie da i to naprawde jest prosta robota, tylko trzeba być ostrożnym, ale tu nie ma wiele do zrobienia naprawde, wiem z własnego doświadczenia

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 12:28 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Mi wlasnie odradzano robienie tego w warunkiach domowych. Tym bardziej ze moj Garbik niby po remoncie ale wczesniej stal ladnych pare lat i akurat do zawieszenia tylnego to nikt sie nie dotykal i obawiam sie ze bym pourywal sroby cos polamal i niemogl potem tego zlozyc Mr. Green

_________________
[img:ede7e3705d]http://www.garbiarnia.com/images/garbywszystkie3dx2.png[/img:ede7e3705d]
http://www.barzant-garage.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 12:34 Odpowiedz z cytatem
kojot
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 11 Lut 2004
Posty: 2145
Skąd: Sosnowiec




Szczerze mówiąc orwanie śruby odkręcając metalowa blokade i zapezpieczenie nie grozi niczym wielkim bo można wkręcić nową, problem jest tylko z sunięciem całego ustrojstwa z drażkiem i przekręcenie obniżyć jest trudniej niż podnieść bo trzeba się bardziej napracować gdyż by wysunięciu calość opada na dół

_________________
.:::KOJOT:::.
gg 1511109
gabi_kojot@poczta.fm
www.garbatyswiat.end.pl
www.slask.garbiarnia.com
www.fordcustom.go.pl
http://lowrider.pl/forum/viewtopic.php?t=1325&sid=66f737e334cd1e1103cffceada298c43
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 22 Kwietnia 2004, 18:11 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




jak juz obnizac to i przod i tyl. Ja tez sie nad tym troche zastanawialem bo jakos ten przod wysoko. No ale narazie glowy sobie tym nie zaprzatam Laughing przydalyby mi sie nowe progi, stopnie moze ma ktos takie na zbyciu. bo nie ma ani w Hadze ani w EuroCompanii ani w Rzeszowie nawet w sklepie dla Garbów
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 3 Października 2006, 09:28 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Potrzebuje informacji:

Gdzie mozna kupic krótkie amory i krótkei spręzyny. Tych pierwszych w garbusach.pl nie ma.

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 3 Października 2006, 11:09 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Marcys? Takie jak ma Czarek?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 3 Października 2006, 12:03 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




qubek napisał:
Marcys? Takie jak ma Czarek?


chyba tak nie widzialem. generalnie chce garba jeszcze bardziej posadzic z przodu i o takim czyms slyszalem. Typ z Garbusów mowil ze ma jakies inne co mozna przerobic...

Marcys ? Potrzebuje to wczesniej niz przed Swietami Bozego Narodzenia w 2008 roku

_________________
www.kaferklub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Obnizamy Garba
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group