Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> 1600 industrial Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
1600 industrial
PostWysłany: 24 Listopada 2013, 12:18 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Czesc,
chcialem zapytac jaki jest potencjal industrialnego silnika 1584cm na pojedynczym dolocie przy zalozeniu dwoch opcji:
- mozemy zrobic wszystko BEZ rozpolawiania bloku
oraz
- mozemy rozpolowic blok ale na czesci i robocizne wydac max 3000zl.

dzieki,
pzdr!

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 25 Listopada 2013, 15:08 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1242
Skąd: warszawa-łomianki




W tej kasie to musi zostać 1600 ale to jeszcze kwestia co masz.
Bez rozpoławiania trzeba zrobić:
-ustawić stopień sprężania odpowiednio - kwestia jakie tam są tłoki i czy nie będzie trzeba ich zmienić - mogą być wklęsłe co nie znaczy że przy tak małym wałku będą złe bo może się dać nadrobić głowicą - trzeba zmierzyć.
-głowice dwudoloty
-ewentualnie lekki porting ale to niezbyt konieczne przy seryjnym wałku
-kolektory gażniki filtry ciegna
-ew. wydech.
-jeśli chcesz jeszcze więcej to klawiatury 1.25 i mocniejsze pojedyncze sprężynki (tylko nie pamietam czy w takim silniku klawiatury się robiło na wszystkich zaworach czy tylko na ssących - trzeba sprawdzić - Chris?). i mocniejsze doprężenie.
Tylko jest kwestia jaki wałek rozrządu tam siedzi - jeśli jest jakiś okrojony w stosunku do serii to trzeba rozpoławiac blok i go wymienić.
Warto dodać filtr oleju.

Jeśli będziesz rozpoławiał blok to koniecznie wymiana wałka i szklanek i możesz do tego delikatnie odelżyć koło i wyważyć cały układ.

Mocniejsze mody nie mają sensu do 1600 na drogę.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Listopada 2013, 15:42 Odpowiedz z cytatem
Zielony TYKA
Regulownik Zaworów

 
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 2792
Skąd: Płock
1969 1200 sparkafer




Tylko niestety w 3000zł to mu się będzie ciężko zmieści nawet z samymi częściami, nie mówiąc o obróbce.

_________________
Quick Stick Performance
Air-Cooled Performance Gear

www.QuickStickVW.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 25 Listopada 2013, 15:47 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




jaqo napisał:
W tej kasie to musi zostać 1600 ale to jeszcze kwestia co masz.
Bez rozpoławiania trzeba zrobić:
-ustawić stopień sprężania odpowiednio - kwestia jakie tam są tłoki i czy nie będzie trzeba ich zmienić - mogą być wklęsłe co nie znaczy że przy tak małym wałku będą złe bo może się dać nadrobić głowicą - trzeba zmierzyć.
-głowice dwudoloty
-ewentualnie lekki porting ale to niezbyt konieczne przy seryjnym wałku
-kolektory gażniki filtry ciegna
-ew. wydech.
-jeśli chcesz jeszcze więcej to klawiatury 1.25 i mocniejsze pojedyncze sprężynki (tylko nie pamietam czy w takim silniku klawiatury się robiło na wszystkich zaworach czy tylko na ssących - trzeba sprawdzić - Chris?). i mocniejsze doprężenie.
Tylko jest kwestia jaki wałek rozrządu tam siedzi - jeśli jest jakiś okrojony w stosunku do serii to trzeba rozpoławiac blok i go wymienić.
Warto dodać filtr oleju.

Jeśli będziesz rozpoławiał blok to koniecznie wymiana wałka i szklanek i możesz do tego delikatnie odelżyć koło i wyważyć cały układ.

Mocniejsze mody nie mają sensu do 1600 na drogę.


Załóżmy, że nie będę rozpoławiał. Ile hp można z tego wyciągnąć? Szukam rozwiązania o korzystniejszym stosunku osiągniętej mocy do ceny w porównaniu do robionego od podstaw 1914...

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 00:29 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




A przy seryjnym walku nie mozna by pomyslec o 1,4:1?
A moze go uturbic?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 04:49 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1829
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




qubek napisał:
A przy seryjnym walku nie mozna by pomyslec o 1,4:1?
A moze go uturbic?


1,4:1 to jednak spory koszt - pochłonąłby znaczną część tych 3k zł.

Ale to fajne rozwiązanie jako opcja "na potem"

uturbienie jednak wymaga zmiany wałka, żeby nie wydmuchiwało mieszanki przez zawory wydechowe.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 10:21 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




ad 1 - roznica nie musi byc az tak duza
ad 2 - nie, czemu?

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 13:29 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Yes 1.4 rockers are an option with a standard cam as total lift at the valve is .425 inch which is about the same as an Engle 110/Scat C35 with 1.1 rockers. The heads would need to be twinports with a little porting and dual dellortos/webbers also. You would need heavy duty springs in the heads also. The cost of all this would be about 3000zl depending on where they are bought.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 15:07 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 839
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




1.4s on a standard camshaft works well- tried it once on a 1300cm3 rally engine where the rules dictated the use of a standard camshaft. The compression ratio could also be increased to about 8:1.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 15:44 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Coraz bardziej podoba mi się ten pomysł. Czyli reasumując:

- klawiatury 1.4 (jakiejś konkretnej firmy?),
- głowice na podwójny dolot (jakie średnice zaworów, jaka obróbka, można kupić gotowe "tjuningowe" jakiejś konkretnej firmy czy lepiej standard i dać do obróbki?),
- pompa oliwy standard z deklem na filtr,
- dodatkowa miska (dawać?),
- podwójne sprężyny (?),
- jakieś inne popychacze (?),
- gaźniki dellorto 40 (takie mam),
- aparat zapłonowy 010 z elektroniczną wkładką,
- wydech merged 4w1

Coś jeszcze?

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 16:01 Odpowiedz z cytatem
Michał_89
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 929
Skąd: W-wa Wesoła




1,6 industriale z reguły są na starym typie bloku
na 5 których mieliśmy 5 było na starym typie bloku(1zaworowy) Wink
jak bulik lub 1,3f ;)chociaż ostatnie f-ki były na nowym typie aczkolwiek miały wade,wychodziły im szpilki
ja swoje 1,6 uparłem sie na bloku F(idealne pole numerowe ładne nie bite 2 zaworowy blok)
szpilki nie wyłaziły,nie ciągnęły sie przy dociąganiu głowic nic.
no i po 1500km niestety na ziemie,Helicoil bez rozpaławiania i już 20k km ma najechane Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 16:16 Odpowiedz z cytatem
konradmik
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 545
Skąd: Warszawa
1960 VW Typ 1 1200A




Michał_89 napisał:
1,6 industriale z reguły są na starym typie bloku
na 5 których mieliśmy 5 było na starym typie bloku(1zaworowy) Wink
jak bulik lub 1,3f ;)chociaż ostatnie f-ki były na nowym typie aczkolwiek miały wade,wychodziły im szpilki
ja swoje 1,6 uparłem sie na bloku F(idealne pole numerowe ładne nie bite 2 zaworowy blok)
szpilki nie wyłaziły,nie ciągnęły sie przy dociąganiu głowic nic.
no i po 1500km niestety na ziemie,Helicoil bez rozpaławiania i już 20k km ma najechane Wink


Yyy... znaczy, ze co? Bo nie bardzo rozumiem jak mam to interpretowac Smile

_________________
Pozdrawiam!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 16:19 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




konradmik napisał:

Coś jeszcze?


obudowa dog house + odpowiednia chłodnica + odpowiednia dmuchawa do tego.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 16:22 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




konradmik napisał:
Michał_89 napisał:
1,6 industriale z reguły są na starym typie bloku
na 5 których mieliśmy 5 było na starym typie bloku(1zaworowy) Wink
jak bulik lub 1,3f ;)chociaż ostatnie f-ki były na nowym typie aczkolwiek miały wade,wychodziły im szpilki
ja swoje 1,6 uparłem sie na bloku F(idealne pole numerowe ładne nie bite 2 zaworowy blok)
szpilki nie wyłaziły,nie ciągnęły sie przy dociąganiu głowic nic.
no i po 1500km niestety na ziemie,Helicoil bez rozpaławiania i już 20k km ma najechane Wink


Yyy... znaczy, ze co? Bo nie bardzo rozumiem jak mam to interpretowac Smile


Po pierwsze, sprawdz czy masz dwa czy jeden zawor olejowy od spodu bloku.
Po drugie, sprawdz czy masz szpilki 10 bezposrednio w bloku czy 8 w przejsciowkach.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Listopada 2013, 16:32 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




a jak 10 to nie zdziw się jak wyciągną się z bloku

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

1600 industrial
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group