Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Regulator ciśnienia paliwa Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulator ciśnienia paliwa
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 21:07 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




Ma ktoś założone takie ustrojstwo?

http://allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-uniwersalny-nowy-i5825151210.html

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 21:27 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 771
Skąd: Sosnowiec




Nie wiem czy on ma taki zakres regulacji bo takie rzeczy są bardziej pod współczesne auta gdzie ciśnienie paliwa jest kilka bar. A w garbie powinno być zaledwie 0.20-0.25.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 21:37 Odpowiedz z cytatem
Miromir
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 512
Skąd: Wadowice




Mam , da radę na tym wysterować.Skala na baromierzu nie użyteczna zbyt wysoka.
Moim zdaniem lepiej kupić lepszy z mniejszą skalą.

_________________
Miałem się urodzić bogaty,ale mi nie wyszło:/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 21:39 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 771
Skąd: Sosnowiec




Może można tez wymienić manometr. A ty sprawdzałeś ciśnienie innym manometrem?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 21:43 Odpowiedz z cytatem
Miromir
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 512
Skąd: Wadowice




Glowa napisał:
Może można tez wymienić manometr. A ty sprawdzałeś ciśnienie innym manometrem?


Pewnie można i w sumie to dobry pomysł.Nie sprawdzałem innym manometr.

_________________
Miałem się urodzić bogaty,ale mi nie wyszło:/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 22:32 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




A podciśnienie z gaźnika?

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 23:13 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 771
Skąd: Sosnowiec




Miromir napisał:
Glowa napisał:
Może można tez wymienić manometr. A ty sprawdzałeś ciśnienie innym manometrem?


Pewnie można i w sumie to dobry pomysł.Nie sprawdzałem innym manometr.


To jak ostawiłeś właściwe ciśnienie? Na tym oryginalnym manometrze nie wiem czy to możliwe bo podejrzewam, że może być zbyt mało dokładny zwłaszcza w tym zakresie pomiarowym.
Podciśnienia bym nie podłączał, bo ideą tego króćca jest zmiana ciśnienia paliwa wraz ze zmianą podciśnienia w kolektorze dolotowy, czyli obciążenia silnika co jest właściwe przy wtrysku paliwa. Ale przy gaźniku jest to bezużyteczne a w ręcz nie pożądane żeby zwiększało Ci ciśnienie a co za tym parcie na zaworek iglicowy. Przy gaźniku ciśnienie powinno być możliwie nie zmienne niezależnie od obrotów, obciążenia silnika itp.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 23:19 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




Generalnie o to mi chodzi, żeby unormować ciśnienie z chińskiej elektrycznej pompy Very Happy

Na mechanicznej jakoś lepiej to chodziło, ale teraz mam węże pochowane Wink

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 23:33 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 771
Skąd: Sosnowiec




To jest słuszna droga nie tylko przy elektrycznej ale i przy mechanicznej. Bo oryginalna pompa mechaniczna jest tak skalibrowana, ze podaje właściwe ciśnienie. Natomiast te współczesne dostępne w garbusowych za zwyczaj podają dużo za duże ciśnienie. Z tym, że elektryczne rotacyjne są pompami właściwie do wtrysku lub do gaźnika jeśli ma powrót. Bo przez taką pompę musi być stały przepływ paliwa by się nie przegrzewała. Bez powrotu przepływ nie jest stały tylko gdy zaworek się otworzy. Jak się zamknie przepływ do czasu jego ponownego otwarcie jest wstrzymany. Moim zdaniem najlepiej sprawdzają się do garbusa membranowe pompy. Do nich także nie trzeba regulatora bo one pompują do puki ciśnienie osiągnie wartość 0,25Bara i się wyłączają. Gdy ciśnienie spadnie (zaworek iglicowy się otworzy) pompują ponownie by utrzymać ciśnienie do czasu gdy się znów zamknie. Działa to na prostej zasadzie. Siła jaką elektromagnes wywiera na membranę jest tak dobrany, że po prostu jak ciśnienie osiągnie żądaną wartość to nie ma siły membrany ruszyć i wtedy nie pompuje. Ale dobre pompy tego typu nie są tanie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 23:41 Odpowiedz z cytatem
Miromir
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 512
Skąd: Wadowice




Glowa napisał:
Miromir napisał:
Glowa napisał:
Może można tez wymienić manometr. A ty sprawdzałeś ciśnienie innym manometrem?


Pewnie można i w sumie to dobry pomysł.Nie sprawdzałem innym manometr.


To jak ostawiłeś właściwe ciśnienie? Na tym oryginalnym manometrze nie wiem czy to możliwe bo podejrzewam, że może być zbyt mało dokładny zwłaszcza w tym zakresie pomiarowym.
Podciśnienia bym nie podłączał, bo ideą tego króćca jest zmiana ciśnienia paliwa wraz ze zmianą podciśnienia w kolektorze dolotowy, czyli obciążenia silnika co jest właściwe przy wtrysku paliwa. Ale przy gaźniku jest to bezużyteczne a w ręcz nie pożądane żeby zwiększało Ci ciśnienie a co za tym parcie na zaworek iglicowy. Przy gaźniku ciśnienie powinno być możliwie nie zmienne niezależnie od obrotów, obciążenia silnika itp.



Na dźwięk, obroty i ewentualne braki paliwa przy mocnym butowaniu jeżdżąc w te i nazat. Plus AFR.
Miałem problem z pompka paliwa więc dałem mocniejszą,natomiast mocniejsza krzywdzIła gaźniki.
Zrobiłem powrót paliwa co wymagało założenia regulatora ciśnienia. Kupiłem mniej więcej taki jak w temacie .W ustawieniu jakie mam teraz lekko szarpie wskazówką manometra około 0,5 bara

_________________
Miałem się urodzić bogaty,ale mi nie wyszło:/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Stycznia 2016, 23:44 Odpowiedz z cytatem
Miromir
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 512
Skąd: Wadowice




I rzeczywiście jest to mało dokładny pomiar Wink

_________________
Miałem się urodzić bogaty,ale mi nie wyszło:/
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 13 Stycznia 2016, 10:40 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 771
Skąd: Sosnowiec




Jeśli dobrze jeździ i nie zdarza się, że przeleją gaźniki to pewnie ciśnienie jest w miarę. Ale możesz sprawdzić podpinając wężami taki tymczasowy manometr ze skalą np do 1Bara. Ale najlepiej wymienić w regulatorze manometr. Wtedy masz na bieżąco podgląd ciśnienia. Bo tak małe ciśnienie to skrajny zakres tego oryginalnego manometra ale i jak sądzę regulatora. Warto się upewnić, ze to ciśnienie jest takie jak powinno.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 13 Stycznia 2016, 23:02 Odpowiedz z cytatem
KUTER
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 280
Skąd: Legionowo




rozważałem zakup tego cuda jak budowałem wtrysk. I zerknąłem na opinie z racingforum.pl. NIE NIE NIE. Co trzeci regulator jest uszkodzony zanim go wyjmiesz z pudełka. Szybko się psują. Są baaardzo niedokładne. To nie moja opinia bo nie miałem takiego. A teraz moje przemyślenia: nie ten zakres pracy. W sensie że nie na takich małych ciśnieniach. Przy 3 barach 0,1 bara błędu to 3%. A przy ciśnieniu 0,25 bara to aż 40%. Podciśnienie do dolotu podłączysz i co dalej? będzie ci modulował ciśnienie z 0,25 na np. 0, 27 bara? zapomnij. Jeśli chodzi o regulatory ciśnienia to albo z seryjnych samochodów (nieregulowane) albo jakieś HKSy za przysłowiowe 500zł. Jaką masz tą pompkę? taką do gaźnikowców niskociśnieniową, czy walisz w te gaźniki 4 bary 150l/min ? Laughing

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 13 Stycznia 2016, 23:14 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




Pompa gaźnikowa, ale cholera wie ile to pompuje Wink

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 13 Stycznia 2016, 23:17 Odpowiedz z cytatem
Glowa
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 771
Skąd: Sosnowiec




Te pompy chińskie do "gaźników" też niestety dają ciśnienie rzędu 0,5 bar. Lepiej działają jak gaźnik ma powrót bo nie pompują ciśnienia na max. Ale w garbusie gaźnik nie ma.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Regulator ciśnienia paliwa
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group