Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Silnik Subaru w Garbie. Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:10 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Barzant napisał:
qubek napisał:
taki 70 konny 1600 na dwoch gaznikach pali sporo mniej niz seria. Kolega mial sporo roznych silnikow i najmniej palil mu 1776 okolo 100 konny. Mniej niz 1600.
100 konny silnik typ1 da Ci lepsze osiagi niz te 120 konne Subaru. A palil 20 litrow nie bedzie, Poza tym z 100 koni mozna dosc latwo wyciagnac z mniejszego silnika.


Hmm no to mnie pocieszyles. Nie bede musial sie rozstawac z Garbowym silnikiem. Tylko czy aby napewno taki 1,8 100KM pali mniej od 1,6? Mi bardzo zalezy na spalaniu bo niemam floty na benzyne.


Po pierwsze, czy napewno potrzebujesz 100 koni? W Garbie to jest bardzo duzo.
Jesli chodzi o spalanie, to na poczatku, przy dolozeniu dwoch gaznikow i lekkim tuningu, znaczaco spada. Oczywiscie potem, przy wiekszych i bardziej wysilonych motorach - rosnie. Trzeba wylapac optimum. Tak jak mowilem, mojemu koledze, ktory mial po kolei kilka silnikow az do 2300 najmniej palil 1776. Jesli jestes z Ursynowa, wpadnij ktorejs niedzieli na spotkanie Sagoganu, to pogadasz z nim na zywo.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:13 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Krzysiek napisał:
a jak sie wrzuci nie od garba to trzeba miec kogoś kto podbije przegląd.
ciekawe komu sie dostaje jak policja stwierdzi że silnik w garbie nie powinien być chłodzony cieczą??? Rolling Eyes pewnie jak powiesz że wrzuciłeś po przeglądzie to zabierają ci dowód. a jakpowiesz ze w takim stanie przeszedł przegląd to ten kto ci postawił stępelek na przechlapane.


Bierzesz dowod wlasnosci silnika (umowa zakupu lub cos podobnego) i idziesz do urzedu, zeby Ci wbili w dowod "wymiana silnika" i nowe numery. Ot cala filozofia.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:22 Odpowiedz z cytatem
Krzysiek
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Lis 2003
Posty: 102
Skąd: Warszawa




no tak ale jak z chłodzeniem takich bestii??
czy biedny wiatraczek da sobie radę??
słyszałem że zakłada sie zewnętrzną (większą)chłodnicę oleju.

dobra powiedzmy ze modyfikujemy 1600. co można zrobić.

-sportowy wałek rozrządu
-podwójne gaźniki
-zwiekszenie stopnia spręzania
-polerowanie dolotów
-lżejsze kolo zamachowe

może ktoś mógłby to ułożyć w kolejności: najlepszy efekt za najmniejszą cenę. Ile to będzie kosztować?ile palić?
Może ktoś mógłby sie podzielić szczegółami...
pozdrowienia
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:27 Odpowiedz z cytatem
Krzysiek
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Lis 2003
Posty: 102
Skąd: Warszawa




no tak ale to klasyfikuje samochód jako składak-a podobno już nie można składaków rejestrować. normalnego przeglądu przecież też nie przejdzie. wiem ze jeżdzi tak sporo autek ale co jest jak sie ktoś doczepi?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:30 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Krzysiek napisał:
no tak ale jak z chłodzeniem takich bestii??
czy biedny wiatraczek da sobie radę??
słyszałem że zakłada sie zewnętrzną (większą)chłodnicę oleju.

dobra powiedzmy ze modyfikujemy 1600. co można zrobić.

-sportowy wałek rozrządu
-podwójne gaźniki
-zwiekszenie stopnia spręzania
-polerowanie dolotów
-lżejsze kolo zamachowe

może ktoś mógłby to ułożyć w kolejności: najlepszy efekt za najmniejszą cenę. Ile to będzie kosztować?ile palić?
Może ktoś mógłby sie podzielić szczegółami...
pozdrowienia



Na pewno podstawa sa 2 gazniki. Same bardzo duzo daja (z 50 do okolo 65-70 koni), zerowno przy zwiekszaniu mocy, jak i zmniejszaniu spalania, a wszelkie inne dzialania bez nich sa malo sensowne. Co potem...jest duzo opcji, zalezy czego sie od silnika oczekuje, do czego ma sluzyc i ile sie ma pieniedzy. No i od tego, czy chcemy go otwierac, czy bazujemy na rzeczach, ktore mozna "dokrecic" bez rozpolawiania... Caly czas pracuje nad artykulem na ten temat, brat mi robi stronke, ale rozumiecie, sesja...Chyba ze Marcin powiesilby go po w wersji angielskiej gdzies u siebie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:34 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Krzysiek napisał:
no tak ale to klasyfikuje samochód jako składak-a podobno już nie można składaków rejestrować. normalnego przeglądu przecież też nie przejdzie. wiem ze jeżdzi tak sporo autek ale co jest jak sie ktoś doczepi?


Nie. To jest po prostu wymiana silnika. Przerabialem to nie raz (Maluchy z 4 cylindrowymi 900tkami od cc lub fiata 127). Nikt Ci nie kaze miec tego samego silnika przez caly czas "zycia" samochodu. Czasem (zadko) urzedniczka kaze Ci pojsc na przeglad, ktory ma sprawdzic jedynie, czy ten silnik naprawde w samochodzie siedzi i czy spelnia warunki. Ale to jest zwykly przeglad. Mozna zmienic silnik w samochodzie na inny
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:38 Odpowiedz z cytatem
Krzysiek
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Lis 2003
Posty: 102
Skąd: Warszawa




slyszalem ze sportowy wałek rozrządu zwiększa moc kosztem elastyczności czyli będzie ciągnął np. tylko w okolicach 6000obr/min a na niskich obrotach nierówno pracował.

trudno sie reguluje podwójne gażniki?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 01:40 Odpowiedz z cytatem
Krzysiek
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Lis 2003
Posty: 102
Skąd: Warszawa




a nie jest tak że trzeba zmienić na silnik do tego samego modelu?
Rolling Eyes
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 07:37 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Krzysiek napisał:
slyszalem ze sportowy wałek rozrządu zwiększa moc kosztem elastyczności czyli będzie ciągnął np. tylko w okolicach 6000obr/min a na niskich obrotach nierówno pracował.
trudno sie reguluje podwójne gażniki?


To o czym piszesz to sa efekty dobrania za ostrego walka do danego silnika. Walek jest ostatnia rzecza, jaka sie wybiera. Robi sie to wtedy, gdy wiesz juz jaka bedziesz mial pojemnosc, jakie glowice, gazniki, stopien sprezania itd. Ten sam walek w malym silniku da efekty takie jak mowisz, a w duzym bedzie w sam raz albo i bedzie za lagodny (swietna praca przy niskich obrotach, ale nie wkreca sie na wysokie). Po prostu trzeba rozsadnie wybrac. A nie na zasadzie "Ja mam Engle 130 to jestem lepszy od Ciebie bo Ty masz Engle 100)" A u nas tak czasem bywa.
2 gazniki reguluje sie bardzo latwo, o ile oczywscie nie jest to para rozklekotanych solexow z Busa. Ja mowie o gaznikach typu Dell'Orto DRLA czy Weber IDF (wole te pierwsze, ale sa porownywalne)
Nie nie trzeba miec silnika z tego samego modelu.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 15:07 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




qubek napisał:
Jesli jestes z Ursynowa, wpadnij ktorejs niedzieli na spotkanie Sagoganu, to pogadasz z nim na zywo.


Hehe Kuba przeciez ja wpadam na spotkania Sagoganu.- Bartek od tego grafitowo-czarnego Garbiego. Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 20:01 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




To cza bylo tak odrazu!!! Nie kojarze Cie z zadnym ptakiem Smile
A jesli wpadasz, to czego mi takie pytania zadajesz, a nie Chrisowi bezposrednio? Smile
Dlaczego Barzant, jesli mozna wiedziec?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Stycznia 2004, 20:50 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




HEHEHE to dluga historia. Kiedys bala taka kreskowka o takim kuraku psie i malym jastrzebiu. Tan kurak ciagle sie bil z tym psem (na Canal + kiedys lecialo). I ten kurak mowil "Bazant smazant". Potem bylo wiele modyfikacji i ostatecznie jest Barzant przez RZ. Very Happy (Zebyscie nie mysleli ze niewiem nawet jak sie pisze swoja xywke) Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Stycznia 2004, 22:54 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Jak jest z tym silnikiem Subary Legacy. Mozna go latwo zamontowac w garbusie czy trzeba przerabiac cos? Jesli trzeba to jaki silnik mozna zamontowac bez duzych przerobek? Pozdrawiam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Stycznia 2004, 23:14 Odpowiedz z cytatem
Renifer
Marszałek Polny

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 5927
Skąd: Rzeszów
1971 VW Typ 1 1302




Ja tez sie zastanawialem nad zmiana silnika bo lubie szybka jazde, ale nie wiem czy to ma sens po ostatnim fotoradarze heheheeh.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Stycznia 2004, 00:12 Odpowiedz z cytatem
Barzant
Marszałek Polny

 
Dołączył: 14 Sty 2004
Posty: 5600
Skąd: Kamionka/Zalesie Górne
1963 VW Typ 1 1200




Smile no tak ale zawsze fajnie miec swiadomosc ze jak trzeba to sie ma ten zapas mocy. Pomijajac fakt ze taki silnik pewnie mniej pali od orginalnego:P
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Silnik Subaru w Garbie.
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group