Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> vw 1600 typ3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 23 Marca 2016, 15:32 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1791
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




Z 1,6 jest tak że jak masz wszystkie graty w dobrym stanie to ok. Jeśli musisz zrobić planowanie bloku, kupić cylindry, tłoki itp to lepiej iść w pojemność.

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 23 Marca 2016, 16:14 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




Sorka chłopaki za to ze nie podalem linka.. http://olx.pl/oferta/sportowy-walek-scat-c35-c25-zestaw-garbus-karmann-ogorek-bulik-CID5-IDeBhpP.html.. NP taki zestaw... I o takie części mi chodzi z którymi nie ma jakiś dziwnych później problemów... Ze wracam do tego samego... Co innego jest wymienić swiece a co innego rozbierać silnik bo się cos zalozylo do dupy... Co do planowania to mysle ze po rozebraniu to mysle ze najzwyczajniej warto wszystko zrobic by to miało sens składania...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Marca 2016, 18:40 Odpowiedz z cytatem
Garberro
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 1150
Skąd: Suwałki
1965 VW Typ 1 mex




Sam gdybym miał podobną sytuację poszedłbym w 1914, to najbardziej opłacalny układ jeśli trzeba rzezać blok i wymieniać cylindry z tłokami. Smile

A przeczytałem garbiarnie wzdłuż i wszerz i nie widzę innej rozsądnej alternatywy. No może poza silnikiem Szymona, ale to dużo bardziej dopracowany projekt.

Już niedługo kończę z budą i zaczynam zbierać graty na 1914 własnie.

_________________
Garbus ,,Smurf".
http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=492
Były: 1302 1.3AB, 126 EL, 126 FL, 126 ST 73r, Polo G40, UAZ 469b V6 2.9.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Marca 2016, 22:01 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Może chcesz kupić silnik NOS ? Smile

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1883963

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 23 Marca 2016, 22:37 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




Niestety kolego... Za te pieniadze to mysle ze bym miał juz konkretna wyścigówkę z mojego zrobiona.. 😉
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 29 Marca 2016, 22:44 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




A mam pytanie tez związane z silnikiem wiec zadam je tu... Czy można wywalić troche tych wszystkich blach z silnika...? Przyznam ze chciałbym zrobic maksymalny clin silnika...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 29 Marca 2016, 22:49 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




Jak chcesz go zagotować to możesz.

Blachy są potrzebne do odpowiedniego chłodzenia!

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 29 Marca 2016, 23:41 Odpowiedz z cytatem
Michał_89
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 904
Skąd: W-wa Wesoła




no i tak btw typ3 miały troche problemy z chłodzeniem i generalnie były gorętszymi silnikami Smile
więc długo możesz sie nie nacieszyć zwłaszcza jak wywalisz oblachowanie Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Marca 2016, 09:05 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




Tak tez myślałem ze głównie chodzi tu o chlodzenie... Co do gorącego silnika to właśnie dlatego myslalem zastosować dodatkowa chlodnice oleju.. Ale wstępna odpowiedz dostalem ze skoro nie chce osiągać niewiadomo ilu koni to bez sensu bo nic to nie da... Wydaje mi się ze jednak mi pomysl nie jest zly... Każde jakies chlodzenie jest lepsze os żadnego chłodzenia czy mylę sie jesli chodzi o ten silnik... Dodatkowa miska olejowa tez powinna dać jakiś efekt? Poprawcie moje myślenie jezeli nie mam racji...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 09:43 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Temperatura oleju to nie wszystko i moim zdaniem Twoje najmniejsze zmartwienie.

Chodzi o schłodzenie głowic i cylindrów.

Jeżeli chodzi o osiągi (nawet tego 1.6) to duże znaczeniema doprowadzenie chłodnego powietrza do gaźników. Najskuteczniejszy jest fabryczny filtr powietrza, który zasysa je z zewnątrz, a nie z gorącej komory silnika

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 09:50 Odpowiedz z cytatem
dabtuner
Wymieniacz Świec

 
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1092
Skąd: Sulejówek /k. Warszawy




miska oleju tez raczej wpłynie poprawnie na obniżenie temperatury bo te silniki chodzone sa tez olejem

_________________
gg 2552352
auto gauge | Obrotomierze
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2016, 10:25 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3472
Skąd: Rzeszów
1974 VW Typ 1 1303




poziome oblachowanie i uszczelka powinna dzielic strefe ciepla i zimna.
Filtr ma czerpnie z okolic glowicy, a pozniej bierze z komory, a tam goraca nie ma takiego.

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Marca 2016, 10:41 Odpowiedz z cytatem
Michał_89
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 904
Skąd: W-wa Wesoła




w typ 3 nie masz oddzielonej komory silnika.
zimne powietrze masz zasysane z boków samochodu kanałem takim a z silnikiem jest to połączone taką gumą.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Marca 2016, 10:49 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




W typie3 nie ma uszczelki dookoła silnika, w komorze silnikowej gorąco, że hoho. Fabrycznie filtr powietrza był odizolowany od tego "środowiska", a chłodziło go powitrze, które płynęło do gaźników.

Miałem zainstalowanego typa4 i "wyrzeźbioną" uszczelkę dookoła silnika ale się nie sprawdzała, jak był zimny to jeździł jak szatan, jednak wraz ze wzrostem temperatury silnika moc spadała.

Zrobiłem test zdejmując klapę bagażnika oraz pokrywę luku silnika i był miód malina, co potwierdziło, zż problemem jest gorące powietrze w komorze silnika.

Później doprowadziłem zimne powietrze w okolice gaźników za pomocą rurek, które były podpięte do fabrycznego "ujęcia" powietrza i to był strzał w dziesiątkę.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 11:48 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Wanel, ty miałeś/masz sedana szarego z silnikiem typ4 na teledialach?

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

vw 1600 typ3
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group