Garbiarnia - Forum
Zaloguj Rejestracja FAQ Szukaj Powrót na główną stronę Garbiarni

Forum Garbiarnia Strona Główna -> Luźne dyskusje -> Czy warto przerejestrować na zabytek? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Czy warto przerejestrować na zabytek?
PostWysłany: 27 Marca 2017, 20:33 Odpowiedz z cytatem
jabert
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 170
Skąd: Łódź




Ciekaw jestem waszego zdania w tym temacie, ewentualne za i przeciw.
pozdr.

_________________
jabert
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 27 Marca 2017, 20:39 Odpowiedz z cytatem
jarameba
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 182
Skąd: zewsząd
1979 VW Transporter T2




Siemka

Ja mam zabytkowe blachy i tak ze swojego punktu widzenia:
Plusy, bezterminowy przegląd i nieobowiązkowe OC jeśli nie korzystam z dróg publicznych. Podobno łatwiej z odzyskaniem adekwatnej kwoty podczas wypadku/stłuczki, ale to już z google nie z doświadczenia Smile

Minusy, większe zmiany warto/trzeba odnotować w papierach.(np. rozwaliłem silnik, zmieniłem teraz na inny, inne numery itp, warto zaktualizować papiery)... wiadomo jak to w kraju, warto mieć porządek w papierach w razie czego. Procedura rejestracji nieco droższa.

Tyle z mojego punktu widzenia, doświadczenia.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Marca 2017, 12:20 Odpowiedz z cytatem
krisandrzej
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 194
Skąd: Rawicz
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




jeszcze dodam inne
plusy:
+przewóz okazjonalny bez rejestrowania działalności i licencji na przewóz osób,
+prestiż Very Happy
minusy:
- zgoda konserwatora zabytków w przypadku sprzedaży.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Marca 2017, 14:11 Odpowiedz z cytatem
marcin1w1
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 119
Skąd: Bytom Odrzański




Jesli chodzi o sprzedaz,to rejestrujac swojego garbusa dwa lata temu jako pojazd zabytkowy zadalem te pytanie Pani konserwator i otrzymalem odpowiedz : jezeli kwota sprzedazy nie przekracza 32 tys zlotych (jak dobrze pamietam)wlasciciel sprzedajacy pojazd zabytkowy nie musi posiadac zgody na sprzedaz,lecz musi zglosic zmiane miejsca postoju pojazdu,czyli poprostu sprzedaz pojazdu.Dotyczylo to takze sprzedazy poza granice kraju.Jesli sie myle,poniewaz niejestem teraz na bierzaco to poprawcie mnie.

_________________
vw 1200 1960r
vw 1200 Mexico 1981r
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Marca 2017, 15:18 Odpowiedz z cytatem
gumis
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 532
Skąd: Starogard Gd.




Z tego co wiem to aby wyjechac autem zabytkowym za granice trzeba miec zgode konserwatora,
wiec wg mnie tym bardziej na sprzedaz poza granice kraju.
W kraju sprzedaz moze byc jak kolega wyzej pisze....

_________________
VW Typ 1 1300 '73
WSK M06-64
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Marca 2017, 17:19 Odpowiedz z cytatem
jarameba
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 182
Skąd: zewsząd
1979 VW Transporter T2




Co do jeżdzenia poza granice, po UE można jeździć bez przeszkód.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 28 Marca 2017, 21:28 Odpowiedz z cytatem
robertkosa
Włączacz Klaksonu

 
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 87
Skąd: Kwidzyn
1974 VW Typ 1 1303S




Z białych na żółte zawsze możesz - z żółtych powrotu nie ma a nigdy nie wiadomo jak zmienią się kiedyś przypisy w tym temacie i czy zaostrzenia nie będą bardziej dokuczliwe

_________________
1303s
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2017, 07:00 Odpowiedz z cytatem
Bakter
Ustawiacz Zapłonu

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 1948
Skąd: Częstochowa




krisandrzej napisał:
jeszcze dodam inne
plusy:
+prestiż :D
.


Jak patrze na te obrzyny, golfy i inne strucle to mam duze watpliwosci ;)
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2017, 07:28 Odpowiedz z cytatem
gumis
Naciskacz Pedałów

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 532
Skąd: Starogard Gd.




Bakter napisał:

Jak patrze na te obrzyny, golfy i inne strucle to mam duze watpliwosci Wink


Kiedys byl taki twor jak Uniwersytet Marksistowsko-Leninowski Smile
Moze rozszerzyli dzialalnosc o kierunek rzeczoznawca samochodowy SmileSmile

_________________
VW Typ 1 1300 '73
WSK M06-64
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 30 Marca 2017, 10:00 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7349
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




Bakter napisał:
krisandrzej napisał:
jeszcze dodam inne
plusy:
+prestiż Very Happy
.


Jak patrze na te obrzyny, golfy i inne strucle to mam duze watpliwosci Wink



Dokładnie tak samo pomyślałem Very Happy

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: 30 Marca 2017, 11:20 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 725
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




gumis napisał:
Z tego co wiem to aby wyjechac autem zabytkowym za granice trzeba miec zgode konserwatora,
wiec wg mnie tym bardziej na sprzedaz poza granice kraju.
W kraju sprzedaz moze byc jak kolega wyzej pisze....


jarameba napisał:
Co do jeżdzenia poza granice, po UE można jeździć bez przeszkód.


Nie do końca się zgadzam, zgoda jest wymagana, ale tylko w przypadku aut powyżej 50 lat lub o znacznej (nie pamiętam ile) wartości.

Sam osobiście byłem dwa razy na Ukrainie, celnik pytała ile lat ma auto i jaka szacunkowa wartość, podawałem że poniżej 5 tys euro i że nie jest na sprzedaż . Koledzy ze starszymi autami mieli pozwolenie.

W innym przypadku jechałem ze znajomym który ma Buica z 56 roku, tak nam jakoś wyszło że najszybsza trasa zahaczała 30km przez Słowację, nie chciał tak jechać bo mówił że nie ma zgody od konserwatora.

edit. to jest wszystko opisane
http://dziennikprzedsiebiorcy.pl/motoryzacja/463-wywoz-pojazdow-zabytkowych-za-granice


Ostatnio zmieniony przez dziambel dnia 30 Marca 2017, 11:31, w całości zmieniany 1 raz

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2017, 11:26 Odpowiedz z cytatem
dziambel
Naciągacz Paska Klinowego

 
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 725
Skąd: Silesia
1970 VW Typ 1 Karmann-Ghia (Typ 14)




robertkosa napisał:
........ a nigdy nie wiadomo jak zmienią się kiedyś przypisy w tym temacie i czy zaostrzenia nie będą bardziej dokuczliwe


I tego się obawiam, kolejne auto które robię tez będzie miało żółte tablice, choć bez problemu mógł bym na białe, (mam czarne tablice i dowód rej.)

Nie wiem czy ktoś w końcu nie wprowadzi zakazu jazdy aut starszych niż.?..., kosztownych przeróbek - bo ekologia, inny chorych podatków. A wpis do ewidencji zabytków, moim zdaniem ochroni mnie od takich debilnych przepisów.

Białe tablice tylko w przypadku auta na handel

_________________
kiedyś GarbatePorsche
teraz Karmann
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: 30 Marca 2017, 16:48 Odpowiedz z cytatem
jarameba
Nalewacz Paliwa

 
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 182
Skąd: zewsząd
1979 VW Transporter T2




dziambel napisał:
gumis napisał:
Z tego co wiem to aby wyjechac autem zabytkowym za granice trzeba miec zgode konserwatora,
wiec wg mnie tym bardziej na sprzedaz poza granice kraju.
W kraju sprzedaz moze byc jak kolega wyzej pisze....


jarameba napisał:
Co do jeżdzenia poza granice, po UE można jeździć bez przeszkód.


Nie do końca się zgadzam, zgoda jest wymagana, ale tylko w przypadku aut powyżej 50 lat lub o znacznej (nie pamiętam ile) wartości.

Sam osobiście byłem dwa razy na Ukrainie, celnik pytała ile lat ma auto i jaka szacunkowa wartość, podawałem że poniżej 5 tys euro i że nie jest na sprzedaż . Koledzy ze starszymi autami mieli pozwolenie.

W innym przypadku jechałem ze znajomym który ma Buica z 56 roku, tak nam jakoś wyszło że najszybsza trasa zahaczała 30km przez Słowację, nie chciał tak jechać bo mówił że nie ma zgody od konserwatora.

edit. to jest wszystko opisane
http://dziennikprzedsiebiorcy.pl/motoryzacja/463-wywoz-pojazdow-zabytkowych-za-granice


Masz rację, trochę wprowadziłem w błąd. Mój się łapie na 'bez problemu' i takie było pierwsze skojarzenie...

Poniżej wkleję odpowiedź Pani z urzędu (dot. T2 z 79r.):

Cytat:
Witam!
Jeżeli chodzi o przepisy polskie to w Pana przypadku pański pojazd nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie spełnia kryteriów kwotowo wiekowych wymaganych do uzyskania od konserwatora wojewódzkiego pozwolenia na wywóz za granicę. Do wydania pozwolenia zabytkowy środek transportu musi mieć więcej niż 50 lat i wartość rynkową wyższą niż 32 000 zł. ( na terenie UE) lub być wpisany do rejestru zabytków. Przy jakiejkolwiek kontroli granicznej musi pan mieć ze sobą ekspertyzę rzeczoznawcy samochodowego.


I drugi mail który dostałem dopytując więcej i więcej:

Cytat:

Witam!
Do rejestru zabytków wpisuje się dzieła sztuki i obiekty unikalne lub stosunkowo rzadkie, posiadające wartość historyczną, artystyczną i naukową. Pański pojazd został włączony na podstawie karty ewidencyjnej zabytku techniki tylko do ewidencji zabytków i nie jest wpisany do rejestru zabytków. w przypadku wyjazdu zagranice wystarczy okazanie ekspertyzy tudzież opinii rzeczoznawcy samochodowego, którą otrzymał Pan po oględzinach samochodu i której jeden z egzemplarzy powinien Pan posiadać.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 4 Kwietnia 2017, 21:09 Odpowiedz z cytatem
damemo
Małoaktywny

 
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Sopot




Poza satysfakcją posiadania zabytkowego auta,właściciel nie musi się pojawiać na przeglądach technicznych.

– Kolejnym przywilejem jest możliwość czasowego zawieszenia ubezpieczenia OC, minimum na jeden miesiąc. Ubezpieczamy pojazd zabytkowy tylko na czas, w którym pojazd używamy. W pozostałym czasie auto może stać w garażu bez konieczności opłacania obowiązkowej polisy

Za to obowiązków jest sporo.

– Bez zgody konserwatora w zabytkowym pojeździe nie można wymienić żadnego głównego podzespołu – silnika , skrzyni biegów, mostu. Nie wolno też używać pojazdu zabytkowego w celach zarobkowych, na przykład wozić par młodych na śluby czy pracować na taksówce. Nie wolno też bez zgody konserwatora zmieniać barwy nadwozia. Fakt sprzedaży również musi zostać zgłoszony u konserwatora zabytków

Co najważniejsze, trzeba dbać o stan techniczny zabytku, nie wolno go niszczyć, przerabiać, np. montować instalacji gazowej, pojazd musi być zabezpieczony przed kradzieżą, uszkodzeniem.

_________________
prowadzenie ksiąg przychodów Pruszków
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Ile jest siedem plus dwadziescia dwa? (cyfry) *
PostWysłany: 5 Kwietnia 2017, 09:38 Odpowiedz z cytatem
bulikomaniak
Marszałek Forum

 
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 7349
Skąd: Sanok
1969 VW Typ 1 1300




damemo napisał:

– Kolejnym przywilejem jest możliwość czasowego zawieszenia ubezpieczenia OC, minimum na jeden miesiąc. Ubezpieczamy pojazd zabytkowy tylko na czas, w którym pojazd używamy. W pozostałym czasie auto może stać w garażu bez konieczności opłacania obowiązkowej polisy


Czyli tak samo jak w przypadku pojazdu, który skończył 40 lat Wink

_________________
VW 1300 1969
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Czy warto przerejestrować na zabytek?
Forum Garbiarnia Strona Główna -> Luźne dyskusje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
Merge topics    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu





Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group