Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Silnik 1914 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 6 Marca 2013, 01:09 Odpowiedz z cytatem
Vw_RaF
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 4156
Skąd: Wa-wa




qubek napisał:
3) Pokaze Ci u mnie
2) A przy udezeniu od dolu - mniejsza. Daj spokoj, to strasznie wydumany argument. To jest droga, ktora pozwala na mozliwie duze schowanie przewodu w przetloczeniach, tak, ze najtrudniej go zerwac jak szurniesz o czyms podwoziem, co - w przeciwienstwie do "rozszczelniania przy bocznym udezeniu" jest realnym zagrozeniem
1) Co za roznica czy przewod ma 10 cm wiecej czy mniej? Zwlaszcza jesli temu moze byc lepiej schowany?


No ok ale po co go tak puszczać? Nie lepiej puścić go przy tunelu lub w tunelu?

_________________
'62 1200
'66 1200
'73 1200
'75 1200

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Marca 2013, 08:08 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2016
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
3) Pokaze Ci u mnie
2) A przy udezeniu od dolu - mniejsza. Daj spokoj, to strasznie wydumany argument. To jest droga, ktora pozwala na mozliwie duze schowanie przewodu w przetloczeniach, tak, ze najtrudniej go zerwac jak szurniesz o czyms podwoziem, co - w przeciwienstwie do "rozszczelniania przy bocznym udezeniu" jest realnym zagrozeniem
1) Co za roznica czy przewod ma 10 cm wiecej czy mniej? Zwlaszcza jesli temu moze byc lepiej schowany?


Pokaż wszystkim proszę Smile

Podobna sytuacja jest też z filtrem oleju zainstalowanym po lewej stronie we wnęce koła, który jest mocno narażony na udeżenia, a cały świat go tam instaluje.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Marca 2013, 08:16 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




Vw_RaF napisał:
qubek napisał:
3) Pokaze Ci u mnie
2) A przy udezeniu od dolu - mniejsza. Daj spokoj, to strasznie wydumany argument. To jest droga, ktora pozwala na mozliwie duze schowanie przewodu w przetloczeniach, tak, ze najtrudniej go zerwac jak szurniesz o czyms podwoziem, co - w przeciwienstwie do "rozszczelniania przy bocznym udezeniu" jest realnym zagrozeniem
1) Co za roznica czy przewod ma 10 cm wiecej czy mniej? Zwlaszcza jesli temu moze byc lepiej schowany?


No ok ale po co go tak puszczać? Nie lepiej puścić go przy tunelu lub w tunelu?

Przeciw puszczaniu go w srodku przy tunelu mozna wysnuc rownie slabe argumenty co przeciw puszczaniu go pod progiem (ryzyko rozszczelnienia w srodku auta, wiercenie dodatkowych otworow, koniecznosc ruszania tapicerki co czasem jest trudne - klej). A tak na prawde - wszystko jedno.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Marca 2013, 10:16 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Dodatkowo:

1 - Dlaczego nie w tunelu:
1.1 - Bo to jest trudne i pracochlonne. Gdybym robil samochod od podstaw z jedna wizja, to moze i bym tak zrobil, ale w rzeczywistosci on powstawal stopniowo, przy zmieniajacych sie mozliwosciach i planach. Ja nigdy nie robilem mu pelnego remontu, a samo dodanie zewnetrznej linii bylo tak naprawde last minute change na atepie instalowania silnika.
1.2 - Bo to wymagalo by wyrwania seryjnego przewodu, co utrudnia ewentualny powrot do seryjnej konfiguracji

2 - Dlaczego nie pod tunelem:
2.1 - To sie wydaje dobra opcja... w teorii. Sam chcialem tak zrobic, ale zmienilem zdanie po wejsciu pod samochod. Tam nie ma miejsca. Garb ma plaska podloge, zdarza sie czasem po czyms nia przesliznac. Ja mam wysoki, niespelniajacy norm kraweznik pod blokiem, a na dodatek jezdze tym Garbem w rozne miejsca, takie jak np poligon czolgowy. Podloga w okolicy tunelu jest plaska i kabel by odstawal, narazony na uszkodzenia. Przy progu jest lepiej, choc - bien sur - nie tak dobrze jak w tunelu.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Marca 2013, 12:29 Odpowiedz z cytatem
Vw_RaF
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 4156
Skąd: Wa-wa




Quba czy ja gdzieś napisalem o puszczaniu przewodu pod tunelem? No aż takim kretynem nie jestem. Dyskusja dalszą nie ma sensu jak dla mnie.

_________________
'62 1200
'66 1200
'73 1200
'75 1200

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Marca 2013, 13:23 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Panowie, przepraszam, że śmiem Wam zwracać uwagę ale może zrobicie sobie osobny wątek o tych przewodach...? Wink)

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Marca 2013, 18:20 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Sorry, tylko jedno wyjasnienie - Rafal, napisales "przy tunelu", zrozumialem ze chodzi Ci o to ze pod spodem. Jesli chodzi Ci o kabine, to tam przewodu nie chcialem.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 12:44 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Po przerwie spowodowanej różnymi czynnikami wracam do tematu silnika.
Jakiej długości korbowody powinny być zastosowane? 5.5?

Którą z poniższych głowic byście zastosowali (droższa ma już obrobione gniazda pod podwójne sprężyny, w tańszej trzeba będzie to zrobić):

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D4003%2D18
czy
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C18%2D1447

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 13:20 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




For a 1914 use 5.4 rods.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 13:22 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




For a 1914 use 5.4 rods.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 13:41 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




chris burns napisał:
For a 1914 use 5.4 rods.


5.5 będzie za dużo? Z wałem 69mm daje to współczynnik 0.202...

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 14:32 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




There are many benefits in trying to keep the engine as narrow as possible-I will not list them all now unless you ask. The standard rods in a t1 are very long in relation to the stroke. People have tried using shorter rods (porsche 912) since the 1970s. The problem with the 912 rods was that they were weak structurally but they helped in making a more powerful engine. Nowadays we have a greater choice of good quality rods but the idea remains the same. This is another benefit of using pistons with the pin closer to the crown like the ones made by JE, WISECO etc.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 21:36 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




OK, rozumiem. A masz moze jakas opinie nt powyzszych glowic??

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 2 Grudnia 2013, 21:42 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




I have no experience of these heads from Bugpack. I believe they are quite new. Generally speaking in terms of performance, the best option is to modify a pair of standard vw heads to exactly what you need depending on the engine size and intended use.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 3 Grudnia 2013, 15:00 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Rozumiem, dzięki.

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Silnik 1914
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 9 z 9  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group