Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe -> VW T1 65' Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
VW T1 65'
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 11:50 Odpowiedz z cytatem
Mario-bulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 134
Skąd: śląskie




Może trochę historii zanim pokażę progress z prac.
Bulika widywałem jeszcze jak byłem bardzo młody gdy pewni państwo przyjeżdżali z centrum śląska na swoją działkę. Wtedy śmieszył mnie jego wygląd - taka żabka. Z kolegami zaglądałem do środka, żeby zobaczyć co tam jest. Miał z tyłu firankę i widać było przez nią kanapę i inne mebelki. Był to panelvan przerobiony na campera (mebelki prawdopodobnie z późniejszych modeli lub wykonane własnoręcznie).
Właściciele bulika jeździli nim dosłownie wszędzie - był nawet w Grecji na wakacjach. Był to ich ulubiony wóz dający możliwość zwiedzania i jednocześnie mieszkania. Wtedy zdaje się można było stać na dziko i nocować w camperze.
Przyszły jednak czasy kiedy wóz dla nich się lekko zestarzał i właściciele postanowili kupić nową furkę którą zakłady fiata zaczęli dopiero co budować czyli cinquecento. Ponieważ od mojego domu do właściciela działki letniskowej z bulikiem dzieliły tylko dwa domki byłem raczej na bieżąco i widziałem jak właściciele używali już nowego pojazdu. Nie przyszło mi wtedy nawet do głowy, że chciałbym kupić ich stare i wysłużone autko.
Po jakimś czasie zauważyłem u mojego sąsiada niebieskiego busa pod jego wiatą. Okazało się, że to ten sam wóz który na emeryturze przeszedł w ręce emeryta. Stał się składnicą dla niepotrzebnych domowych rzeczy i miejscem sjesty poobiednich nowych właścicieli - moich sąsiadów.
Sąsiad nigdy nie miał prawa jazdy więc bulik stał pod tą wiatą




właściwie od 1991 roku.
Z czasem zacząłem dostrzegać piękno tego auta i rozmawiać z sąsiadem o jego zakupie. Sąsiad nie chciał go sprzedać bo właściwie trzymał go dla syna. Starałem się - tak z przerwami - już kilka ładnych latek. Czas mijał a bulika stał pod wiatą. Sąsiad w końcu zmarł i bulik został własnością syna sąsiada. Jakieś dwa lata starania się o niego aż w końcu syn sąsiada stwierdził przed świętami Bożego Narodzenia 2009, że stopuje temat i przekazał samochód zięciowi jego brata Smile. W końcu 29 grudnia 2009 roku udało mi się dogadać z najnowszym właścicielem, wyciągnąć autko oraz przeprowadzić do na plac do rodziców.







Bulik stał się moją własnością.

Początkowo wydawało mi się, że niewiele przy nim będzie do zrobienia. z zewnątrz nie wyglądał na tragicznego i jako niefachowiec myślałem, że niewielki wkład i autkiem można będzie pojeździć.
Z czasem zacząłem zauważać jego wiek i efekt stania pod wiatą. Podłoga niestety była zgnita. Właściwie to podłoga nie zgniła od tego stania pod wiatą. wcześniej był robiony jakiś niefachowy remont i zamiast elementów metalowych wstawiane nawet były element dorabiane z drewna. Cały płat podłogi był z potrójnej płyty drewnianej, Próg zewnętrzny prawy - dębowy - nie zgnity Smile. elementy poprzeczne ramy - drewniane.





Na szybko udało mi się wykonać garaż z elementów drewnianych i przewieźć bulika do miejsca mojego zamieszkania - zdaje się było to w lutym 2010 roku. Bulik od tego momentu przez prawie rok stał w drewnianym garażu w którym udało mi się go uruchomić. Naprawić hamulce i przede wszystkim zgrubnie posprzątać.





Latem - przygotowałem go do próby rejestracji żeby odzyskać dokumenty gdyż auto było wyrejestrowane na czas remontu (zdaje się fikcyjny powód wyrejestrowania pojazdu) - teraz już tak nie można. Oczywiście mam już docelowy dowód rejestracyjny.







Potem decyzja. Budowa garażu murowanego z myślą oczywiście o buliku Smile



Poniżej link z uruchomienia i przejażdżki busikiem - oczywiście jeszcze przed podjęciem decyzji o remoncie auta.


http://www.youtube.com/watch?v=5xKSCJGEVlc

http://www.youtube.com/watch?v=0RcmaC5BKhs

W zeszłym roku (między innymi pod wpływem efektów prac niektórych kolegów z forum) podjąłem decyzję o samodzielnym remoncie bulika. zakup migomatu i rozpoczęcie prac (lipiec 2012). Nie miałem żadnych styczności z takimi pracami i zastanawiałem się jak mi to pójdzie i czy uciągnę. W następnym poście pokażę efekty moich prac nad busem. Oczywiście na pierwszy ogień poszła rama i podwozie. Niebawem ciąg dalszy......


Ostatnio zmieniony przez Mario-bulas dnia 27 Grudnia 2012, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 11:57 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Ale historia! czekamy na postepy!

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 12:36 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1791
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




Fajny jest:) czekamy na więcej:)

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 13:14 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2013
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




Jak masz zdjęcia drewnianych rozwiązań to je koniecznie wklej Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 14:04 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




Piękny jest! Uwielbiam panela!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 14:38 Odpowiedz z cytatem
Pioter
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 825
Skąd: Wąbrzeźno-Toruń-Bydgoszcz
1968 VW Typ 1 1300




Kurczę, będę śledził wątek z ciekawością. Bulik to moje marzenie obojętnie w której wersji! Życzę wytrwałości i cierpliwości! Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Grudnia 2012, 22:52 Odpowiedz z cytatem
Lubo
Regulatornik Aparatu

 
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
1967 VW Typ 1 1200




a'propos stawania na widok bullika, to jak widze niebieskiego panelvana, to ...faktycznie tak jest
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 01:11 Odpowiedz z cytatem
Pioter
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 825
Skąd: Wąbrzeźno-Toruń-Bydgoszcz
1968 VW Typ 1 1300




Lubo napisał:
a'propos stawania na widok bullika, to jak widze niebieskiego panelvana, to ...faktycznie tak jest


Pozwolę sobie jeszcze walnąć offtopa. Ja "live" jeszcze bulika nie widziałem, ale jakbym zobaczył to po za 'stanięciem' na jego widok doznałbym jeszcze palpitacji serca. Very Happy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 09:21 Odpowiedz z cytatem
Mario-bulas
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 134
Skąd: śląskie




Poważnie ? Musisz na jakiś zlot pojechać. Na porządnym trafi się nawet kilka bulikow.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 10:00 Odpowiedz z cytatem
Pioter
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 825
Skąd: Wąbrzeźno-Toruń-Bydgoszcz
1968 VW Typ 1 1300




Mario-bulas napisał:
Poważnie ? Musisz na jakiś zlot pojechać. Na porządnym trafi się nawet kilka bulikow.

Jest plan, że na wiosnę skończę swojego Garba to na pewno w tym roku jakiś zlot odwiedzę. Razz
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 13:40 Odpowiedz z cytatem
Mario Szczecin
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1177
Skąd: Szczecin




MrPierre napisał:
Lubo napisał:
a'propos stawania na widok bullika, to jak widze niebieskiego panelvana, to ...faktycznie tak jest


Pozwolę sobie jeszcze walnąć offtopa. Ja "live" jeszcze bulika nie widziałem, ale jakbym zobaczył to po za 'stanięciem' na jego widok doznałbym jeszcze palpitacji serca. Very Happy


w takim układzie nie wybieraj się lepiej na zlot do np. Hanoveru, tam byś doznał ataku serca

_________________
zielony VW 1303
Gryfgarb Szczecin
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 14:35 Odpowiedz z cytatem
Newek
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 735
Skąd: Kościan
1964 VW Typ 1 1200




Fajna historia, Powodzenia zobaczymy co z tego wyjdzie.
ja wypatruję każdy przejechany km po polce czy coś gdzieś nie stoi a tu popatrz, tak długo chodziłeś aż wydeptałeś .
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 15:12 Odpowiedz z cytatem
MagnusMM
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 1935
Skąd: Warszawa




MrPierre napisał:
Mario-bulas napisał:
Poważnie ? Musisz na jakiś zlot pojechać. Na porządnym trafi się nawet kilka bulikow.

Jest plan, że na wiosnę skończę swojego Garba to na pewno w tym roku jakiś zlot odwiedzę. Razz


Zawsze można pojechać na zlot nie własnym autkiem, albo nawet innym środkiem komunikacji Smile

Ja np. w tym roku na Garbojamę pojechałem TLK i było git Smile

_________________
MagnusMM
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 15:14 Odpowiedz z cytatem
MagnusMM
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 1935
Skąd: Warszawa




Mario-bulas napisał:
.


Śledziłem już wątek na konkurencyjnym forum i wciąż jestem pod wrażeniem!!!! Dobrze, że nikt z EURO , a może dalej, nie wykukał go, bo napewno byś mógł mieć duuuuże problemy z jego nabyciem. Ale udało się i za to chwała!!!! Powodzenia!!!

_________________
MagnusMM
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 28 Grudnia 2012, 15:25 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Kurcze, a pamietam ze wcale nie tak dawno temu to, ze zauwazylem korozje na ramie zagladajac pod ogolnie trzymajacego ksztalty (patrzac od gory i od spodu) Bulika sprawilo, ze nie podejmowalem juz prob znalezienia wlasciciela. Uznalem ze z taka korozja naprawa byla by droga, a poza tym bardziej szukalem Garba Smile Swiat sie zmienia.

Remont tego to bedzie naprawde wyzwanie. Jednak na tych zdjeciach wyglada bardzo sympatycznie. Nie wiem co dokladnie, ale cos w sobie ma. Czekam na nastepne posty.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

VW T1 65'
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Raporty garażowe
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 10  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group