Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Turo-sprezarka Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 14:06 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Chodzi o przepływ - są gorsze niż seria:D

Co do metanolu - oczywiscie ze wplywa na afr bo to paliwo, ale nie po to sie go stosuje. Na afr wplywasz strojąc komputer;p

Co do walka - opcja 3. Przy opcji 1 i 2 faktycznie 7.5 moze byc sensowniejsze ale daj sobie z siana z seryjnym walkiem, to bez sensu.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 18:24 Odpowiedz z cytatem
konieczniakm
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 101
Skąd: Częstochowa




A czy ktoś z forum podejmie się wystrojenia tego wszystkiego do kupy? Smile

oczywiście nie charytatywnie Smile

tzn, montuję sobie w zimę spokojnie wieczorami wszystko co trzeba do kupy, a potem auto na lawetę i do kogoś kto ogarnia te wszystkie DET ' y

do zrobienia?

??? Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 19:07 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Np ja pod warunkiem że sobie wszystko dobrze "zamontujesz";p
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 28 Listopada 2014, 19:35 Odpowiedz z cytatem
konieczniakm
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 101
Skąd: Częstochowa




No i na taką odpowiedź czekałem Razz

nie wiem czy zrobię to dobrze- mam nadzieję że wyjdzie Razz
a fajna opcja na zabicie nudy w zimęSmile

może ktoś opisze taki swój projekt na forum i już będzie dużo trudniej coś zepsuć
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 29 Listopada 2014, 00:10 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




A co dokladnie chcesz zrobic? Jaki masz silnik?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 29 Listopada 2014, 00:45 Odpowiedz z cytatem
konieczniakm
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 101
Skąd: Częstochowa




1.6 pojedynczy dolot
Właśnie sie dociera.
Chciałem założyć sofy turbo (t2 badz t 25)
Moge zalozyc wtryski (moze jakieś subaru z listwa na 2 wtryski) w seryjne kolektory, przepustnice z czegos z turbo (saab turbo 180km), uklad wydechowy pod turbinke, prosty dolot, kolo zębate 36/1 czy inny układ? Czujniki vr, położenia przepustnicy, temp powietrza, temperatury silnika

Do tego edis z Forda + cewka, kable

Cos jeszcze zostało?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 29 Listopada 2014, 01:29 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




LC-1 ? Nie wiem jak z zapłonem i ile chcesz dmuchać? Zapłon trzeba pewnie troche opóźnić ale o ile to już Jaqo niech się wypowie.

Nie zawsze taka mała turbina jest lepsza bo przy seryjnej korbie walenie niutem od samego dołu to nie wiem jak to będzie...a taka malutka to leci spoolem od samego dołu
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Listopada 2014, 01:25 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Używanie takich sformułowań ja walenie niutem bo to zlatuje troszkę golf forum:PRazz

Wracając do tematu

bartosz1989 napisał:
LC-1

Chodzi Ci o sondę szerokopasmową - jest potrzebna tylko do strojenia więc nie ma sensu żeby ją kupował - to ma mieć stroiciel.


bartosz1989 napisał:
Nie wiem jak z zapłonem i ile chcesz dmuchać?

Napisał o EDISie i wspomniał o soft turbo więc to jasne

bartosz1989 napisał:
Zapłon trzeba pewnie troche opóźnić ale o ile to już Jaqo niech się wypowie.

Zapłon to trzeba wystroić na nowo w pełnym zakresie obrotów i obciążeń nowym sterownikiem, starego aparatu przecież nie będzie;)


bartosz1989 napisał:

Nie zawsze taka mała turbina jest lepsza bo przy seryjnej korbie walenie niutem od samego dołu to nie wiem jak to będzie...a taka malutka to leci spoolem od samego dołu

Nie ma się co martwić o garbusowe korby to jeden z najmocniejszych elementów tego silnika i spokojnie przyjmie na klatę 200, 300 a pewnie nawet więcej koni. Jedyne co może jej zaszkodzić a dokładnie jej śrubkom to obroty ale to powyżej 7-7.5 krpm;) Więc nam to tutaj nie grozi.


Najtańszą sensowną konfigurację w takim wypadku widzę tak (zakładamy, że silnik jest w 100% sprawny...):
-Kennedy stg 1 plus tarcza bez sprężynek
-śruba wału HD
-stopień sprężania kolo 8:1 ew. minimalnie mniej
-deck height 1mm
-kosmetyka kanałów
-sprężyny zaworowe hd
-wtryskiwacze w seryjne kolektory
-listwa paliwowa do tego -łatwo to dorobić
-regulator cisnienia paliwa staly w jednej z listew z jakiegos seryjnego auta albo regulowany od dabtunera
-pompa paliwa 3.5-4 bary, najtańsze z allegro za 150zł dają radę przy 170 koniach na luzie
-powrót paliwa do baku
-edis czyli czujnik polozenia walu, modul, cewka
-ecumaster det 3 z mapsensorem
-jakiś czujnik IAT, temp oleju
-przepustnica nie musi być taka duża - np polonez gsi czy nubira - dobre, tanie, nie za małe, nie za duże, mają tps i krokowiec (akurat det go nie obsługuje).
-kolektor wydechowy do turbo seryjnej średnicy, nie musi byc równoodległościowy, musi być skręcay normalnie na flansze a nie jakieś kolorynki. Polecam v-bandy
-porządne orurowanie dolotu
-jakiś tłumik
-do tego trzeba zrobić wiązkę elektryczną i wystroić

Zrobione poprawnie da bardzo sprawnego garbusa z malym spalaniem (stawiam na mniej niz seria przy normalnej jezdzie) sprawnego caly rok bez względu na temperaturę itp pewnie koło 100 +koni? Na podwójnych sprężynach i mocnych popychaczach można atakować więcej.

Zalecam jednak rozbudowę takiej konfiguracji o:
-wałek rozrządu - wybór zależy od tego co chcemy osiągnąć
-stopien sprężania 8.5:1
-klawiatury w zależności od wałka
-chłodnicę oleju
-wodny intercooler
-podwóje sprężyny
-popychacze stalowe lub aluminowe z aircooled.net (lepiej)
-odelżenia koła zamachowego i wyważanie razem z wałem
I można robić śmiało 150 lub więcej koni dość bezpiecznie

Do tego
-kennedy stg2
-scat I-beam (bo są prawie w cenie śrub arp;p)
-najlepiej do tego EMU ale nie jest to konieczne
-zawory 40x35

I można atakować grubo ponad 200 koni nawet, a jeśli się ma fantazję to na scc byłw tym roku silnik 1.6 w podobnej konfiguracji i miał 400+
Wiadomo - im wiecej koni z małej pojemności tym gorsza charakterystyka do jazdy po drodze.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Listopada 2014, 10:39 Odpowiedz z cytatem
konieczniakm
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 101
Skąd: Częstochowa




Dzieki za mega obszerną wypowiedź Smile

czy ktoś z forum sprzedaje wymienione przez Ciebie części :

-Kennedy stg 1
-śruba wału HD
-sprężyny zaworowe hd

czy trzeba ściągać z zagranicznych sklepów?

co do wydechu- piszesz że nie musi być równoodległościowy, czy może być coś mniej więcej jak tutaj:

http://zapodaj.net/6569532e07c57.jpg.html

chodzi o przejście 4-2-1
jeśli tak to chyba wypada nieznacznie powiększyć średnicę po łączeniu 4-2

Myślę że na tą zimę będę dalej celował w ok 100 km, jeśli wszystko wyjdzie jak trzeba to będzie uturbiony garbusek z wtryskiem- więc na przyszły sezon będzie można się pokusić o kolejne zmiany o których piszesz Smile

zobaczymy
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Listopada 2014, 19:50 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Sprezyny i sprzęgło raczej ma Chris, mogę sprawdzić. Śrubę wału możesz kupić np u Tyki - może coś mieć.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Listopada 2014, 23:49 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




Sam się zastanawiałem nad regulatorem do siebie. Poczytałem o tych regulowanych za 100zł... ponoć co drugi nie działa już po miesiącu, a co każdy nie trzyma zadanego ciśnienia. Żeby się nadawał to musi kosztować 400+. Albo właśnie seryjny. U mnie stanęło na całej listwie z wtryskami i regulatorem od mazdy 626 za całe 40zł. Smile I będzie 3 bary.

Co do powrotu paliwa do baku, to jest z tym trochę zamieszania z tego co widzę u siebie. Więc ja się wpinam trójnikiem przed pompę. I musi chodzić.

Nie przeholowałeś trochę Jaqo z tą mocą na seryjnych korbach?? Ja osobiście się nie znam, nie wiem, nie zakładałem itp. Natomiast wymieniałem poglądy w tej kwestii z wesoła team. I mówią chłopaki, że kobry potrafią się poddać. Że wcale nie są pancerne. Złożyłeś silnik 150KM+ który jeździł na seryjnych korbach? Pytam, bo poruszyłeś kwestię która mnie mocno zaskoczyła.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 1 Grudnia 2014, 11:44 Odpowiedz z cytatem
bartosz1989
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 45
Skąd: Rzeszow




KUTER napisał:

Nie przeholowałeś trochę Jaqo z tą mocą na seryjnych korbach?? Ja osobiście się nie znam, nie wiem, nie zakładałem itp. Natomiast wymieniałem poglądy w tej kwestii z wesoła team. I mówią chłopaki, że kobry potrafią się poddać. Że wcale nie są pancerne. Złożyłeś silnik 150KM+ który jeździł na seryjnych korbach? Pytam, bo poruszyłeś kwestię która mnie mocno zaskoczyła.


Też jestem ciekawy jak z tymi korbami, ale jak wspomniałem wcześniej (co też Jaqo zdążył wytknąć) jak nie ma dużego momentu na dole to czemu niby mają się giąć? Zakładam, że nie będziemy startować na slikach i mieć 250 momentu od 2 tyś obrotów...A co do samej mocy to np Whyshchuck ma około 130km na seryjnych korbach i jeszcze pare innych aut by się znalazło więc myslę, że nie jest to kres ich wytrzymałości.

A w sprawie elementów układanki:

1.W sklepach garbowych w PL są 2 rodzaje podwójnych sprężynek wzmocnione i zwykłe podwójne (wzmocnione są tańsze) które wybrać?

2. Co sądzicie o laskach popychaczy CrMo? Warto nie warto, z jakiego powodu lepiej alu?

3. Jest sens kupować szpilki głowicy CrMo czy zwykłe dadzą radę przy zakładanym doładowaniu około 1bar?

4. Czy powrót do baku musi być rozwiązany tak, jak pisze KUTER czyli przez trójnik czy może lepiej zrobić go bezpośrednio do baku? Przewody 8mm będą odpowiednie?

5. Mam docisk Kenedy stage 2 myślałem żeby zwykła tarcze 200mm obić okładziną kevlarową bo nie jest to duży koszt ale nie słyszałem nic o tarczy bez sprężynek ktoś przybliży mi to rozwiązanie?

Jaqo myślałeś cos na tym kołem 36-1 bo coś kiedyś pisałeś, że będziesz dorabiał? Z tego co widzialem to w maluchu masz chyba cały zestaw od CB?

Bartek
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 1 Grudnia 2014, 15:19 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Co do korbowodów. Porównywaliście seryjne korbowody z aftermarketowymi I-beam? Porównywaliście seryjne korby z korbowodami z turbodoładowanych aut współczesnych? Ja tak. Zapewniam was, ze mają duuuuuużo zapasu. Jestem skłonny wysunąć tezę, że nie jesteście w stanie wygenerować z garbusowego silnika tyle mocy, żeby pogiąć seryjne korbowody. Ba, jestem w skłonny stwierdzić, że garbusowy silnik bez sporych przeróbek nie jest w stanie ich pogiąć - prędzej urwie się coś innego.
W NASZYM przypadku turbo mniej naraża seryjne korby niż tuning wolnossący (na tym samym poziomie mocowym). Dlaczego?
(Żeby zrozumieć dalszą część proszę o najpierw o zrozumienie zależności między mocą a momentem obrotowym)

W silniku turbodoładowanym, regulując ciśnienie możemy bardzo podnosić moment w dolnych partiach obrotów przez co zadaną moc zazwyczaj można zrobić dość nisko (żeby robić ją wysoko wymagało by to sporych modyfikacji głowic i rozrządu a nikomu się nie chce bo to drogie i po co jak nie trzeba - tak w skrócie)

W silniku wolnossącym jest trochę inna bajka - nie możemy w ta dużym stopniu podnosić momentu (sprawność wolumetryczna wolnossącego silnika garbowego na najwyższym poziomie to co - 110% maaaaks) więc z prostego wzoru na moc wychodzi, że żeby ją wygenerować trzeba iść w obroty tzn przesunąć możliwy do uzyskania moment obrotowy wyżej - im wyżej tym większa moc. Prosta matematyka. Dla tego F1 tak wysoko się kręci - jeśli z danego cylindra w danej konfiguracji możemy wygenerować tyle a tyle momentu przy takiej a takiej sprawności to przenosząc tą sprawność silnika w wyższe partie obrotów mamy więcej mocy - matematyka. Moment nie jest nigdzie strasznie duży (porównywalnie). Dla tego to jest takie drogie

I co to ma do korbowodów. A no tyle że siły ściskające korbowody w silniku turbodoładowanym o mocy powiedzmy 160 koni będą dużo większe niż w silniku wolnossącym generującym tą samą moc (bo silnik wolnossący będzie generował mniejszy moment ale wyżej).
Siły rozciągające korbowód będą za to większe w silniku wolnossacym - zwłaszcza przy zastosowaniu baaaaaaardzo ciężkich garbowych (ble) tłoków.

No dobra to teraz popatrzmy na budowę garbusowego korbowodu - jest to (baaaardzo grubaśny) I-beam. Dostępne są aftermarketowe tzw kute (seryjne też są kute!!!) I-beam i H-beam. Jak one mają się do siebie? Wszyscy wszędzie ładują h-beamy w dzisiejszych czasach (mowie ogólnie o tuningu) mówiąc potem o "niewaleniu niutem z dołu". Dlaczego? Nie wiem, taka moda.
Korbowód I-beam jest MOCNIEJSZY od h-beam o tej samej wadze jeśli chodzi o przenoszenie sił ściskających, mniej się również wygina przez co jest w stanie dużo dłużej pracować na granicy swojej wytrzymałości bez zmęczenia materiału. Żeby h-beam miał taką samą wytrzymałość musiałby ważyć kilkadziesiąt% więcej.
Korbowód h-beam ze względu na swój kształt zwłaszcza przy stopce jest za to dużo mocniejszy na rozciąganie.
Wniosek jest prosty - w silnikach wolnoobrotowych ( garbie tak do 7krpm patrząc na mase tłoków) używamy I-beamów (taniej, mocniej) powyżej tego - h-beamy

Wszystko jasne? To teraz mały mind fuck:
Silnik garbusowe 1600, seryjny wał, blok, korbowody (odelżone!) głowice, cylindry i tak dalej
POWER:194hp/7650rpm
TORQUE:195Nm/6100rpm(138,7lbs)


Dla czego seyjne korby wytrzymały? Moment na nich nie robi wrażenia bo to seryjne, grube, przewymiarowane I-beamy. A obroty? W.g. mojej teorii powinny się urwać? Coś xxxxxx**Very Happy A nie bo gość umie liczyć i wsadził takie tłoki (porównanie z serią)


Ich waga jest o tyle mniejsza, że korbowody mają pełen luz - przy 8krpm te korby widzą siły jak przy 5 czy 6ciu krpm z normalnym tłokiem (nie pamiętam dokładnych liczb ale różnica gigantyczna)



Przy robieniu garbusowych silników pamiętajcie - one tak się różnią od współczesnych konstrukcji, że:
-garbusy są zbudowane z gigantycznym zapasem, współczesne auta - prawie nigdy
-każdy element silnika i jego zmiany wpływają na inne elementy
-Doświadczenia dresów od uturbiania bmw nic wam nie dadzą
-ludowe mądrości na temat tuningu których teraz w necie pełno - nie zawsze do nas przystają
-my, żeby osiągnąć śmiesznie małe moce jak 150km musimy posiąść tyle wiedzy ile taki przysłowiowy hondziarz nigdy nie będzie miał bo nie musi. My musimy zaprojektować cały silnik od nowa (układ smarowania, skok i średnica tłoka, długość korbowodów, cały rozrząd, chłodzenia, głowice.....) a on musi kupić chiński wydech za 300zł i naklejkę mugena
-nie musicie się mnie słuchać;p
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 1 Grudnia 2014, 15:28 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




1.W sklepach garbowych w PL są 2 rodzaje podwójnych sprężynek wzmocnione i zwykłe podwójne (wzmocnione są tańsze) które wybrać?

Pokaż linki

2. Co sądzicie o laskach popychaczy CrMo? Warto nie warto, z jakiego powodu lepiej alu?
Warto jak Cię nie stać na mocne alu. Warto alu z powodu na większą rozszerzalność cieplną i mniejszą masę - generalnie stalowe klepią, zmniejszają wznios zaworu i obciążają rozrząd.

3. Jest sens kupować szpilki głowicy CrMo czy zwykłe dadzą radę przy zakładanym doładowaniu około 1bar?
Jest sens, seryjne może dadzą radę jak nie są zmęczone, kwestia czy chcesz sprawdzać. Seryjne 10mm na pewno dzadzą radę - kwestia co na to blok.

4. Czy powrót do baku musi być rozwiązany tak, jak pisze KUTER czyli przez trójnik czy może lepiej zrobić go bezpośrednio do baku? Przewody 8mm będą odpowiednie?
Lepiej do baku. 8mm zasilanie 6mm powrót do 200 koni pewnie starczy

5. Mam docisk Kenedy stage 2 myślałem żeby zwykła tarcze 200mm obić okładziną kevlarową bo nie jest to duży koszt ale nie słyszałem nic o tarczy bez sprężynek ktoś przybliży mi to rozwiązanie?
Nie ma sensu nic obijać, zwykły organik działa u mnie w garbomaluchu w dragu więc... Tarcze ze sprężynkami w garbusie się rozpadają - przetestowane osobiście. Można kupić tarcze bez nich, dość tanio

Jaqo myślałeś cos na tym kołem 36-1 bo coś kiedyś pisałeś, że będziesz dorabiał? Z tego co widzialem to w maluchu masz chyba cały zestaw od CB?
Myślałem, mam już nawet rysunki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 1 Grudnia 2014, 15:32 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Aaaa zapomniałem napisać:
Seryjne korbowody wszystko pięknie ALE:
One prawie zawsze wymagają regeneracji stopki, wymiany tulejki, upierdliwego wyważania a do tego nie wiemy i nie da się sprawdzić w jakim stanie są śrubki (czy ktoś ich nie przeciągnął albo ile razy były już używane).
Taniej, szybciej i mocniej jest kupić scatowskie I-beam ze śrubkami ARP - wymiary trzymają zawsze, śrubki są wieczne, są trochę mocniejsze, wyważone profesjonalnie i są tanie. (130 dol?)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Turo-sprezarka
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group