Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> VW T2 Custom Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
VW T2 Custom
PostWysłany: 5 Stycznia 2016, 22:12 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem tutaj nowy (pierwszy post w powitalni)... Przymierzam się do swojego drugiego projektu i po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że T2 to będzie to!! Obecnie kończę mechaniczną odbudowę swojego Strich8ta (silnik, zawieszenia, hamulce)... Ponieważ jest to zabawa która cholernie wciąga kilka miesięcy temu podjąłem decyzję, że będzie kolejny projekt. Założyłem, że auto ma być nośnikiem reklamy (musi absolutnie wyróżniać się z tłumu i mieć stosunkowo dużą powierzchnię boczną) jednocześnie ma mieć "pazur" i zdecydowanie powinno być zachowane w klimacie retro. Stąd też mój wybór padł na T2. Konstrukcja jest bardzo prosta, auto ma mało detali ozdobnych, jest bardzo łatwe do rozebrania (blacharz, lakiernik). Najbardziej przypadł mi do gustu zwykły transporter (blaszak bez okien). Reasumując ... od kilku dni szukam różnych artykułów, informacji dotyczących odbudowy T2 stąd też moja obecność tutaj. Z tego co mi wiadomo T2 wyposażone były w silniki Typ1 (Garbus) oraz w silniki Typ4 (VW 411/412). Przeglądając katalog Mahle wyczytałem, że silniki Typ4 wychodziły w trzech pojemnościach, 1.7, 1.8, 2.0 litra. Teraz moje pytanie... jak wygląda dostępność części do tych silników i jak bardzo są one podatne na tuning. Moc tych jednostek wahała się w przedziale 68-70 KM. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Ponadto było by super jeżeli znalazł by się ktoś z okolic Łodzi kto przerabiał podobny temat.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Stycznia 2016, 22:26 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Witaj kolego, jak każdy "świeżak" martwisz się o rzeczy,które są najtańsze w tej całej zabawie.

Podaj budżet, a zapewne wielu kolegów ( w tym by może i ja) wytłumaczy Ci co i jak oraz co najważniejsze "za ile".

Będzie jeszcze prościej jak upatrzysz sobie ofiarę (VW T2) i wtedu Ci jeszcze więcej osób "doradzi".

Co najważniejsze musisz doprecyzować co chcesz kupić VW T2a, T2a/b, T2b czy T25 Smile

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Stycznia 2016, 23:21 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Dzięki za odpowiedź Wanel...
Hymmm Budżet... Na chwilę obecną nie jest jeszcze doprecyzowany...
Najpierw kupię bazę... najistotniejsze są dla mnie stan blacharki oraz oryginalność (wnętrze silnik) Tutaj pytanie jak sprawdzić oryginalność silnika tj czy ten konkretny silnik jest od tego konkretnego nadwozia/ramy. Mercedes ma Datenkarte.

Istotnym jest dla mnie o ile to możliwe aby auto było jak najbardziej oryginalne. Stąd moje pytanie przed zakupem a w zasadzie przed rozpoczęciem poszukiwań bazy jaki silnik sprawdzi się lepiej (możliwości modyfikacji, dostępność częsci... ) Moje oczekiwania odnośnie silnika seria Typ4 ma ok 70 PS co katalogowo dawało mu prędkość maks ok 130 km/h. Danych odnośnie dynamiki i elastyczności nie znalazłem ale zakładam, że była ona mizerna. Moje oczekiwania... 100-120 KM Chciałbym abym mógł jeździć spokojnie z prędkością podróżną ok 140 km/h. Auto ma być użytkowane normalnie (nie interesują mnie wyścigi na 1/4 mili).
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Stycznia 2016, 23:24 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Jaki model interesuje mnie najbardziej? Nie zdecydowałem jeszcze ostatecznie ale skłaniałbym się ku drugiej serii a więc T2b jak wspominałem wcześniej najchętniej blaszak tj pełne boki bez szyb.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 10:25 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Podejrzewam, że pisząć druga seria masz na myśli tzw. Ogórka. Jednak jak popatrzysz na oko czyli wloty powietrza tył/przód, kierunki tył/przód, lampy, drzwi, ZDERZAKI, etc to tego pyło kilka rodzajów. Dla mnie osobiście, jeżeli chodzi o blaszak to najładniejszy jest 68-71 (jest też najdroższy)

Popatrz sobie na fotki na googlach to zrozumiesz, zajrzyj także na thesamba.com

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 10:38 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Nie.... pisząc druga seria maiłem na myśli T2 a konkretnie T2b czyli jak mniemam plastikowa deska, kierunki przód w górze, duże lampy tył? Jeżeli trafi mi się sensowny pierwszoseryjny też nie będę wybrzydzał. Najważniejszym dla mnie na tym etapie jest jakiej wersji silnikowej szukać (T1 czy T4).
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 11:32 Odpowiedz z cytatem
Miromir
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 512
Skąd: Wadowice




Z tego co wiem i widzę, T4 jest potężniejszy , wytrzymalszy i droższy do tuningu niż T1.
Natomiast T1 niczego nie brakuje do szczęścia. Obydwa w dobrym stanie są fajne Wink

_________________
Miałem się urodzić bogaty,ale mi nie wyszło:/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 12:28 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Pusty T2 waży ok 1100kg, ściana czołowa jest niemalże pionowa. Zakładam więc, że seryjne 1.6l 50KM ma duży problem z napędzaniem takiego nadwozia. Nie miałem nigdy silnika chłodzonego powietrzem więc nie mam pojęcia jak przedstawia się jego trwałość ale logika podpowiada mi, że otrzymanie mocy rzędu 100 KM z silnika który seryjnie ma ok 70 koni (Typ4) mniej go obciąży (skróci jego żywotność) aniżeli z silnika 50 konnego (Typ1). Chyba, że boxery rządzą się innymi prawami??
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 12:35 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Poczytaj te forum, na wszystkie zadane dotychczas przez Ciebie pytania, znalazł byś odpowiedzi. Generalnie typ4 jest znacznie wytrzymalszy i odporniejszy na podnoszenie mocy niż typ1, jednak kilkukrotnie droższy w tej dziedzinie. I nie chodzi tu o pojemność bo zarówno w jednym jak i w drugim silniku można ją bez problemu zmienić i nie jest to najdroższa operacja przy rasowaniu.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 14:01 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Tak przeglądałem forum... jedna osoba zastanawiała się czy remontować T1 czy T4 Drugi wątek który znalazłem dotyczył tuningu remontu T4... ale obydwa wątki dotyczyły Garbusa natomiast mnie chodzi o doświadczenia z T2. Silnik T4 w Ogórku był o trzech różnych pojemnościach 1.7, 1.8, 2.0. Czy któryś z nich był szczególnie podatny na awarie? Czy blok był taki sam? Czy dostępność części do wszystkich trzech pojemności jest jednakowa czy też któryś z nich jest szczególnie problematyczny?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 14:54 Odpowiedz z cytatem
Michał_89
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 904
Skąd: W-wa Wesoła




najprostszy dostęp masz do typ1 1600 i najtańsze graty
oraz typ4 2,0 przez to że podobnie (niemal takie same) silniki miałeś z t25 czyli po 80 roku
różniły się szklankami na hydraulice(wałkiem) odpowietrzeniem bloku oraz głowice miały inne mocowanie nagrzewnic a co za tym idzie nagrzewnice.
Wszystkie części z t25 2,0 do t2b 2,0 są niemal współzamienne i są najłatwiej dostępne w porównaniu do pojemności 1,7 oraz 1,8.
seryjne 2,0 o które ktoś dba dojeżdżają do 500tyś km
seryjne 1,6 mniej więcej co 100-120 tyś musiały miec robione głowice.
jak wprowadzili głowice na małych zaworach to rzadziej.
za to w 1600 nie masz problemu ze skrzynią a ze skrzynią do 2,0 już jest mały kłopot bo nie dość że występowały rzadziej to jeszcze musiały znosić większe obciążenia i jest mała szansa trafienia skrzyni nie do remontu.
za to w miare bez problemu po remoncie za 2500zł skrzynie znajdziesz już.

ACZKOLWIEK JAK PISALI KOLEDZY WCZEŚNIEJ SILNIK TO PIKUŚ W PORÓWNANIU DO BLACHARKI..
ZUPEŁNIE NIE POWINIENE SIE TYM MARTWIĆ NA ZAPAS.
JAK BĘDZIE FURKA PO DOBREJ BLACHARCE TO RESZTA NAPRAWDE NIE STANOWI PROBLEMU(Poza problemami finansowymi)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 15:09 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Dzięki Michał za rzeczową odpowiedź...
Bazy będę szukał tam gdzie jest ciepło... USA, Grecja, Hiszpania... najbardziej skłaniam się jednak ku Grecji i ew Hiszpanii. Absolutnie nie interesuje mnie odbudowa generalna nadwozia. Jak pisałem wcześniej jestem totalnie zielony gdyż nigdy nie jeździłem i tym bardziej nie miałem boksera. Teraz np. wyczytałem, że Typ1 można powiększyć zmieniając mu po prostu cylindry wraz z tłokami a zostawiając blok. Niby logiczne gdyż cylindry w bokserze są wymienne (wiem o tym od przedwczoraj) ale sam bym na to nie wpadł. Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 15:17 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




No można tez dać wał z większym wykorbieniem i uzyskać na seryjnym boku typ1 do około 2,4. I takich silników nawet w Polsce jest kilka.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 15:24 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Mhmmm a czy pod Typ 1 można założyć klimatyzację.... znalazłem dostępny kit do T2 ale jak dobrze pamiętam z zastrzeżeniem, że jest przewidziany jedynie dla silnika Typ4.... czy pod Typ1 możliwym jest zaadoptowanie skrzyni 5 biegowej z VW T3 tzn. czy w ogóle jest to możliwe? Zakładam, że w T3 były już takie skrzynie dostępne.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 15:41 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Można założyć klimę, co za różnica czy typ 1 czy 4?
Tu masz o skrzyni kanciakowej w ogrze: http://www.garbiarnia.com/forum/viewtopic.php?t=25627

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

VW T2 Custom
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group