Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> 2xIDF 40 do silnika 1300 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
2xIDF 40 do silnika 1300
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 14:02 Odpowiedz z cytatem
salem20
Newbie

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz




Witam!
Ostatnio okazyjnie udało mi się kupić 2 gaźniki IDF 40 wraz z kolektorami.
Obecnie w moim garbie siedzi silnik 1300 na podwójnym dolocie. Gaźniki dla niego trochę duże i stąd pytanie:

Czy bardziej się opłaca szukać silnika 1600 do dalszych modyfikacji czy próbować zwiększyć pojemność obecnego i wtedy dalej modyfikować?

Cel: przekroczyć granicę 100KM

Jak myślicie?
Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 14:28 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




1.3 ab od 1.6 zasadniczo różni się cylindrami i rozwiertem głowic, blok, chłodzenie etc jest takie samo. Przekroczyć 100km nie będzie łatwo wolnossacym 1.6

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 15:05 Odpowiedz z cytatem
salem20
Newbie

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz




Myślę że 100KM jest osiągalne z zachowaniem jeszcze jako takich kosztów. Oczywiście marzeniem byłby silnik TYP4 no ale.... W każdym razie zastanawiam się czy opłacalna jest właśnie procedura wymiany cylindrów itp. w silniku 1300. Teoretycznie mocą nie różni się wiele od 1600.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 15:37 Odpowiedz z cytatem
Whyshchuck
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1828
Skąd: Warszawa
1978 VW Typ 1 1200C




salem20 napisał:
Myślę że 100KM jest osiągalne z zachowaniem jeszcze jako takich kosztów. Oczywiście marzeniem byłby silnik TYP4 no ale.... W każdym razie zastanawiam się czy opłacalna jest właśnie procedura wymiany cylindrów itp. w silniku 1300. Teoretycznie mocą nie różni się wiele od 1600.


Z 1600 to będzie gimnastyka. Rozumiem jednak, że myśląc o rozwiercaniu dopuszczasz również zastosowanie zestawu, który da Ci większa pojemność niż 1600. Składając 1835 lub 1915 z wałkiem c45 bez ingerowania w głowice powinieneś osiągnąć coś około 100 koni. Powyżej to juz sporo czasu wiedzy i pieniędzy).

Mam gotowy, kompletny silnik 1835 cc o mocy 126 koni na sprzedaż. wyjdzie taniej niż wszystkie części i nakład pracy konieczny dla osiągnięcia takiego efektu.

_________________
∃x (Fx & (y)(Fy→y=x & Gx))
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 15:44 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Co to znaczy opłacalna.
100 konny silnik 1300 nie jest ani tani w budowie, ani latwy (zwłaszcza, jeśli zadajesz takie pytania to znaczy, że jeszcze troche musisz poogarniać) ani specjalnie przyjemny w jeździe po drodze. Pamiętaj, że w realnym świecie 100konny silnik 1600 będzie dużo szybszy ( i trwalszy) od 100konnego silnika 1300. w garbusie tak łatwo zmienia się pojemność, że zostawanie przy 1600 jeśli budujesz silnik od nowa - nie ma sensu.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 15:58 Odpowiedz z cytatem
salem20
Newbie

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz




@jaqo masz rację trochę ciężko zdefiniować tą opłacalność Smile. Może źle się wyraziłem, szukam raczej kompromisu - czy rezygnując z zakupu nowego silnika można potraktować 1300 jako bazę i osiągnąć cel oraz jak wy (jako ci bardziej doświadczeni) to widzicie.

Zdaję sobie sprawę z przewagi 1600 ale obecnie wcale nie tak łatwo go kupić, a gdy doliczy się do niego koszty ewentualnych modyfikacji to już całkiem można popłynąć. 1300 mam i stąd pomysł żeby to na nim działać ale wiem że to nie jest silnik do tego najlepiej przeznaczony.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 19:39 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Jeśli masz 1300 ab czyli a wychodzi na to, że tak to jest to tak samo dobra baza jak silnik 1600 - a nawet lepsza bo zazwyczaj jest mniej wyrąbany. Baza czyli blok, wał i głowice są dobre - resztę i tak zmieniasz. Jeśli zmieniasz pojemność to pomyśl na jaką - tłoki cylindry aa 94mm są teraz tanie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 19:40 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Określ swój budżet to będzie można coś doradzić.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 21 Listopada 2014, 22:39 Odpowiedz z cytatem
salem20
Newbie

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz




Do założenia Gaźników brakuje mi jeszcze sterowania i filtrów. Zestaw w sklepie kosztuje obecnie ok 750zł
http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_info.php?cPath=25_58_278&products_id=6008

obecny budżet określam na ok 5000zł. Może z czasem się zmieni. W następnej kolejności myślałem o zestawie właśnie cylindrów i wydechu(nie wiem czy słusznie)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 22 Listopada 2014, 14:32 Odpowiedz z cytatem
jaqo
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1243
Skąd: warszawa-łomianki




Hmm 5kpln to nie jest dużo niestety ale cos pomyslimy. Podstawowe pytanie - w jakim stanie jest wał, blok, pompa oleju, korbowody i panewki? Sam remont serii może pochłonąć taki budżet.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 24 Listopada 2014, 10:48 Odpowiedz z cytatem
salem20
Newbie

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz




Silnik był w pełni ładnie działający, obecnie leży wyjęty na czas remontu. W obecnej chwili nie bardzo mam czas go rozbierać ale będę na bierząco dawał znać jak wygląda sytuacja:)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Listopada 2014, 17:30 Odpowiedz z cytatem
kredek
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 131
Skąd: Ciecierzyn




Tak trochę w temacie a trochę nie ......... czy jest jakas statystyka o ile KM wzrasta moc po zastosowaniu np takich dwóch weberów w stosunku do seryjnego gaźnika ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Listopada 2014, 18:06 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Nie słyszałem o zadnym silniku w polsce który byłby hamowany na solexie a potem w tej samej konfiguracji hamowany z dwoma podwójnymi gaźnikami. Statystycznie wiec, trudno powiedzieć Wink

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 27 Listopada 2014, 18:33 Odpowiedz z cytatem
kredek
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 131
Skąd: Ciecierzyn




A ktos w ogóle jakoś sie wypowiadał na ten temat czy jest to ok 5 -10 - 20 KM wiecej ?, czy tez może bardziej moment się zwieksza niz moc ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Listopada 2014, 21:49 Odpowiedz z cytatem
d.bois
Moderator

 
Dołączył: 04 Sie 2003
Posty: 4384
Skąd: Warszawa
1972 VW Typ 1 1200A




Nie do końca miarodajnie ale:

na dwóch solexach 35 pdsit - 85,5 KM
na 2 dellorto DRLA 40 - 98 KM

Szczegóły tu:
http://www.garbiarnia.com/forum/viewtopic.php?t=18194&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

2xIDF 40 do silnika 1300
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group