Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Silnik 1914 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 12:53 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Hej,
pytanie do forumowiczów zajmujących się zawodowo budową mocnych silników albo dobrze obeznanych z tematem:

- czy silnik 1914cm (lub coś w okolicy) wejdzie mi bez problemu do komory dziadka 1960?

- czy trzeba będzie modyfikować szkrzynię/sprzęgło/zawias?

- i w końcu najważniejsze: czy wyrobię się w 12k za taki silnik z osprzętem i zestrojeniem do auta (najchętniej nowe części lub regenerowane ale idealne)?

Dzięki za odp... Moc kusi.. Smile

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 15:44 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




-Tak (choć jak dasz kolektory big beef i IDA 48 na srtacksach Jay Cee to będziesz musiał ciąć trochę budy)
-Tak (na serii te pojeździsz ale to pitolenie kotka za pomocą młotka... czyli robota po łebkach).
-Nie ... no comment.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
Re: Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 15:46 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2016
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




konradmik napisał:


- i w końcu najważniejsze: czy wyrobię się w 12k za taki silnik z osprzętem i zestrojeniem do auta (najchętniej nowe części lub regenerowane ale idealne)?

Dzięki za odp... Moc kusi.. Smile


Potwierdzam. Nie
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Re: Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 16:36 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




- czy trzeba będzie modyfikować szkrzynię/sprzęgło/zawias?

To zależy do czego chcesz tego silnika używać. Warto zmienić docisk. Tarczę możesz zostawić jeśli masz 200 mm, skrzyni też nie musisz modyfikować jeśli nie chcesz się tym autem ścigać. Z zawieszeniem podobnie.

- i w końcu najważniejsze: czy wyrobię się w 12k za taki silnik z osprzętem i zestrojeniem do auta (najchętniej nowe części lub regenerowane ale idealne)?

Jeśli nie masz nic: ani bloku ani wału korbowego ani głowic - nie zmieścisz się.
Jeśli gdzieś znajdziesz te rzeczy to może, kombinując, zmieścisz się, ale na pewno nie wyciśniesz wszystkiego co się da z tej pojemności, stosując seryjne zawory.

Mam takie zestawienie wszystkich części, które kupowałem kiedy robiłem silnik, ono ma już kilka lat, ale pomoże Ci się zorientować i uniknąć niespodzianek podczas budowy. Napisz do mnie PW jesli chcesz, żebym Ci je wysłał.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Re: Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 17:53 Odpowiedz z cytatem
YOGI
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1675
Skąd: Olsztyn




konradmik napisał:


- i w końcu najważniejsze: czy wyrobię się w 12k za taki silnik z osprzętem i zestrojeniem do auta (najchętniej nowe części lub regenerowane ale idealne)?

Dzięki za odp... Moc kusi.. Smile


nie 1914 ale 1776 ale cena będzie ta sama:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1430015

$4550 za silnik z "normalnymi gratami" + wydech + sprzegło + transport + cło + vat i już masz ponad 20 tysi

_________________
Paweł vel YOGI
Vw 1979 1303 Black&Beige cabrio 1915cm3
VW T4 Business 2.8 V6
Westfalia James Cook 2.9TD
GSM 607 395 047
Allegro: VW_Pasja
Części używane do Twojego VW
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
Re: Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 18:22 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




YOGI napisał:

$4550 za silnik z "normalnymi gratami" + wydech + sprzegło + transport + cło + vat i już masz ponad 20 tysi


Ale jaki sens ma rozmowa o ściąganiu silnika z USA w sytuacji, w której analizujemy możliwości optymalizacji kosztów.
Absolutnie można zbudować w PL silnik taniej niż za 20 tys. zł.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Re: Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 20:33 Odpowiedz z cytatem
YOGI
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1675
Skąd: Olsztyn




Whyshchuck napisał:
YOGI napisał:

$4550 za silnik z "normalnymi gratami" + wydech + sprzegło + transport + cło + vat i już masz ponad 20 tysi


Ale jaki sens ma rozmowa o ściąganiu silnika z USA w sytuacji, w której analizujemy możliwości optymalizacji kosztów.
Absolutnie można zbudować w PL silnik taniej niż za 20 tys. zł.



a taki, ze Konrad pytał o silnik na nowych gratach lub idealnych i na razie nic nie powiedział o optymalizacji kosztów. Nie będąc w temacie zapytał czy 12k starczy.
to ile i na czym byś zaoszczędził?
na bloku po drugim szlifie czy 30 letnich weberach?

_________________
Paweł vel YOGI
Vw 1979 1303 Black&Beige cabrio 1915cm3
VW T4 Business 2.8 V6
Westfalia James Cook 2.9TD
GSM 607 395 047
Allegro: VW_Pasja
Części używane do Twojego VW
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 22:42 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 917
Skąd: Warszawa




Nie daj się ogłupić, że za 12tysi nie zbudujesz 1914 bo odliczając usługę kwota jest wystarczająca.
Jeżeli nie masz doświadczenia w mechanice to na początek rozłóż swój silnik, który posiadasz, złóż do kupy i pojeździj w celu weryfikacji czy się do tego nadajesz. W trakcie wyedukuj się z detali wąznych przy składaniu bo w tym jest kruczek.
Jak częściowo wykorzystasz regenerowane fabryczne graty to uzyskasz 80-90 koni i zapewne krótszą żywotność ale sprawi Ci radość z zabawy. I co z tego, że fachowcy uzyskają 120 kucyków, jak potrenujesz i wykonasz update to kiedyś tez sam do tego dojdziesz.

Natomiast jak masz budżet to zleć budowę lub kup gotowca bo oszczędzisz mnóstwo czasu na doszkalanie i unikniesz ewentualnej porażki.

Najważniejsze nie daj się ogłupić, zapewne dostaniesz kilka propozycji budowy silnika super, chruper na chromoly kupie, która kręci się do Bóg wie ilu obrotów i będzie miała full mocy. Jeżeli nie startujesz w żadnych zawodach z nastawieniem na wygraną TO W ZWYCZAJNYM użytkowaniu jest to niepotrzebne.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 23:09 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




wanel napisał:
Nie daj się ogłupić, że za 12tysi nie zbudujesz 1914 bo odliczając usługę kwota jest wystarczająca.
Jeżeli nie masz doświadczenia w mechanice to na początek rozłóż swój silnik, który posiadasz, złóż do kupy i pojeździj w celu weryfikacji czy się do tego nadajesz. W trakcie wyedukuj się z detali wąznych przy składaniu bo w tym jest kruczek.
Jak częściowo wykorzystasz regenerowane fabryczne graty to uzyskasz 80-90 koni i zapewne krótszą żywotność ale sprawi Ci radość z zabawy. I co z tego, że fachowcy uzyskają 120 kucyków, jak potrenujesz i wykonasz update to kiedyś tez sam do tego dojdziesz.

Natomiast jak masz budżet to zleć budowę lub kup gotowca bo oszczędzisz mnóstwo czasu na doszkalanie i unikniesz ewentualnej porażki.

Najważniejsze nie daj się ogłupić, zapewne dostaniesz kilka propozycji budowy silnika super, chruper na chromoly kupie, która kręci się do Bóg wie ilu obrotów i będzie miała full mocy. Jeżeli nie startujesz w żadnych zawodach z nastawieniem na wygraną TO W ZWYCZAJNYM użytkowaniu jest to niepotrzebne.


Szczerze... potem takie silniki wędrują do osób które powinny to zrobić od początku bo zamiast 20k km zrobiły 500 i silnik stanął... albo jest słabszy niż 35 letnie 1200.
Nie wiem Wanel ile silników zbudowałeś i ile kosztorysów zrobiłeś ale w ten sposób chłopak wyda przynajmniej 2-3 razy taka kwotę poprawiając błędy niż by zbudował od początku coś co jest żywotne.

80-90 koni z 1915? nie żartuj bo to wynik tragiczny i nie warty zupełnie zabawy. Moje śmieciowe 1776 miało 90hp i 141 Nm.
Na forum pisze kilka osób, które poprawiały nie jeden taki silnik i mały do czynienia z załamanymi właścicielami takich to silników...

Powiem tak. Jeśli weźmiesz odpowiedzialność za swoje słowa i pocieszysz biedaka (wyłożysz $ na remont jego silnika) jak mu się rozsypie silnik to ok.

Na czym zaoszczędzisz? na obróbkach na używanych tłokach a może na używanym rozrządzie?

Dostanie chłopak od Whyshchuck'a wycenę jego części chętnie przygotuję też swoją wycenę i podejmie decyzje.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
Re: Silnik 1914
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 23:41 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




YOGI napisał:
Whyshchuck napisał:
YOGI napisał:

$4550 za silnik z "normalnymi gratami" + wydech + sprzegło + transport + cło + vat i już masz ponad 20 tysi


Ale jaki sens ma rozmowa o ściąganiu silnika z USA w sytuacji, w której analizujemy możliwości optymalizacji kosztów.
Absolutnie można zbudować w PL silnik taniej niż za 20 tys. zł.



a taki, ze Konrad pytał o silnik na nowych gratach lub idealnych i na razie nic nie powiedział o optymalizacji kosztów. Nie będąc w temacie zapytał czy 12k starczy.
to ile i na czym byś zaoszczędził?
na bloku po drugim szlifie czy 30 letnich weberach?


Są rzeczy, na których nie da się oszczędzić, są też rzeczy, na których nie warto nie powinno się tego robić. Choć nominalne bloki i wały nie walają się na każdej aukcji na allegro, to są to rzeczy, które, jeśli dobrze się zakręcić, można je znaleźć - trzeba tylko bardzo dobrze poszukać.
Gaźniki... widzę, że od czasu, kiedy kupowałem swoje drla40 za 400 zł rynek mocno się zmienił, ale też może być różnie. Może obecnie bardziej warto inwestować we wtrysk?
Oczywiście można zbudować silnik za 20 k, można również 2x drożej. Ale można też taniej. Mój silnik kosztował w pierwotnej konfiguracji więcej niż 12000, do obecnej będzie trzeba doliczyć jeszcze kilka tys.
Acha... no i absolutnie nie twierdzę, że ceny, o których mówię są cenami dla osoby, która chce zamówić złożony, gotowy do jazdy silnik i niczym więcej się nie interesować - myślę raczej o kimś, kto chce myśleć, szukać itd.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 23 Lutego 2013, 23:56 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 917
Skąd: Warszawa




Zielony TYKA napisał:


Szczerze... potem takie silniki wędrują do osób które powinny to zrobić od początku bo zamiast 20k km zrobiły 500 i silnik stanął... albo jest słabszy niż 35 letnie 1200.
Nie wiem Wanel ile silników zbudowałeś i ile kosztorysów zrobiłeś ale w ten sposób chłopak wyda przynajmniej 2-3 razy taka kwotę poprawiając błędy niż by zbudował od początku coś co jest żywotne.

80-90 koni z 1915? nie żartuj bo to wynik tragiczny i nie warty zupełnie zabawy. Moje śmieciowe 1776 miało 90hp i 141 Nm.
Na forum pisze kilka osób, które poprawiały nie jeden taki silnik i mały do czynienia z załamanymi właścicielami takich to silników...

Powiem tak. Jeśli weźmiesz odpowiedzialność za swoje słowa i pocieszysz biedaka (wyłożysz $ na remont jego silnika) jak mu się rozsypie silnik to ok.

Na czym zaoszczędzisz? na obróbkach na używanych tłokach a może na używanym rozrządzie?

Dostanie chłopak od Whyshchuck'a wycenę jego części chętnie przygotuję też swoją wycenę i podejmie decyzje.


Po pierwsze nie znasz mnie więc nie naskakuj bo Ci klienteli nie odbieram, a mam prawo głosu bazując na własnym doświadczeniu. Sam składam KOLEJNY silnik i zrobiłem kosztorys dlatego się z Tobą nie zgadzam.

Napisałem wszystko świadomie, przez kilkanaście lat posiadania Garbów, Typów 3 i Ogórków - parę silników sobie naprawiłem, nawet popełniłem jeden mocniejszy, który się nie skończył jak piszesz po 500km. Dla mnie chińskie coś bez loga jest takie same jak te chińskie coś z logo CB, SCATa, etc

Upgrade 1,6 do 1914 z max 100 koni można zrobić za 12tysi, a jeżeli uważasz, że nie to prośba abyś mnie rzeczowo i fachowo wyedukował.


pzdr. Karol

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 24 Lutego 2013, 00:11 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Tez myślę ze upgrejda z 1600/1300 na niewysilone 1914 można zrobić za 12 ptysi. Tylko o ile te 1600/1300 jest w pełni sprawne tzn odpada osiowanie bloku, szlif wału i wszystkie koszty seryjnych gratów które mogą pozostać lub nadaja sie do modyfikacji. Ale takie 1600/1300 w wyśmienitym stanie za darmo tez nie jest a mało kto je porostu ot tak ma Wink

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 24 Lutego 2013, 00:30 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Po 1. nie mówimy o upgrade tylko o budowie "from scratch" czyli nie mając nic zupełnie a to olbrzymia różnica.
jak ktoś ma 1600 po remoncie i chce zrobić 1915 to ma ponad 60% kosztów już poczynione.
po 2. nie naskakuje na nikogo tylko pokazuję w czym tkwi problem.
po 3. stwierdzenie chińskie wszystko to g.. jest dalece od prawdy.
po 4. Chińska metalurgia była na wyższym poziomie za dynastii Ming niż obecna w Polsce ;P

Co do takiej samej jakości chińskich no name i tych sygnowanych CB czy Scat czy BP... wystarczy spojrzeć na tak prostą rzecz jak wyważanie i to ile zbiera się materiału z walów no name i tych sygnowanych. idąc dalej, jakość spasowania wał x koło zamachowe, dalej idąc azotowanie, praktycznie żaden wał no name nie przechodzi tego procesu.

Zapraszam do Engine Build off.

pozdrawiam
Tyka

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 24 Lutego 2013, 00:52 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 917
Skąd: Warszawa




Jeżeli kolega ma Garba to ma też silnik lub jego zwłoki, ewentualnie kupi zajechane 1600 za 1kPLN

Czy to CB czy no name trzeba i tak wyważyć więc co za róznica, a z tym azotowaniem to najtańsze wały niezależnie od znaczka tego nie przechodzą. Mówimy tu o silniku za 12 koła, który ograniczymy wałkiem do 5500 obrotów więc kilkadziesiąt tysięcy powinien przelecieć.


Pierwszy lepszy przykład ( nie najtańszy !) kiedy wykorzystujemy tylko blok, oblachowanie i xxxxxx z posiadanego silnika, a reszta nowa

Części z US (2208.13$ (z wysyłką) + 30%) *3,2PLN=9200PLN
Gaźniki od Was już ogarnięte 1700PLN
Na obróbkę bloku + wyważenie zostaje 1100PLN więc pewnie jeszcze z 1-1,5 trzeba dołożyć
W buforze z 500PLN na części drobne jak śrubki, spray, mazidło tłumikowe, etc
Budżet 12kPLN przekroczony ale prawie wszystko nowe.

Można sprzedać zdemontowane części - głowicę, wał, korby, koło, sprzęgło, etc i kupić trochę browara aby było miło Smile

Wycena powyżej robiona na szybko w 15minut (wcale nie najtańsza) do typa3 z http://vwparts.aircooled.net/

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fbac70b36b54f1d.html

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 24 Lutego 2013, 02:42 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2016
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




pamietaj też o kosztach modyfikacji tylnego zawieszenia. No chyba, że silnik będzie stać na półce.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Silnik 1914
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 9  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group