Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy -> Galerie olejowe
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Galerie olejowe
PostWysłany: 9 Sierpnia 2017, 12:52 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3472
Skąd: Rzeszów
1974 VW Typ 1 1303




Hej

Mam pytanie o zaworki.
Czy blok z 2 galeriami i silnikiem 1,6 pojedynczy dolot i 1 gaznik powinien miec zaworki z przetloczeniem czy bez ?
Wg ponizszego bez dziury, a jak w praktyce ?
Dla lepszego obiegu oleju dac takowy ?







A przy okazji majac taka tabele , jak sprawdzic i czym te sprezyny ?
Jakis przyrzad sobie zrobic ?


_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 9 Sierpnia 2017, 19:40 Odpowiedz z cytatem
olo xxx
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1664
Skąd: gdańsk




no właśnie też przerabiałem ten temat. W moim bloku AS41 w silniku na podwójnym dolocie ale pojedynczym gaźniku ( czyli seria 1,6 50 KM) były dwa tłoczki bez prztłoczeń , na rysunku jak po lewej. Zestaw naprawczy jaki kupiłem miał jeden tłoczek bez przetłoczenia a drugi już z nim. Zadzwoniłem do kumpla ,który miał dziewiczy nigdy nie rozbierany silnik ogórkowy w garażu. Dla mnie wyjął te dwa tłoczki i również oba były takie same bez przetłoczeń ( jak na rysunku z lewej)
Wymieniłem więc tylko jeden na nowy ( ten bardziej zużyty po sprawdzeniu suwmiarką) drugi ten lepszy zostawiłem w tym miejscu z którego był wyjety. Wymieniłem spręzyny na nowe ( są o wiele twardsze od tych oryginalnych , które siedziały w bloku) , były o prawie 1 cm dłuższe.

Ciśnienie oleju na zegarach podskoczyło o 1 bara do góry ale nie przekraczało 3,5 na zimnym silniku na jałowych oraz po rozgrzaniu w czasie jazdy.

Zasadności używania tłoczka z przetłoczeniem nie znam i nie wiem w której celi powinien być , czy w tej z dłuższą sprężyną czy w tej z krótszą.

Też jestem ciekaw kiedy jakich się używa i w jakim celu

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.
www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 10 Sierpnia 2017, 00:20 Odpowiedz z cytatem
Pabloo
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa




zawór olejowy z przetłoczeniem był stosowany w blokach jedno zaworowych od mniej więcej 61 roku do 67.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 10 Sierpnia 2017, 07:56 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3472
Skąd: Rzeszów
1974 VW Typ 1 1303




Ale pisza tez ze od kiedys tam wszystkie silniki sa wyposazone w taki z rowkiem w miejscu Oil Pressure relief, czyli blizej pompy.
Wlasnie w celu lepszego chlodzenia.
Musze zobaczyc co mam, bo zdaje sie ze zwykly mam tam.

Tez mam ten zestaw nowych sprezyn, choc na obecnych mam dobre cisnienie. Ale mialem problemy ze zbyt wysoka temperatura silnika.
Posprawdzam.

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Sierpnia 2017, 06:21 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3472
Skąd: Rzeszów
1974 VW Typ 1 1303




Na razie sprawdzilem ze w pudelku sa nowe sprezyny i stare tloczki.
To pytanie co jest w silniku po ktorej ze stron.
Smile

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 11 Sierpnia 2017, 09:36 Odpowiedz z cytatem
jarameba
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 177
Skąd: zewsząd
1979 VW Transporter T2




Pytanie od mniej ogarniętego zawodnika:

Jaki wpływ ma sposób działania tych zaworów na temperaturę oleju? Czy może, w jaki sposób ich działanie wpływa na temperaturę?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 11 Sierpnia 2017, 10:37 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Rozpoławiacz Blokowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3472
Skąd: Rzeszów
1974 VW Typ 1 1303




Rodzaj uzytej pompy oleju tez ma wplyw na temperature.

Rys1 , 2 notki sugeruja ze jakis tam wplyw ma.
Teoria... Smile

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 12 Sierpnia 2017, 12:38 Odpowiedz z cytatem
olo xxx
Mierzalnik Przerwy

 
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1664
Skąd: gdańsk




na tej stronie macie schemat magistrali olejowej i może to wyjaśni różnice temperatur w jakim przypadku może być za wysoka . Za słabo dociskane tłoczki poddają się ciśnieniu z pompy ,dlatego olej ucieka bokiem i nie dociera w takiej ilości do chłodnicy oleju w jakiej powinien

http://www.speedtalk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=33370

_________________
Strona trójmiejskich garbusiarzy.
www.oldvw.pl
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 14 Października 2017, 11:48 Odpowiedz z cytatem
Piter
Newbie

 
Dołączył: 11 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Siedlce




Fajnie pokazany uklad smarowania. Czyli gdy olej jest zimny i gesty wzrasta opor przeplywu przez chlodnice oleju dlatego pierwszy zawor otwiera sie i przekierowuje obieg bezposrednio do glownego kanalu olejowego. Olej ktory jest goracy i rzadszy nie jest juz w stanie otworzyc zaworu i zaczyna plynac przez chlodnice. Czyli jest to rodzaj takiego termostatu oleju. Tak wynika z tego schematu i opisow. Zas drugi zawor jest zaworem regulacji cisnienia granicznego. Ten opis dotyczy blokow dwu zaworowych.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Galerie olejowe
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group