Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Luźne dyskusje -> Garbus - prośba o opinie.
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Garbus - prośba o opinie.
PostWysłany: 12 Grudnia 2017, 18:54 Odpowiedz z cytatem
SUPER.DAWID
Pieszak

 
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Trzebinia




Witam. Tak jak pisałem, gdy się witałem jestem nowy w tematyce GARBUSÓW i jeszcze nie znam wszystkich niuansów. Dlatego zwracam się z prośbą o opinię i nakierowanie czy warto się w coś takiego pchać.

https://www.olx.pl/oferta/volksvagen-garbus-1960r-silnik-1200-zadbany-klasyk-okazja-CID5-IDqbn9x.html

Byłem go oglądnąć. Przy pomocy książki "Jeżdżę samochodem Garbus" Teoretycznie udało mi się ustalić:
- dokumenty zgodne z numerem podwozia
- w dokumentach wbity rocznik 1960
- numer podwozia w porównaniu do książki sugeruje rocznik 1963
- karoseria sugerowała by rocznik 1973/4
- silnik według dowodu 1,2 na to miast według numerów silnika "E" czyli sugerowało by 1,3

Ponieważ opis i zdjęcia jest dość skąpy to trochę moich obserwacji. Silnik po odpaleniu na zimnym trochę się trzaskał tak jak by wrzucić mu garstkę nakrętek. Po nagrzaniu ucichł. Przyśpieszanie żwawe. Hamować hamował jednak dość mocno przy jeździe i hamowaniu ściągało go na prawo.
Karoseria - podłoga zdrowa teoretycznie nie jest pospawana z nadwoziem. Na lewych drzwiach i tylnym prawym błotniku sporo szpachli, która już pęka i odchodzi. Kilka mniejszych rdzawek rozrzuconych po całym aucie. Całe nadwozie było malowane. Oryginalny kolor jasno zielony. Co mnie mocno zaniepokoiło oboje rzwi zamykają się lekko ale w obu drzwiach przy środkowym słupku w okolicach dachu można przez szparę spokojnie włożyć długopis bez otwierania drzwi. Dodatkowo na przedinm pasie w okolicach zamka napis "MEXYK". Według właściciela podobno gdzieś jeszcze też taki napis widniej. Uszczelki szyb wszystkie spękane. Środek zadbany, przetarty fotel kierowcy na siedzisku. Drzwi u dołu zdrowe. Maska przednia i tylna do uratowania. Trochę rdzy w kanale za tylną kratką na podszybiu.
Z mechaniki przy ruszaniu lub hamowaniu silnikiem słychać stuknięcie tak jak by obijała się skrzynia o nadwozie.
Obecny właściciel ma go od września tego roku i nie wiele może mi powiedzieć na temat tego samochodu.

PS proszę o wasze opinie. Być może ktoś zna ten samochód, a może nawet był jego właścicielem. Szukam samochodu do jazdy ale z racji funduszu nie szukam ideału i nie chciał bym od razu na start wpakować wiaderka pieniędzy. Jestem świadomy, że zawsze coś trzeba będzie zrobić, ale chciał bym uniknąć pojazdu który od razu kwalfikował by się do remontu. Jeśi to nie grzech to chciał bym też poznać wasze opinie ile można by za niego dać.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Grudnia 2017, 19:28 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




Twoje ustalenia ni jak sie mają to tego co to jest w rzeczywistości. To meksykański garb z 78-80 z kwitem 1960. Z opisu wynika ze dosyć zapuszczony.

Nie widzę na zdjęciach czegoś, co by go dyskwalifikowało. Zalecam daleko idącą ostrożność i odradzam zakup bez wcześniejszych oględzin z kimś kto zna sie na temacie garbusów. Pamiętaj ze mechanika to temat do ogarnięcia bez większych problemów i względnie sensowny cenowo. Blacharka, wręcz przeciwnie.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 12 Grudnia 2017, 20:21 Odpowiedz z cytatem
SUPER.DAWID
Pieszak

 
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Trzebinia




Jeśli chodzi o mechanikę to raczej nie jest dla mnie problemem. Z blacharką tak jak piszesz i dla mnie jest wyzwanie lub kosmiczne pieniądze.

Pytanie czy jest sens pchać się w takiego kundla 78-80/1960 i czy z tego nie wynikną jakieś problemy.
A co masz na myśli "daleko idąca ostrożność" i "nie ma niczego co by go dyskwalifikowało".
Ponieważ nie bardzo mam z kimś znającym się na garbusach podjechać to muszę sobie radzić samemu i ufać swojej wiedzy podpartej literaturą i wiedzą zdobytą dzięki waszej uprzejmości tu na forum. W takim razie na co zwrócić szczególną uwagę?
Uczulali mnie żeby podłoga (element nośny) była zdrowa i nie spawana do karoserii. W tym konkretnym przypadku podłoga według mnie jest jak najbardziej na "+". Przyspawana raczej nie jest choć z braku wiedzy udało mi się znaleźć tylko śruby pod tylną kanapą. Doczytałem się też, że wał ma nie mieć luzów. W tym konkretnym przypadku o ile dobrze sprawdziłem, nie wyczułem ani luzu osiowego ani promieniowego. Mnie szczerze mówiąc bardzo przeraziły te drzwi.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Grudnia 2017, 22:59 Odpowiedz z cytatem
Andrzej67
Newbie

 
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 20
Skąd: ZAGÓRZANY
1967 1300 Garbaty




koleś kupił to auto na handel ? czy kupił nieświadomie szczepana i chce się pozbyć ?
Czy tego chcesz czy nie to twój garbi stanie się skarbonką bez dna.
Więc bądz czujny żeby nie wtopić na samym początku .

Mex. na początek przy nie dużym budżecie to fajna sprawa tylko w oryginale !

Na twoim miejscu poczekałbym spokojnie na coś bardziej atrakcyjnego .

Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Grudnia 2017, 23:34 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




SUPER.DAWID napisał:
Pytanie czy jest sens pchać się w takiego kundla 78-80/1960 i czy z tego nie wynikną jakieś problemy.


Zmniejsza to nieco wartość rynkową i inwestycyjną. Problemów raczej brak ale.. no trzeba mieć tego świadomość

SUPER.DAWID napisał:
A co masz na myśli "daleko idąca ostrożność"


Łatwo kupić śmiecia, jak sie nie zna na garbusach, za kupę kasy.

SUPER.DAWID napisał:
i "nie ma niczego co by go dyskwalifikowało".


Nie widze na zdjęciach niczego co kazało by od razu mi powiedzieć: "Trzymaj sie daleko od tego samochodu, to śmieć. "

SUPER.DAWID napisał:
Ponieważ nie bardzo mam z kimś znającym się na garbusach podjechać to muszę sobie radzić samemu i ufać swojej wiedzy podpartej literaturą i wiedzą zdobytą dzięki waszej uprzejmości tu na forum. W takim razie na co zwrócić szczególną uwagę?


Uczulali mnie żeby podłoga (element nośny) była zdrowa i nie spawana do karoserii. W tym konkretnym przypadku podłoga według mnie jest jak najbardziej na "+". Przyspawana raczej nie jest choć z braku wiedzy udało mi się znaleźć tylko śruby pod tylną kanapą. Doczytałem się też, że wał ma nie mieć luzów. W tym konkretnym przypadku o ile dobrze sprawdziłem, nie wyczułem ani luzu osiowego ani promieniowego. Mnie szczerze mówiąc bardzo przeraziły te drzwi.


Same uwagi słuszne, tylko jak nie wiesz co masz zobaczyć to i nie wiele warte dla laika Razz Śruby pod kanapą najczęściej zostają, podobnie jak i pod spodem. Przy ratowaniu "na sztukę" zazwyczaj zostaje połączony próg z podłogą od wewnątrz. Obejrzyj próg od wewnątrz (ze środka) od początku do końca. Zazwyczaj dramat jest z przodu (przy nogach) jak i z tyłu (pod rurą od ogrzewania). Drzwi do meksa to nie jest problem (łatwo kupić i nie są przesadnie drogie).

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 13 Grudnia 2017, 07:48 Odpowiedz z cytatem
sokol
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 1846
Skąd: Jasło / Rzeszów




jestem z Jasla, do Debicy mam jakies 20 km. Mozemy podjechac Wink

_________________
mail: vwsokol@gmail.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 13 Grudnia 2017, 19:40 Odpowiedz z cytatem
SUPER.DAWID
Pieszak

 
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Trzebinia




Z tego co koleś puszczał bajkę to kupił go dla siebie, ale że natrafiła mu się okazja kupienia działki (jest rolnikiem) to zbiera fundusze na zakup ziemi i garba sprzedaje.
Jestem świadomy, że zabytkowy samochód jest skarbonką bez dna. Aktualnie prowadzę odbudowę Syreny 104 z 1966r. Z kosztów liczonych już pochłonęła około 7-10 tyś zł i szacuję, że jeszcze około 20-30 tyś zł muszę w nią włożyć. Dla te go garba szukam względnie taniego ale żeby bez większych inwestycji pojeździł około 2 lat (planowany termin skończenia syreny).
Z tym konkretnym garbusem chyba sprawa się rozwiązała bo ogłoszenie zniknęło.

Na razie bardzo dziękuję za zaangażowanie. Jeśli pozwolicie to żeby nie zaśmiecać forum w tym temacie będę dodawał linki garbusów które mnie zaciekawią i będę was prosił o poradę. Przynajmniej do puki nie będę się czuł na siłach samemu ocenić garbusa.
Oczywiście dywagacje na temat garbusa podparte zdjęciami dla mnie będą bardzo cenne zwłaszcza teraz w początkowym stadium nauki garbusologii.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 14 Grudnia 2017, 10:20 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1800
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




Jak masz do sokoła 20 km to jedź do niego na piwo:) i pooglądaj jego statki, najwięcej z takiej rozmowy się nauczysz:)

dobra sprawdziłem masz trochę dalej:) ale w Krakowie masz dużą grupę garbusiarzy:)

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 17 Grudnia 2017, 10:04 Odpowiedz z cytatem
SUPER.DAWID
Pieszak

 
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Trzebinia




O ile najpierw odrzucałem tego garbusa

https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-garbus-1972r-1303-mozliwa-zamiana-CID5-IDqbGR7.html#94eb232691

o tyle im bardziej na niego patrzę tym bardziej skłonny jestem jechać go oglądnąć. Sprzedawca jest na 100% handlarzem i raczej nie jest za bardzo rozgarnięty. Auto zakupił z Krzeszowic. W Krzeszowicach było wystawione za 10 200 zł. Zdjęć było tylko kilka. Po nie całym tygodniu ten sam garbus został wystawiony w tym ogłoszeniu w Dąbrowie Górniczej w cenie chyba 14 tyś zł. Teraz od chyba miesiąca albo dwóch handlażyna usiłuje go sprzedać skacząc ceną między 9-11tyś. I próbuje nabrać ludzi na promocje typu "do niedzieli 9 tyś".
Wracając do auta. Oglądać go nie byłem więc dokładnego stanu nie znam. Poprosiłem o więcej zdjęć. Na zdjęciach widać, że do roboty jest lewy tylni błotnik gdyż jest obtarty. Lewy przedni błotnik z kolei ma kilka głębszych rys pionowych oraz we wnęce lampy przedniej jest sporo rdzy która podejrzewam, że po ruszeniu zrobi się większą dziurą. Na całym aucie jest sporo rdzawek. Drzwi pasażera były szpachlowane bo widać, że szpachla już pęka i zostały założone psełdo tuningowe ozdobne kanty które zostały chamsko przynitowane do nadwozia. Na progach po otwarciu drzwi widać korozję. Ciężko jest mi powiedzieć czy jest to powierzchowna czy głęboka. Siedzenia materiałowo są takie same na to miast wzorem są różne. Fotel kierowcy z boku zniszczony. Wnęka radia wygląda tak jak by radio wybuchło w środku. Deska rozdzielcza najprawdopodobniej pęknięta na wysokości kapliczki z licznikiem. Po całym samochodzie kilka mniejszych i większych rdzawek np. w rynience na wysokości słupka środkowego, czy przy tylnej klapie przy rynience. Auto obecnie najprawdopodobniej bez ubezpieczenia bo teraz o nim nie ma żadnej wzmianki.

Pytanie podstawowe co o nim sądzicie? Oraz drugie które mi się od razu nasunęło. Czemu w tym garbusie koło zapasowe jest położone na płasko a w tamtym z Dębici było postawione na pionowo?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Grudnia 2017, 14:01 Odpowiedz z cytatem
scyzoryck
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa




Ten tutaj to model 1303 więc z zawieszeniem MacPersona z przodu, więc koło powinno być na płasko tak jak jest. W tamtym musiało być rurowisko, więc i koło było pionowo.
Nie jestem pewien, ale mam wrażenie, że ten garbus był wystawiany już jakieś 2 lata temu gdzieś pod Krakowem ze śląskimi rejestracjami w cenie ok 9-10tys.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Grudnia 2017, 16:47 Odpowiedz z cytatem
SUPER.DAWID
Pieszak

 
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Trzebinia




Tamten zielony z pierwszego linku z Dębicy był na rurowisku.

Ten z Dąbrowy Górniczej nie wiem czy dwa lata temu ale na pewno miesiąc lub dwa był wystawiony w Krzeszowicach (20-30 km od Krakowa) za 10200zł. Tam był wystawiony na rejestracjach zgodnych do regionu KRA.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 17 Grudnia 2017, 23:46 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




NA zdjęciach nie widać nic konkretnego. Generalnie jak juz pisałem wyżej, poproś o zdjęcia progu od strony wnętrza, jego początku i końca (przy nogach i pod rurą od ogrzewania) to powie Ci w zasadzie całą prawdę o stanie progów i ewentualnych kombinacjach blacharskich (bo akurat zewnętrzną cześć, tam gdzie przykręcone są stopnie, łatwo wymienić). Dodatkowo popros o szczegółowe zdjęcie z obszaru pod wywietrznikiem za tylną szybą, tam często gnije od środka, a jak na zewnątrz są już purchle to jest raczej słabo.

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Garbus - prośba o opinie.
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Luźne dyskusje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group