Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> stopien sprezania Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 31 Marca 2013, 03:15 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




W 1200 dcr 8:1 nie powinien byc problemem jesli chodzi o spalanie stukowe (mało ciepla, mala srednica cylindra etc), ba, nawet śmiem twierdzić, że na pewno nie będzie problemem (przy odpowiednim strojeniu). Jesli wspomniales cos o kjs to nie wsadzaj w110, w tym silniku bedzie to mialo mocno wysokobrotowa charakterystykę co w kjs nie jest pożądane, na torze a i owszem. Wiem bo jak Chris napisał, zrobiłem takie 1300 i to jedzie od 4krpm. Do tego w 1300 z tłokami z garbem musiałem spawać komorę spalania żeby uzyskać sensowny stopień sprężania. Wsadz w100 zaoszczedzi Ci to duzo problemów. Gaźniki z motocykla moga być strzałem w kolano (zależy jakie).
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 31 Marca 2013, 13:27 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




Hej, to mnie trochę uspokoiłeś . W100 zaoszczędzi masę kosztów , charakterystyka będzie "dieslowa" czyli do max 5300 - 5500 mysle . Wiec sprężyny zaworowe zostaną . Klawiatur chyba też skręcanych nie będzie trzeba .
Gaźniki o których myślałem to te z yamahy R1 .
Niestety jeśli chodzi o stopień sprężania to niestety bez spawania chyba się nie obejdzie bo trzeba by zebrać 4 mm z głowicy lub obsadzenia cylindrów ( albo jednego i drugiego ;P ) .
Jaqo i Cris , macie może jakieś doświadczenia z głębokością splanowania . Chodzi o moment w którym zamykający się zawór może spotkać się z tłokiem ? Próbowałem to sobie wyliczyć itd , ale wiadomo jak bywa z praktyką i teorią . Wydaję mi się że nawet jak zbiorę 4 mm mięcha nie powinienem problemu z kolizją .

Co do rajdów to we Wro mamy 2 małe autodrony i tor Poznań blisko , więc myślałem raczej o takim ściganiu a drugi silnik tez 1200 złożyc na wałku i szklankach JPM01106 , lżejsze tłoki , lekkie koło , wyważony wał trochę ścięty ale to pieśń przyszłości .


Wesołych świąt .

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Marca 2013, 15:16 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




zmierz- wsadz plasteline przekrec silnikiem i sprawdz jaka masz odleglosc zaworu od tloka - bedziesz wiedzial ile mozesz planowac. Przy tak malym wzniosie palnowac mozna duuuuzo, pamietaj o geometrii popychaczy.

Co do toru poznan - no coz, nie bede klamal, przy 1200 nie ma to sensu:P Pamietaj, ze auto musialbys miec baaaardzo lekkie zeby to mialo jakiekolwiek szanse powodzenia.
Rozumiem ze 1200 to projekt w stylu: bo tak, ale 1600 bedzie duzo szybsze i mniej problematyczne (latwiej uzyskac stopien sprezania, mozna krecic wyzej a i dol jakis jest)(
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 31 Marca 2013, 15:37 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Nie wiem czy 1200 na W100 bedzie mialo dieslowska charakterystyke.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Marca 2013, 16:38 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
Nie wiem czy 1200 na W100 bedzie mialo dieslowska charakterystyke.


Zobaczę , jak będzie problem z zaworami , to załaduję sprężyny HD a skręcane klawiatury i tak pewnie zakupię aby się nie martwić . Firm jest kilka o jakich macie dobre zdanie ?


Jaqo masz rację to project "bo tak" z drugim silnikiem pewnie wygra rozsądek i będzie to 1300 w klasie do 1350 cc , w klasę 1600 nie ma co wchodzić , są tam np. Hondy crx 230 hp .
Mimo że to jada dla zabawy , warto było by być chociaż w połowie stawki .

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Marca 2013, 17:29 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




No tak, ale w klasie nizej tez masz pewnie jakies AXy, Swifty itd, ktore beda i mocniejsze i lzejsze, prawda?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Marca 2013, 18:39 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 838
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Anyone here actually used an Engle 100 in their engine or even driven a car with this camshaft? I have driven a few cars with this camshaft and the only place that it is relatively ok is in a T2. It doesn't feel sporty at all and I wouldn't even use it in a T2. A stock cam feels sportier.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Marca 2013, 19:06 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Chris, ale Browar wspomina tu w ogole o 1200, nawet nie 1300. Co nie zmienia faktu ze moze tak byc i w 1200. Mysle ze absolutnie NIE warto probowac, zeby to sprawdzic Wink

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 31 Marca 2013, 20:06 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




chris burns napisał:
Anyone here actually used an Engle 100 in their engine or even driven a car with this camshaft? I have driven a few cars with this camshaft and the only place that it is relatively ok is in a T2. It doesn't feel sporty at all and I wouldn't even use it in a T2. A stock cam feels sportier.



This will be a 1200 cc , what cam you are suggesting to use ?

Kilka słów sprostowania.
Pierwszy silnik 1200 buduję nie do rajdów tylko do swojego czerwonego garba. Będzie do normalnego użytku na drodze. Konfiguracja taka jak podałem. Mam wszystko oprócz wałka . Ma to być przyjemnie odpychające się 1200. Przy wałku w100 nie trzeba zmieniać sprężyn , klawiatur ( będą seryjne z 1300 1.1 :1 ) . Tylko pobawić się głowicami , które mam ze śmieci a spawanie popękanych zaworów jakoś załatwię po u znajomego . Jedno nie ulegnie zmianie będzie to 1200 . Rozważałem wstawienie także seryjnego wałka od 1300/1600 tylko skoro już mam coś kupić to wole W100 od serii. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Na tym etapie , jeśli znacie fajny wałek o przyjemnej charakterystyce trochę agresywniejszej od seryjnego wałka ( nawet 1300/1600) to proszę wspomnijcie o nim .

Drugi silnik jeszcze nie zdecydowane o jakiej pojemności , ale to będzie do wybebeszonego garba , typowo do jakiegos niedzielnego upalania gumy , na jakimś okolicznym torze i zabawy typu trackday , czy oldtimer classic cup . O tym drugin narazie nie dyskutujemy tylko o nim wspomniałem.

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 1 Kwietnia 2013, 11:09 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




brałem pod uwagę rożne wałki :


SCAT C20 - 320" Cam Lift, 277 degrees of advertised duration, and 234 degrees of duration at .050", on a 108 Lobe Center.

SCAT C25 - .332" Cam Lift, 272 degrees of advertised duration, and 234 degrees of duration at .050", on a 108 Lobe Center.

Web Cam Type 1 Camshaft, Grind 86 - 358" Valve Lift with 1.1 Rockers), 270 degrees of advertised duration, and 234 degrees of duration at .050"

Engle W100 - 383" Cam Lift, 420" Valve Lift (1.1 Rockers), 276 degrees of advertised duration, and 236 degrees of duration at .050", on a 108 Lobe Center.

Jak widać wałki do małego silniczka są dość podobne , jednakże co przeważyło na korzyść W100 , to był wznios . Pozostałe są dużo delikatniejsze dla szklanek , W100 jednak wydał mi się wałkiem na granicy . Wznios nie jest tak dramatyczny aby szybko zjadał szklanki a zaowocuje to lepszym oddychaniem głowic . Nie jest tak krótko dystansowy jak seria VZ.

Dla porównania
seryjny wałek z 1200 po 64 - 0.297" lift , dur 216
seryjny wałek z 13/15/1600 - 0.322" lift , dur 224

Pod względem wzniosu c-20,25 to praktycznie seria . Długo się zastanawiałem nad Webcam grind 86 ale po przeliczeniu cam lift to tylko 0.325" czyli znowu seria. Seryjne 1200 poprawil by nawet wałek od 13/1600 ale nie mam takiego w dobrym stanie a W100 wydaje mi się budżetowym dobrym wałkiem do tej specyfikacji .

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 1 Kwietnia 2013, 13:15 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




chris burns napisał:
Anyone here actually used an Engle 100 in their engine or even driven a car with this camshaft? I have driven a few cars with this camshaft and the only place that it is relatively ok is in a T2. It doesn't feel sporty at all and I wouldn't even use it in a T2. A stock cam feels sportier.

Jezdziles nim w 1200? w 1300? c35 bedzie za duzy.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Kwietnia 2013, 16:21 Odpowiedz z cytatem
browar
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 845
Skąd: Gdańsk/Wrocław
1969 VW Typ 1 1200




Jaqo pewnie nie .
Choć ludzie nie lubią małych silników to ciekawy jestem jak to wyjdzie , według moich estymacji możliwe jest nawet 63 HP / 5250 RPM z jedno dolotowych głowic ( to się okaże ) , oraz około 75 hp / 5900rpm z tych dwu dolotowych , o ile uda się osiągnąć takie obroty . Matematyka przeważnie wygląda lepiej od rzeczywistości wiec brałem pod uwagę niekorzystniejsze obliczenia . Postaram się także z DCR trafić w 8,3:1 jako bezpieczną granicę gdyż uspokoiliście mnie trochę.

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.

www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

stopien sprezania
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group