Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> Jaki silnik włożyć do Bulika? Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 09:34 Odpowiedz z cytatem
wanel
Zmieniacz Biegów

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 850
Skąd: Warszawa




Do osiągniecia 170km/h w Ogórze wystarczy 1.7 typ4 80PS, do tego długa skrzynia. Mówię tutaj o prędkości do osiągnięcia w każdych warunkach i bezstresowo.

Podejrzewam, że ten sam silnik w Buliku na skrzyni AT osiągnął by tę prędkość o 1-2 sekyndy szybciej.

W mojej ocenie do "normalnej" jazdy Bulem, tak aby od czasu do czasu "zaszaleć" wystarczy Ci 1914, czyli trzeba kupić puzle w postaci:
- zestawik tłoki-cylindry 94mm
- zestawik szklanki-wałek coś poziomu C35 lub W110
- regeneracja bloku
- standardowe glowice po regeneracji
- można zainwestować w jakieś lepsze korbowody lub po taniości wywinklować standardowe
- pompa oleju z wyprowadzeniem na filtr, tzw full flow
- belka pod silnik od Ogóra
- uszczelki, panewki
- i najważniejsze, człowiek, który już popełnił w życiu kilka silników Smile

To jest złoty środek pomiędzy żywotnością, osiągami i kasą.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 11:34 Odpowiedz z cytatem
jarameba
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 177
Skąd: zewsząd
1979 VW Transporter T2




Podłączę się z szybkim pytaniem związanym, z W110. Coś szperałem na Sambie i co przewijał się 110, to polecali zmienić nie tylko szklanki, ale i resztę w głowicach - popychacze, dźwigienki etc.

Jak to jest z tym wałkiem?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 13:47 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




sporo osób jeździ z w110..c35 na seryjnych popychaczach i na seryjnych klawiaturach. I nie którzy nie mają z tym problemów, inni szybko zmieniają elementy na wzmocnione. Zależy więc to też od innych rzeczy w konfiguracji silnika.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 14 Czerwca 2017, 15:57 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Co do klawiatur to o ile jeżdżę na standardowych dźwigienkach, to ich ośki mam nieseryjne. Jednak perspektywa podkładki falistej która pęka i wpada w system olejowy jakoś mnie nie nęci. I to nie jest tylko ostrzeżenie z internetu, "bo taka zasada". Jeśli dobrze pamiętam Paluch tak kiedyś zabił silnik.
Co do popychaczy to kwestia trochę sprężyn, trochę pewnie obrotów. Ja mam teraz stalowe, będę chciał przejść na aluminiowe, ale wzmocnione. Stalowe działają, ale są głośne bo na ciepło robi się luz. Nie ryzykuję seryjnych (przy C45). No i to też i kwestia geometrii, ale tą przy seryjnym wazie może można by ustawić.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Re: Jaki silnik włożyć do Bulika?
PostWysłany: 15 Czerwca 2017, 14:58 Odpowiedz z cytatem
sokol
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 1761
Skąd: Jasło / Rzeszów




Buniek T1 napisał:
Witam wszystkich. Doradzili mi na innym forum zeby tu sie zgłosić o poradę. Posiadam T1 Pick-up sprowadzony z brazyli. Jest to mój pierwsźy projekt z T1. Interesuje mnie jaki silnik benzynowy moge włożyć do niego. Chodzi o to zeby auto zachować z zewnątrz w formie oryginalnej, a sinikowo i zawieszeniowo sprowadzić do współczesności(jazda po autostradzie 100-120km/h bez męczenia) z góry dziękuje za wszelkie porady i pozdrawiam!


sprowadziles z brazyli mowisz? a jak stan blacharski budy tak odbiegajac od tematu? Smile

_________________
mail: vwsokol@gmail.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Czerwca 2017, 11:53 Odpowiedz z cytatem
Royce
Czyściciel Gaźnika

 
Dołączył: 12 Lut 2004
Posty: 675
Skąd: Sobótka




wanel napisał:
Do osiągniecia 170km/h w Ogórze wystarczy 1.7 typ4 80PS, do tego długa skrzynia. Mówię tutaj o prędkości do osiągnięcia w każdych warunkach i bezstresowo.


Optymistyczne podejście Wink albo małe opony z przodu Wink

_________________
www.JazdaGarBusem.pl

www.garbclub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Czerwca 2017, 21:06 Odpowiedz z cytatem
bodzio1600
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 216
Skąd: Gdansk
1974 VW Typ 2 Microbus (T2)




No to już ładnie się rozpędziliśmy i w pewnym momencie przychodzi do szybkiego zatrzymania- czym to zrobić ? na seryjnych czterech bębnach z wąskimi szczękami i bez wspomagania ?
Pozostaje jeszcze przy tych zawrotnych prędkościach problem utrzymania kierunku co w przypadku oryginalnego zawieszenia i przekładni ślimakowej jest b.trudne.

_________________
W sezonie letnim tylko "ogórek|,,
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 16 Czerwca 2017, 21:23 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Wspomaganie nie ma nic do rzeczy.
To ze przekładnia jest ślimakowa również.

To co rzeczywiście się nie sprawdza to bębny. O ile do prędkości fabrycznych nie ma wielkiej różnicy pomiędzy np Garbem na późnych bębnach i na tarczach (głównie takie że przy tarczach łatwiej dozować i pedał jest mniej drewniany), to przy hamowaniu ze stu klkudziesięciu bębny się przegrzewają. Zachamujesz, ale dojdzie Cie wielka fala ciepła, a hamulce będą do przeregulowywania. Tak że o ile nie chcesz włazić co chwila pod samochód ze śrubokętem to polecam tarcze.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Jaki silnik włożyć do Bulika?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group