Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> VW T2 Custom Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 15:52 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Tutaj piszą że zestawy do T2 dostępne są dal silnika T4
http://www.vw-t2-bulli.de/index.php?de-airconditioner
ale może wynika to z tego, że chodzi o ofertę na rynek amerykański, a zestawy według opisu są do Camperów. Być może wszystkie Campery na stany wychodziły na T4? Na początku myślałem, że T1 w Ogórku jest na tyle obciążony, że montaż klimy na tym motorze nie jest wskazany.

Dziki za link odnośnie skrzyni.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 17:42 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Staraj się używać odpowiedniej terminologii żeby nie wprowadzać nas w błąd:
typ1 - garbus
typ2 - bus
typ3 - no to typ3 Smile
typ4 - vw 411 i 412

T1,T2...T6 - generacje busów. (np. T1 bulik, T2 ogórek, T6 aktualnie produkowany transporter)

Dodatkowo silniki to też typ1..3..4 w zależności skąd się wywodzą (to tak w uproszczeniu)

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 17:45 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




rozumiem... typ- w odniesieniu do silnika i Typ- w odniesieniu do modelu?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 18:14 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Chodzi mi o to ze uzywasz np. "T4" w odniesieniu do silnika, powinno być "typ4" bo T4 to taki busik popularny min. wśród burzymurków i glazurników Wink

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 6 Stycznia 2016, 18:30 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Tak wiem sam mam T5 Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 12:32 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Jeśli chcesz rasować silnik, to nie ma chyba większego znaczenia czy akcesoryjny zestaw klimatyzacji który kupisz oryginalnie przeznaczony był do takiego czy siakiego modelu silnika. I tak będziesz musiał dorabiać własne mocowania i samodzielnie wymyślić jak to dopasować.

Zwróciłem też uwagę na to, że chcesz mieć bardzo oryginalny samochód, ale później piszesz o tym że chcesz go przerobić tak, żeby był w miarę szybki i pozwalał na komfortowe, dynamiczne poruszanie się we współczesnym ruchu. Jedno z drugim się trochę kłóci.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 13:47 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Napisałem, że chcę mieć samochód wyróżniający się z tłumu (przyciągający uwagę, rzucający się w oczy) który ma w miarę dynamicznie jeździć i być zachowany w klimacie retro... Dalej napisałem, że przy zakupie będę kierował się stanem nadwozia oraz oryginalnością. Stan nadwozia- zminimalizowanie nakładu na prace blacharskie, oryginalność- jeżeli samochód użytkowy mający 40 lub więcej lat zachowany jest w zgodności z vinem można zakładać, że nie był intensywnie eksploatowany. Jeżeli będzie z silnikiem typ1 mogę go wyjąć i włożyć typ 4 po remoncie. Przy ewentualnej odsprzedaży będę miał dodatkowy bonus w postaci zachowania oryginalnego stanu. Sądzę jednak, że nadwozie którego szukam tj. "blaszak" trudno będzie znaleźć zachowany oryginalnie... tak czy inaczej nie widzę tutaj żadnych sprzeczności.

Co do klimy, jeżeli przewidziana jest na silnik typ 4 i jest montowana również na typ 4 po pewnych jego modyfikacjach np. zmiana wałków rozrządu, gaźnika (gaźników) to nie przypuszczałem, że może powstać problem z mocowaniem kompresora.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 14:14 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Co do oryginalności jako wskaźnika dobrego stanu - rozsądnie. Oczywiście to nie dowód, ale zazwyczaj przy samochodzie mało pokombinowanym patentami poprzedników pracuje się o kilka rzędów wielkości łatwiej, nawet jeśli sam przerabiasz. Pytałem, bo chciałem się zorientować czy zdajesz sobie sprawę że czekają Cię pewnie sporo ingerencji w samochód naruszających jego oryginalność, bo na silniku się pewnie nie skończy. Nie jest to konieczne, znam takich co jeżdżą oryginał plus mocny silnik, ale zazwyczaj jednak kończy się inaczej.

Co do kompresora klimy to przy rasowaniu zmieniasz osprzęt więc jest bardzo prawdopodobne że dodatkowy element nie będzie pasował. Zresztą znając jakość takich kitów to one i tak prawie zawsze wymagają przeróbek żeby je dopasować. No i dostosowanie kompresora do trochę innego silnika to pikuś w porównaniu z innymi zmianami które chcesz zrobić. Dlatego piszę że ja bym nie patrzył na dostępność zestawów z klimą jako kryterium wyboru silnika i samochodu.

BTW - nie wiem jakie jest twoje doświadczenie w użytkowaniu takich pojazdów na codzień, ale w przeciwieństwie do współczesnych, one nie wymagają klimy w lecie żeby dało się nimi jeździć. Temat na oddzielną dyskusję zresztą.


Podsumowując - znalezienie Ogórka blaszaka w dobrym stanie blacharskim, oryginalnego i do tego w rozsądnej cenie jest na tyle trudne, że zawężanie kręgu poszukiwań do określonej wersji bardzo utrudni Ci zadanie

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 15:54 Odpowiedz z cytatem
Istquai
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 202
Skąd: Chełm/LBN




qubek napisał:
... w przeciwieństwie do współczesnych, one nie wymagają klimy w lecie żeby dało się nimi jeździć.

tutaj mnie zaciekawiłeś. czym różnią się od współczesnych, że nie trzeba klimy?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 16:09 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Tym ze współczesne maja wielkie platikowe deski rozdzielcze które się nagrzewają, wielkie powierzchnie oszklone i nie były projektowane w nich systemy przewietrzania tak jakby klimy w nich miało nie być. Naprawdę nigdy nie jeździłeś współczesnym autem bez klimy i GarBusem bez klimy? Wink

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 16:16 Odpowiedz z cytatem
Istquai
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 202
Skąd: Chełm/LBN




Jeździłem i nie wydaje mi się żeby była różnica ale pewnie macie rację Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 16:25 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Istquai napisał:
Jeździłem i nie wydaje mi się żeby była różnica ale pewnie macie rację Wink


Jest ogromna. Kiedyś wziąłem w lecie A4 zamiast Garbusa. W Audi była klima tylko akurat popsuta ale myślałem że to nie problem, że będzie się jeździć jak Garbem. Bardzo się myliłem. Myślę że chodzi o to że projektanci współczesnych samochodów stopniowo coraz bardziej zakładali, że seryjnie będzie w nich klima, więc nie projektowali wnętrza tak, żeby był przewiew i się nie nagrzewało. Trochę podobnie jak się teraz dzieje z widocznością. Skoro są czujniki i kamery cofania, to nikt nie przejmuje się zapewnieniem widoczności do tyłu i w efekcie wieloma współcześniakami nie da się precyzyjnie cofać bez systemów wspomagających.

Dlatego wielu ludzie którzy jeżdżą tylko współcześniakami robi wielkie oczy np gdy usłyszą że ktoś pojechał na wakacje "BEEEZ KLIMATYZAAACJIIII?!?! Shocked ". Przy czym jest to o tyle zabawne, że klima w samochodach w Polsce upowszechniła się dopiero kilka lat temu, a każdy zachowuje się jakby to było coś oczywistego.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 21:44 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Qubek tak zdaję sobie sprawę, że podnosząc moc o 50 procent koniecznym będzie zestrojenie podwozia, postawienie auta niżej i usztywnienie zawieszenia oraz zapewne modyfikacja układu hamulcowego. Na razie będę rozglądał się za rozsądną bazą. Chciałbym do wiosny zarejestrować Strich8 wówczas będę miał wolny garaż na kolejny projekt.

Chciałem się jeszcze zapytać jak w VW można ustalić zgodność podzespołów z nadwoziem? Sieć dealerska udziela informacji?
Czytałem że plakietka z kodami jest po lewej stronie za fotelem kierowcy lub pod tablicą rozdzielczą ale nie wiem jakie dokładnie informacje są na takiej tabliczce zakodowane.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 22:02 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Dzień, miesiąc produkcji, kolor nadwozia, tapicerki, rodzaj silnika, skrzyni, wyposażenie dodatkowe.

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 22:06 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Rozumiem, że rodzaj silnika i skrzyni zapisany jest w kodzie dwuliterowym?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

VW T2 Custom
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group