Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Problem z Pertronix Ignitor + Bosch 010 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z Pertronix Ignitor + Bosch 010
PostWysłany: 19 Maj 2015, 12:09 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Mam problem z wkładką Pertronix.

Zakupiłem model dedykowany do Bosch 010 i okazuje się że nie wszystko pasuje jak należy.

Pierścień z magnesami:


Jest badziewnie wykonany, ma spory luz...

Największy problem to po założeniu do aparatu:

Osiada zbyt wysoko, uniemożliwa poprawne założenie palca, brakuje około 1,5mm aby palec pożądnie osadził się na ośce, a co za tym idzie jest luźny obraca się o parę stopni, bo języczek blokady nie wchodzi do końca.

Sprawdziłem na nowym zamienniku kupionym w garbusy.pl:

Jak i na używanym oryginalnym Bosch:


Efekt jest taki że po przejechaniu kilku KM, palec sie luzuje i zapłon się przestawia...

Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem?

Co z tym zrobić?

Mam dwa rozwiązania:
- podszlifować palec o te 1,5mm
- obciąć kołnież pierścienia co pozwoli wpuścić go niżej i wkleić na jakiś silikonowy klej odporny na wys. temp.

Co Wy na to?

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Maj 2015, 13:46 Odpowiedz z cytatem
El Adriano
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 2013
Skąd: Białystok
1977 VW Typ 1 1200




Podszlifowywałem podstawę palca i po tym zabiegu trzymał się bardzo stabilnie. To luźne kółeczko to słabo. U mnie ten pierścień wchodził wręcz na wcisk.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Maj 2015, 14:06 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Dzięki za radę.

Chyba też tak zrobię.
Pierścień dla pewności podkleję na klej.

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Maj 2015, 08:57 Odpowiedz z cytatem
YOGI
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1673
Skąd: Olsztyn




mam i 010 i dedykowany do niego Pertronix i montaz u mnie odbył się bez problemu. Na pewno numer Pertronixa jest poprawny?

_________________
Paweł vel YOGI
Vw 1979 1303 Black&Beige cabrio 1915cm3
VW T4 MULTIVAN Tim&Tom 2002 2.5 benzyna
Westfalia James Cook 2.9TD
GSM 607 395 047
Allegro: VW_Pasja
Części używane do Twojego VW
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Maj 2015, 09:45 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




YOGI napisał:
mam i 010 i dedykowany do niego Pertronix i montaz u mnie odbył się bez problemu. Na pewno numer Pertronixa jest poprawny?


Zgodnie z wskazówkami sprzedawcy (eBay USA) oraz Glenn Mr.010 z TheSamba

Pertronix nr 1844

Zresztą widać numer na trzecim zdjęciu.

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 20 Maj 2015, 11:40 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Ja mam zestaw do Mallory i też wszystko pasowało tak, jak powinno.
Coś jest nie tak. Tzn to już wiesz, ale chodzi mi o to że to nie jest normalne dla tych zestawów.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Kwietnia 2017, 22:10 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




No i stało się.. Sad
Po dwóch latach (11 tys. km) bezproblemowej pracy układ się popsuł.

Zaczęło się od kichania w gaźnik.

Moduł gubi co któryś zapłon, do tego impulsy są nie równomierne. Przy podłączeniu lampy widać jak zapłon pływa i gubi zapłony.

Chwilowo założyłem z powrotem konwencjonalny aparat z przerywaczem i problemy minęły.

Pytanie co kupić? Bo wydanie kolejnych 120 Euro i powtórka za dwa lata mnie nie kręci!

Pomysły mam 3, zastanawiam się który najlepszy?

- założenie przerywacza + tranzystorowy moduł od Digitechu (lub coś podobnego) http://elektronika-motocyklowa.pl/klasyczne.html

- kompletny układ zapłonowy z kanta (moduł + aparat + cewka)

- montaż czujnika Halla do Bosch 010 + moduł elektroniczny ?? robił ktoś coś takiego ?? Czy czujnik za aparatu typ4 na przykład 0 237 023 005 lub podobny da się zamocować w 010?

Może ktoś ma inny sprawdzony sposób.

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Kwietnia 2017, 23:31 Odpowiedz z cytatem
TOBY
Pieszak

 
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 36
Skąd: szczecin




Witam.
Ja do 009 kupiłem czujnik za 25$ na Ali...,
Poszukaj , może też do 010 mają.

_________________
(o=!=o) KG 14 `70
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Kwietnia 2017, 08:36 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




TOBY napisał:
Witam.
Ja do 009 kupiłem czujnik za 25$ na Ali...,
Poszukaj , może też do 010 mają.


Może podasz jakiś link?

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Kwietnia 2017, 09:19 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




dziambel napisał:
TOBY napisał:
Witam.
Ja do 009 kupiłem czujnik za 25$ na Ali...,
Poszukaj , może też do 010 mają.


Może podasz jakiś link?


https://www.aliexpress.com/vw-electronic-distributor_reviews.html

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Kwietnia 2017, 12:03 Odpowiedz z cytatem
TOBY
Pieszak

 
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 36
Skąd: szczecin




Ubiegłeś mnie ŁYSY Smile. ale widzę że podrożały. Z drugiej strony 30 $ za bezproblemowy zapłon to i tak niewiele. A za 70 $ masz cały aparat009 z modułem.

_________________
(o=!=o) KG 14 `70
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Kwietnia 2017, 17:01 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Pytanie tylko jak długo taki chiniol pociągnie.

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Kwietnia 2017, 18:15 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




TOBY napisał:
ale widzę że podrożały. Z drugiej strony 30 $ za bezproblemowy zapłon to i tak niewiele


25 $

dziambel napisał:
Pytanie tylko jak długo taki chiniol pociągnie.


1. Petronix to ciekawe gdzie zrobiony Razz
2. Petronix też nie nie pociągnął za długo.
3. To zasadniczo powinno być dożywotnie, ale jak widać na Twoim przykładzie, nie wiedzieć czemu, nie jest Razz

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 17 Kwietnia 2017, 18:25 Odpowiedz z cytatem
TOBY
Pieszak

 
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 36
Skąd: szczecin




Że zacytuję klasyka : A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? Hihi

_________________
(o=!=o) KG 14 `70
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 18 Kwietnia 2017, 08:35 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 710
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




Zdaje sobie sprawę że Pertronix pewnie też robiony w Chinach, dlatego nie chce kolejnego i nie ważne jak się będzie nazywał ...
Dodatkowo w linkach nie ma żadnego modułu pasującego do 010.

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Problem z Pertronix Ignitor + Bosch 010
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group