Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> vw 1600 typ3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 30 Marca 2016, 11:51 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




Ok... Czyli miska i chlodnica jak najbardziej na tak... A teraz inny sposób... Bo tak jak tutaj kolega wspomniał.. Silnik jest połączony guma gdzie ma powietrze jakby odizolowane... A gdyby np zastosowac patent z tlki i dać wloty na tylne blotniki? Zwiekszy to zimne powietrze w nadkolach... A wewnątrz można juz wyzebic kanaly które kierowalyby to powierze na gaźniki... Badz montaż jakiś dwóch wentylatorów po obu stronach które będą z nadkola ciągle powietrze w stronę gaznikow...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 12:03 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




dabtuner napisał:
miska oleju tez raczej wpłynie poprawnie na obniżenie temperatury bo te silniki chodzone sa tez olejem


Ale miska to nie chłodnica. Miska zwiększa ilość oleju, więc w teorii dłużej się on będzie nagrzewał i nagły skok obciążenia wolniej przeniesie się na wzrost temperatury, co ma znaczenie np w Garbie na ćwiartkę który nie ma chłodzenia w ogóle, ale poza tym miska nie sprawi że olej będzie w zauważalnym stopniu chłodniejszy.
Wiele osób twierdzi że "miska chłodzi" ponieważ przeczytali twierdzenia innych osób które tak uważają, ale jeszcze nie widziałem żeby ktoś to poparł.
Widziałem za to jak ktoś próbował to sprawdzić i mu wyszło że efektu (jeśli chodzi o obniżenie temperatury) nie ma.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2016, 13:17 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




A czy powietrze które owiewamiske od dolu nie schlodzi jej odrobine?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 14:03 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




stasiu napisał:
A czy powietrze które owiewamiske od dolu nie schlodzi jej odrobine?


Tylko nie chodzi o to żeby miska była chłodna, tylko olej.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2016, 14:06 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




Nie nom ja wiem ze sie nabijasz... Poprostu nie jeździłem nigdy autem chlodzonym przez samo powietrze... Zawsze chlodnica wody byla... Dlatego tak mecze temat bo chce złożyć dobrze ten silnik a nie na xxxxxx i cieszyć sie ze mam typa który jest awaryjny...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 14:47 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Bo serio już napisałem co wiem. Są powody do instalowania dodatkowej miski w rasowanych Garbach używanych do sportu, ale "obniżenie temperatury oleju" nie jest jednym z nich. Tzn wiele osób wierzy że jest, ale niech ktoś pokaże że to ma wpływ.
Ja sam w jednym Garbie ją mam, w innym - nie mam, ale nie będę Ci wmawiał że "wiem co ona daje", bo do tego musiałbym zbadać jej wpływ przy braku innych zmian, w identycznych warunkach, a nigdy tego nie robiłem.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2016, 16:44 Odpowiedz z cytatem
stasiu
Pompowacz Opon

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 339
Skąd: Skwierzyna




Nom ok. Czyli rozsądnie umieszczona chlodnica oleju i przemyślane kanaly w kierunku gaznikow (glowic)...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2016, 17:51 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




W mojej ocenie nic nie musisz kombinować, fabryczne chłodzenie do codziennego wożenia dupy jest wystarczające.

W sedanie, tl, kombi chłodzenie jest rozwiązane w identyczny sposób, jedynie w sedanie powietrze jest zasysane zza tylnej szyby, a w TL/kombi z błotników (dokładnie jest ten sam kanał dla powietrza). Zassane powietrze trafia jednym wyprowadzeniem do chłodzenia silnka, drugim do zasilenia gaźnika/gaźników.

Jak założysz dwa podwójne IDF/DRLA to możesz ale nie musisz ! doprowadzić chłodne powietrze z oryginalnego wyprowadzenia do filtra powietrza, sposobów jest tyle ilu rzeźbiarzy na świecie, kwestia gustu. Jeżeli użyjesz fabrycznego gaźnika/gaźników to nie ma nic bardziej sensownego jak oryginalny filtr.

Uwaga, jeżeli nie będziesz używał tego wyprowadzenia do filtra to musisz je zatkać, inaczej do chłodzenia silnika będziesz częściowo pobierał gorące powietrze z komory silnika.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

vw 1600 typ3
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 5 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group