Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Turo-sprezarka Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16 Października 2014, 18:47 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Edis starczy nic Ci nie zdmuchnie. Przepustnice na allegro masz pewnie od 20pln, nie kombinuj z itb bo dochodzi sychronizacja, kwestia dorobienia sterowania dobrej jakości nie jest taka prosta.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Października 2014, 10:52 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Też tak pomyślałem, że żeby to zsynchronizować to trzeba dużo zachodu a przepustnice znalazłem u siebie nawet dwie także problem się rozwiązał.
Tak btw gdyby ktoś miał kolektory z wejściem na wtryski to chętnie przygarnę Smile

Z tego co pamietam to kiedyś na streetracingu ktoś dorabiał takie kółka na laserze cz wodzie i kosztowało to coś koło 20zł to moze Jaqo też nie będzie chciał kosmicznych pieniędzy (mam nadzieję) Sad

Panowie a do takiego setup'a warto bawić się w przepływki czy maf sensory?
Czy warto dołożyć drugie tyle i kupić emu zamiast DET'a? jest tego wart?

Kolejna kwestia, bo temat o turbinach to zapytam was jeszcze jak są poprowadzone przewody olejowe do turbiny? miska, pokrywy? Tutaj od razu kwestia pompy bo musi zasilić jeszcze turbine, 30mm będzie ok ?

Z góry dzięki!

Bartek
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Października 2014, 11:12 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Trigger nie będzie kosztował bo to nietylko "kółko" ale i mocowanie czujnika i tak dalej.

Przepływka nic Ci nie da - kolejna komplikacja.
Det czy EMU - w.g. mnie warto EMU ale det będzie jeździł dobrze.
Spływ oleju - zalezy gdzie masz turbinę: jeśli wysoko to do miejsca po pompie/aparacie, jeśli nisko to do miski.
Jeśli silnik jest swieży i dobrze złożony 30tka może nie być potrzebna, ale na pewno wystarczy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Października 2014, 12:52 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Turbo na wysokości pompy oleju tak jak tutaj http://i592.photobucket.com/albums/tt4/CNC-Meister/my-engine.jpg

Ewentualnie może jakoś wpiąć pod full flow?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Października 2014, 11:03 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Korzystając z okazji chciałbym zapytać czy taki uturbiony silnik mogę złożyć na oryginalnym AS41 w dobrym stanie? Czy nie ma to sensu i lepiej darować sobie obrabianie seryjnego bloku. Celuje w jakieś 200hp z silnika około 2l (1915-2007).

Ewentualnie biorąc pod uwagę wersję mocno nisko budżetową czy dało by się zbudować 1915 na seryjnym wale i korbach i bloku który nie kręciłby się wyżej niż 5,5 K do tego wtrysk i turbina celujać w jakieś 170hp ? Czy takie rozwiązanie nie będzie dobre gdyż seryjne korby pogną się przy booście?
cytująć wypowiedz z Samby:
"That's the best part when using a turbo..... You will never see 5,000rpms.
My 2054 turbo is lucky to see 4800rpms!!! "
Zakładany stopień sprężanie 7:2:1 ktoś coś podpowie?

Pozdrawiam

Bartek
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 22 Października 2014, 00:52 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1828
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




bartosz1989 napisał:
Korzystając z okazji chciałbym zapytać czy taki uturbiony silnik mogę złożyć na oryginalnym AS41 w dobrym stanie? Czy nie ma to sensu i lepiej darować sobie obrabianie seryjnego bloku. Celuje w jakieś 200hp z silnika około 2l (1915-2007).

Ewentualnie biorąc pod uwagę wersję mocno nisko budżetową czy dało by się zbudować 1915 na seryjnym wale i korbach i bloku który nie kręciłby się wyżej niż 5,5 K do tego wtrysk i turbina celujać w jakieś 170hp ? Czy takie rozwiązanie nie będzie dobre gdyż seryjne korby pogną się przy booście?
cytująć wypowiedz z Samby:
"That's the best part when using a turbo..... You will never see 5,000rpms.
My 2054 turbo is lucky to see 4800rpms!!! "
Zakładany stopień sprężanie 7:2:1 ktoś coś podpowie?

Pozdrawiam

Bartek


Seryje bloki są bardzo dobre. Nie warto ich zamieniać, jeśli ma się taki w dobrym stanie.

Ja mamw swoim 1835 seryjne korby i wał, wyważone i kręcę z powodzeniem do 6,5 rpm. Czy tubo i tych kilkadziesiąt koni więcej spowoduje, że sięgnę granic wytrzymałości tych części, nie sądzę. Przekonam się w późniejszym terminie.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Października 2014, 08:21 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Witaj Whyshuck,

Na poparcie Twojej wypowiedzi chciałbym przybliżyć cztery projekty:

Tutaj serja 1,9 WBX z holsetem robi średnie 12,5 na 1/4
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=140058

1641cc z holsetem na seryjnym wale bez przeciwwag:
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,15843.0.html

1776 na seryjnych korbach, około 200hp:
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=732220

prawie seria 1600 single port udało się zrobić około 140hp
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=271444

Whyshuck a też planujesz montaż turbiny na wtrysku?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 22 Października 2014, 08:47 Odpowiedz z cytatem
Garberro
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 1150
Skąd: Suwałki
1965 VW Typ 1 mex




Zgadzam się z przedmówca, budowa ekonomicznego 1600cc z turbo i wtryskiem aby nie ryzykować problemów z gaźnikiem. Jest ciekawą sprawą i właśnie osobiście ja badam, te 140KM+ dla dual porta 1.6 na ulicę to dobra i w sumie wygodna opcja:) Trochę już na ten temat rozmawiałem z Rebelem, podziela moje zdanie. Jedyne co nas boli to nowoczesność tego rozwiązania względem klasycznych systemów opartych na gaźnikach. Czy nawet gaźnikowego ale uturbionego ,,Insanity".

_________________
Garbus ,,Smurf".
http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=492
Były: 1302 1.3AB, 126 EL, 126 FL, 126 ST 73r, Polo G40, UAZ 469b V6 2.9.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 22 Października 2014, 11:01 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1828
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




bartosz1989 napisał:
Witaj Whyshuck,

Na poparcie Twojej wypowiedzi chciałbym przybliżyć cztery projekty:

Tutaj serja 1,9 WBX z holsetem robi średnie 12,5 na 1/4
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=140058

1641cc z holsetem na seryjnym wale bez przeciwwag:
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,15843.0.html

1776 na seryjnych korbach, około 200hp:
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=732220

prawie seria 1600 single port udało się zrobić około 140hp
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=271444

Whyshuck a też planujesz montaż turbiny na wtrysku?


planuję, ale jeszcze nie nacieszyłem się obecną konfiguracją. Chcę przejeździć tak jak jest jeszcze przynajmniej przyszły sezon. Potem, zimą będę się zabierał za kolejny etap blacharki no i jeśli będę miał wolne środki wtedy się zastanowię - skoro auto będzie wisieć na podnośniku może lepiej piec dwie pieczenie

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 22 Października 2014, 12:14 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Garberro napisał:
Zgadzam się z przedmówca, budowa ekonomicznego 1600cc z turbo i wtryskiem aby nie ryzykować problemów z gaźnikiem. Jest ciekawą sprawą i właśnie osobiście ja badam, te 140KM+ dla dual porta 1.6 na ulicę to dobra i w sumie wygodna opcja:) Trochę już na ten temat rozmawiałem z Rebelem, podziela moje zdanie. Jedyne co nas boli to nowoczesność tego rozwiązania względem klasycznych systemów opartych na gaźnikach. Czy nawet gaźnikowego ale uturbionego ,,Insanity".


Nie mówie, że turbo jest tańsze ale biorąc pod uwagę koszty samej obróbki głowicy na 140koni czyli wymiana gniazd i zaworów to koszt około 5 stówek na głowice za samą robociznę...(przynajmniej tyle chce jeden z warsztatów w stolicy) a biorąc pod uwagę że ze zwykłej signle port na turbinie t3/t4 udało się urwać 150hp to myślę, że jest to ciekawa propozycja/alternatywa dla modyfikacji typowo "gaźnikowych"

Jeszcze apropo seryjnych korb cytująć z Samby "For these German rods I confirmed that they suffer >>200HP-7000RPM already been tried Very Happy "

Oczywiście tracimy cały misterny klimat old schoolowego silnika no ale coś za coś mnie to nie przeszkadza ale komuś może..
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Listopada 2014, 11:50 Odpowiedz z cytatem
konieczniakm
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 101
Skąd: Częstochowa




Panowie
coś dalej w temacie ktoś poszedł z wtryskiem i turbiną?

zaczęło się ciekawie, sporo informacji i temat przycichł.. Sad

Przyznam że się zdążyłem już na to nakręcić Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Listopada 2014, 15:41 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Do mnie mikołaj zawitał w tym roku wcześniej i przyniósł troche rzeczy od CB performance więc w sobotę powrzucam fotki jak wyglądają te kolektory pod wtryski.

Mam jeszcze parę pytań co do samego systemu bo nie mogę znaleźć nigdzie informacji, mianowicie:

1 Jaka będzie optymalna kompresja bo znalazłem informacje że preferowana to 7:5:1 inni twierdzą, żeby nie zabijać dołu ustawić 8:1:1 nie wiem czy faktycznie pomiędzy tymi wartościami będzie jakaś "odczuwalna" różnica więc może lepiej "prewencyjne" 7:5:1 żeby w razie czego nie zastukało. Max PSI nie przekroczy 15

2. Gdzie, jak, od czego można zaadoptować czujnik stukowego, bo wiadomo to dosyć istotny wskaźnik przy takiej zabawie. Planuje i tak psikać mu 50:50 metanol z wodą żeby trzymać w ryzach AFR i uniknąć stuków?

3 Czy to prawda, że wypolerowana na lusterko komora spalania niweluje ewentualne stukowe? Jak właściwie przeprowadzić porting głowicy pod turbo?

Z góry dzięki za odpowiedzi!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 01:39 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




bartosz1989 napisał:
Do mnie mikołaj zawitał w tym roku wcześniej i przyniósł troche rzeczy od CB performance więc w sobotę powrzucam fotki jak wyglądają te kolektory pod wtryski.

Seryjne kolektory są lepsze niż te cb pod wtryski - wersja cb jest słaba.

bartosz1989 napisał:

1 Jaka będzie optymalna kompresja bo znalazłem informacje że preferowana to 7:5:1 inni twierdzą, żeby nie zabijać dołu ustawić 8:1:1 nie wiem czy faktycznie pomiędzy tymi wartościami będzie jakaś "odczuwalna" różnica więc może lepiej "prewencyjne" 7:5:1 żeby w razie czego nie zastukało. Max PSI nie przekroczy 15

Jaki wałek? Ka bym celował w 8-8.5:1. Mamy niezłe paliwo, nie ma co zabijać wydajności silnika. 7.5:1 to mniejsza moc, większe spalania, gorszy silnik.

bartosz1989 napisał:

2. Gdzie, jak, od czego można zaadoptować czujnik stukowego, bo wiadomo to dosyć istotny wskaźnik przy takiej zabawie.

Czujnik stukowego nie jest potrzebny w tym silniku i tym pojeździe jeśli stroi ktoś kto umie. A jak nie umie to i czujnika nie wysteruje - zwłaszcza przy naszym silniku to może być baaaardzo trudne.

bartosz1989 napisał:
Planuje i tak psikać mu 50:50 metanol z wodą żeby trzymać w ryzach AFR i uniknąć stuków?

Trochę Ci się pomieszało z tym metanolem, wodą i afrem. Afr trzymasz "w ryzach" paliwem hehe. Pewnie chodziło Ci o EGT. Nie bawił bym się w ten sposób chyba że to drag (wtedy też nie ma sensu na tym poziomie). Lepiej wystrój dobrze auto to nie będzie tego potrzeba. I tak nie będziesz jechał po bandzie z wysileniem na tym etapie. Nie komplikuj zbędnie projektu na początku.


bartosz1989 napisał:

3 Czy to prawda, że wypolerowana na lusterko komora spalania niweluje ewentualne stukowe? Jak właściwie przeprowadzić porting głowicy pod turbo?

Polerka nic Ci nie da realnie. Porting - kanały wydechowe są dużo istotniejsze niż w N/A, dolotowe na odwrót. Nie polerować dolotów. Trzymać deck height koło mm nie więcej a stopien sprężania ustawiać głowicą.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 11:18 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




z mojej wiedzy wynika, że zawirowanie mieszanki pomaga uniknąć stukowego a nie polerowanie. Komory spalania konstruuje się pod tym względem.

Co do czujnika spalania stukowego to jest zabawa. Bo nie znasz częstotliwości charakterystycznej spalania stukowego silnika w garbie. Czyli musiałbyś wprowadzić silnik w spalanie stukowe, nagrać sygnał mikrofonem, zrobić transformatę Fouriera żeby przejść z dziedziny czasu na dziedzinę częstotliwości czyli uzyskać widmo amplitudowe. Wtedy masz częstotliwość stuku. I możesz skonfigurować czujnik. Bo czujnik sam w sobie jest głupi. Ty musisz zaprogramować sterownik silnika na konkretną informację z czujnika.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 11:42 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




Dziękuje Jaqo za konkretne odpowiedzi!

jaqo napisał:

Seryjne kolektory są lepsze niż te cb pod wtryski - wersja cb jest słaba.


Chodzi Ci o przepływ czy wykonanie? Bo wykonanie faktycznie trzeba dużo szlifować żeby zebrać wszystkie nadlewki. Wiadomo odlew to odlew...

jaqo napisał:

Jaki wałek? Ka bym celował w 8-8.5:1. Mamy niezłe paliwo, nie ma co zabijać wydajności silnika. 7.5:1 to mniejsza moc, większe spalania, gorszy silnik.


Tutaj mam wątpliwości bo:

1. Zostawiam ori wałek (tak niby radzą w literaturze i na Sambie) z ori dzwigienką
2. Ori wałek z dzwigienką o dużym przełożeniu np 1:4:1 ( nie wiem jak to zadzaiała ale też spotkałem taki patent)
3. Wałek o różnych czasach - 284/276 odpowiednik TCS-10

jaqo napisał:


Trochę Ci się pomieszało z tym metanolem, wodą i afrem. Afr trzymasz "w ryzach" paliwem hehe. Pewnie chodziło Ci o EGT. Nie bawił bym się w ten sposób chyba że to drag (wtedy też nie ma sensu na tym poziomie). Lepiej wystrój dobrze auto to nie będzie tego potrzeba. I tak nie będziesz jechał po bandzie z wysileniem na tym etapie. Nie komplikuj zbędnie projektu na początku.


Z tego co czytałem na streetracingu to metanol obniżał chłopakom AFR i można było dołożyć zapłonu i zwiększyć boosta - ale mogę się mylić jak tak to mnie popraw. Co do EGT oczywiście masz rację.


jaqo napisał:

Porting - kanały wydechowe są dużo istotniejsze niż w N/A, dolotowe na odwrót. Nie polerować dolotów. Trzymać deck height koło mm nie więcej a stopien sprężania ustawiać głowicą.


Jak bardzo mocno obrobić wydechowe, ktoś może ma zdięcia?

Myślę Jaqo, że prędzej czy później i tak zgłoszę się do Ciebie bo sam sobie tego nie ogarnę Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Turo-sprezarka
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group