Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy -> Sprostowanie na temat silników industrialnych
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprostowanie na temat silników industrialnych
PostWysłany: 25 Października 2017, 21:11 Odpowiedz z cytatem
whisky
Małoaktywny
 
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: Pomorskie




Jestem nowy na tym forum ale w garbusach siędzę od dość dawna. Przy okazji pozdrawiam wszystkich którzy pamiętają pierwsze zloty w Sztumie. Prowadzę mały warsztacik a poza tym od kilku lat zajmuję się silnikami industrialnymi. Jak zwał tak zwał ....handluje. Zawitałem na waszym forum gdyż przypadkiem trafiłem na post dotyczący różnic dotyczących silników stacjonarnych i ręce opadają jak ludzie którzy nigdy nie rozbierali takowego silnika wypisują głupstwa na ich temat. Silniki te nie były produkowane w szopce tylko w fabryce więc jakością wykonania nigdy nie odbiegały od silników samochodowych. Były produkowane od 50 tych lat i do końca produkcji garbusa w Wolfsburgu. Po 78 roku silniki te otrzymywały tzw drukowaną tabliczke i trwało to do początku lat 80 tych. Numeracja tych silników zaczyna się od numeru 122-1.2 lub 126-1.6. Bardzo rzadko w motopompach stosowano silniki o oznaczeniu L200 lub L174 wypuszczane przez firmę Limbach zajmującą się silnikami do latania. Ceny takich silników na dzień dzisiejszy u niemca często przekraczają 3000 euro. Wracając do mocy, nigdy nie było w tych silnikach jakichkolwiek zmian w konstrukcji słupka. Wał, tłoki i często opisywany na tym forum wałek rozrządu jest taki sam jak w silniku samochodowym. Każdy silnik posiada tabliczkę znamionową na której mamy między innymi rocznik i moc. Moc była taka jaka potrzebna była do napędu odbiornika. Silniki 1.2 miały moce od 28 do 34KM a silniki 1.6 od 39,5 KM do 44 KM. Zmniejszanie mocy odbywało się tylko i wyłącznie za pomocą gaznika. Jedyną różnicą w konstrukcji słupka było zastosowanie w silniku o pojemnośćii 1584ccm pojedyńczego dolotu.Jedyne różnice to brak nagrzewnic (poza motopompami Albin wypuszczanymi na rynek Szwedzki) obudowa wentylatora bez wyjść do nawiewu ogrzewania, podstawa prądnicy (zazwyczaj 6V trzy szpilki dodatkowe do zamontowania regulatora obrotów), brak termostatu, w niektórych silnikach koło zamachowe bez uzębienia lub uzębieniem bocznym, iskrownik zamiast aparatu i w/w gaznik. Mam nadzieję że wyjaśniłem kilka spraw. W razie czego Priv. Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Sprostowanie na temat silników industrialnych
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Pytania i problemy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group