Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Turo-sprezarka Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Turo-sprezarka
PostWysłany: 14 Października 2014, 16:51 Odpowiedz z cytatem
jozim1c
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 58
Skąd: Brodnica




Witam czy ktos ma wiedze na temat zastosowania takiego specjalu do silnika garba ??? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Października 2014, 17:15 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




http://www.garbiarnia.com/forum/viewtopic.php?t=10960&highlight=turbo

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 15 Października 2014, 11:27 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Termat myśle warty "pociągnięcia" bo w linku do tematu jest dużo pitolenia o niczym konkretnym...

W USA chyba najbardziej popularne draw turbo czyli montujemy gaźnik po stronie ssącej turbinki i zestaw "jedzie" Amerykanie zwykle montują gaźniki holley lub pokrewne 2 lub 4 gardzielowe. Problem tkwi w tym że taki gaźnika trzeba przerobić tak by działał z turbinką tzw "turbo prep".

Jest jedna firma która sprzedaje gaźniki już gotowe do działania w systemie draw turbo http://www.vwturbokits.com/ ceny zaczynają się od 550 dolców
Widziałem już na forach (samba itp) że wielu ludzi dokonuje przeróbek takich gaźników więc sprawa pewnie nie jest taka skomplikowana i pewnie dało by się to zrobić gdyby wiadomo bylo jak (ja specem od gaźników nie jestem) bo taki gaźnik można kupić za 200 usd (używka)

Stosowane są również dellorto DHLA np tutaj http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/622761.jpg

Z tego co wyczytałem to jednak holley'e są lepsze gdyż dają większe ciśnienie paliwa co powinno banglać przy większym booście.

Jak możemy przeczytać: "How about 7lbs of fuel pressure? Not 3psi like a Solex, Dellorto or Weber.
No more Boosted fuel pressure regulator that changes each day!
They just drives you out of your mind! You make the changes only to do it all over again the next day.
More psi = more volume.
Our carbs can take what a Holley RED pump can dish out! Large needle and seats that will hold all that fuel psi but
still flow big amounts of fuel for turbo power!
The largest needle and seat size for a Weber is only a 300 at max of 3psi.
Our carbs come with much larger needle valve and they work at over twice the pressure.
A whopping 7psi at the needle valve. Now thats a lot of fuel available to your combo."

Tutaj link to niskobudżetowego projektu 1600 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=271444

Jak cos to mnie poprawcie, są na forum spece co pewnie widzieli takie cuda na żywo więc może ktoś ma więcej wiedzy i doświadczenia to powie jak przerobić taki gaźniczek pod draw'a. Może ktoś sam przerabiał albo wie co i jak bo płacić 600 dolców to troche tak średnio...

Pozdro

Bartek
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 15 Października 2014, 12:25 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Robienie turbo na gazniku a juz napewno draw thru nie nadaje sie na droge, tylko wtrysk. W naszych warunkach wtrysk jest tanszy, latwiejszy w strojeniu i precyzyjniejszy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 15 Października 2014, 13:24 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Jaqo,

Możesz czymś poprzeć tezę, że sie nie daję? Amerykanie niby chwalą ale u nich może być troche inna jazda niż nasza "codzienna jazda". Zależy jeszcze co masz na myśli mówiąc że się nie nada. Wtrysk moim zdaniem to już bardziej skomplikowana sprawa bo raz, że musisz ogarnąć wtryski listwy kompa zapłon itp a gaźnik zawsze jakoś pojedzie. Poza tym wydaje mi się, że gaźnik będzie tańszy bo koszt megasquirta wtrysków listw czujnika wału plus strojenia przewyższa cene gaźnika. Ale chętnie posłucham Twoich doświadczeń na tym polu ?

tutaj kolejny projekt z gaźnikiem który ma "boost reference" wydaje się że po takiej modyfikacji siada pod turbo http://ultimateaircooled.com/street-car-projects/16409-heidi-my-1970-turbo-streetfighter-beetle.html
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 15 Października 2014, 13:46 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




bartosz1989 napisał:
Jaqo,

Możesz czymś poprzeć tezę, że sie nie daję? Amerykanie niby chwalą ale u nich może być troche inna jazda niż nasza "codzienna jazda". Zależy jeszcze co masz na myśli mówiąc że się nie nada.

No wiesz - odpali i będzie jeździć ale ekonomia, "jezdność", trwałość, przebieg mocy i użytkowość takiego zestawu będzie słaba - i to zakładając, że dobrze to wystroisz. W większości przypadków po prostu troche popyrka i tyle. Nie ma to nic wspólnego z kontrolą pracy silnika - to bardziej jest podejście typu leję paliwo i jadę. Do tego dochodzi kontrola zapłonu jak bardzo istotna przy silnikachtubo. Pamiętaj, że w stanach pojęcie "drogowy" ma inne znaczenie

bartosz1989 napisał:
Wtrysk moim zdaniem to już bardziej skomplikowana sprawa bo raz, że musisz ogarnąć wtryski listwy kompa zapłon itp a gaźnik zawsze jakoś pojedzie.

Wtrysk pozornie jest bardziej skomplikowany ale:
a) masz każdym większym mieście ludi którzy taki układ mogą Ci zbudować i wystroić
b) wtrysk jest niezawodny - pamiętaj, że przy turbo jedna zatkana dysza i masz po silniku jeśli nie ogarniesz. Wtrysk nie ma takich problemów
c) wszystkie jego części masz na miejscu nowe, używane nawet za darmo czego o amerykańskim gaźniku nie mogę powiedzieć

bartosz1989 napisał:
Poza tym wydaje mi się, że gaźnik będzie tańszy bo koszt megasquirta wtrysków listw czujnika wału plus strojenia przewyższa cene gaźnika. Ale chętnie posłucham Twoich doświadczeń na tym polu ?


megasquirt nie ma sensu.
Gaźnik za 500 dol nie będzie tańszy od układu wtryskowego.

Koszty (różnice) przy gaźniku:
-gaźnik ponad 2kpln
-aparat zapłonowy od kilku stów do tysiaka
-najlepiej jakaś forma elektronicznej kontroli zapłonu - minimum 700zł

Wtrysk
-komputer używany od500 stów, nowy 800 podstawowy maks 1900 za wypas do wyścigów
-brak aparatu
-cewka nowa 50zł używane sa za free
-wtryski - to zależy od mocy ale od 0pln do paru stówek
-czujniki, przepustnica, xxxxxxły - od 0pln dopowiedzmy 250pln

Do mocy ~250-300koni możesz zmontować układ wtryskowy za mniej niż 2kpln.

Koszty poważnego strojenia (a nie "jakoś jedzie") gaźnika będzie większy bo zajmuje więcej czasu i mniej ludzi się na tym zna u nas. Do tego jeśli chcesz robić to samemu to do wtrysku masz więcej informacji czy poradników w necie.
Listwy paliwowe to nie problem bo i tak w obu przypadkach spawasz kolektory, doloty i dużo innych rzeczy więc nie robi to różnicy.


Ja bardzo lubię gaźniki i dobrze je ogarniam, ale uważam, że gaźnik + turbo to bezsensowna pomyłka i robienie sobie problemów.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 15 Października 2014, 13:50 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Trzeba jeszcze pamiętać, że przenoszenie rzeczy zestanów do nas bez zrozumienia się nie sprawdza - czy to jeśli chodzi o konfigurację silników w środku czy o osprzęt czy o konfigurację reszty auta. Oni mają inne uwarunkowania historyczne (to najważniejsza rzecz) inne warunki drogowe, inne sposoby użytkowania czy inne przepisy.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 15 Października 2014, 14:28 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Oczywiście przyznaję Ci racje Jaqo (miło rozmawiać z kimś kto ma merytoryczne zaplecze Smile )

Rodzi to w mojej głowie kilka pytań:

mówisz że megasquirt odpada to co byś użył do takiego setup'a? rozumiem że musi ogarniać boost czyli jakiś SA tylko co? Ecumaster det3? ale pamiętaj że musisz jakoś odczytywać położenie wału? jak to zrobisz tak jak w megasquricie dodatkowym kołem z żębami

Problem przepustnicy? dwie na każdą głowę to już spory koszt pojedyncza z jakieś auta wystarczy? nie będzie "dusiła" za bardzo? chodziać w sumie w STI też jest jedna na podobny układ cylindów i jakoś to działa

Generalnie chodziło mi o to że na gaźniku odpadają mi "KABLE" mam na myśli kompy i elektronika której boje się jak OGNIA Very Happy dlatego gaźnik jakoś zawsze był bliższy SERCU ale może czasami ROZUM też ma jakieś mądre argumenty. Oczywiście nie neguje że TURBO EFI jest złe poprostu uważałem, że jest bardziej skomplikowane i rodzące więcej problemów niż carburetor...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 15 Października 2014, 15:32 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Przy kablach trzeba posiedzieć chwile i zrobić to od razu porzadnie i skrupulatnie - dla niektórych to frajda, dla innych masakra. Fakt, że jeśli zrobisz to dobrze to potem nigdy tam nie zagladasz.

-Megasqurit - dobry jak chceszsie bawić ale dla normalnego czlowieka zbyt skomplikowany i wymaga za dużo zabawy.
-det3 +edis to tania opcja
-EMU droższy wypas

Jedna przepustnica wystarczy. Dwie lub wiecej to zbedna komplikacja
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 15 Października 2014, 20:54 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




W zasadzie to chyba przekonałeś mnie do porzucenia pomysłu z tym draw thru...w pokoju leży mi nie potrzebny zestaw przepustnic od gsxr'a, dobre wtryski i mocna pompa to w zasadzie tylko kolektory pod IDF i komputer by mi był potrzebny. Turbo na ITB zda rezultat czy będą to za duze przepustnice na każdy gar?

Jak Ty to widzisz w kwesti iskry? zostawiam ori aparat zapłonowy czy kombinowanie z edisem? Jakie masz doświadczenia? bo widziałem też silniki z turbem i ori zapłonem ale sam nie wiem jak to ogarnąć Sad

Możesz coś podpowiedzieć w kwesti edis + det 3, przerabiałem ten temat troche jak chciałem do fordowskiego zeteca wpakować ITB na megasquircie ale było to dla mnie troche skomplikowane
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 15 Października 2014, 22:10 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




det3 + edis4 to nic strasznego. Cewka, czujnik VR od forda (do kupienia za grosze). Edis 4 daje wyprzedzenie zapłonu 10 stopni więc detem sobie możesz zrobić całą mapę uwzględniając te 10 stopni które daje edis. Moim zdaniem warto kupić nowego deta np. z mapem 2,5 bara (670zł). Gwarancja producenta jest warta więcej niż 170 zł oszczędności kupując używkę.

Koło 36-1 pod VR sensor można wyciąć na CNC albo laserem albo wodą. Tylko najpierw kup VR sensor żeby zaprojektować koło o odpowiedniej średnicy.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 15 Października 2014, 23:26 Odpowiedz z cytatem
prezess
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Grodzisk
1967 1300 jakis tam




jaqo napisał:
Przy kablach trzeba posiedzieć chwile i zrobić to od razu porzadnie i skrupulatnie - dla niektórych to frajda, dla innych masakra. Fakt, że jeśli zrobisz to dobrze to potem nigdy tam nie zagladasz.

-Megasqurit - dobry jak chceszsie bawić ale dla normalnego czlowieka zbyt skomplikowany i wymaga za dużo zabawy.
-det3 +edis to tania opcja
-EMU droższy wypas

Jedna przepustnica wystarczy. Dwie lub wiecej to zbedna komplikacja



jago - odbierasz wiadomosci na pw

pisalem do Ciebie ale nie dostałem odpowiedzi ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Października 2014, 00:57 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Już odbieram.
Co do itb - nie komplikuj sobie życia, odpuść. Nic Ci to nie da. Ile koni chcesz uzyskać? Od tego zależy jaką przepustnicę potrzebujesz.

Kuter dobrze pisze. Wywalasz aparat garbowy, wsadzasz edisa i tyle. Triggerwheele będę miał, jestem w trakcie produkcji.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Października 2014, 07:24 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




To ja się już ustawię w kolejce na tego trigerwila

Kuter a jak zaprojektować takie koło pod sensor? Mam cały silnik ZETEC także mam i czujnik i cewkę i kable

Jaqo ITB dlatego bo już mam je w domu na półce leżą nie potrzebne dlatego chciałem zaadoptować bo przepustnice muszę kupić pytam bo nie wiem czy głowica z takimi dużymi przepustnicami nie będzie chodzić tylko 1-0 i nie da się tego normalnie użytkować...wiadomo dochodzi jeszcze linka łącząca przepustnice jak w gaźniku no ale to pomijalne...

Ktoś moze rozwinie temat temu lepiej iść w edisy wywalajac ori "dystrybutor" przy turbo będzie gasić iskrę? Rozumiem że edis bardziej dokładny ale może coś więcej? Bo widzę, że dużo ludzi tak robi tutaj foto:
http://www.cbperformance.com/v/images/RedEngine.jpg

http://www.dragtimes.com/img-videos-large/K-fer-mit-2-1-Liter-Turbomotor-CB-Performance-Hideaway-Turbo-Kit-v-A3V-2mt9APE.jpg
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/4770023.jpg

A wracając do kółka to może zamiast wycinać koło zębate może nawiercić otwory w pasowym tak jak tu? http://i961.photobucket.com/albums/ae97/buginu2/DSCN4474.jpg
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 16 Października 2014, 13:06 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




trigger to to samo co koło pod czujnik o którym mówiłem to raz.
Dwa, moim zdaniem aparat zapłonowy jest bardzo drogi w porównaniu z edisem + cewka. I tak musisz mieć komputer do sterowania wtryskiem. Poza tym masz pełną kontrolę. Cofasz sobie zapłon kiedy chcesz i ile chcesz, jak stuka do popychasz troszkę do przodu itp. A aparat? Mówisz o zdmuchiwaniu iskry. Ile tam chcesz boosta mieć? 2 bary? Razz

Daj spokój z tym nawiercaniem. Zobaczymy ile będą kosztować koła które zrobi Jaqo, ale sądzę że cena będzie bardzo rozsądna. Skoro robi kilka to ja nie będę się wychylał i robił sam dla siebie bo mi się nie opłaci, tylko też się ustawię w kolejce Razz

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Turo-sprezarka
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group