Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Silnik 1914 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 5 Marca 2013, 12:31 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




chris burns napisał:
IMHO, I would say that the 1914 you have just seen on youtube is enough power for a nice street car and the best balance of power/cost.


Patrzę sobie właśnie na stronę shop.powerhausvwparts.com, która była wcześniej polecana i różnica w cenie między 1914 a 2332 to tylko (oczywiście to pojęcie względne) 900$ używając więc przelicznika $/hp największa pojemność wychodzi najkorzystniej...

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Marca 2013, 12:49 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




No nie wiem, 900$ z clem to jakies 3700zł do tego koszta ukryte (silnik jest duzo szerszy-moze pojawic sie potrzeba pewnych modyfikacji, duzo bardziej meczy skrzynie, silnik generuje wiecej ciepla, więc może jakaś dodatkowa chłodnica i duzo innych problemow) Do dupowozu to juz raczej nie jest potrzebne - ale zawsze wiadomo, ze jak Cie stać - go big:D
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Marca 2013, 13:05 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




jaqo napisał:
No nie wiem, 900$ z clem to jakies 3700zł do tego koszta ukryte (silnik jest duzo szerszy-moze pojawic sie potrzeba pewnych modyfikacji, duzo bardziej meczy skrzynie, silnik generuje wiecej ciepla, więc może jakaś dodatkowa chłodnica i duzo innych problemow) Do dupowozu to juz raczej nie jest potrzebne - ale zawsze wiadomo, ze jak Cie stać - go big:D


No właśnie... Teraz mam 1200 industrial i już ledwo się mieści na szerokość. Absolutnie nie chcę rżnąć budy ani klapy!! Co do chłodzenia to mam nadzieję, że wystarczyłby doghouse z dodatkową miską olejową...
A propos dodatkowych misek, nie jestem pewny ale chyba widziałem taką michę z wbudowanym filtrem, filtr był wewnątrz miski. To możliwe czy coś mi się pokiełbasiło? Czy taka micha z filtrem może zastąpić full-flow?

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Marca 2013, 13:06 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Moze zastapic, tylko czy skutecznie? Smile

Jeszcze niedawno mowiles ze chcesz zostawic seryjna skrzynie, zawieszenie itd, prawda?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Marca 2013, 13:23 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




qubek napisał:
Moze zastapic, tylko czy skutecznie? Smile


Rozumiem Wink

qubek napisał:

Jeszcze niedawno mowiles ze chcesz zostawic seryjna skrzynie, zawieszenie itd, prawda?


Tak, jak najbardziej! Jedyne modyfikacje jakie dopuszczam to mocniejszy docisk i lepsza tarcza, mid-mount, uretany tu i ówdzie i ewentualnie jakieś inne drobiazgi, które mogą się przydać, a o których istnieniu jeszcze nie wiem Wink Dlatego kilkukrotnie pytałem jakie rozsądne wartości mocy można przenieść przy użyciu seryjnej skrzyni...

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Marca 2013, 13:31 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




I odpowiedz "to zalezy od stylu jazdy, a zwlaszcza od brutalnosci ruszania" jest jak najbardziej sluszna. Tylko czy w takim wypadku warto ponosic duze koszty zwiazane z wiekszym silnikiem? Twoj wybor, ale ja bym sie zastanowil.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Marca 2013, 13:38 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




qubek napisał:
I odpowiedz "to zalezy od stylu jazdy, a zwlaszcza od brutalnosci ruszania" jest jak najbardziej sluszna. Tylko czy w takim wypadku warto ponosic duze koszty zwiazane z wiekszym silnikiem? Twoj wybor, ale ja bym sie zastanowil.


Pewnie masz rację, że to trochę bez sensu, z resztą Chris pisał to samo... Tak na marginesie: do 2332 gniazda zaworowe 40/35 nie są za małe?

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Marca 2013, 14:07 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




Źle postawione pytanie. Generalnie zależy do czego. Wszystko zalezy od przeznaczenia i wszystkich innych czesci. Zeby wykorzystac caly potencjal takiej pojemnosci to tak - sa za male. Seryjne skrzynia, kiepskie mocowanie silnika i 2332 - zapomnij. Wydasz kupe kasy wiecej zeby nie moc tego uzyc? To lepiej kup te 1914 a te 900$ przeznacz na upgrade skrzyni i jej mocowanie - auto bedzie realnie duzo szybsze.
Co do chlodzenia - to znowu zalezy od kombinacji ale generalni przy tej pojemnosci do dupowozu zamontowal bym dodatkową chłodnicę oleju. Doghouse i dodatkowa miska sa chyba oczywiste nawet w 1600.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Marca 2013, 15:10 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2016
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




Mam pytanie do osób jeżdżących z większymi silnikami. Czy zmienialiście wpisaną pojemność w dowodzie?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Marca 2013, 15:12 Odpowiedz z cytatem
mrówa
Marszałek Forum

 
Dołączył: 23 Paź 2003
Posty: 7354
Skąd: Warszawa / Izabelin-Dziekanówek
1965 VW Typ 1 1300




El Adriano napisał:
Mam pytanie do osób jeżdżących z większymi silnikami. Czy zmienialiście wpisaną pojemność w dowodzie?


myślę że to jest pytanie retoryczne Wink

_________________


http://mrowkowozownia.blog.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 5 Marca 2013, 15:15 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2016
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




Ok.

Macie może jakieś ciekawe sposoby na przeprowadzenie układu paliwowego ze zwiększonym przekrojem? W tunelu będzie ciężko. Sugerowalibyście przeprowadzić przewody wewnątrz, pod tapicerką, czy może jakoś pod stopniami?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Marca 2013, 15:20 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1803
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




mrówa napisał:
El Adriano napisał:
Mam pytanie do osób jeżdżących z większymi silnikami. Czy zmienialiście wpisaną pojemność w dowodzie?


myślę że to jest pytanie retoryczne Wink


Też tak myślęSmile
Wewnątrz bym się bał osobiście chyba że jakiś z nierdzewki:))

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 5 Marca 2013, 15:22 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Wlasnie Wink (ad retoryczne pytanie)

Co do chlodzenia to ja mysle o zamontowaniu dodatkowej chlodnicy z przodu samochodu. Nie twierdze ze to dobry pomysl, ale
a) na postoju i podczas normalnej jazdy, w tym katowania i sprintow spod swiatel, silnik jest chlodny i dodatkowe chlodzenie nie jest porzebne
b) podczas szybkiej jazdy szosowej (nie mowiac juz np o torze wyscigowym) chlodzenie jest niewystarczajace. Dopoki jedziesz licznikowo np 120 to jest OK, ale jak przyspieszysz tak, zeby zamknac licznik, to wskazowka temperatury oleju rosnie doslownie w oczach, momentalnie. Dlatego sprinty do wysokich predkosci musze ograniczac do jakis kilkunastu sekund i zwolnic (po zwolnieniu wskazowka w oczach spada).
Zastanawiam sie czy chlodnica zamontowana gdzies z przodu, w strumieniu powietrza by nie pomogla. Oczywiscie mowimy tu o tempraturze oleju, bo nie wiem jak z glowicami - nie mam czujnika.

Przewody paliwowe z nierdzewki? Ja mam przeprowadzony przewod miedziany pod podloga wzdloz progu.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 5 Marca 2013, 16:07 Odpowiedz z cytatem
YOGI
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1675
Skąd: Olsztyn




mrówa napisał:
El Adriano napisał:
Mam pytanie do osób jeżdżących z większymi silnikami. Czy zmienialiście wpisaną pojemność w dowodzie?


myślę że to jest pytanie retoryczne Wink


i tu sie koledzy zdziwicie, jest tu jeden forumowicz co zmienił pojemność w dowodzie na większa niż miał i nie jest to zmiana z 1200 na 1600. Pewnie sam sie zaraz zgłosi Very Happy

_________________
Paweł vel YOGI
Vw 1979 1303 Black&Beige cabrio 1915cm3
VW T4 Business 2.8 V6
Westfalia James Cook 2.9TD
GSM 607 395 047
Allegro: VW_Pasja
Części używane do Twojego VW
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Marca 2013, 16:09 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ja tez wiem o conajmniej jednym, ale ja do tej grupy sie nie zaliczam.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Silnik 1914
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 7 z 9  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group