Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy -> Remont dołu silnika Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Remont dołu silnika
PostWysłany: 10 Maj 2016, 12:15 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




Koledzy zabieram sie za remont dołu mojego 1300Ab.
I mam pytanie co jest niezbedne do zrobienia? Trzeba zawsze robic szlify? Czy potrzeba predzej zakulic panewki i z walem panewki dac do szlifu? Zawsze trzeva szlif bloku robic? W jakich przypadkach?
Bo szukam osob co mi szlify zrobia ale cos sie dowiedzialem ze do szlifu bloku musze miec juz zakupione predzej panewki.
Prosze o informacje. Dzięki

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 10 Maj 2016, 13:10 Odpowiedz z cytatem
marjas
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 3272
Skąd: Luboń City
1973 VW Typ 1 1303S




Najpierw to musisz wiedzieć na który szlif panewki.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
&VW 1303S '73
&VW 1500 Type 3 '62
&VW T3 Prycza '86
www.garbus-lubon.xx.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Maj 2016, 13:12 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Teoretycznie nie zawsze. Ale znajdz rozlozony silnik ktory nie wymaga szlifu bloku.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Maj 2016, 14:57 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




Czyli musze rozpolowic i sprawfzic na ktorym szlifie sa panewki i pozniej ew kupic panewki pod nastepny szlif i pod nie podszlifowac wal oraz blok? Tak wyglada sytuacja?

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 10 Maj 2016, 16:05 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Jak jeden szlif wyda...
No i jest ta zabawa z planowaniem polowek co to ja Czarek robi

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Maj 2016, 16:06 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Mniej więcej. Ale musisz mieć średnicówkę zeby określić ile szlifu wykonać należy. To nie jest oczywiste, ze wystarczy jeden nad wymiar, może być jeden, a moze być i trzy, a moze i blok/wał nie wydać już potrzebnej wartosci lub moze nie być juz takiego nad wymiaru. Generalnie, najlepiej znać wymiary org panewek, wymiary dostępnych nad wymiarów i zabrać blok z wałem do firmy zajmującej sie szlifami, aby dokonała pomiarów.
Np. Czarek z Wesołej robi szlify bloków, często połączone z planowaniem polówek, tak ze wraca sie np. do nominalnej średnicy panewki, mimo ze wyjściowo, wymagany byłby np. 3 nad wymiar

edit: odpisałem w tym samym momencie co Kuba Wink

P.S. Czemu jesteśmy w dziale "rasowanie"?

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Maj 2016, 21:07 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




I najważniejsze zanim zlecisz szlif to upewnij się, że dostaniesz panewki na ten wymiar. To, że dany wymiar jest w ofercie sklepów o niczym nie świadczy, że są dostępne w "realu", o jakości nie wspominając.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 10 Maj 2016, 21:56 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




Dziękuję za przeniesienie tematu, no bede musial. Najlepiej bym komus dal blok silnika i zlecił wykonanie tego. Ale z drugiej strony jak bede to sam robic mam szanse sie cos nauczyc,, byle nie zepsuć " ;P

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 11 Maj 2016, 12:02 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




mam jeszcze pytanie, gdzie mogłbym nabyć uchwyt do bloku silnika by silnik miec w powietrzu do rozbiórki? Bo na stronie csp w niemczech jest za 50 euro a w polsce jest takie coś do dostania?
Taki : http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=89970761678&rub1=Werkzeug&rub2=Motor%2D%20und%20Getriebe%2DSt%E4nder&artnr=12107a&pn=0&sort=0&all=

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 11 Maj 2016, 18:08 Odpowiedz z cytatem
vwandal
Wyciągacz Silnika

 
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 2258
Skąd: Europa




wrzuć na Allegro - stojak do silnika .
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Maj 2016, 17:32 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




mam pytanie jak zakładać pierścienie? Chcę ten komplet kupić , mam pytanie kiedyś w starych tłokach był punkt w którym pierścienie powinny się zamknąc ale w garbusie chyba tego nie ma.
Ten komplet chce kupić http://www.ebay.de/itm/401120470403?_trksid=p2055119.m1438.l2661&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT chyba dobry co?

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Maj 2016, 17:46 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Może warto byłoby przed przystąpieniem do remontu coś poczytać?


_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Maj 2016, 17:54 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




Dlatego tez koedukuje się dlatego pytam. Bo dopiero bede kupować zestaw.

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Maj 2016, 18:03 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7214
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




To może przy okazji kup jakąś podstawową książkę, coś typu różowa?


http://allegro.pl/vw-volkswagen-kafer-i-transporter-nowosc-i6149572332.html

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 19 Maj 2016, 16:55 Odpowiedz z cytatem
dbensz
Wymieniacz Żarówek

 
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 405
Skąd: Poczołków 1972 VW Typ 1 1300 AB
1972 VW Typ 1 1200




otrzymalem komplet na 1600ccm i mam pytanie oglądałem pierścienie nie ma na nich napisu TOP oraz sa wszystkie jednakowe tzn obojętnie którą i jak stroną będą założone?
W komplecie jest równiez dystanse pod cylindry po co one? na filmikach co na youtube sa z remontu silnika nikt tych dystansów nie zakłada. Co to daje musi byc?

_________________
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Remont dołu silnika
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group