Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> short shifter w ogórku
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
short shifter w ogórku
PostWysłany: 27 Stycznia 2018, 12:13 Odpowiedz z cytatem
vwojc
Pieszak

 
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 34
Skąd: Rybnik
1973 VW Transporter T2




Witam. Czy ktoś posiada short shifter w ogórku? Jak to się sprawdza? warto czy nie? jakie są zalety? Pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Stycznia 2018, 21:20 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 905
Skąd: Warszawa




Ogór to nie Porsche i zmiana biegów szybsza o sekundę nic nie wniesie.
Wymień tulejki w standardowym układzie i się zdziwisz jak szybko biegi wchodzą. Polecam także przedłużyć lewarek końcówką dostępną np. na garbusy.pl, wtedy gałka jest bardzie pod ręką i nie trzeba sięgać do lewara.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Stycznia 2018, 16:04 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




Przede wszystkim short shifter nie zastepuje sprawnego ukladu i niewyrobionych tulejek. Przeciwnie. Short shifter jest bardziej pod tym wzgledem wymagajacy.
Ja tam Ogorka nie mam ale kulku Ogorkowcow w okolicy short shiftery ma. Czy to jednak komu odpowiada czy nie to kwestia indywidualnych upodoban.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 28 Stycznia 2018, 23:35 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 905
Skąd: Warszawa




Przyjąłem założenie, w 99% słuszne, że kolega będzie pudrował syfa.

Jeżdżę Ogórem naście lat, a Garbusami jeszcze więcej i o ile w Garbie i Typ3 z własnego doświadczenia widzę sens montażu tego typu lewarków bądź nakładek to w Ogórku będzie to tylko bajer.

Oczywiście to jest moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgadzać Smile

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 29 Stycznia 2018, 10:15 Odpowiedz z cytatem
Royce
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 12 Lut 2004
Posty: 712
Skąd: Sobótka




Ja mam u siebie short shifter w ogórku BUGPACKA ( plus nowe tulejki ) wg mnie sprawdza się i to bardzo, drążek jest wyższy niż standardowy, i skok lewarka jest o wiele przyjemniejszy i krótszy. Polecam

PS: W garbusie tez mam, i jak dla mnie zmiana biegów tez jest fajniesza niz na serii Wink o ile w garbusie to bajer o tyle w ogórku to bardziej wygoda.

_________________
www.JazdaGarBusem.pl

www.garbclub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dzięki
PostWysłany: 1 Lutego 2018, 10:08 Odpowiedz z cytatem
vwojc
Pieszak

 
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 34
Skąd: Rybnik
1973 VW Transporter T2




Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie o ten zestaw tulejek czy ten będzie dobry?
http://garbusy.pl/index.php?route=product/product&search=dr%C4%85%C5%BCek&page=2&product_id=2844
Pisze tam do rocznika 89 więc nie wiem czy to też do ogórka 73 pasuje? innego zestawu tulejek nie znalazłem do oga
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 12 Lutego 2018, 16:52 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4528
Skąd: Marki / Warszawa




ja mam powymieniane tuleje, sprawny układ i założonego gene berga około 40%. Sprawniejsze, szybsze i łatwiejsze wbijanie biegów, polecam.

_________________
Rustnfast

www.facebook.com/rustnfast
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 13 Lutego 2018, 18:09 Odpowiedz z cytatem
Istquai
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 216
Skąd: Chełm/Lublin




Tak, to te tulejki z linka.
U mnie sama wymiana tulejek na niewiele się zdała. Nadal było to mieszanie łyżką w zupie. Dopiero po włożeniu Empi shifter, dostrzegłem znaczną różnicę.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 13 Lutego 2018, 22:49 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4528
Skąd: Marki / Warszawa




tulejki to nie wszystko, jeszcze łącznik.

_________________
Rustnfast

www.facebook.com/rustnfast
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
Re: dzięki
PostWysłany: 15 Lutego 2018, 10:10 Odpowiedz z cytatem
Royce
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 12 Lut 2004
Posty: 712
Skąd: Sobótka




vwojc napisał:
Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie o ten zestaw tulejek czy ten będzie dobry?
http://garbusy.pl/index.php?route=product/product&search=dr%C4%85%C5%BCek&page=2&product_id=2844
Pisze tam do rocznika 89 więc nie wiem czy to też do ogórka 73 pasuje? innego zestawu tulejek nie znalazłem do oga


Jakościowo nie powalają, ale mam je założone.
Wcześniej nie miałem wcale tulei i po założeniu nie było praktycznie różnicy Very Happy - te tuleje tylko eliminują drżenie drążka względem osłon itp oraz zapewniają swobodny ruch, nie maja wpływu na drążek ( może jedynie ta przy wodziku/kasecie drążka)

_________________
www.JazdaGarBusem.pl

www.garbclub.com
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 16 Lutego 2018, 23:10 Odpowiedz z cytatem
wanel
Trzymacz Kierownicy

 
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 905
Skąd: Warszawa




Z doświadczenia swojego wiem, że trzeba zrobić całość i można doznać pozytywnego szoku, oczywiście o ile wodzik w skrzyni nie ma luzów.

Bez wyciągania skrzyni i silnika także da się to zrobić ale "na patencie" trzeba wciskać tulejki i tego sposobu nie polecam, chyba, że doraźnie bo po sezonie, góra dwóch ponownie trzeba to rzeźbić.

_________________
VW Westfalia 1976/8
VW Type3 square 1967/8 - graty skompletowane czas popchnąć remont
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

short shifter w ogórku
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group