Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> VW T2 Custom Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 22:19 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Jęsli pytasz czy jest wybity na tabliczce w formie AS, CJ itp, to nie, nie jest.

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 7 Stycznia 2016, 23:37 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Ok a możesz mi przybliżyć jak się to odczytuje oraz czy możliwym jest w ogóle w VW odczytanie fabrycznej konfiguracji tj.
nadwozie o numerze 999999999 wyjechało z montowni z silnikiem o nr 5555555555 oraz skrzynią 33333333... tak aby można było określić czy nadwozie na dzień dzisiejszy posiada jeszcze oryginalne podzespoły napędowe.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 00:06 Odpowiedz z cytatem
ManiekVw
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 253
Skąd: Pisz, Mazury




Dlatego sa tabliczki m-plate i trzeba to rozszyfrować na stronie nie pamietam jakiej ale jesli masz m-plate bulikomaniak rozpracuje ją w parę minut Cool
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 10:12 Odpowiedz z cytatem
Bakter
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 1911
Skąd: Częstochowa




jakub0780 napisał:
Ok a możesz mi przybliżyć jak się to odczytuje.


Przepisujesz wszystko i gotowe:
http://www.vw-mplate.com/mcode.php
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 13:01 Odpowiedz z cytatem
Michał2
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 12 Paź 2004
Posty: 2427
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Jak trafisz na jakiś dobrze rokujący egzemplarz w niezłej cenie, ale okaże się że ma silnik nie ten co z fabryki- to nie kupisz ?
Powtórzę za Wanelem
Cytat:
martwisz się o rzeczy,które są najtańsze w tej całej zabawie


Blacha -to pochłania najwięcej kasy czasu i energii . I tu bym się orginalnością też nie sugerował : jeśli był " łatany" dobrze, to chyba lepiej niż zgnity " dziewiczy " ? Jeśli będzie do roboty -a będzie -to co za różnica czy trzeba wyciąć oryginalne zgnitości, czy miejsca już przez kogoś dłubane ? - większy problem może być jedynie z jakimś totalnym "pasztetem" połatanym byle jak i czym popadnie . Ale też jest to do przebrnięcia - kwestia opłacalności.
Sam obecnie mam dwa, miałem kilka sztuk , trzema pojeździłem , z tego jeden to był totalny "kundel" , któremu jeszcze kundlowości przysporzyłem, robiąc przejście do kabiny i przekładając drzwi , klapy z dawców, nie przejmując się rocznikiem .
I nikomu to nie przeszkadzało . Mało - tym kundlem pojeździłem najwięcej i najlepiej go wspominam .
Rozumiem że ktoś chce oryginał - bo chce, bo tak . Sam też bym chciał oryginalną Westfalie . Ale w Twoim przypadku -jako materiał na "projekt" ? -bez znaczenia . A nawet gorzej - (mnie by było) szkoda oryginała przerabiać .
Ps
dział trochę nie ten moim zdaniem- przynajmniej na razie ...
Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 16:34 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Bakter dzieki!! Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 18:03 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Jeżeli był to wersja specjalna np dla policji, wojska to często nie ma M-Plate i na certyfikacje z Wolfsburga także guzik jest napisane

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 19:49 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Hymmmm więc jednak można w VW potwierdzić oryginalność. Słyszałem kiedyś, że VW specjalnie nie dbał o archiwum.

Jeszcze jedno pytanko odnośnie silnika... oglądałem PS Profis nie wiem czy ktoś to zna... chodziło o zakup Campera i prowadzący opowiadając o silnikach w T2 twierdził, że 1.7 w przeciwieństwie do 2.0 miały tendencję do przegrzewania się. Czy jest to prawda? Jeżeli tak to jak zachowuje się silnik 1.8? Oczywiście chodzi mi o oryginalne jednostki bez modyfikacji.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 20:01 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Michał 2 dopiero teraz przeczytałem Twój ostatni post....

1 Czy lepiej kupić nadwozie dłubane czy też oryginalne do dłubania... Oczywiście , że oryginalne do dłubania (ale niewielkiego! Smile ) Nigdy nie wiem jak dłubane było i nikt mi nie wmówi, że ktoś wsadził w samochód dwa worki pieniędzy, nadwozie doprowadził do stanu bardzo dobrego, wykonał zabezpieczenia i lakier zgodnie ze sztuką i wystawia auto na sprzedaż.

2 Nie szkoda mi przerabiać oryginalnego auta bo zawsze będę mógł wrócić do stanu fabrycznego. Malowanie maiłoby być w jednym z kolorów z palety VW z tamtego czasookresu (Marinogelb lub Rallygelb ewentualnie Vipergruen) obniżone zawieszenie zawsze mogę podnieść do góry a silnik przełożyć jeżeli kupiłbym z typem 1 a chciałbym mieć docelowo typ 4. Powrót do oryginalnych felg też nie stanowi problemu, a wnętrze auta chciałbym zachować w oryginalnym klimacie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 20:58 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Wszystko co piszesz w mojej ocenie wyklucza oryginalność i łatwy powrót do oryginału Smile

Począwszy na kolorze, a na silniku i zawieszeniu skończywszy.

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 8 Stycznia 2016, 21:07 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




T2 nie wychodził fabrycznie w Marinogelb?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 9 Stycznia 2016, 00:56 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




jakub0780 napisał:
T2 nie wychodził fabrycznie w Marinogelb?

Pytasz się o zgodność z m-plate, na nim będzie kolor, a teraz chcesz zmieniać na jakiś inny, nie wiesz z jakiego rocznika będziesz miał ogóra ale już planujesz coś co niekoniecznie jest zgodne z rocznikiem i wcale nie będzie łatwe do odwrócenia Wink

Marinogelb 74-79, ale viper green to kolor z garba Wink

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 9 Stycznia 2016, 13:08 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




jakub0780 napisał:
Mhmmm a czy pod Typ 1 można założyć klimatyzację.... znalazłem dostępny kit do T2 ale jak dobrze pamiętam z zastrzeżeniem, że jest przewidziany jedynie dla silnika Typ4.... czy pod Typ1 możliwym jest zaadoptowanie skrzyni 5 biegowej z VW T3 tzn. czy w ogóle jest to możliwe? Zakładam, że w T3 były już takie skrzynie dostępne.


Można kupić panel firmy VPC pod deskę, były dwa typy na jeden skraplacz i na dwa.

Podpowiem Ci, że tak jak Ty byłem napalony na klimę i nawet mam Ogórka, który był przez VW doposażony w taki panel. Po czasie mi przeszło i zamiast go uruchomić to od 8 lat leży zapakowany w garażu Smile

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 9 Stycznia 2016, 16:48 Odpowiedz z cytatem
jakub0780
Newbie

 
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Łódź




Dzieki Wanel....
Myślę, że najpierw poszukam bazy, a gdy znajdę rozsądną za rozsądne pieniądze wówczas będę się zastanawiał co dalej. Cel nadrzędny jaki postawiłem to zdrowe nadwozie. Gdy już zakupię auto w pierwszej kolejności skoncentruje się nad optyką czyli poprawki blacharskie, lakierowanie, obniżenie, koła i uzupełnienie biżuterii... aby projekt jak najszybciej zaczął spełniać wstępnie założony cel.... a dalej będę się zastanawiał nad mechaniką tzn. silnikiem, hamulcami i klimą. Ponieważ zakładam względnie częste i regularne korzystanie z auta w sezonie klima była by "wisienką na torcie" ale nie wszystko od razu tym bardziej,że czeka mnie jeszcze lakierowanie Rudolfa. Smile
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
info w sprawie skrzyni
PostWysłany: 22 Stycznia 2017, 10:01 Odpowiedz z cytatem
Szary
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 25 Paź 2016
Posty: 49
Skąd: Krzeszowice




Michał_89 napisał:
najprostszy dostęp masz do typ1 1600 i najtańsze graty
oraz typ4 2,0 przez to że podobnie (niemal takie same) silniki miałeś z t25 czyli po 80 roku
różniły się szklankami na hydraulice(wałkiem) odpowietrzeniem bloku oraz głowice miały inne mocowanie nagrzewnic a co za tym idzie nagrzewnice.
Wszystkie części z t25 2,0 do t2b 2,0 są niemal współzamienne i są najłatwiej dostępne w porównaniu do pojemności 1,7 oraz 1,8.
seryjne 2,0 o które ktoś dba dojeżdżają do 500tyś km
seryjne 1,6 mniej więcej co 100-120 tyś musiały miec robione głowice.
jak wprowadzili głowice na małych zaworach to rzadziej.
za to w 1600 nie masz problemu ze skrzynią a ze skrzynią do 2,0 już jest mały kłopot bo nie dość że występowały rzadziej to jeszcze musiały znosić większe obciążenia i jest mała szansa trafienia skrzyni nie do remontu.
za to w miare bez problemu po remoncie za 2500zł skrzynie znajdziesz już.

ACZKOLWIEK JAK PISALI KOLEDZY WCZEŚNIEJ SILNIK TO PIKUŚ W PORÓWNANIU DO BLACHARKI..
ZUPEŁNIE NIE POWINIENE SIE TYM MARTWIĆ NA ZAPAS.
JAK BĘDZIE FURKA PO DOBREJ BLACHARCE TO RESZTA NAPRAWDE NIE STANOWI PROBLEMU(Poza problemami finansowymi)



Witaj Michał, odnalazlem tego posta i tak śledzę co piszecie. Tak sie sklada że temat mi bliski zwłaszcza teraz bo wczoraj kupiłem silnik 2.0 boxer ( oznaczenie CU ) w pieknym stanie do mojego ogórka. Jak możesz mi pomóc sprecyzować to co pisłaeś wcześniej - do tego silnika potrzebuję odpowiednią skrzynię, nie podejdzie ta którą mam obecnie od 1.6 bo temat jest o tyle istotny, że silnik wyciągłem od T3 i ma on też tam skrzynię. Czy podejdzie od T3 do mojego ogórka i czy nie mogę przystać na mojej starej. Jeśli dasz radę wrzuć jakieś info bo chcę wiedziec czy nie kupować skrzyni jak gość jeszcze ma.


Z góry dzięki za te wcześniejsze info.

_________________
Szary.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

VW T2 Custom
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group