Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Wskaźniki - cisnienia i temp oleju, jak podłączyć? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wskaźniki - cisnienia i temp oleju, jak podłączyć?
PostWysłany: 25 Maj 2015, 21:21 Odpowiedz z cytatem
fura
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 1068
Skąd: Wrocław
1965 VW Typ 1 1200




Witam,
wolę zapytać mądrzejszych...
Mam takie oto dwa wskaźniki, chciałbym je uruchomić, co potrzebuje żeby to funkcjonowało jak należy i jak to podłączyć.
No i gdzie najlepiej umiejscowić??? tak żeby nie rzucało sie w oczy za mocno.
Mam układ full flow do zewnetrznego filtra oleju, oraz dodatkową miskę.


_________________
It's a DUB thing...
(o\_!_/o) 1200 '65
T2 '69
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 25 Maj 2015, 22:14 Odpowiedz z cytatem
dabtuner
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1092
Skąd: Sulejówek /k. Warszawy




masz czujniki ?

_________________
gg 2552352
auto gauge | Obrotomierze
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 25 Maj 2015, 22:17 Odpowiedz z cytatem
fura
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 1068
Skąd: Wrocław
1965 VW Typ 1 1200




nie mam, bo nie wiem jakie kupić

_________________
It's a DUB thing...
(o\_!_/o) 1200 '65
T2 '69
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 25 Maj 2015, 22:24 Odpowiedz z cytatem
Bujo
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 598
Skąd: Wrocław




Maciek,

po pierwsze musisz miec komplet tzn wskaznik i czujnik.
Cisnienie - trojnik pod czujnik cisnienia, temperatura, tak jak rozmawialismy, albo w misce, albo w obudowie filtra od góry. Jest tam taka wyplywka okragla, ktora trzeba nawiercic i wykonac otw. gwintowany pod czujnik - 1/8" lum M10x1 (zalezy od czujnika). Oba gwintowniki, jakby co mam.
Pzdr.
M

_________________
"Bujo"
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 29 Maj 2015, 23:49 Odpowiedz z cytatem
fura
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 1068
Skąd: Wrocław
1965 VW Typ 1 1200




Temat załatwiony, dzięki Dabtuner. Zegarki doszły, i bardziej mi sie podobają niż VDO Wink


Bujo uśmiechnę sie do Ciebie na dniach Wink



_________________
It's a DUB thing...
(o\_!_/o) 1200 '65
T2 '69
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Września 2016, 20:03 Odpowiedz z cytatem
MaciekS
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 46
Skąd: warszawa




Witam
Podłączam się do tematu montażu czujnika temperatury, gdyz zamierzam taki zamontować w silniku typ-4 i mam kilka pytań.
Które z wymienionych miejsc jest lepsze, daje bardziej miarodajne wyniki pomiaru. Czy można prosić o podesłanie lub upublicznienie zdjęcia zamontowanego czujnika.
pozdrawiam
Maciej
p.s. wiem że toczyła się już kiedyś na tym forum zażarta dyskusja na ten temat , ale nie mogę jej namierzyć i nie wiem czy skończyła się jakimś konstruktywnym wnioskiem...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Września 2016, 22:40 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




ja powiem od siebie tyle co sam sprawdziłem ponad wszelką wątpliwość. Mam dodatkową miskę olejową. Zanim ją tam zamontowałem miałem wkręcony czujnik oleju w seryjną miskę. Po dołożeniu dodatkowej miski mam dwa czujniki. Jeden w oryginalnej misce (do komputera ECU) a drugi niżej, w dodatkowej misce, do wskaźnika. Różnica 10 stopni. Po zamianie czujników miejscami to samo. W dodatkowej misce na dole 10 stopni mniej. Aż 10. Co mierzy czujnik wkręcony w trójnik?! sam sobie odpowiedz. Moim zdaniem ostatnie co on mierzy to temperatura oleju.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 19 Września 2016, 23:30 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Czyli nie sprawdziłeś, a wiesz

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Września 2016, 23:34 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




ojtam ojtam. Sprawdziłem jak duża różnica jest we wskazaniu w zależności od miejsca wkręcenia czujnika. Więc na stwierdzenia "takie tam trochę nie robi aż takiej różnicy" ja twierdzę że robi ogromną różnicę. Ale racja- nie wkręciłem czujnika w trójnik Very Happy więc na 100% nie wiem.

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 19 Września 2016, 23:36 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




No wiedz właśnie. A trójnik jest na głównej magistrali olejowej. Sam jestem ciekaw jaka była by różnica.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 19 Września 2016, 23:40 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




ale nie znajduje się w strumieniu oleju... tylko jest z boku. Nie wiem jaki tam jest realny przepływ... Ciśnienie tam dociera- bo rozchodzi się równomiernie w każdym kierunku, ale temperatura? Trzeba by by sprawdzać. A tak przy okazji- dla jaj zacząłem sprawdzać czujnik autogauge ten najtańszy i okazało się że oszukuje kilka stopni. Skorygowałem sobie opornikami i jest git, ale jednak oszukiwał...

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 20 Września 2016, 00:05 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Teraz, kwestia czy ten ml oleju które jest poza głównym strumieniem w trójniku długo sie nagrzewa/chłodzi Wink Ciekawy jestem, nikt tego chyba jednak nie zweryfikował.

A te kilka stopni różnicy tzn, ile? 2,3? czy 20? zegary autogauge kosztują pewno z 1/5 markowych

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 25 Września 2016, 08:17 Odpowiedz z cytatem
MaciekS
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 46
Skąd: warszawa




A czy można wkręcić czujnik temperatury w korek spustu oleju?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Września 2016, 19:57 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3472
Skąd: Rzeszów
1974 VW Typ 1 1303




Nie prosciej w bagnecie ?
Chyba on dotyka oleju, a nie obudowy jak pozostale

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 25 Września 2016, 21:26 Odpowiedz z cytatem
MaciekS
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 46
Skąd: warszawa




Sęk w tym, że mam już komplet czujnik i zegar autogauge, i nie ma opcji zamontować czujnika na bagnecie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Wskaźniki - cisnienia i temp oleju, jak podłączyć?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group