Wysłany: 9 Maj 2005, 16:07 |
|
|
tmazurowski |
Włączacz Klaksonu |
            
|
|
|
Dołączył: 04 Mar 2005 |
Posty: 113 |
Skąd: Starogard Gdański |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
_________________ Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański |
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 16:27 |
|
|
qubek |
Generalissimus |
              
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
Troche chrzania ale sam pomysl jest dobry.
Tylko tutaj niewiele oferuja - wiekszosc trzeba zrobic samemu. Ale fakt, to da sie zrobic, tylko ze w sumie sama turbosprezarke to mozna sobie kupic na szrocie.
Generalnie jesli ktos potrafi i ma mozliwosc skonstruowania wydechu i dolotu to jest do dobry i tani sposob na spora i przyjazna moc. |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 9 Maj 2005, 18:03 |
|
|
Qcyk |
Modyfikatornik Maksymalny |
             
|
 |
|
Dołączył: 04 Wrz 2004 |
Posty: 4697 |
Skąd: Konstancin |
1975 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
moje ulubione słowo - TURBO
długo szukam i mam już troche informacji - od epokowej sprężarki w Garbie do nowoczesnego turbo, ale to wciąż mało....turbina może i tania, ale samo wyliczenie tego ustrojstwa dolotowego i konstrukcja- zbija mnie z tropu....
za to gotowy zestaw to co innego taki bolt-on
Tu znajdziesz opis turbiny w Garbie:
http://vwtrendsweb.com/tech/0211vwt_turbo/
instalacja :
http://vwtrendsweb.com/tech/0211vwt_turbo02/
taki gotowy KIT, koszty? hm...ok 5 tyś za zestaw.osiągi?....może ten cytat zachęci :
"During the installation, the quip around the shop was, "Ferdinand would love this," and after driving it--as it pounced from a fast 70mph to a white-knuckle 90mph in a little less than two seconds--we would have to agree."
mały szatan
a tu gotowy zestaw do kupienia
http://www.turbocity.com/product_info.php?cPath=62&products_id=526
ja bym się skusił,na seryjnym 1600 z turbo jest już czym poszleć, a codopiero z takim 1.8 albo większym  |
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 9 Maj 2005, 20:21 |
|
|
tmazurowski |
Włączacz Klaksonu |
            
|
|
|
Dołączył: 04 Mar 2005 |
Posty: 113 |
Skąd: Starogard Gdański |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Cytat: | ....turbina może i tania, ale samo wyliczenie tego ustrojstwa dolotowego |
A co tam jest do liczenia???
Mi się wydaje że wystarczy obudować gaźniki w szczelną blaszaną puszkę, doprowadzić do niej rurami powietrze z turbiny (może nawet przez intercooler) i dolot gotowy. Żadna ciężka sprawa. Samemu to można na gientarce z rury 2 lub 2,5 calowej zrobić. To pryszcz.
Gorzej sprawa wygląda z dorobieniem wydechu, bo to już z kwasówki tżeba robić, a ta jest dość droga. Jak dasz duże średnice to nic nie musisz liczyć. Jak nie będzie zbytnich oporów w przepływie powietrza to wszystko będzie grało.
Jak dobierzesz odpowiednią (nie za mocną) sprężarkę i blow-off'a, do tego nowa pompka paliwa i porządne przewody paliwowe (bo należy zwiększyć ciśnienie paliwa podawane do gaźników), to powinno być OK. |
|
_________________ Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański |
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 9 Maj 2005, 20:38 |
|
|
LUQU |
Nalewacz Paliwa |
              
|
 |
|
Dołączył: 07 Paź 2003 |
Posty: 258 |
Skąd: Warszawa |
|
|
|
 |
 |
 |
|
tmazurowski napisał: | Cytat: | ....turbina może i tania, ale samo wyliczenie tego ustrojstwa dolotowego |
A co tam jest do liczenia???
Mi się wydaje że wystarczy obudować gaźniki w szczelną blaszaną puszkę, doprowadzić do niej rurami powietrze z turbiny (może nawet przez intercooler) i dolot gotowy. Żadna ciężka sprawa. Samemu to można na gientarce z rury 2 lub 2,5 calowej zrobić. To pryszcz.
Gorzej sprawa wygląda z dorobieniem wydechu, bo to już z kwasówki tżeba robić, a ta jest dość droga. Jak dasz duże średnice to nic nie musisz liczyć. Jak nie będzie zbytnich oporów w przepływie powietrza to wszystko będzie grało.
Jak dobierzesz odpowiednią (nie za mocną) sprężarkę i blow-off'a, do tego nowa pompka paliwa i porządne przewody paliwowe (bo należy zwiększyć ciśnienie paliwa podawane do gaźników), to powinno być OK. |
Dolot to akurat w turbo nie musi byc liczony racja ale.
Nie bardzo wystarczy podlaczyc rury do gaznikow bo skonczy sie to splynieciem tlokow.
Gazniki takie jakie mamy czyli weber idf czy dellortasy drla jest normalnym gaznikiem pracujacym na podcisnieniu a nie w warunkach dodatniego cisnienia.
Mozna oczywiscie kupic kit do przerobienia ich na gazniki cisnieniowe.
A z reszta zestaw taki jest bardzo efektowny ale niestety robia sie tam kilomerty rur ktore trzeba napompowac cisnieniem.
Juz kiedys nad tym mysalem i mysle ze najprostrzym rozwiazaniem jest puszenie turbo przez orginalny nacinieniowy gaznik np z renault 5 turbo ktory postawisz na standartowym kolektorze od garba.
Do takiej zabawy trzreba ogarniac temat turbo i gaznik bo to nie jest silnik gdzie podpinasz swinke pod komputer silnika i wysterowujesz wszystko tak zeby bylo bezpiecznie |
|
_________________ Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl |
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 9 Maj 2005, 20:42 |
|
|
rebel |
Mierzalnik Przerwy |
             
|
 |
|
Dołączył: 22 Mar 2004 |
Posty: 1543 |
Skąd: Warszawa - Wyględów |
1971 VW Typ 1 1302 |
|
|
 |
 |
 |
|
wszystko swietnie, ale chlcać bedze pewnie około 20 ja tam wolę na razie wolnossący typ 1 na dużych zaworach i Dellortasach
Ale... może z czasem... |
|
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 21:01 |
|
|
Qcyk |
Modyfikatornik Maksymalny |
             
|
 |
|
Dołączył: 04 Wrz 2004 |
Posty: 4697 |
Skąd: Konstancin |
1975 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
bez obliczeń mówicie...hm..a czy to nie musi mieć odpowiedniego przepływu ..może ktos zostenie pionierem?chętnie podpatrzę jakies rozwiązania  |
|
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 21:16 |
|
|
tmazurowski |
Włączacz Klaksonu |
            
|
|
|
Dołączył: 04 Mar 2005 |
Posty: 113 |
Skąd: Starogard Gdański |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Cytat: | LUQU: Mozna oczywiscie kupic kit do przerobienia ich na gazniki cisnieniowe.
A z reszta zestaw taki jest bardzo efektowny ale niestety robia sie tam kilomerty rur ktore trzeba napompowac cisnieniem. |
a masz do tego jakiegoś linka albo foto, chętnie bym na takie coś popatrzył. |
|
_________________ Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański |
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 22:04 |
|
|
qubek |
Generalissimus |
              
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
Ale mozna zrobic draw through, zrobic gaznik PRZED turbo. Prosciej i mniej rur. |
|
Ostatnio zmieniony przez qubek dnia 11 Maj 2005, 13:39, w całości zmieniany 1 raz _________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 22:32 |
|
|
tmazurowski |
Włączacz Klaksonu |
            
|
|
|
Dołączył: 04 Mar 2005 |
Posty: 113 |
Skąd: Starogard Gdański |
|
|
|
 |
 |
 |
|
dawajcie od razu jakieś fotki albo linki, żebyśmy wiedzieli jak to wygląda
Cytat: | Ale mozna zrobic drow thru, zrobic gaznik PRZED turbo. Prosciej i mniej rur. |
a co to znaczy i na czym polega DROW THRU? |
|
_________________ Tomek Mazurowski '83 + Ogr '77 & Peloponez '78 - pojechał na szrot-szkoda
Starogard Gdański |
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 22:44 |
|
|
qubek |
Generalissimus |
              
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
No wlasni na tym ze gaznik jest przed turbosprezarka a potem po prostu kolektory do glowic. |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 23:10 |
|
|
LUQU |
Nalewacz Paliwa |
              
|
 |
|
Dołączył: 07 Paź 2003 |
Posty: 258 |
Skąd: Warszawa |
|
|
|
 |
 |
 |
|
jest i taka opcja ale hmmm..... Qubek pomysl o tej mieszance paliwowo powietrznej przelatujacej przez jak by nie patrzec dosc gorace turbo .
Wiem wiem niby tak sie robi i jakos dziala ale ja bym zawsze mial maly dygot partzac na rozgrzany do czerwonosci kolektor i ciepla czesc turbo
Mysle ze opcja ktora zaproponowalem byla by najprostrza i najtansza do zrobiania druciarskim domowym sposobem |
|
_________________ Pozdrawiam LUQU
Rossi-Look-złom-padaka jezdzi i nawet jakos wyglada
.:::TEA-TIME-TUNING:::...
www.teatimetuning.pl |
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 9 Maj 2005, 23:37 |
|
|
qubek |
Generalissimus |
              
|
 |
|
Dołączył: 10 Gru 2003 |
Posty: dużo |
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:) |
1968 VW Typ 1 1200A |
|
|
 |
 |
 |
|
Lukasz, nie badz jak Ci ze streetracingu co turbo to widzieli u wujka w dieslu jak im raz otworzyl laskawie maske Bo tylko tam takie opinie slyszalem.
To jest normalny uklad i nie ma z tym zadnego problemu.
I na dodatk naprostszy.
AJ Sims chyba nawet sprzedaje takie kity bolt on z tego co pamietam. |
|
_________________ "Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam. |
|
|
|
Wysłany: 10 Maj 2005, 01:01 |
|
|
Blazlov |
Bez rangi |
              
|
 |
|
Dołączył: 30 Sty 2004 |
Posty: 2588 |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Wysłany: 10 Maj 2005, 02:06 |
|
|
chris burns |
Zmieniacz Biegów |
             
|
 |
|
Dołączył: 28 Lis 2004 |
Posty: 834 |
Skąd: londyn/warszawa |
1998 VW Typ 1 1303S |
|
|
 |
 |
 |
|
Turbos are great and can make lots of power cheaply
I wouldn't necessarily suggest a turbo T4 in a Buss, though.
The easiest is to turbo a T1 in a Beetle. Buy as little as possible new. http://www.pbase.com/slimboyfat/image/42873941 Most scrap yards are full of dead turbo cars- Fiats,Saabs, whatever.
This car has a turbo from a Fiat Croma on a T1 1835cc engine. They took the complete turbo system off it and the turbo installation cost them less than 1000zl. It runs 12s,which is about as fast as a new 911 Turbo.
If you are going to turbo a T4, I would use a 1700 and not a 2000 as the cylinder head has more meat because of the smaller cylinder size.
With turbos engine size doesn't make that much of a difference to power output. |
|
|
|
|
 |
|
 |
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie |
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 4
Idź do strony 1, 2, 3, 4 Następny
|
|
|
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
|