Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Turbo w garbie! Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Turbo w garbie!
PostWysłany: 9 Maj 2005, 16:07 Odpowiedz z cytatem
tmazurowski
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 113
Skąd: Starogard Gdański




http://www.ebay.pl/viItem?ItemId=7973314835

Czy ktoś spotkał się z takim czymś?
Cena jak na razie dość przystępna, a efekt mógłby być ciekawy.

_________________
Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Maj 2005, 16:27 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Troche chrzania ale sam pomysl jest dobry.
Tylko tutaj niewiele oferuja - wiekszosc trzeba zrobic samemu. Ale fakt, to da sie zrobic, tylko ze w sumie sama turbosprezarke to mozna sobie kupic na szrocie.
Generalnie jesli ktos potrafi i ma mozliwosc skonstruowania wydechu i dolotu to jest do dobry i tani sposob na spora i przyjazna moc.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Maj 2005, 18:03 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4697
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




moje ulubione słowo - TURBO
długo szukam i mam już troche informacji - od epokowej sprężarki w Garbie do nowoczesnego turbo, ale to wciąż mało....turbina może i tania, ale samo wyliczenie tego ustrojstwa dolotowego Confused i konstrukcja- zbija mnie z tropu....
za to gotowy zestaw Very Happy to co innego Exclamation taki bolt-on
Tu znajdziesz opis turbiny w Garbie:

http://vwtrendsweb.com/tech/0211vwt_turbo/

instalacja :
http://vwtrendsweb.com/tech/0211vwt_turbo02/

taki gotowy KIT, koszty? hm...ok 5 tyś za zestaw.osiągi?....może ten cytat zachęci :

"During the installation, the quip around the shop was, "Ferdinand would love this," and after driving it--as it pounced from a fast 70mph to a white-knuckle 90mph in a little less than two seconds--we would have to agree."

Twisted Evil mały szatan Twisted Evil

a tu gotowy zestaw do kupienia
http://www.turbocity.com/product_info.php?cPath=62&products_id=526

ja bym się skusił,na seryjnym 1600 z turbo jest już czym poszleć, a codopiero z takim 1.8 albo większym

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Maj 2005, 20:21 Odpowiedz z cytatem
tmazurowski
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 113
Skąd: Starogard Gdański




Cytat:
....turbina może i tania, ale samo wyliczenie tego ustrojstwa dolotowego


A co tam jest do liczenia???
Mi się wydaje że wystarczy obudować gaźniki w szczelną blaszaną puszkę, doprowadzić do niej rurami powietrze z turbiny (może nawet przez intercooler) i dolot gotowy. Żadna ciężka sprawa. Samemu to można na gientarce z rury 2 lub 2,5 calowej zrobić. To pryszcz.
Gorzej sprawa wygląda z dorobieniem wydechu, bo to już z kwasówki tżeba robić, a ta jest dość droga. Jak dasz duże średnice to nic nie musisz liczyć. Jak nie będzie zbytnich oporów w przepływie powietrza to wszystko będzie grało.
Jak dobierzesz odpowiednią (nie za mocną) sprężarkę i blow-off'a, do tego nowa pompka paliwa i porządne przewody paliwowe (bo należy zwiększyć ciśnienie paliwa podawane do gaźników), to powinno być OK.

_________________
Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Maj 2005, 20:38 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




tmazurowski napisał:
Cytat:
....turbina może i tania, ale samo wyliczenie tego ustrojstwa dolotowego


A co tam jest do liczenia???
Mi się wydaje że wystarczy obudować gaźniki w szczelną blaszaną puszkę, doprowadzić do niej rurami powietrze z turbiny (może nawet przez intercooler) i dolot gotowy. Żadna ciężka sprawa. Samemu to można na gientarce z rury 2 lub 2,5 calowej zrobić. To pryszcz.
Gorzej sprawa wygląda z dorobieniem wydechu, bo to już z kwasówki tżeba robić, a ta jest dość droga. Jak dasz duże średnice to nic nie musisz liczyć. Jak nie będzie zbytnich oporów w przepływie powietrza to wszystko będzie grało.
Jak dobierzesz odpowiednią (nie za mocną) sprężarkę i blow-off'a, do tego nowa pompka paliwa i porządne przewody paliwowe (bo należy zwiększyć ciśnienie paliwa podawane do gaźników), to powinno być OK.



Dolot to akurat w turbo nie musi byc liczony racja ale.
Nie bardzo wystarczy podlaczyc rury do gaznikow bo skonczy sie to splynieciem tlokow.
Gazniki takie jakie mamy czyli weber idf czy dellortasy drla jest normalnym gaznikiem pracujacym na podcisnieniu a nie w warunkach dodatniego cisnienia.
Mozna oczywiscie kupic kit do przerobienia ich na gazniki cisnieniowe.
A z reszta zestaw taki jest bardzo efektowny ale niestety robia sie tam kilomerty rur ktore trzeba napompowac cisnieniem.

Juz kiedys nad tym mysalem i mysle ze najprostrzym rozwiazaniem jest puszenie turbo przez orginalny nacinieniowy gaznik np z renault 5 turbo ktory postawisz na standartowym kolektorze od garba.
Do takiej zabawy trzreba ogarniac temat turbo i gaznik bo to nie jest silnik gdzie podpinasz swinke pod komputer silnika i wysterowujesz wszystko tak zeby bylo bezpiecznie

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Maj 2005, 20:42 Odpowiedz z cytatem
rebel
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 22 Mar 2004
Posty: 1543
Skąd: Warszawa - Wyględów
1971 VW Typ 1 1302




wszystko swietnie, ale chlcać bedze pewnie około 20 Smile ja tam wolę na razie wolnossący typ 1 na dużych zaworach i Dellortasach Smile
Ale... może z czasem...

_________________

http://california-look.pl/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 9 Maj 2005, 21:01 Odpowiedz z cytatem
Qcyk
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 4697
Skąd: Konstancin
1975 VW Typ 1 1200A




Rolling Eyes bez obliczeń mówicie...hm..a czy to nie musi mieć odpowiedniego przepływu Confused ..może ktos zostenie pionierem?chętnie podpatrzę jakies rozwiązania

_________________
CHEAP - FAST - RELIABLE you can only pick two.
www.cal-look.pl
www.locobandito.blogspot.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Maj 2005, 21:16 Odpowiedz z cytatem
tmazurowski
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 113
Skąd: Starogard Gdański




Cytat:
LUQU: Mozna oczywiscie kupic kit do przerobienia ich na gazniki cisnieniowe.
A z reszta zestaw taki jest bardzo efektowny ale niestety robia sie tam kilomerty rur ktore trzeba napompowac cisnieniem.

a masz do tego jakiegoś linka albo foto, chętnie bym na takie coś popatrzył.

_________________
Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Maj 2005, 22:04 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ale mozna zrobic draw through, zrobic gaznik PRZED turbo. Prosciej i mniej rur.


Ostatnio zmieniony przez qubek dnia 11 Maj 2005, 13:39, w całości zmieniany 1 raz

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Maj 2005, 22:32 Odpowiedz z cytatem
tmazurowski
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 113
Skąd: Starogard Gdański




dawajcie od razu jakieś fotki albo linki, żebyśmy wiedzieli jak to wygląda
Cytat:
Ale mozna zrobic drow thru, zrobic gaznik PRZED turbo. Prosciej i mniej rur.

a co to znaczy i na czym polega DROW THRU?

_________________
Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PostWysłany: 9 Maj 2005, 22:44 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




No wlasni na tym ze gaznik jest przed turbosprezarka a potem po prostu kolektory do glowic.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Maj 2005, 23:10 Odpowiedz z cytatem
LUQU
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 258
Skąd: Warszawa




jest i taka opcja ale hmmm..... Qubek pomysl o tej mieszance paliwowo powietrznej przelatujacej przez jak by nie patrzec dosc gorace turbo Smile .
Wiem wiem niby tak sie robi i jakos dziala ale ja bym zawsze mial maly dygot partzac na rozgrzany do czerwonosci kolektor i ciepla czesc turbo Razz
Mysle ze opcja ktora zaproponowalem byla by najprostrza i najtansza do zrobiania druciarskim domowym sposobem

_________________
Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 9 Maj 2005, 23:37 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Lukasz, nie badz jak Ci ze streetracingu co turbo to widzieli u wujka w dieslu jak im raz otworzyl laskawie maske Wink Bo tylko tam takie opinie slyszalem.
To jest normalny uklad i nie ma z tym zadnego problemu.
I na dodatk naprostszy.
AJ Sims chyba nawet sprzedaje takie kity bolt on z tego co pamietam.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Maj 2005, 01:01 Odpowiedz z cytatem
Blazlov
Bez rangi

 
Dołączył: 30 Sty 2004
Posty: 2585




http://groups.msn.com/_Secure/0TwCfArYWLnpdzOk8dvSjrFDYVnACUu0XUSqjQDG2NLUSr2pQ6ODFt9y8xjImLO9KZoULBrcn7t8fg1GcU8CgnoAoDSzTq82ld8TwPjVFpELJ5GTZjatzOQ/race%20car%20003.jpg?dc=4675478704831908867 Very Happy

_________________
Edek z krainy kredek

despite all my rage i am still just a rat in a cage

https://www.facebook.com/Projekt58

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Maj 2005, 02:06 Odpowiedz z cytatem
chris burns
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 826
Skąd: londyn/warszawa
1998 VW Typ 1 1303S




Turbos are great and can make lots of power cheaply
I wouldn't necessarily suggest a turbo T4 in a Buss, though.
The easiest is to turbo a T1 in a Beetle. Buy as little as possible new. http://www.pbase.com/slimboyfat/image/42873941 Most scrap yards are full of dead turbo cars- Fiats,Saabs, whatever.
This car has a turbo from a Fiat Croma on a T1 1835cc engine. They took the complete turbo system off it and the turbo installation cost them less than 1000zl. It runs 12s,which is about as fast as a new 911 Turbo.
If you are going to turbo a T4, I would use a 1700 and not a 2000 as the cylinder head has more meat because of the smaller cylinder size.
With turbos engine size doesn't make that much of a difference to power output.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Turbo w garbie!
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group