Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie -> chłodzenie silnika
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
chłodzenie silnika
PostWysłany: 25 Kwietnia 2018, 22:18 Odpowiedz z cytatem
vwojc
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 43
Skąd: Rybnik
1973 VW Transporter T2




Witam. mam problem z temperaturom silnika tzn. po przejechaniu około 15 km temperatura oleju mierzona w bagnecie przekracza 130 stopni C. Silnik to oryginalnie 1300 AB do którego włożyłem zestaw tłoków i cylindrów mahle wraz z głowicami od 1.6. Na razie nic więcej nie modyfikowałem ale zastanawiam się nad kupnem dodatkowej chłodnicy oleju? Co o tym myślicie? Czy ktoś miał podobny problem? Co sądzicie o zamontowaniu takiej chłodnicy? Czy ktoś coś takiego montował?
www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?products_id=1875
i czy w tym zestawie jest wyjście z pompy oleju na chłodnice? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 25 Kwietnia 2018, 23:13 Odpowiedz z cytatem
vwojc
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 43
Skąd: Rybnik
1973 VW Transporter T2




a może lepiej kupić na allegro chłodnice uniwersalną dużo tańszą? ale jak najłatwiej i najtaniej wyprowadzić olej z silnika do takiej chłodnicy?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 00:03 Odpowiedz z cytatem
Łysy
Marszałek Forum

 
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: dużo
Skąd: Ostrów Mazowiecka




A może najpierw sprawdzić czemu się tak dzieje? To nie jest normalne. Dużo mocniejsze silniki obywają sie bez dodatkowego chłodzenia oleju. W Twoim przypadku zaczął bym od zweryfikowania prawidłowości pomiaru Wink

_________________
Maszerujmy ramię w ramię ku słońcu świata nowego
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 09:01 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Wymiennik Korbowodowo-Panewkowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3619
Skąd: Krzemienica / Łańcut
1974 VW Typ 1 1303




Sprawdz czy masz olej.
Sprawdz czy masz drozna chlodnice.
A masz cisnienie ? Pompa jest sprawna ?

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 11:10 Odpowiedz z cytatem
vwojc
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 43
Skąd: Rybnik
1973 VW Transporter T2




Pomiar temp prawidłowy dawałem czujnik do wrzącej wody i idealnie 100 st pokazywał. Ciśnienie przed rozgrzaniem 3.5 bara wiec pompa chyba dobra. Chłodnice juz sprawdzałem jest drożna. Po odkręceniu śruby regulatora ciśnienia tłoczek wypadł więc zatarty też nie jest wiec tu chyba też w porządku, sprężyna ma niecałe 8 cm. Z tego co znalazłem w książce powinna mieć 77mm więc chyba pasuje.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 11:59 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Wymiennik Korbowodowo-Panewkowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3619
Skąd: Krzemienica / Łańcut
1974 VW Typ 1 1303




A po rozgrzaniu nadal masz 3,5 bara ?
Moze masz za duza pompe.

Twoj blok ma 1 czy 2 zawory ?

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 12:29 Odpowiedz z cytatem
majki
Modyfikatornik Maksymalny

 
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 4528
Skąd: Marki / Warszawa




a obudowa? zblokowane żaluzje? syf/liście w wiatraku?

_________________
Rustnfast

www.facebook.com/rustnfast
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora WP Kontakt
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 14:07 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Wymiennik Korbowodowo-Panewkowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3619
Skąd: Krzemienica / Łańcut
1974 VW Typ 1 1303




Idac tropem Majkiego, moze uwalony termostat - odepnij, zostaw klapki otwarte.

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 14:10 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 725
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




A niezapominajki masz z dołu czy z góry cylindrów ?

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 26 Kwietnia 2018, 23:43 Odpowiedz z cytatem
vwojc
Czyściciel Szybek

 
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 43
Skąd: Rybnik
1973 VW Transporter T2




Zawory są dwa drugi też wypadł po odkręceniu. termostat i zapadki z chłodzenia zdemontowałem o liściach niema mowy silnik był cały wyczyszczony, niezapominajki są. Co do ciśnienia po rozgrzaniu to postaram się w sobotę wybrać na przejażdżkę to sprawdzę bo nie pamiętam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. A co sądzicie o dodatkowym chłodzeniu w tym silniku. Jak najprościej wyprowadzić kanały olejowe? pozdrawiam
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Kwietnia 2018, 08:13 Odpowiedz z cytatem
Scooty
Wymiennik Korbowodowo-Panewkowy

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 3619
Skąd: Krzemienica / Łańcut
1974 VW Typ 1 1303




Przegrzewanie to tez kwestia zlego ustwienia zaplonu.
Moze masz wiatrak wezszy ?

Masz kompletne oblachowanie pionowe i poziome ?

Nie wiemy jaki masz olej, moze warto dac inny / rzadszy.
Jesli bedzie zbyt wysokie cisnienie, olej nie pojdzie przez chlodnice.
Jesli dobrze pamietam diagram.

_________________
Nigdy nie kupuj chińszczyzny (chyba że chodzi o żarcie)

http://www.garbiarnia.com/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=365
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 27 Kwietnia 2018, 08:46 Odpowiedz z cytatem
Cudak
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 1801
Skąd: Ostrów Mazowiecka
1983 VW Typ 1 mex




no właśnie też chciałem spytać o szerokość wiatraka

_________________
Proud member of Buzzing Bugs Team.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Kwietnia 2018, 12:11 Odpowiedz z cytatem
qubek
Generalissimus

 
Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: dużo
Skąd: ?omianki (a nawet dalej:)
1968 VW Typ 1 1200A




O dodatkowym chłodzeniu sądzę że zanim zaczniesz przerabiać silnik to go najpierw napraw, bo coś masz popsute i to solidnie.

Szerokość wiatraka to raczej nie jest po po pierwsze AB miał szeroki a po drugie nawet gdyby założyć małe chłodzenie to nie sprawiało by samo w sobie że po 15 km temperatura jest aż tak wysoka.
Chyba że chodzi Wam o to że wiatrak niedopasowany do obudowy.

_________________
"Nie ubliżając na glebę patrzę się dość negatywnie."
Dzięki temu rzadziej się potykam.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

chłodzenie silnika
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Rasowanie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group