Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Swap Silnik Diesel w T2 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Swap Silnik Diesel w T2
PostWysłany: 22 Kwietnia 2015, 01:00 Odpowiedz z cytatem
niesmiertelny9
Newbie

 
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 9




Witam.
W zwiazku ze mój benzyniak wymaga remontu pomyslalem ze mozna by go zmienic na rechota.
Wiem ze diesel w busie to nie dzwiek boksera ale napewno oszczedniejszy,mocniejszy no i najwazniejsze mniej pali.

Moze ktos w forumowiczów taki w swoim posiada.
Moze kto wstawial juz od kwadratowego i bylby w stanie podzielic sie doswiadczeniem.
Silnik jaki mnie najbardziej interesuje to 1.9 Tdi dodam.
Jak równiez wlozenie skrzyni biegów dieslowskiej bo wtedy silnik to juz mozna zamontowac jaki sie chce chyba.
Z gory dzieki Pozdrawiam

_________________
Wypijmy więc póki czas ,
bo za sto lat nie będzie nas!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 22 Kwietnia 2015, 23:55 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




jak włożysz silnik za tylną osią a skrzynia będzie do przodu (w kierunku jazdy), a tak musisz to włożyć jeśli chcesz zestaw silnik tdi + skrzynia tdi, to wtedy będziesz miał 5 biegów do tył i 1 do przodu. Nie wydaje mi się że da się tak łatwo przełożyć dyfer jak w garbusowej skrzyni.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 00:56 Odpowiedz z cytatem
Istquai
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 202
Skąd: Chełm/LBN




skrzynie można włożyć z T3, tylko wybierak jest z drugiej strony. ja bym się bardziej martwił o umiejscowienie chłodnicy..
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 08:21 Odpowiedz z cytatem
Bakter
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 1911
Skąd: Częstochowa




Istquai napisał:
skrzynie można włożyć z T3, tylko wybierak jest z drugiej strony. ja bym się bardziej martwił o umiejscowienie chłodnicy..


Skrzynia z T3 jest za krotka do TDI ;)
Da sie wlozyc taka z osobowki (przynajmniej do T3 to i do T2 sie uda) ale zabawy jest duuuzo i koszta niemale.
Wlasnie chlodnica to mniejszy problem bo jest troche aut z wodniakami i szlaki sa przetarte.
Jesli juz isc w rzedowke (co ogolnie odradzam w ogu) to jednak lepiej benzyne i najwyzej podtlenek LPG zeby bylo ekonomicznie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 09:07 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Żeby Ci się koszty przeróbki zwróciły, to musiałbyś później tym jeździć kilkadziesiąt lat codziennie.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 10:27 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2427
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Bakter napisał:

Wlasnie chlodnica to mniejszy problem bo jest troche aut z wodniakami i szlaki sa przetarte.


Ja bym chętnie zwiedził te "przetarte szlaki " bo to właśnie chłodnica odstraszyła mnie swojego czasu od takich pomysłów . Generalnie są dwie szkoły
- z przodu
: działająca ,ale wygląda to albo do dXpy, albo jeszcze bardziej...
Pewnym rozwiązaniem dla mnie do przyjęcia jest zamaskowanie chłodnicy w "westwaliowym" pojemniku na koło zapasowe- który to też urodziwy nie jest, ale jak reszta jakaś mniej więcej do kampingu nawiązująca ,to da się przełknąć Wink No chyba że ma tylko jeździć a wyglądać nie musi- ale moim zdaniem ogór jest już zbyt cenny żeby robić jakieś zmoty na poziomie gumofilców.
-z tyłu;
Da się zrobić prościej i tak że nie widać. Tyle że nie działa.Tzn działa ale krótko. I się przegrzewa. Pewnie zaraz ktoś zaprotestuje że ma i działa. Dobrze. Nawet się ucieszę- ale jak zobaczę. Bo te które oglądałem to -oczywiście działają bez problemu-a jakże Wink Liar Boo hoo! - tylko ze w koło zbiorniczka wyrównawczego farba do blachy wypłukana... Wink
Albo pojawiaję się kratki w miejscu tylnej klapy, jakieś dodatkowe "chrapy" do wlotu powietrza- i wracamy do tego co powyżej, tzn gównian ego wyglądu.
Tak czy siak kupa roboty (z akcentem na kupę Wink ) a efekt ...
no własnie -jaki ? Do jazdy rekreacyjno-wycieczkowej wiatrowe 1.6 już wystarcza , a do wożenia rupieci coś innego można kupić -choćby Transita- za 2-3 tys...
A bagażówkę z niespodzianką w sensie jakiegoś "diabelskiego" silnika może lepiej z t3 zrobić; też klimaty podobne, a wyglądać i działać będzie dużo lepiej
Podsumowując; ja czas który bym poświęcił na jakieś pseudoekonomiczne swapy wolę przeznaczyć na zarobienie dudków ,a niech sobie ogór pali te 12l benzyny ( 18 gazu Wink )na wiatrowym silniku...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 11:28 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Ja pieniądze wpompowane w zmiany silnika wolałbym przeznaczyć na remont własciwego lub kupno po prostu silnika z ogóra Wink

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 11:50 Odpowiedz z cytatem
Bakter
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 1911
Skąd: Częstochowa




bulikomaniak napisał:
Ja pieniądze wpompowane w zmiany silnika wolałbym przeznaczyć na remont własciwego lub kupno po prostu silnika z ogóra ;)


Zgadzam sie w calej rozciaglosci.

@Michal2 - ja tych szlakow nie znam az tak dobrze, zeby sie wypowiadac.
Sam mialem jednego ogora z chlodnia w miejscu zbiornika i takie rozwiazanie moge tylko odradzac :D ale jezdzi @Rysiu_Z_KGBus (rzedowka), jezdzi @Royce (WbX) na wodnych silnikach i z powodzeniem robia wiele kilometrow - o ile sie nie myle to jeden i drugi maja chlodnice pod autem ale glowy za to nie dam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 23 Kwietnia 2015, 16:57 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Wiele lat temu jak takie pomysły rodziły się także w mojej głowie to po wielu poszukiwaniach na zlotach wniosek był jeden, chłodnica pod Ogórem lub zakup w UK chłodnicy z Danbury, która jest ukryta w okrągłej obudowie jak do koła zapasowego.

Jednak tak jak większość użytkowników odpuściłem, zresztą wystarczy dołożyć do wiatrołapa 2xIDF lub DRLA, lepszy wydech oraz zapłon i jazda staje się przyjemniejsza

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Kwietnia 2015, 10:40 Odpowiedz z cytatem
Royce
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 12 Lut 2004
Posty: 675
Skąd: Sobótka




Bakter napisał:
bulikomaniak napisał:
Ja pieniądze wpompowane w zmiany silnika wolałbym przeznaczyć na remont własciwego lub kupno po prostu silnika z ogóra Wink


Zgadzam sie w calej rozciaglosci.

@Michal2 - ja tych szlakow nie znam az tak dobrze, zeby sie wypowiadac.
Sam mialem jednego ogora z chlodnia w miejscu zbiornika i takie rozwiazanie moge tylko odradzac Very Happy ale jezdzi @Rysiu_Z_KGBus (rzedowka), jezdzi @Royce (WbX) na wodnych silnikach i z powodzeniem robia wiele kilometrow - o ile sie nie myle to jeden i drugi maja chlodnice pod autem ale glowy za to nie dam.


Ja polecam wasserboxera. Silnik pasuje bez przeróbek ( skrzynia biegów , mocowanie silnika) , chłodnica itp bez cięcia i niszczenia ogórka ( w kazdej chwili można powrócić do 100% oryginału )
A i nic sie nie przegrzewa, można stac w korkach jezdzić w trasy i to całkiem szybko

PS: Rysiu ma juz chłodnice z przodu auta ( w koszu na kolo westy )

_________________
www.JazdaGarBusem.pl

www.garbclub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Maj 2015, 09:37 Odpowiedz z cytatem
olivier12082013
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 60
Skąd: Biłgoraj




Chciał bym się przyłączyć do tematu i poprosić o parę wskazówek. Montuje silnik diesla z t3 ( bo tak chce i już taki silnik mam chociaż jestem zwolennikiem 1.6 ben.) Chłodnice montuje z tyłu auta o tak o:

to jest konkretnie przykład swap z subaru diesel

1. Czy podejdą mi łapy mocowania silnika do ramy (Podobno trzeba przerabiać )
2. Czy i jak mam zatkać czy nie zatykać obiegu wody do nagrzewnicy

To chyba na razie pytań jak będę już się przymierzał do zamontowania będzie na pewno więcej problemów i więcej pytań Smile

Z góry dziekuje za pomoc Very Happy

_________________
yes
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 4 Maj 2015, 10:19 Odpowiedz z cytatem
Bakter
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 1911
Skąd: Częstochowa




olivier12082013 napisał:


1. Czy podejdą mi łapy mocowania silnika do ramy (Podobno trzeba przerabiać )
2. Czy i jak mam zatkać czy nie zatykać obiegu wody do nagrzewnicy



Ad1. Nie jestem pewien o ktore lapy Ci chodzi - z T2 czy T3 ale jeden i drugi to zupelnie inna bajka wiec raczej w zadna strone nie da sie tego spasowac.

Ad2. Nie wiem czy da sie zatkac ale mysle, ze "zmostkowanie" tez zalatwi sprawe.
Aczkolwiek moze warto je zostawic i wykorzystac? Nawet jesli nie zamierzasz jezdzic zima to w chlodniejsze dni tez ogrzewanie sie przydaje.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Maj 2015, 10:31 Odpowiedz z cytatem
olivier12082013
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 60
Skąd: Biłgoraj




Odp.1w dieslu są łapy mocowania silnika z otworami na przykręcenie śrubami do ramy. Prawdopodobnie nie podjedzie takie rozwiązanie i trzeba kombinować w subaru robią belkę coś w stuly uciętej w połowie ramki na obraz, ale tu przeszkadza misa olejowa.

Odp2. Mam zamiar jeździć tylko w lenie dni ale nawet w lato pada deszcz i robi się chłodno i jecze parowanie szyb więc ogrzewanie jak najbardzej ale myślałem żeby zamotnować prosztrze grzałki 12vz dmuchawą niż prowadzić przewody przez auto i montować nagrzewnice

_________________
yes
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 4 Maj 2015, 10:43 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Grzałki 12V działają tylko w połączeniu z magnetyzerem Wink

Czy dobrze rozumiem że chcesz założyć diesla z Subaru?!

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 4 Maj 2015, 12:00 Odpowiedz z cytatem
Bakter
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 1911
Skąd: Częstochowa




qubek napisał:
Grzałki 12V działają tylko w połączeniu z magnetyzerem ;)


True :)

qubek napisał:
Czy dobrze rozumiem że chcesz założyć diesla z Subaru?!


Chyba jednak nie, choc momentami tez sie gubie ;)

olivier12082013 napisał:

Chciał bym się przyłączyć do tematu i poprosić o parę wskazówek. Montuje silnik diesla z t3 ( bo tak chce i już taki silnik mam chociaż jestem zwolennikiem 1.6 ben.)



Ja wiem jak wygladaja lapy w dieslu T3 ale oprocz lap, sa tam jeszcze rury do ktorych sie je (te lapy) przykreca i dopiero calosc lapie do karoserii.
Ani jedno ani drugie moim zdaniem nie podejdzie do ogora bez jakis (raczej wiekszych niz mniejszych) modyfikacji
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Swap Silnik Diesel w T2
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group